iparts></a>
<a href= francuskie

Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).

Post autor: 83Marcin »

Hej,
Po raz kolejny zwracam się do was o poradę :) Jako, że dalej szukam następcy dla Cytryny to krążę po różnych markach i dziwnym trafem wracam do Renault. Jako, że ceny Meganki jak i Laguny są mniej więcej zbliżone to... Która z Renówek byłaby, mówiąc kolokwialnie, lepsza?
Ale do rzeczy. Przeznaczenie auta to miasto, krótka trasa, długa trasa, w perspektywie trasa po Europie. Jazda tylko samemu, we dwoje lub z kompletem pasażerów. Bagażnik pusty albo nawalone 3/4 wszelkiego śmiecia. Póki co jeżdżę sobie do pracy te 6 kilometrów, a w drodze powrotnej zrobię tak z 15 - 20 km. Czasem wyjdzie z 60 km dziennie jak tłukę się po mieście na jakieś zakupy. Tak więc używanie auta byłoby w stopniu bardzo nieregularnym.
Silnik: Z motorów benzynowych do Meganki zapewne 1.6 16V? Wiem, że lubi się z LPG. Czy ten silnik ma jakieś słabe strony typu wadliwy rozrząd (jak w niemiecko - francuskim 1.6 THP), nadmierna konsumpcja oleju (TSI od grupy VW) lub inne niedomagania typu zmienne fazy rozrządu? A jak nie ten to może jakiś 1.4 TCe? Czy w Megance występował (i jak często) 2.0 bodajże od Nissana? Diesel: Jak wygląda sytuacja z 1.5 dCi i 1.9 dCi? Panewki dalej dają znać o sobie czy mimo wszystko jest to bardziej legenda niż fakt? Nie lubię silników Diesla, boję się wysokich kosztów usuwania awarii, mam obawy co do filtra cząstek i ogólnie rzecz biorąc po prostu mam obawy ale i nadzieje, że może nie jest tak źle z klekotami od Renault. Koszty utrzymania Megi lub Lagi, ceny części, awaryjność... Duża, mała, zwyczajna? To też ma dla mnie znaczenie i baaardzo prosiłbym o obiektywne opinie :) Jako, że już przejechałem się mocno na jakości francuskich aut z innego koncernu i nie chcę zostawiać całej pensji w serwisie. Jakość wykonania: Czy wnętrze jest ciche czy żyje własnym życiem? W Cytrynie wszystko gra, trzeszczy i wibruje więc mam ochotę na jakość wyższą niż plastikowa wytłoczka.
Biorę pod uwagę jeszcze Hyundaia i30, Kię Ceed, Toyotę Corollę/Aurisa, Skodę Octavię i może jakieś Volvo V50. Ale jak najdalej od czegokolwiek ze znaczkiem VW lub Audi. W rodzinie było sporo Renówek i jakoś mnie do nich dalej ciągnie.
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

superlolek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
Renault: Laguna III phI
Silnik: 2.0T@170KM

Re: Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).

Post autor: superlolek »

Trochę po fakcie ale może komuś się przyda. Ja osobiście Megane nie mam i nie jeździłem. To co poniżej to tylko zbiór wiadomości z różnych naszych forów zasłyszane tu i tam.
83Marcin pisze: czwartek, 25 stycznia 2018, 20:38 Silnik: Z motorów benzynowych do Meganki zapewne 1.6 16V? Wiem, że lubi się z LPG. Czy ten silnik ma jakieś słabe strony typu wadliwy rozrząd (jak w niemiecko - francuskim 1.6 THP), nadmierna konsumpcja oleju (TSI od grupy VW) lub inne niedomagania typu zmienne fazy rozrządu?
Z tym silnikiem nie ma takich problemów, to jest stara konstrukcja. Natomiast o 1.4Tce musisz poszukać w sieci ale chyba też nic się nie dzieje.
83Marcin pisze: czwartek, 25 stycznia 2018, 20:38 2.0 bodajże od Nissana?
Nie wiem jak w Megane, w Lagunie były dwa silniki:
M4R od Nissana, miał tylko 140KM - nie nadaje się zbytnio do gazu chociaż ludzie mają i jeżdżą
F4RT w dwóch odmianach, 170KM tylko w automacie, oraz 204KM tylko w wersji GT - idealne do gazu.
83Marcin pisze: czwartek, 25 stycznia 2018, 20:38 Diesel: Jak wygląda sytuacja z 1.5 dCi i 1.9 dCi? Panewki dalej dają znać o sobie czy mimo wszystko jest to bardziej legenda niż fakt?
podobno po lifcie laguny w 2006 problem wyeliminowano.
83Marcin pisze: czwartek, 25 stycznia 2018, 20:38 Nie lubię silników Diesla, boję się wysokich kosztów usuwania awarii, mam obawy co do filtra cząstek i ogólnie rzecz biorąc po prostu mam obawy ale i nadzieje, że może nie jest tak źle z klekotami od Renault.
wszystko ma swoje wady i zalety, na trasy diesel lepszy bo nie tracisz bagażnika na koło zapasowe.
83Marcin pisze: czwartek, 25 stycznia 2018, 20:38 Koszty utrzymania Megi lub Lagi, ceny części, awaryjność... Duża, mała, zwyczajna?
awaryjność raczej znikoma, zdarzą się pierdoły, głównie czujniki. Można samemu naprawić i to dość tanio. Jednakże ceny części do LIII będą wyższe niż do MIII w końcu jeden pojazd to segment D natomiast drugi to segment C.
83Marcin pisze: czwartek, 25 stycznia 2018, 20:38 To też ma dla mnie znaczenie i baaardzo prosiłbym o obiektywne opinie :) Jako, że już przejechałem się mocno na jakości francuskich aut z innego koncernu i nie chcę zostawiać całej pensji w serwisie. Jakość wykonania: Czy wnętrze jest ciche czy żyje własnym życiem? W Cytrynie wszystko gra, trzeszczy i wibruje więc mam ochotę na jakość wyższą niż plastikowa wytłoczka.
Dziwne, bo jechałem troszkę C5 z 2007 i tam nic nie trzeszczało natomiast Laguna ... podobno Megane jest lepiej spasowana. Tak czy inaczej, da się to samemu ogarnąć i wtedy nie będzie trzeszczało w kabinie. Natomiast mogą się pojawić inne odgłosy.

Najlepiej gdybyś gdzieś znalazł egzemplarz i się nim przejechał.
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).

Post autor: 83Marcin »

Już mam, już jeżdżę. Niedługo dwa miesiące z Meganą.
Na szybko plusy dodatnie i plusy ujemne. Zalety to m. in. mega wygodne fotele z regulacją w kręgosłupie, czujki świateł i deszczu, dwustrefowa klimatyzacja, wygodna kierownica, wbrew pozorom łatwa obsługa deski, bajery w stylu domykanie szyb z pilota, cicho przy szybkiej jeździe, dobre klejenie się do drogi i inne :) Plusy ujemne to skrzynia biegów. Niby sześć biegów ale to skurczona "piątka", gdzie dodano jeszcze jeden bieg. W efekcie więcej machania lewarkiem, a jakoś wygodniej było z "5". Obsługa dmuchania przyciskami: najwygodniejsze są pokrętła i tyle w temacie. Zużycie paliwa w tzw. normie. Cykl mieszany czyli 80% w mieście wyniósł 7,3/100 km. Komputerek podaje 7,7/100 (mogłem wszystko wyzerować przy kupnie).
Ergo jestem zadowolony i absolutnie nie żałuję wyboru :)
Co do Cytryny: Nie wiem jak nowe typu Kaktus, C3 czy C3 Aircross ale taka C5 X7 jest po prostu ciasna. A wykonanie nie wiem... Gdyby było dobre nie szukałbym innej marki tylko zostałbym przy szewronach :)
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6047
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).

Post autor: kudlaty »

Oj z C5 się nie zgodzę. To całkiem inna klasa auta i nie można jej porównać do Megane. Prędzej do Laguny. Ale kolega ma teraz C5 (tą mk2) i powiem Ci, że sam nie wiem co bym bardziej wolał. Czy jego C5 czy swoja Lagunę. Oba auta świetne.

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Wybór między: Megane III lub Laguna III (raczej Grandtoury).

Post autor: 83Marcin »

Przejechać się C5 to niezwykłe doznanie. Może nie tak niezwykłe jak XMem czy Xantią ale jednak. Radość kończy się, kiedy musisz kupić np. elektryczną pompę LDS i znaleźć majstra, który to polepi zusammen do kupy. Miałem dwie Cytryny i póki co dziękuję, postoję. Fajne auto ale u kolegi w garażu albo na plakacie :) Gdybym chciał zostać przy marce to w zasadzie wybór byłby między C4 II i C5 III. Z tym, że C5 to same klekoty z hydro, a C4 II to 98% diesle, a normalna benzyna jedynie w pierwszych modelach C4 II. I jakby nie było, z obserwacji widzę, że to auta dla ludzi mających spore wnuki ;)
Nie wiem jak będzie z Meganą ale po dwóch miesiącach jestem bardziej niż zadowolony. Tylko ta skrzynia. Dłuższa "5" jednak wygodniejsza.
No i wrzeszczało "wyjmij kartę", a karta już w kurtce. :)
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

ODPOWIEDZ