Witam,
Pod koniec tego roku chciałbym dokonać zakupu Clio 3 RS. Z tego co do tej pory się dowiedziałem, przed zakupem należy sprawdzić interwał wymiany oleju i samą markę jak i lepkość oleju, sprawdzić stan koła zmiennych faz rozrządu, być gotowym na kosztowność w przypadku potrzeby naprawy zawieszenia.
Dobrze, więc jak to właściwie wygląda?
O ile interwał wymiany oleju, rodzaj oleju, czy nasłuchiwanie koła zmiennych faz rozrządu nie jest dla mnie problemem, tak bardziej chciałbym dowiedzieć się innych rzeczy, otóż:
Jak dokładnie wygląda sprawa zawieszenia? Wszystkie C3Rs są dotknięte droższym zawieszeniem niż np. Peugeot 407? Jak rozpoznać czy samochód ma standardowe zawieszenie, zawieszenie CUP, czy może jeszcze jakieś inne? Ile rodzajów zawieszenia występowało w C3Rs podczas ogólnej produkcji tego samochodu?
LPG - za to pewnie zostanę zjechany, ale wychodzę z założenia, że chcę auto którym będę mógł jeździć na codzień, nie będzie to diesel, ani benzyna z turbo, tylko wolnossące, z odpowiednim zapasem mocy auto, którym będę mógł jeździć po mieście, jechać w trasę czy nawet pojeździć w okolicach podmiejskich bez większego celu, jednakże z zachowaniem odrobiny większej ilości pieniędzy w portfelu, Clio raczej lubi trochę spalić, a jeżeli miałbym jeździć tym na codzień, to jednak chciałbym żeby ta jazda nie była droższa niż teraźniejsze jeżdżenie dieslem. Jak te silniki radzą sobie na LPG, jeżeli ktoś posiada instalacje to jak o to dbać, na co zwracać uwagę żeby LPG nie narobiło bałaganu w silniku? Jakie są mniej więcej koszty założenia takiej instalacji, no i oczywiście czy ma to sens, czy lepiej w ogóle nie podejmować się takiego tematu? Zaznaczam stanowczo, iż chciałbym aby auto służyło na codzień
Pakiety zewnętrzne/wewnętrzne - Cup, F1 Team, czego jeszcze nie wiem? Ile tego było, jak to rozpoznać, czy warto do czegoś dopłacać?
Układ wydechowy - modyfikowane układy wydechowe w C3Rs to już chyba standard, ciężko trafić na coś seryjnego. Istnieje jakiś sposób na pozbycie się tego laga pomiędzy 2000/3000rpm? Mapy czy fizyczne modyfikacje układu? Istnieje może układ jakiejś firmy który najlepiej pasuje pod względem wydajności i dźwięku?
Pop and bangs - czy to ma sens? Jaki wpływ ma to na żywotność silnika? Brzmi świetnie, wygląda ładnie jak z wydechu poleci marchewa, jednak czy nie wpłynie to na żywotność silnika?
Modyfikacje - domyślam się, że już pewnie dość wyżyłowanego silnika jakim jest ten w C3Rs ciężko zmodyfikować w jakiś sposób aby uzyskać większą moc czy moment obrotowy. Nie mówię że jest to auto słabe, miałem przyjemność przejechać się nim, więc wiem że na chwilę obecną i pewnie na dłuższy czas ta moc byłaby w zupełności wystarczająca. Raczej z ciekawości chciałem spytać co można, co ma sens i jak duże to koszty jeżeli chodzi o podnoszenie mocy w C3Rs?
Z tego co można wyczytać wyżej, raczej niewiele jeszcze wiem o Clio 3 Rs, wiem na pewno że chciałbym jakieś kupić, jednakże nie wiem jeszcze czego się wystrzegać, na co faktycznie zwracać uwagę, no i jaki faktyczny budżet powinienem przeznaczyć na zakup takiego auta, żeby uniknąć sytuacji "gwarancja do 100m od miejsca zakupu"
Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedzi
Clio 3 RS - Daily? Na co zwrócić uwagę?
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek, 23 sierpnia 2021, 20:18
- Renault: Peugeot 407
- Silnik: 2.0 HDi RHR
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Clio 3 RS - Daily? Na co zwrócić uwagę?
Jeżeli chodzi o zawieszenie są głównie dwa rodzaje. Zwykły i CUP. Z zewnątrz nie jesteś w stanie poznać jaki jest. Różnią się pracą. Takie rzeczy się sprawdza po VIN. Oczywiście jeżeli auto posiada Recaro i pakiet CUP no to wiadomym jest bez VINu, że i zawias będzie CUP
F4R lubią LPG. Oczywiście jak w każdym silniku trzeba żeby to było założone z sensem, ale nie obawiałbym się gazu. Wiadomo, wartość serwisu rośnie o filtry, świece itp ale warto i nie słuchaj gadania, że takich aut się nie gazuj. Można i to jest Twoja sprawa czy to zrobisz czy nie
Co do modyfikacji, każdy niestandardowy program (czy to popsy czy inne powerupy) powodują zmniejszenie żywotności silnika. I niech mi nikt nie wmawia, że dobry program nic nie zrobi. Najczęściej gadają tak Ci co swoimi autami jeżdżą 1000km rocznie, więc im modyfikacje krzywdy nie zrobią przez 5 lat albo i dłużej Chcesz jeździć spokojnie na daily? Zostaw serie. Daj lepszy filtr powietrza, inne świece, może lekko wydech (ale nie przelot) i do jazdy będzie wystarczające.
F4R lubią LPG. Oczywiście jak w każdym silniku trzeba żeby to było założone z sensem, ale nie obawiałbym się gazu. Wiadomo, wartość serwisu rośnie o filtry, świece itp ale warto i nie słuchaj gadania, że takich aut się nie gazuj. Można i to jest Twoja sprawa czy to zrobisz czy nie
Co do modyfikacji, każdy niestandardowy program (czy to popsy czy inne powerupy) powodują zmniejszenie żywotności silnika. I niech mi nikt nie wmawia, że dobry program nic nie zrobi. Najczęściej gadają tak Ci co swoimi autami jeżdżą 1000km rocznie, więc im modyfikacje krzywdy nie zrobią przez 5 lat albo i dłużej Chcesz jeździć spokojnie na daily? Zostaw serie. Daj lepszy filtr powietrza, inne świece, może lekko wydech (ale nie przelot) i do jazdy będzie wystarczające.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek, 23 sierpnia 2021, 20:18
- Renault: Peugeot 407
- Silnik: 2.0 HDi RHR
Re: Clio 3 RS - Daily? Na co zwrócić uwagę?
Dzięki za odpowiedźkudlaty pisze: ↑wtorek, 24 sierpnia 2021, 07:06 Jeżeli chodzi o zawieszenie są głównie dwa rodzaje. Zwykły i CUP. Z zewnątrz nie jesteś w stanie poznać jaki jest. Różnią się pracą. Takie rzeczy się sprawdza po VIN. Oczywiście jeżeli auto posiada Recaro i pakiet CUP no to wiadomym jest bez VINu, że i zawias będzie CUP
F4R lubią LPG. Oczywiście jak w każdym silniku trzeba żeby to było założone z sensem, ale nie obawiałbym się gazu. Wiadomo, wartość serwisu rośnie o filtry, świece itp ale warto i nie słuchaj gadania, że takich aut się nie gazuj. Można i to jest Twoja sprawa czy to zrobisz czy nie
Co do modyfikacji, każdy niestandardowy program (czy to popsy czy inne powerupy) powodują zmniejszenie żywotności silnika. I niech mi nikt nie wmawia, że dobry program nic nie zrobi. Najczęściej gadają tak Ci co swoimi autami jeżdżą 1000km rocznie, więc im modyfikacje krzywdy nie zrobią przez 5 lat albo i dłużej Chcesz jeździć spokojnie na daily? Zostaw serie. Daj lepszy filtr powietrza, inne świece, może lekko wydech (ale nie przelot) i do jazdy będzie wystarczające.
Co do pakietów jeszcze, wiesz może na czym dokładnie polegały te zestawy Cup czy F1 Team? Coś więcej poza zawieszeniem, spoilerem czy naklejkami?
Edit
Jeszcze pytanie co do lamp, lampy halogenowe mogły wychodzić z spryskami jak do xenonów? Na olx widnieją dwa c3rs właśnie z lampami na zwykłe żarówki i mają spryski jak xenony, wychodziły tak seryjnie czy raczej spodziewać się że były bite i wsadzony został akurat zderzak ze spryskami?
- les sorciers
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: sobota, 6 marca 2021, 21:02
- Renault: Twingo
- Silnik: K4M-RS
Re: Clio 3 RS - Daily? Na co zwrócić uwagę?
Witam,
Pozdrowienia dla Marcelito i powodzenia w poszukiwaniach.
Dla mnie Clio III RS, właśnie do użycia daily, to również samochód marzeń, ale co jakiś czas w sieci trafiam na wypowiedź, która może skutecznie zniechęcić. Na przykład taki cytat:
" (...) mnie w Clio 3 RS wygląda to tak, że ostatni remont zawieszenia robiłem przy przebiegu 92k km (wymienione wszystko oprócz belki i sprężyn). Teraz przy przebiegu 135k km samochód stoi rozebrany na podnośniku i wymieniam wszystkie 4 sworznie w zwrotnicach, oba wahacze i standardowo, jak co 30-40k km, komplet poduszek silnika/skrzyni. W tym czasie ze 4 razy byłem na torze, reszta spokojna jazda po Warszawie...
Typowe bolączki masz opisane przeze mnie pod linkiem podanym na początku... Teraz w skrócie wygląda to tak:
- zwrotnice starczają na 30-40k km
- wahacze i amortyzatory na 50-60k km
- pękają sprężyny
- skrzynia biegów z plasteliny, jeśli lubisz pociągnąć pod czerwone, to trzeba się liczyć z częstymi rewizjami. Ja mam w tej chwili drugą skrzynię, pierwsza miała dwie rewizje, aż się w końcu rozpadła, druga ma 60k km przebiegu, cieknie i nie ma synchronizatorów 2, 3 i 4. Kupuję trzecią...
- kompresor klimatyzacji starcza mi na 50k km, albo 2 lata...
- dwa razy przepalił się elastyczny łącznik na kolektorze wydechowym
Lubię ten samochód, ale to skarbonka (...)"
Doświadczeni forumowicze, proszę o rade, czy naprawdę jest aż tak źle?
Pozdrowienia dla Marcelito i powodzenia w poszukiwaniach.
Dla mnie Clio III RS, właśnie do użycia daily, to również samochód marzeń, ale co jakiś czas w sieci trafiam na wypowiedź, która może skutecznie zniechęcić. Na przykład taki cytat:
" (...) mnie w Clio 3 RS wygląda to tak, że ostatni remont zawieszenia robiłem przy przebiegu 92k km (wymienione wszystko oprócz belki i sprężyn). Teraz przy przebiegu 135k km samochód stoi rozebrany na podnośniku i wymieniam wszystkie 4 sworznie w zwrotnicach, oba wahacze i standardowo, jak co 30-40k km, komplet poduszek silnika/skrzyni. W tym czasie ze 4 razy byłem na torze, reszta spokojna jazda po Warszawie...
Typowe bolączki masz opisane przeze mnie pod linkiem podanym na początku... Teraz w skrócie wygląda to tak:
- zwrotnice starczają na 30-40k km
- wahacze i amortyzatory na 50-60k km
- pękają sprężyny
- skrzynia biegów z plasteliny, jeśli lubisz pociągnąć pod czerwone, to trzeba się liczyć z częstymi rewizjami. Ja mam w tej chwili drugą skrzynię, pierwsza miała dwie rewizje, aż się w końcu rozpadła, druga ma 60k km przebiegu, cieknie i nie ma synchronizatorów 2, 3 i 4. Kupuję trzecią...
- kompresor klimatyzacji starcza mi na 50k km, albo 2 lata...
- dwa razy przepalił się elastyczny łącznik na kolektorze wydechowym
Lubię ten samochód, ale to skarbonka (...)"
Doświadczeni forumowicze, proszę o rade, czy naprawdę jest aż tak źle?
L'Homme à la Gordini
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Clio 3 RS - Daily? Na co zwrócić uwagę?
Tu masz odpowiedź na problemy, z którymi boryka się ów użytkownik. Na 1 sesji np. na Ułężu można zrobić nawet 300km OESowych. I te 300km to jest non stop ogień, w zakrętach też, dziurki, nierówności. No proszę Cię. Zrobił takich sesji 4 (tak pisze). Dodatkowo, nie uwierzę w tą spokojną jazdę po Warszawie. Z resztą pytanie co uważa za spokojną jazdę może tylko ciut spokojniejszą niż na torze Bo poduszki silnika się same nie zrywają, tylko od napie....a biegami i waleniem ze sprzęgłaW tym czasie ze 4 razy byłem na torze, reszta spokojna jazda po Warszawie
Abstrahując od tego. To nie jest auto do spokojnej jazdy. Jeżeli ktoś kupuje Renault Sport to żeby nim nakur....ć. Ten co jeździ spokojnie i normalnie nie ma tak częstych problemów. Serio, wiem co mówię. Oczywiście, jeżeli kupisz auto od "prawilnego" użytkownika to najpierw wpierdzielisz taczkę kasy żeby doprowadzić do stanu normalności, a potem dopiero będziesz się cieszył jazdą. Oczywiście jak też będziesz upalał to systematycznie będzie robił serwis i tyle.
W rajdówce np. olej wymieniałem co 2 rajdy czyli co 400-500km maks. To się tak wydaje, że to mało, ale auto dostawało tak w dupę, że po 500km olej nie trzymał już parametrów. Więc teraz zastanów się jak ktoś dziduje, jak dostają elementy zawieszenia czy przeniesienia napędu. Do tego trafisz na zajechany egzemplarz i masz receptę na wydatki
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: poniedziałek, 23 sierpnia 2021, 20:18
- Renault: Peugeot 407
- Silnik: 2.0 HDi RHR
Re: Clio 3 RS - Daily? Na co zwrócić uwagę?
Ze sprężynami zawsze jest problem? Żadna marka nie robi bardziej trwałych sprężyn?les sorciers pisze: ↑poniedziałek, 13 września 2021, 07:56
- pękają sprężyny
- skrzynia biegów z plasteliny, jeśli lubisz pociągnąć pod czerwone, to trzeba się liczyć z częstymi rewizjami. Ja mam w tej chwili drugą skrzynię, pierwsza miała dwie rewizje, aż się w końcu rozpadła, druga ma 60k km przebiegu, cieknie i nie ma synchronizatorów 2, 3 i 4. Kupuję trzecią...
- kompresor klimatyzacji starcza mi na 50k km, albo 2 lata...
- dwa razy przepalił się elastyczny łącznik na kolektorze wydechowym
Co do skrzyni to owszem, wiem że nie jest to świetna skrzynia, ale z takim problemem raczej jestem w stanie żyć
Co do części zawieszenia które podałeś i ich kilometrażu wytrzymałości, to myśle że z 2/3 lata będę mógł jeździć bez większych problemów
Jak już tu jesteśmy, ma ktoś może dane co do felg, otóż jaki jest maksymalny rozmiar i szerokość? I da się gdzieś dostać Evocorse fondmetal w miarę po pieniądzach?
No i oczywiście jakie opony? Auto na pewno nie będzie jeździło na torze, jedynie miasto i wsie, ekspresówka albo od święta autostrada
Edit
Jeszcze pytanko o olej oraz świece, co najlepiej lać i ile wchodzi? Jakie świece jeżeli chodzi o najlepsza wydajność?