Strona 5 z 6

Re: [Scenic/GrandScenic III ] proszę o radę

: sobota, 9 maja 2015, 21:56
autor: funkoval
Nie ma? A 130KM 1.6 dCi, 2.0 dCi na 150/160KM?
Jedzie, całkiem żwawo, choć sprinterem nie jest. Pytaj Przemo_79, on miał okazję odpychać się takim S3 110KM, a na co dzień ujeżdża S2 130 lub 200KM.

Re: [Scenic/GrandScenic III ] proszę o radę

: niedziela, 10 maja 2015, 12:38
autor: Kali
nie ma u mnie pod domem w sensie :P

tzn jest jeszcze opcja żeby wsadzić do tego 110km 2.0 dCi 150 KM ale to już chyba poważniejsza procedura coś czuję

Grand Scenic III

: niedziela, 28 czerwca 2015, 11:21
autor: real4
Witam
Panowie, mam mozliwosc zakupu Renault Grand Scenic III z 2010 roku z silnikiem 2.0dci 160km.
Przebieg przekroczyl 160k i jest pewny, sprawdzony w ASO. pelne wyposazenie, 7osob.
Pytanie jest takie, czy przy takim przebiegu warto pchac sie w ten silnik, biorac pod uwage ceme 35k do niewielkiej negocjacji?
Co do Fap wiem, ze jest raz w tygodniu samochod pedzony w trasie po autostradzie, zakladam ze sie ladnie wypala. na codzien niestety jezdzi po miescie.
Wybieram sie na przeglad w aso, lecz cena przegladu nie jest niska stad caly czas mam watpliwosci.
o silniku wiele juz przeczytalem i siedzi mi w glowie, ze za chwilke moga pojawic sie problemy z wtryskami, kolem dwumasowym, czy sprężarką a to oznacza spore koszty.

czy moglibyscie cos doradzic, przede wszystkim jakie macie doswiadczenia z tym silnikiem czy taki przebieg powinien juz zaswiecac czerwona lampke w glowie czy jeszcze mozna pojezdzic. zakladam ze kupionym samochodem chcialbym zrobic w kolejne 100k przebiegu, co przeklada sie na jnakies 5 lat uzytkowania.
z gory dzieki za wszelkie sugestie.

Re: [Scenic/GrandScenic III ] proszę o radę

: piątek, 28 sierpnia 2015, 20:24
autor: prosiaczek231
Hey, dobra znajoma chce kupić Scenica III i znalazła coś, możecie obejrzeć link i ocenić, http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic ... y9ael.html

Re: jaki silnik wybrać do nowego scenika 2011r.???

: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 23:29
autor: bimer
Witam wszystkich co lepsze do Granda 1.5 dci czy 1.6 benzyna. Tych jest najwiekszy wybor ,a glownie miasto 2 osoby z dzieckiem lub 1. Najwyżej z 3 wypady rocznie gdzies dalej w 7 osob. No I jak z panewkami w 1.5 dalej sie obracaja?

Wysłane z mojego GT-I9505

Scenic 2.0 M4R z gazem i automatem- pomóżcie

: środa, 22 czerwca 2016, 17:44
autor: Tomek_SJZ
Witam po latach.
Mam dylemat bo znalazłem scenica z 2011 r. z silnikiem 2 litrowym M4R (nissanowski) z instalacją gazową założoną 20 tysięcy temu (obecnie ma 92 kkm). Historia auta sprawdzona w serwisie i niby wszystko ok, z tym że jak powiedziałem że ma gaz to panowie od razu odradzili, że niby jest tam płytkowa regulacja luzu zaworowego i to u nich kosztuje 5 tysięcy zł a robi sie niby co 30 tyś km. Zrezygnowałem od razu, ale dzisiaj dzwoni do mnie sprzedawca, że posprawdzał, zaczerpnął informacji u jakiegoś inżyniera mechaniki, koszt takiej regulacji nie powinien przekroczyć 600 zł. Czy ktoś miał do czynienia z tym silnikiem i gazem? Proszę o radę czy faktycznie dać se spokój czy ponownie rozważyć tę ofertę?
Pozdrawiam;
Tomek

Re: Scenic 2.0 M4R z gazem i automatem- pomóżcie

: poniedziałek, 27 czerwca 2016, 18:51
autor: Alexlaguna2
Jeżeli w serwisie chcą za taką regulację 5 tysięcy to znaczy że powinni spotkać się z psychiatrą. Bo z nudów to już takie głupoty gadają. Dobry mechanik starej szkoły a nie jak obecnie wymieniacz spokojnie ogarnie sprawę i weźmie maximum 500-600 zeta. Takie regulacje miały kiedyś powszechnie wszystkie japońskie silniki. I jakoś śmigają do dnia dzisiejszego. Ja bym brał.

olo

Re: Scenic 2.0 M4R z gazem i automatem- pomóżcie

: sobota, 16 lipca 2016, 17:33
autor: Tomek_SJZ
Też mi tak powiedział sprzedający, ale ja za 3 dni leciałem na wakacje i odpuściłem. Auto zostało sprzedane jak mnie nie było w kraju i teraz trochę żałuję, no ale mam nadzieję, że jeszcze coś godnego uwagi trafię. Dzięki za odpowiedź.

Re: Scenic 2.0 M4R z gazem i automatem- pomóżcie

: niedziela, 17 lipca 2016, 11:48
autor: Maciej R21
Regulacja płytkowa była już w starych jak świat silnikach renault np. F3N , gdzie można to było zrobić bez ruszania wałka rozrządu . Wiem bo sam regulowałem zawory . W F4R bodajże , trzeba było wymieniać całe szklanki i tam bez demontażu wałka rozrządu się nie obyło , le 5 tyś ??? No chyba że podmieniają silnik ;) .

Re: Scenic 2.0 M4R z gazem i automatem- pomóżcie

: wtorek, 8 sierpnia 2017, 17:48
autor: mpower
Witam.
Ciekami mnie, jak skończyła się historia z kontrolą luzów zaworowych i ewentualną ich regulacją. Również mam Scenica III z silnikiem M4R i automatem. Zbieram informację odnośnie montażu instalacji lpg do mojego samochodu. Jednak informacje o luzach zaworowych, póki co skutecznie mnie zniechęcają.

Zakup Renault Scenic

: poniedziałek, 18 września 2017, 13:19
autor: lukasz1983
Dzien dobry,

Prosze o pomoc w zakupie samochodu a mianowice chodzi mi o Renault Scenic III z 2009/2010 roku z silnikiem diesla.

Naczytałem sie różnych infomracji na temat silnika 1,5 dci i aż mi głowa pęka. Mam na oku Scenika z 2009 z silnikiem 1,5 dci 105 KM oraz Scenika Grand z 2009 roku z silnikiem 1,5 dci 110 KM.

Podobno 110 lepsze od 105, ale znowu słyszalem że są awaryjnie nie ważne które.

POMOCY !!!!! jest aż tak żle jak piszą? Dodam że obydwa samochody są sprawdzone, nie bite i stan dobry tylko dylemat z tymi silnikami.

Bardzo prosze o pomoc i opinie.

Re: Zakup Renault Scenic

: poniedziałek, 18 września 2017, 14:48
autor: cyklista
każde auta ma swoje wady i zalety nieraz przesadzają z tymi wpisami

Re: Zakup Renault Scenic

: poniedziałek, 18 września 2017, 16:06
autor: Vargas
Też się zastanawiałem nad dizlem :) i powiem szczerze, że dałem sobie spokój i padł wybór na benzynę :) Tez słyszałem, że te 1,5 dci są do czterech liter.

Re: Zakup Renault Scenic

: wtorek, 19 września 2017, 20:00
autor: VoN
Jak dbasz tak masz, firmowe Kangoo 1'5 dci prawie 200tyś bez awarii...

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Zakup Renault Scenic

: środa, 20 września 2017, 08:22
autor: patrys4891
1,5dci z początków produkcji faktycznie miały problemy z panewkami, ale potem to poprawili.
Ja dosłownie męczę Clio3 z tym silnikiem. Zakupiony z teoretycznym przebiegiem 114ty km, teraz ma ponad 220 i nic się nie dzieje z silnikiem.
Tak jak Von napisał. Jak się olej wymienia regularnie i na odpowiedni i jeździ się odpowiednio, to myślę że 400tys km ten silnik wykręci bez problemu.