iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane II 2002-2008] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

Planuję jeździć +/- 20 km dziennie (do roboty) + małe crusingi i coś w weekend:
- +/- 40 dziennie; 200 km tygodnio; 800 miesięcznie; 10000 rocznie MINIMUM, bo pewnie wyjdzie z 15000 km viva

Czyli po zakupie kupuję dobry olej czyszczący (ile kosztuje 50 czy 100 z litra? Ile litrów do Meganki II CC 2.0 wchodzi?). Po 5 tyś, kupuję już niezły olej i zmieniam i tutaj dodaję do tego oleju płukankę czy już wlewam sam docelowy?

W sumie olejami zajmę się już po zakupie i przejrzę stronę - dzięki za namiar :)

Teraz czekam jeszcze na komentarze i sugestie co muszę sprawdzić w aucie i na co zwrócić uwagę by mieć dobre auto i dodatkowo mieć podstawę do negocjacji ceny. samochodzik
Macie jeszcze jakieś sugestie Panowie?

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

Co do tej rdzy i luzów to ogólnie wspominał o tym Diler, że mogą być, że mogą wyjść na ASO ale, że przecież auto ma 11 lat więc cudów nie ma. Oczywiście sprawdzę to w ASO, ale jeśli byłaby mała punktowa rdza to chyba brać, nie uważacie?

A luzy jakie i na czym mogę zaakceptować a jakie bezzwłocznie wymienić i negocjować zniżkę ceny?

funkoval
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 139
Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
Renault: Scenic III 2012
Silnik: 1.6 dCi

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: funkoval »

Oleju wchodzi 5,5 ÷ 5,6 litra, za np. Specol 5W40 Gold Synthetic (powinien dobrze czyścić) za około 150 PLN 6 litrów znajdziesz (4 + 1 + 1). Jeździsz 5000km, tuż przed zmianą oleju wlewasz płukankę (dosłownie przed wjazdem do warsztatu) i postępujesz zgodnie z instrukcją płukanki. Czekasz, aż wszystko wycieknie (30minut albo i lepiej), potem nowy filtr, nowy olej, najlepiej pełny syntetyk, lepkość 5W40 jest dość uniwersalna i stosunkowo łatwo znaleźć w niej dobry olej (np. w markach takich jak Fuchs, Millers, LiquiMolly, ale też RedLine, Royal Purple, Penrite - zależy od fantazji i zasobności portfela). Można też znaleźć dobry olej popularnych marek, np. Shell Helix Ultra czy Castrol jakiś-tam.
Taka procedura na start, bo nie wiadomo, jak często zmieniano olej, jaki zalewano, ile ma ten obecny za sobą.
Skoro i tak będziesz zmieniać olej 1 ÷ 2 razy w roku, to zastanów się, czy nie płukać tego silnika przy każdej zmianie oleju (płukanka do silnika tuż przed zmianą oleju) i/lub dodać do oleju uszlachetniacz zmniejszający tarcie - jest tego trochę na rynku.

Ja mam w dieslu zalany Penrite 5W30, 5.3l, do tego 190ml Archoil 9100 (modyfikator tarcia + trochę detergentów, bo te nowe oleje eko do diesla słabo wypadają pod tym względem) i silnik chodzi jak zegarek. Pozostałe 60ml wlałem do rodziców 1.9multiJet i silnik od razu zaczął ciszej, bardziej miękko pracować.
Nie namawiam, tylko sygnalizuję, że są środki uszlachetniające olej.

Do skrzyni biegów wchodzi 2,1 litra oleju 75W80, zdaje się, że w konkurencji jakość/cena liderem jest Ravenol.

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

Na co zwrócić uwagę w ASO? Jak z nimi rozmawiać? A może sami znajdą mi wszystkie błędy/problemy, choć niektórzy mówią, że takie serwisy w ASO traktują po macoszemu? Na co szczególnie ich wyczulić i przycisnąć jeśli chodzi o stan RM II CC 2.0?

Czy na ASO mogą ocenić silnik i wlane oleje?
Które ASO w Warszawie polecacie?

funkoval
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 139
Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
Renault: Scenic III 2012
Silnik: 1.6 dCi

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: funkoval »

mateuszek_007 pisze:Czy na ASO mogą ocenić (...) wlane oleje?
Wlanego oleju nie ocenią, bo do tego potrzebne laboratorium, chyba że w sposób oczywisty coś jest nie w porządku (glut na korku, czarny olej, kawa z mlekiem w oleju).

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

A tak jak pytałem:
Na co jeszcze zwrócić uwagę w ASO? Jak z nimi rozmawiać? A może sami znajdą mi wszystkie błędy/problemy, choć niektórzy mówią, że takie serwisy w ASO traktują po macoszemu? Na co szczególnie ich wyczulić i przycisnąć jeśli chodzi o stan RM II CC 2.0?

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: Snake »

Ten temat to chyba kpina jakaś...po pierwsze jeżeli auto to taka okazja to czemu jeszcze nikt nie kupił a ty tutaj je zachwalasz od kilku dni a nadal nie byłeś go obejrzeć...może próbujesz jakąś autoreklamę zrobić???
My staramy się tobie wyjaśnić co może być usterką, ASO i każdy dobry mechanik jest w stanie każdą usterkę zrobić tak żeby w dniu zakupu było cacy a za tydzień/dwa lub miesiąc się silnik rozleci a kontrolki będą jak w choince skakać...
Bezwypadkowy? sprawdź miernikiem lakieru i wszystko będzie jasne...

Po drugie notorycznie w temacie łamiesz regulamin aż się dziwie że nikt jeszcze na to nie zwrócił tobie uwagi.
1. NIE PISZEMY POSTA POD POSTEM - JEST OPCJA EDYTOWANIA. 2. ZADAJESZ TU JAKIEŚ PYTANIA NA KTÓRE ODPOWIEDZI JEST PEŁNO: OD POLECANYCH MECHANIKÓW JEST DZIAŁ WARSZTAT, NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ OGÓLNIE PRZY ZAKUPIE AUTA - JEST TEMAT, NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ PRZY ZAKUPIE MEGANE CC TEŻ JEST TEMAT

Dostosuj się do regulaminu albo temat będzie zamknięty...
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

ty tutaj je zachwalasz od kilku dni a nadal nie byłeś go obejrzeć...może próbujesz jakąś autoreklamę zrobić???
Po pierwsze byłem je obejrzeć i opisałem swoje wrażenia już na samym początku posta - zresztą sam mi odpisywałeś w sprawie tego auta (jako jeden z pierwszych) i w sumie pisałeś, że to padaczka ale nie uargumentowałeś, stąd temat się ciągnął!!!
Po drugie Ty tego auta teraz nie możesz kupić bo ja zapłaciłem zaliczkę na jego poczet.
Właśnie dlatego, że się na autach nie znam proszę Kolegów o pomoc na różnych forach. Bo naprawdę marzy mi się cabrio ale nie chcę wtopić samochodzik szczególnie, że wczoraj dla porównania obejrzałem 1 RM II z 2007 (i wiem, że ma KZFR - bo diseluje => dzięki Koledzy za porcję wiedzy - jestem mądrzejszy :D ) i RM III 2010 i mój wybór od Odyssey wyglądał lepiej całościowo ;)
Chciałbym wydać do 20000 z rejestracją i nie mam czasu na jazdy po kraju w celu oglądania - szczególnie jak się wczoraj przejechałem to zwątpiłem cry
My staramy się tobie wyjaśnić co może być usterką, ASO i każdy dobry mechanik jest w stanie każdą usterkę zrobić tak żeby w dniu zakupu było cacy a za tydzień/dwa lub miesiąc się silnik rozleci a kontrolki będą jak w choince skakać...
Czyli nie da się sprawdzić na ASO czy u mechanika czy samochód nie jest chwilowo podrasowany? Tzn. zawsze kupujesz niepewne?
Właśnie to rozumiem jako wtopę i szukam kogoś kto by mi pomógł.
Bezwypadkowy? sprawdź miernikiem lakieru i wszystko będzie jasne...
O tym muszę jeszcze doczytać bo Koledzy piszą, że czasem po zwykłych poprawkach lakierniczych warstwy mogą się trochę różnić (10-30%).
Ps. Czy zawsze trzeba kalibrować miernik - czy mogę zaufać miernikowi Dilera?

Na koniec zamiast pisać, że gdzieś jest to lepiej by było jakbyś podał linka do informacji pomocnej przy zakupie RM II CC - to pomogłoby innym, którzy śledzą mój temat. A tak Twój post to po prostu bum - dzięki.

NOWE INFO OD DILERA:
Według Dilera Zwijacz wymieniali eksperci w Poznaniu, gdzie Diler wysłał kurierem "panel" pod/nad kierownicą (niestety jako laik nie pamiętam dokładnie co powiedział), gdyż ważne według niego (Dilera) było by zwijacz był dobrze do/(s)pasowany - czy to może być prawda? Czy coś tu śmierdzi, że słał to aż do Poznania? A może z Poznaniem współpracują?
Czy zwijacz (dobre spasowanie) to trudna do zrobienia rzecz?

mateuszek_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 07:05
Renault: Chce Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: mateuszek_007 »

Cześć Panowie,
widzę, że w moim temacie zastój angry1
Chciałem poinformować, że kupiłem to autko i jestem zadowolony - sprawdzili mi je Chłopaki z Piaseczna (FrancTech - albo jakoś tak) - świetna obsługa i dobre ceny polecam viva
Teraz jadę do nich zrobić jeszcze:
KZFR+dodatki (niestety cry ), wieszak wydechu i dolną poduszkę silnika

W sumie trzeszczy mi trochę szyba i jak jadę szczególnie po wertepach to drzwi - co to może być, jak myślicie?
Jakby co to Chłopaki z warsztatu pewnie to zdiagnozują samochodzik

Pozdrawiam Wszystkich i bardzo dziękuję Wam za pomoc bo wiele się nauczyłem dzięki Waszym dobrym radom browar
DO ZOBACZENIA GDZIEŚ NA TRASIE CABRIO RULES driver

Ps. Pamiętajcie jak spotkacie na drodze jakieś węże lub zaskrońce to pupa :ala: pupa smierc

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Re: [Megane II CC] od dilera Odyssey - Warszawa

Post autor: Snake »

temat więc zamknięty a dziecku neostrady o ksywie Mateuszek już podziękujemy na miesiąc. think
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

BeatUp
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: środa, 15 lipca 2015, 05:42
Renault: Megane I
Silnik: 1.6e 90km

Megane II Cabrio 135km czy 163km?

Post autor: BeatUp »

Witam serdecznie. Mam zamiar kupić Renault Megane II w Kabriolecie i zastanawiam się jaką wersję silnikową wybrać. Ogólnie skłaniam się bardziej ku 2.0 163km, jednak znalazłem sporo tańszą (śpieszy mi się) wersję z silnikiem 2.0 135km. Czy różnica mocy jest naprawdę spora? Z tego co czytałem i porównywałem to prędkość maksymalna jest mniejsza o 20km/h, przyśpieszenie również jest gorsze (strasznie odkrywcze biorąc pod uwagę, że to słabszy silnik). Moje pytanie jednak odnosi się do tego czy bardzo odczuwalna jest ta różnica podczas jazdy? Mieszkam aktualnie na terenie Niemiec, więc jestem w stanie rozpędzić się do prędkości maksymalnej i dlatego jestem ciekaw jak wygląda sytuacja.

Renault Megane 2.0 Turbo Coupe-Cabriolet Privilege 163km

Renault Megane 2.0 Turbo Coupe-Cabriolet Privilege 135km

Oto oba samochody, które biorę pod uwagę.

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Megane II Cabrio 135km czy 163km?

Post autor: kudlaty »

Pierwszy link już nie działa ale...

163KM były w wersji 2.0T, a 135 w wersji bez Turbo. Różnica w tych silnikach jest kolosalna, przede wszystkim osiągi auta, przyspieszenie itp. Również koszt użytkowania silnika z Turbo będzie wyższy, od delikatnie większego spalania poprzez inne, droższe (niewiele) części. Sam osobiście wybrałbym opcję 163KM ze względu na to, że kabrio jest ciężkie, więc przyjemność z jazdy większa w mocniejszym aucie (sprawniejsze wyprzedzanie itp.), a 135KM może się za chwile okazać za mało.

BeatUp
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: środa, 15 lipca 2015, 05:42
Renault: Megane I
Silnik: 1.6e 90km

Re: Megane II Cabrio 135km czy 163km?

Post autor: BeatUp »

Dzięki za odpowiedź, pierwszy link nie działa bo ktoś mi zwinął auto sprzed nosa. Tak myślałem, że może być zbyt mało jak na takie auto a o jego ciężarze dowiedziałem się dokładnie wczoraj. Cóż, dzięki wielkie za odpowiedź, teraz w grę wchodzi już raczej tylko 163km. A jeśli już tutaj jestem, mam pytanie odnośnie tego czy ten silnik da się chipować i czy jest w ogóle sens robienia czegoś takiego? A jeśli tak to ile by to mogło kosztować?

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Megane II Cabrio 135km czy 163km?

Post autor: kudlaty »

Każdy silnik z turbo da się "zchipować". Wydaje mi się jednak, że masz mizerne pojęcie o tym, to radzę poczytać trochę jak to się odbywa itd. O kosztach też ciężko rozmawiać bo wszystkie modyfikacje silnika są drogie. Możesz zacząć od wymiany IC na większy, wydech, wtryski, turbo itd. Nieskończone możliwości ograniczone tylko Twoimi finansami. Kwestia tylko do czego Ci to auto ma służyć

BeatUp
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: środa, 15 lipca 2015, 05:42
Renault: Megane I
Silnik: 1.6e 90km

Re: Megane II Cabrio 135km czy 163km?

Post autor: BeatUp »

No nie znam się, przyznaję się bez bicia, dlatego napisałem z takim pytaniem. ;) A o chipowaniu mówił mi mój znajomy (który raczej zazwyczaj bujdy gada, dlatego chcę zweryfikować), że po zchipowaniu silnika spada spalanie i ogólnie o jakimś "odblokowywaniu" się rzeczy w silniku mówił (co jest dla mnie jakimś żartem) podobno mówił mu o tym jego mechanik.

ODPOWIEDZ