Hej,
Po raz kolejny zwracam się do was o poradę Jako, że dalej szukam następcy dla Cytryny to krążę po różnych markach i dziwnym trafem wracam do Renault. Jako, że ceny Meganki jak i Laguny są mniej więcej zbliżone to... Która z Renówek byłaby, mówiąc kolokwialnie, lepsza?
Ale do rzeczy. Przeznaczenie auta to miasto, krótka trasa, długa trasa, w perspektywie trasa po Europie. Jazda tylko samemu, we dwoje lub z kompletem pasażerów. Bagażnik pusty albo nawalone 3/4 wszelkiego śmiecia. Póki co jeżdżę sobie do pracy te 6 kilometrów, a w drodze powrotnej zrobię tak z 15 - 20 km. Czasem wyjdzie z 60 km dziennie jak tłukę się po mieście na jakieś zakupy. Tak więc używanie auta byłoby w stopniu bardzo nieregularnym.
Silnik: Z motorów benzynowych do Meganki zapewne 1.6 16V? Wiem, że lubi się z LPG. Czy ten silnik ma jakieś słabe strony typu wadliwy rozrząd (jak w niemiecko - francuskim 1.6 THP), nadmierna konsumpcja oleju (TSI od grupy VW) lub inne niedomagania typu zmienne fazy rozrządu? A jak nie ten to może jakiś 1.4 TCe? Czy w Megance występował (i jak często) 2.0 bodajże od Nissana? Diesel: Jak wygląda sytuacja z 1.5 dCi i 1.9 dCi? Panewki dalej dają znać o sobie czy mimo wszystko jest to bardziej legenda niż fakt? Nie lubię silników Diesla, boję się wysokich kosztów usuwania awarii, mam obawy co do filtra cząstek i ogólnie rzecz biorąc po prostu mam obawy ale i nadzieje, że może nie jest tak źle z klekotami od Renault. Koszty utrzymania Megi lub Lagi, ceny części, awaryjność... Duża, mała, zwyczajna? To też ma dla mnie znaczenie i baaardzo prosiłbym o obiektywne opinie Jako, że już przejechałem się mocno na jakości francuskich aut z innego koncernu i nie chcę zostawiać całej pensji w serwisie. Jakość wykonania: Czy wnętrze jest ciche czy żyje własnym życiem? W Cytrynie wszystko gra, trzeszczy i wibruje więc mam ochotę na jakość wyższą niż plastikowa wytłoczka.
Biorę pod uwagę jeszcze Hyundaia i30, Kię Ceed, Toyotę Corollę/Aurisa, Skodę Octavię i może jakieś Volvo V50. Ale jak najdalej od czegokolwiek ze znaczkiem VW lub Audi. W rodzinie było sporo Renówek i jakoś mnie do nich dalej ciągnie.
Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).
Moderator: Grupa Moderatorów
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
-
- Forumowicz
- Posty: 185
- Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
- Renault: Laguna III phI
- Silnik: 2.0T@170KM
Re: Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).
Trochę po fakcie ale może komuś się przyda. Ja osobiście Megane nie mam i nie jeździłem. To co poniżej to tylko zbiór wiadomości z różnych naszych forów zasłyszane tu i tam.
M4R od Nissana, miał tylko 140KM - nie nadaje się zbytnio do gazu chociaż ludzie mają i jeżdżą
F4RT w dwóch odmianach, 170KM tylko w automacie, oraz 204KM tylko w wersji GT - idealne do gazu.
Najlepiej gdybyś gdzieś znalazł egzemplarz i się nim przejechał.
Z tym silnikiem nie ma takich problemów, to jest stara konstrukcja. Natomiast o 1.4Tce musisz poszukać w sieci ale chyba też nic się nie dzieje.83Marcin pisze: ↑czwartek, 25 stycznia 2018, 20:38 Silnik: Z motorów benzynowych do Meganki zapewne 1.6 16V? Wiem, że lubi się z LPG. Czy ten silnik ma jakieś słabe strony typu wadliwy rozrząd (jak w niemiecko - francuskim 1.6 THP), nadmierna konsumpcja oleju (TSI od grupy VW) lub inne niedomagania typu zmienne fazy rozrządu?
Nie wiem jak w Megane, w Lagunie były dwa silniki:
M4R od Nissana, miał tylko 140KM - nie nadaje się zbytnio do gazu chociaż ludzie mają i jeżdżą
F4RT w dwóch odmianach, 170KM tylko w automacie, oraz 204KM tylko w wersji GT - idealne do gazu.
podobno po lifcie laguny w 2006 problem wyeliminowano.
wszystko ma swoje wady i zalety, na trasy diesel lepszy bo nie tracisz bagażnika na koło zapasowe.
awaryjność raczej znikoma, zdarzą się pierdoły, głównie czujniki. Można samemu naprawić i to dość tanio. Jednakże ceny części do LIII będą wyższe niż do MIII w końcu jeden pojazd to segment D natomiast drugi to segment C.
Dziwne, bo jechałem troszkę C5 z 2007 i tam nic nie trzeszczało natomiast Laguna ... podobno Megane jest lepiej spasowana. Tak czy inaczej, da się to samemu ogarnąć i wtedy nie będzie trzeszczało w kabinie. Natomiast mogą się pojawić inne odgłosy.83Marcin pisze: ↑czwartek, 25 stycznia 2018, 20:38 To też ma dla mnie znaczenie i baaardzo prosiłbym o obiektywne opinie Jako, że już przejechałem się mocno na jakości francuskich aut z innego koncernu i nie chcę zostawiać całej pensji w serwisie. Jakość wykonania: Czy wnętrze jest ciche czy żyje własnym życiem? W Cytrynie wszystko gra, trzeszczy i wibruje więc mam ochotę na jakość wyższą niż plastikowa wytłoczka.
Najlepiej gdybyś gdzieś znalazł egzemplarz i się nim przejechał.
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).
Już mam, już jeżdżę. Niedługo dwa miesiące z Meganą.
Na szybko plusy dodatnie i plusy ujemne. Zalety to m. in. mega wygodne fotele z regulacją w kręgosłupie, czujki świateł i deszczu, dwustrefowa klimatyzacja, wygodna kierownica, wbrew pozorom łatwa obsługa deski, bajery w stylu domykanie szyb z pilota, cicho przy szybkiej jeździe, dobre klejenie się do drogi i inne Plusy ujemne to skrzynia biegów. Niby sześć biegów ale to skurczona "piątka", gdzie dodano jeszcze jeden bieg. W efekcie więcej machania lewarkiem, a jakoś wygodniej było z "5". Obsługa dmuchania przyciskami: najwygodniejsze są pokrętła i tyle w temacie. Zużycie paliwa w tzw. normie. Cykl mieszany czyli 80% w mieście wyniósł 7,3/100 km. Komputerek podaje 7,7/100 (mogłem wszystko wyzerować przy kupnie).
Ergo jestem zadowolony i absolutnie nie żałuję wyboru
Co do Cytryny: Nie wiem jak nowe typu Kaktus, C3 czy C3 Aircross ale taka C5 X7 jest po prostu ciasna. A wykonanie nie wiem... Gdyby było dobre nie szukałbym innej marki tylko zostałbym przy szewronach
Na szybko plusy dodatnie i plusy ujemne. Zalety to m. in. mega wygodne fotele z regulacją w kręgosłupie, czujki świateł i deszczu, dwustrefowa klimatyzacja, wygodna kierownica, wbrew pozorom łatwa obsługa deski, bajery w stylu domykanie szyb z pilota, cicho przy szybkiej jeździe, dobre klejenie się do drogi i inne Plusy ujemne to skrzynia biegów. Niby sześć biegów ale to skurczona "piątka", gdzie dodano jeszcze jeden bieg. W efekcie więcej machania lewarkiem, a jakoś wygodniej było z "5". Obsługa dmuchania przyciskami: najwygodniejsze są pokrętła i tyle w temacie. Zużycie paliwa w tzw. normie. Cykl mieszany czyli 80% w mieście wyniósł 7,3/100 km. Komputerek podaje 7,7/100 (mogłem wszystko wyzerować przy kupnie).
Ergo jestem zadowolony i absolutnie nie żałuję wyboru
Co do Cytryny: Nie wiem jak nowe typu Kaktus, C3 czy C3 Aircross ale taka C5 X7 jest po prostu ciasna. A wykonanie nie wiem... Gdyby było dobre nie szukałbym innej marki tylko zostałbym przy szewronach
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).
Oj z C5 się nie zgodzę. To całkiem inna klasa auta i nie można jej porównać do Megane. Prędzej do Laguny. Ale kolega ma teraz C5 (tą mk2) i powiem Ci, że sam nie wiem co bym bardziej wolał. Czy jego C5 czy swoja Lagunę. Oba auta świetne.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).
Przejechać się C5 to niezwykłe doznanie. Może nie tak niezwykłe jak XMem czy Xantią ale jednak. Radość kończy się, kiedy musisz kupić np. elektryczną pompę LDS i znaleźć majstra, który to polepi zusammen do kupy. Miałem dwie Cytryny i póki co dziękuję, postoję. Fajne auto ale u kolegi w garażu albo na plakacie Gdybym chciał zostać przy marce to w zasadzie wybór byłby między C4 II i C5 III. Z tym, że C5 to same klekoty z hydro, a C4 II to 98% diesle, a normalna benzyna jedynie w pierwszych modelach C4 II. I jakby nie było, z obserwacji widzę, że to auta dla ludzi mających spore wnuki
Nie wiem jak będzie z Meganą ale po dwóch miesiącach jestem bardziej niż zadowolony. Tylko ta skrzynia. Dłuższa "5" jednak wygodniejsza.
No i wrzeszczało "wyjmij kartę", a karta już w kurtce.
Nie wiem jak będzie z Meganą ale po dwóch miesiącach jestem bardziej niż zadowolony. Tylko ta skrzynia. Dłuższa "5" jednak wygodniejsza.
No i wrzeszczało "wyjmij kartę", a karta już w kurtce.
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -