Kupno Scenica I i człowiek który nigdy nie miał Renault ...
Moderator: Grupa Moderatorów
Kupno Scenica I i człowiek który nigdy nie miał Renault ...
Witam. Bardzo podoba mi się Scenic pierszej generacji (bo na taki póki co mam gotówkę) - dysponuje kwotą ok 13-14 tys zł.
Nie znam marki renault gdyz do tej pory miałem tylko kontakt z japonskimi autami (civic , colt i corolla). Podoba mi sie funkcjonalnosc tego auta tylko wielu moich znajomych odradza mi kupno francuza. Nie chcę sie spażyć bo jesli to prawda ze renault scenic jest awaryjny to szkoda - do tej pory nie miałem żadnych problemów z japońcami (polecam). Czy miał ktoś z Państwa moze takie auto przez dłuższy czas i jest w stanie bez stereotypów oraz jednocześnie bez bajek jasno powiedzieć czy warto siew to auto pakować? Acha i biorę pod uwagę głownie silnik 1.6 16V benzynowy (wiem ze jest również 8v <- jak on sie spisuje w stosunku do 16v? jesli chodzi o awaryjnosc). Chciałbym tez zeby był w aucie automat gdyż w 2 poprzendich moich autach miałęm taką skrzynię i w mieście jest niezastąpiona zwłaszcza w korkach - jak się zatem spisuję automat renault czy to nie jest jakaś tandeta.
Czy ktoś z Państwa wiedzę na temat jak się spisują automatyczne skrzynie w tym modelu? I czy lepiej (ze względu na koszty eksploatacji i awaryjność) wybrać automat czy ręczną skrzynie? Zastanawiam się też nad źródłem kupna - bo mam kilka ofert gdzie auto jest krajowe, z polskiego salonu - więc jest tego plus taki, że można łątwo sprawdzić jego historię. Minus moze być taki ze auto przez całe swoje życie tłukło się po polskich dziurach
Cel mojego tematu sprowadza się, reasumując, do uzyskania odpowiedzi na następujące pytania - jaki silnik jest optymalny i najgodniejszy polecenia do tego auta (ze wskazaniem na benzynowy), oraz która ze skrzyń cieszy się lepszą reputacją.
pozdrawiam wszystkich użytkowników forum i z góry przepraszam za chaotyczność wypowiedzi - mam juz swoje lata i internet to dla mnie stosunkowo nowe medium
Nie znam marki renault gdyz do tej pory miałem tylko kontakt z japonskimi autami (civic , colt i corolla). Podoba mi sie funkcjonalnosc tego auta tylko wielu moich znajomych odradza mi kupno francuza. Nie chcę sie spażyć bo jesli to prawda ze renault scenic jest awaryjny to szkoda - do tej pory nie miałem żadnych problemów z japońcami (polecam). Czy miał ktoś z Państwa moze takie auto przez dłuższy czas i jest w stanie bez stereotypów oraz jednocześnie bez bajek jasno powiedzieć czy warto siew to auto pakować? Acha i biorę pod uwagę głownie silnik 1.6 16V benzynowy (wiem ze jest również 8v <- jak on sie spisuje w stosunku do 16v? jesli chodzi o awaryjnosc). Chciałbym tez zeby był w aucie automat gdyż w 2 poprzendich moich autach miałęm taką skrzynię i w mieście jest niezastąpiona zwłaszcza w korkach - jak się zatem spisuję automat renault czy to nie jest jakaś tandeta.
Czy ktoś z Państwa wiedzę na temat jak się spisują automatyczne skrzynie w tym modelu? I czy lepiej (ze względu na koszty eksploatacji i awaryjność) wybrać automat czy ręczną skrzynie? Zastanawiam się też nad źródłem kupna - bo mam kilka ofert gdzie auto jest krajowe, z polskiego salonu - więc jest tego plus taki, że można łątwo sprawdzić jego historię. Minus moze być taki ze auto przez całe swoje życie tłukło się po polskich dziurach
Cel mojego tematu sprowadza się, reasumując, do uzyskania odpowiedzi na następujące pytania - jaki silnik jest optymalny i najgodniejszy polecenia do tego auta (ze wskazaniem na benzynowy), oraz która ze skrzyń cieszy się lepszą reputacją.
pozdrawiam wszystkich użytkowników forum i z góry przepraszam za chaotyczność wypowiedzi - mam juz swoje lata i internet to dla mnie stosunkowo nowe medium
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Hmm
Odpowiem tak...
Miałem Scenica 1997r silnik 2.0 benzynka wyposażenie RT- czyli przednie szyby el., lusterka el i na tym koniec bajerów...
Przejechałem tym Sceniciem 200 000 km, przez ten okres miałem drobną usterkę skrzyni biegów, i wymieniłem 1 cewkę która po prostu padła sobie... na tym skończyła się awaryjność Scenica. Niestety musiałem go sprzedać, bo szczęście chciało że wylądowałem nim na dachu.
Jeśli rocznik 96-98 to zwróć uwagę na tylne nadkola i progi bo w tych rocznikach niestety coś było spierdzielone i wżera je rdza, ja osobiście wycinałem blachę z progów i wspawywałem nową bo wychodziło mi po każdym malowaniu.
To 1 Renault w których zastosowano stoliczki w fotelach- zwróć na nie uwagę bo uchwyty od tego często się ukręcają czy ułamują po prostu ten plastik jest za twardy i nie wytrzymują zbyt częstych naprężeń przy składaniu i rozkładaniu.
Do tego, częstą wadą są uchwyty przy "daszkach słonecznych" po prostu daszki się rozkładają w czasie jazdy- sprawdź sobie.
Silnik 2.0 z manualem sprawuje się idealnie, mniejszy? Moim zdaniem 1,6 za mało do tego autka bo z czasem, przy obładowaniu Szczeniaka wydawało mi się że 2.0 to jednak mało...
Hmm najlepiej jakbyś miał fotki tego autka... może byśmy coś zauważyli, np. co nie jest oryginalne, co było dorabiane itd.
Co do Francuzów... narzekają na nie mechanicy a nie użytkownicy, te auta psują się jak każde inne, ale powiedzmy sobie szczerze widziałeś kiedyś rozkraczoną Renówke na drodze? Ja nie a trochę jeżdżę.
Aha przypomniał mi się jeden nękający i działający na nerwy problem w Scenicu... mianowicie o kostki od tylnych świateł trzeba dbać- pilnować żeby nie zaśniedziały bo po wciśnięciu hamulca mamy z tyłu na samochodzie choinkę:P pali się stop, kierunki itd za jednym zamachem
Jakbyś miał jakieś konkretne pytania pisz.
Odpowiem tak...
Miałem Scenica 1997r silnik 2.0 benzynka wyposażenie RT- czyli przednie szyby el., lusterka el i na tym koniec bajerów...
Przejechałem tym Sceniciem 200 000 km, przez ten okres miałem drobną usterkę skrzyni biegów, i wymieniłem 1 cewkę która po prostu padła sobie... na tym skończyła się awaryjność Scenica. Niestety musiałem go sprzedać, bo szczęście chciało że wylądowałem nim na dachu.
Jeśli rocznik 96-98 to zwróć uwagę na tylne nadkola i progi bo w tych rocznikach niestety coś było spierdzielone i wżera je rdza, ja osobiście wycinałem blachę z progów i wspawywałem nową bo wychodziło mi po każdym malowaniu.
To 1 Renault w których zastosowano stoliczki w fotelach- zwróć na nie uwagę bo uchwyty od tego często się ukręcają czy ułamują po prostu ten plastik jest za twardy i nie wytrzymują zbyt częstych naprężeń przy składaniu i rozkładaniu.
Do tego, częstą wadą są uchwyty przy "daszkach słonecznych" po prostu daszki się rozkładają w czasie jazdy- sprawdź sobie.
Silnik 2.0 z manualem sprawuje się idealnie, mniejszy? Moim zdaniem 1,6 za mało do tego autka bo z czasem, przy obładowaniu Szczeniaka wydawało mi się że 2.0 to jednak mało...
Hmm najlepiej jakbyś miał fotki tego autka... może byśmy coś zauważyli, np. co nie jest oryginalne, co było dorabiane itd.
Co do Francuzów... narzekają na nie mechanicy a nie użytkownicy, te auta psują się jak każde inne, ale powiedzmy sobie szczerze widziałeś kiedyś rozkraczoną Renówke na drodze? Ja nie a trochę jeżdżę.
Aha przypomniał mi się jeden nękający i działający na nerwy problem w Scenicu... mianowicie o kostki od tylnych świateł trzeba dbać- pilnować żeby nie zaśniedziały bo po wciśnięciu hamulca mamy z tyłu na samochodzie choinkę:P pali się stop, kierunki itd za jednym zamachem
Jakbyś miał jakieś konkretne pytania pisz.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
A co z rocznikiem 1999 i wyżej? Czy to chodzi o ocynk? Bo chyba te starsze też miały blachę cynkową?Jeśli rocznik 96-98 to zwróć uwagę na tylne nadkola i progi bo w tych rocznikach niestety coś było spierdzielone i wżera je rdza, ja osobiście wycinałem blachę z progów i wspawywałem nową bo wychodziło mi po każdym malowaniu.
Apropo silnika - dzisiaj w jednym z komisów widziałem auto z roku '99 z silnikiem 2.0 litra i mocy bodajże 120 KM (88 kW) - z tego co zapamiętałem. Ciekawe ile taka jednostka spala - jeśli chodzi o mnie to nie przeraża mnie spalanie do 12;/100km w mieście (nie ma co się oszukiwać) - pytanie jak ten motor radzi sobie z automatem ?. Sam automat jest również dla mnie wielkim znakiem zapytania - szukałem po internecie i raczej mało kto o nim pisze - a dziwne, gdyż spory odsetek tych aut posiada tkową przekładnię.
Kolejna ciekawostka to zawieszenie Scenica - charakterystykę już znam gdyż jeździłem już w/w autem komisowym i przypadło mi ono do gustu podobnie jak pozycja za kierownicą. Zastanawia mnie również jego trwałość tudzież koszty typowych zamienników takich jak elementy metalowo-gumowe jak tuleje, wachacz czy simmer-blocki jak i amortyzatory. Jak to się spisuje na naszych "autostradach" i czy koszty serwisu są odczywalne ...
Dziękuję za odpowiedzi
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Hmm zależy bo bodajże pod koniec 99 roku wychodził już Scenic po Lifcie- z tym było mniej problemów z blacharką, czy poprawili tego przed liftem nie mam pojęcia po prostu zwróć uwagę...te ogniska rdzy nie były takie sobie małe, tylko sporej wielkości. Czy ocynk nie wiem?
Nie przestrasz się plastikowych przednich nadkoli
Kosztów zawieszenia nie pamiętam, ale raczej nie płakałem... Twardy? Mi się wydawał miękkim autkiem, przy wchodzeniu w ostrzejszy zakręt musiał się zapierać ręką o fotel pasażera
Co do silniczków z automatem niestety tu już ktoś inny musi się wypowiedzieć.
Nie przestrasz się plastikowych przednich nadkoli
Kosztów zawieszenia nie pamiętam, ale raczej nie płakałem... Twardy? Mi się wydawał miękkim autkiem, przy wchodzeniu w ostrzejszy zakręt musiał się zapierać ręką o fotel pasażera
Co do silniczków z automatem niestety tu już ktoś inny musi się wypowiedzieć.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
Pod koniec 99 roku (mój taki był) był Scenic I przed liftem, ale ze środkiem już po lifcie. Ogólnie sprzedaliśmy go ponad 2 lata temu (czyli miał 8 latek) i nie zanotowaliśmy żadnych oznak korozji.VoN pisze:Hmm zależy bo bodajże pod koniec 99 roku wychodził już Scenic po Lifcie
Zawieszenie jest rzeczywiście miękkie - na zakrętach się buja, na moście przy mocnym bocznym też trochę rwie (w Scenicu II dzięki jego masywności już nie ma takiego problemu).
Silnik 2.0 8V miał bodajże 115KM, a 2.0 16V 138KM. Przy tym drugim często lecą poduchy, wg mnie trochę źle ułożyli ten silnik w tej budzie. Z 1.6 16V mam bardzo miłe wspomnienia (chociaż też poduchy wymieniane były), ale sam silnik jest bardzo bezawaryjny (w sumie 2.0 16V - F4R - też awaryjnością nie grzeszy).
Fakt jest taki, że ze spalaniem to i przy 2.0 możesz się zmieścić w 10 litrach przy normalnej jeździe (1.6 będzie palił podobnie ze względu, że jednak przy tej budzie trochę mu ciężko).
Co do automatu z tamtych lat ... nie wypowiem się bo mam nieco nowszą wersję.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 327
- Rejestracja: piątek, 30 maja 2008, 22:02
- Renault: Espace III Espace IV
- Silnik: F3R z LPG F4Rt z LPG
- Lokalizacja: Milejów-Osada (LLE)
- Kontakt:
Mała poprawka Scenic nie był pierwszą Renią ze stolikami w siedzeniach Renault Espace2 (produkowane 91-96) też takowe posiadają. Wiem to z autopsjiVoN pisze: To 1 Renault w których zastosowano stoliczki w fotelach- zwróć na nie uwagę bo uchwyty od tego często się ukręcają czy ułamują po prostu ten plastik jest za twardy i nie wytrzymują zbyt częstych naprężeń przy składaniu i rozkładaniu.
Forum Espace,Avantime
był EII 2,0 LPG 93r
jest EIII F3R 97r LPG, EIV F4Rt 03 LPG
Klub Renault Espace na Facebook'u
był EII 2,0 LPG 93r
jest EIII F3R 97r LPG, EIV F4Rt 03 LPG
Klub Renault Espace na Facebook'u
Koledzy powyżej chyba już wszystko napisali nt. Scenic'a
A jakbyś chciał więcej to zapraszam na http://megane.com.pl
A jakbyś chciał więcej to zapraszam na http://megane.com.pl
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 327
- Rejestracja: piątek, 30 maja 2008, 22:02
- Renault: Espace III Espace IV
- Silnik: F3R z LPG F4Rt z LPG
- Lokalizacja: Milejów-Osada (LLE)
- Kontakt:
Silniki F4R 2.0 to bardzo dobre silniki prawie bez awaryjne, no chyba ze je ktos katuje. Montowane były tez w Espace III i ich spalanie przy ponad 1,5 tony wagi nie różniło się znacznie od podanego w sceniku i wynosiło około 12l
Forum Espace,Avantime
był EII 2,0 LPG 93r
jest EIII F3R 97r LPG, EIV F4Rt 03 LPG
Klub Renault Espace na Facebook'u
był EII 2,0 LPG 93r
jest EIII F3R 97r LPG, EIV F4Rt 03 LPG
Klub Renault Espace na Facebook'u
- PiasQ
- KLUBOWICZ
- Posty: 2631
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
- Renault: Talisman TCe 200
- Silnik: 1.6T
- Lokalizacja: Rumunia :)
Nie to żebym się czepiał, ale większość Twoich postów to "zapraszam na megane.com.pl" ...P_r_z_e_m_o pisze:Koledzy powyżej chyba już wszystko napisali nt. Scenic'a
A jakbyś chciał więcej to zapraszam na http://megane.com.pl
Kolega i tak skacze po forach (ja go tutaj zaprosiłem z samochodyswiata.pl), a ma jeszcze dalej skakać ... a później się dziwić, że PIKUR nie tętni życiem ...
Jasne tylko, po co przepisywać wszystko co już jest napisane w innym miejscu?
PIKUR to wszystkie renufki i raczej trudno opisać wszystko co dotyczy konkretnego modelu, lepiej odesłać do konkretnego forum, a nawet wskazać tematy.
Po za tym napisałem, że Zapraszam kolegę gorytto, na forum meganki. Czy skorzysta z zaproszenia nie wiem, to już zależy od niego.
Po za tym na forum Megane bardzo często pojawiają się tego typu tematy z podanymi konkretnymi linkami z prośbą o ocenę samochodu. Choćby taki http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=13035.
Albo ten http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2584 dotyczy praktycznie wszystkich maści Megane/scenic ale chyba po lektura takiego tematu wiele może pomóc.
PIKUR to wszystkie renufki i raczej trudno opisać wszystko co dotyczy konkretnego modelu, lepiej odesłać do konkretnego forum, a nawet wskazać tematy.
Po za tym napisałem, że Zapraszam kolegę gorytto, na forum meganki. Czy skorzysta z zaproszenia nie wiem, to już zależy od niego.
Po za tym na forum Megane bardzo często pojawiają się tego typu tematy z podanymi konkretnymi linkami z prośbą o ocenę samochodu. Choćby taki http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=13035.
Albo ten http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2584 dotyczy praktycznie wszystkich maści Megane/scenic ale chyba po lektura takiego tematu wiele może pomóc.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 327
- Rejestracja: piątek, 30 maja 2008, 22:02
- Renault: Espace III Espace IV
- Silnik: F3R z LPG F4Rt z LPG
- Lokalizacja: Milejów-Osada (LLE)
- Kontakt:
I tu się kłania temat, który już był, czyli modele renault i ich kluby użytkowników
Forum Espace,Avantime
był EII 2,0 LPG 93r
jest EIII F3R 97r LPG, EIV F4Rt 03 LPG
Klub Renault Espace na Facebook'u
był EII 2,0 LPG 93r
jest EIII F3R 97r LPG, EIV F4Rt 03 LPG
Klub Renault Espace na Facebook'u