[Clio IV 2012-] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
- jacek_25_25
- Bywalec
- Posty: 36
- Rejestracja: środa, 18 czerwca 2008, 10:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[Clio IV 2012-] Porady, linki, prośby o ocenę.
Witajcie,
Niestety nadchodzi pora na wymianę Scenica na coś innego:) Zostaję oczywiście przy Renault.
Mam okazję w dobrej cenie ( tak mi się wydaje bo za ok 60000 zł ) kupić nowe Renault Clio Grandtour GT ( 1.2 - 120 km ). Co sądzicie o takim aucie? Wielkość mi odpowiada bo jeżdżę najczęściej sam.
Niestety nadchodzi pora na wymianę Scenica na coś innego:) Zostaję oczywiście przy Renault.
Mam okazję w dobrej cenie ( tak mi się wydaje bo za ok 60000 zł ) kupić nowe Renault Clio Grandtour GT ( 1.2 - 120 km ). Co sądzicie o takim aucie? Wielkość mi odpowiada bo jeżdżę najczęściej sam.
- didko
- Bania Zlotu
- Posty: 694
- Rejestracja: niedziela, 18 stycznia 2009, 12:00
- Renault: Meg cab i 2x coupe
- Silnik: F7R K4M F4R874
- Lokalizacja: O-c/Wwa
Re: Clio IV Grandour GT
Siemasz,jacek_25_25 pisze:Witajcie,
Niestety nadchodzi pora na wymianę Scenica na coś innego:) Zostaję oczywiście przy Renault.
Mam okazję w dobrej cenie ( tak mi się wydaje bo za ok 60000 zł ) kupić nowe Renault Clio Grandtour GT ( 1.2 - 120 km ). Co sądzicie o takim aucie? Wielkość mi odpowiada bo jeżdżę najczęściej sam.
chciałbym spreparować rzetelną opinię, lecz póki co mogę tylko pierwsze szybkie wrażenia napisać. W wydaniu htb z w/w jednostką napędową miałem przyjemność odebrać to auto miesiąc temu z salonu i przejechać nim nieco ponad 250km. Jak na takie małe wozidełko fajnie prowadzi się w zakrętach (dość sztywne zawieszenie - bardzo pozytywnie pracujące), sprawnie hamuje, ale przy mocnym pedale gazu na trasie (blisko 200km poza miastem) uzyskałem średnie spalanie rzędu 9,5l. Po raz kolejny stwierdzam, że te małe silniki są ekonomiczne tylko i wyłącznie dla ludzi jeżdżących przepisowo. Jak na swoje 120KM to nie jest to śpieszne auto. Na plus praca skrzyni biegów (automat w tym przypadku), który reaguje dość szybko na pedał gazu, jak również wygodna pozycja kierowcy. Fotele BARDZO wygodne jak na tę klasę auta. Niestety sprzęt audio z gatunku dramatycznie niegrających, nawigacja z angielskojęzycznymi instrukcjami podróży (nie udało mi się w setup'ie znaleźć wersji polskojęzycznej), no i po dwóch godzinach podróży ze słoneczka (daszek/osłona przeciwsłoneczna kierowcy) zaczęły wydobywać się dźwięki skrzypienia
Megane cabrio F7R
Megane III coupe K4M
Megane III coupe F4R874
Megane III coupe K4M
Megane III coupe F4R874
- Bartex
- KLUBOWICZ
- Posty: 461
- Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 09:42
- Renault: Clio RS
- Silnik: MOCNY
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Clio IV Grandour GT
Mi tyle Clio III RS w trasie do Poznania spaliło thinkdidko pisze:ale przy mocnym pedale gazu na trasie (blisko 200km poza miastem) uzyskałem średnie spalanie rzędu 9,5l.
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
[Clio IV] - Wszystkie ZA i wszystkie PRZECIW
Witam,
Pojawiła się w mojej bliskiej rodzinie opcja nabycia drogą kupna Renóweczki Clio. Nowa - salonowa ze wszystkim do wyboru. Ale do rzeczy. Co szanowni sądzą o tym modelu i silniku 1.2 (inny absolutnie nie wchodzi w grę)? Interesuje mnie dosłownie wszystko: awarie, typowe usterki, koszty utrzymania, realne zużycie paliwa, jakość wykonania i materiałów (wnętrze), koszty przeglądów, części zamiennych, warunki gwarancji i co ona obejmuje... Dosłownie wszystko ;-)
A mój dylemat pod tytułem Scenic II czy Espace IV niestety oddala się.
Pojawiła się w mojej bliskiej rodzinie opcja nabycia drogą kupna Renóweczki Clio. Nowa - salonowa ze wszystkim do wyboru. Ale do rzeczy. Co szanowni sądzą o tym modelu i silniku 1.2 (inny absolutnie nie wchodzi w grę)? Interesuje mnie dosłownie wszystko: awarie, typowe usterki, koszty utrzymania, realne zużycie paliwa, jakość wykonania i materiałów (wnętrze), koszty przeglądów, części zamiennych, warunki gwarancji i co ona obejmuje... Dosłownie wszystko ;-)
A mój dylemat pod tytułem Scenic II czy Espace IV niestety oddala się.
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: wtorek, 24 marca 2015, 09:48
- Renault: clio
- Silnik: 1.5
Renault clio IV 0.9tce czy 1.2 ??
Witam szukam Clio IV generacji i zastanawia mnie który silik bedzie lepszy i pewniejszy że się w nim nic nie spieprzy. ). Szczerze narazie jestem za 0.9 na turbie ale czy wogóle znajde taki samochów rocznik 2014 lub 2013??. Chcialbym nie wydac wiecej niz 40tys. Czy ktoś z was ma doswiadczenie z tym samochodem i moglby mi doradzic, bo nigdy nie miałem francuza jeżdze Hondą.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: czwartek, 4 września 2014, 17:39
- Renault: Megane II phII
- Silnik: 1.6 16V
Re: [Clio IV] - Wszystkie ZA i wszystkie PRZECIW
Jak bym był na twoim miejscu to kupił bym nowy a różnice sfinansował kredytem. Roczne auta w kraju to często rozbitki lub mocno eksploatowane modele. Widziałem oferty rocznych meganek i scenikow z przebiegami 200kkm+
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: wtorek, 24 marca 2015, 09:48
- Renault: clio
- Silnik: 1.5
Re: [Clio IV] - Wszystkie ZA i wszystkie PRZECIW
Może uda się sciagnac 2014 rok z jakiegos salonu, w cenie promocyjnej ale podobno juz się konczą.
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Clio IV] - Wszystkie ZA i wszystkie PRZECIW
Hej!
Trochę się nie odzywałem bo zjadło mi skrót do Forum i nie miałem czasu na pisanie ale... Nabyte zostało Clio IV kombi z silnikiem 1.2 16V. Pan sprzedawca nawet nie usiłował namawiać na 0.9T i wspomniał, że też by wolał słabszy ale prostszy silnik. Tylko czy ten wybór faktycznie jest lepszy? Od razu zaznaczam, że nie interesują mnie osiągi, kultura pracy czy spalanie. Jedynie awaryjność i ewentualne koszty napraw. Klamka zapadła ale...
Trochę się nie odzywałem bo zjadło mi skrót do Forum i nie miałem czasu na pisanie ale... Nabyte zostało Clio IV kombi z silnikiem 1.2 16V. Pan sprzedawca nawet nie usiłował namawiać na 0.9T i wspomniał, że też by wolał słabszy ale prostszy silnik. Tylko czy ten wybór faktycznie jest lepszy? Od razu zaznaczam, że nie interesują mnie osiągi, kultura pracy czy spalanie. Jedynie awaryjność i ewentualne koszty napraw. Klamka zapadła ale...
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 10:46
[Clio IV] Porady, linki, prośby o ocenę.
Witam.
Mam do was pytanie w szczególności do użytkowników Renault Clio IV z silnikiem 1.2 75KM w benzynie. Jak wygląda sprawa z awaryjnością i realne spalanie na trasie. Auto chce zakupić w benzyna+lpg lub sama benzyna i zainstalować LPG. Autem będę jeździł do pracy: tarasami po za miastem odległości 100 km w jedną stronę więc zależy mi na oszczędności i bezawaryjności. Piszcie jak jest u was z tym modelem jak to wygląda naprawdę. Pozdrawiam
Mam do was pytanie w szczególności do użytkowników Renault Clio IV z silnikiem 1.2 75KM w benzynie. Jak wygląda sprawa z awaryjnością i realne spalanie na trasie. Auto chce zakupić w benzyna+lpg lub sama benzyna i zainstalować LPG. Autem będę jeździł do pracy: tarasami po za miastem odległości 100 km w jedną stronę więc zależy mi na oszczędności i bezawaryjności. Piszcie jak jest u was z tym modelem jak to wygląda naprawdę. Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 10:46
Re: Renault Clio IV 1.2 benzyna
Jest tu kto?
- spoogie
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: środa, 27 stycznia 2016, 15:23
- Renault: Captur
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Kato
Re: Renault Clio IV 1.2 benzyna
1.2 75KM D4F to sprawdzona jednostka o dużej bezawaryjności, długiej dostepności na rynku (nie jest to nowość dla mechaników) i tanich cześciach. Nie ma turbo, start stopów, ma tani akumulator. Lać dobry olej, co 15-20 tyś go wymieniać wraz z filtrami i bedzie dobrze. Sama w sobie jest dość oszczedna przy łagodnym traktowaniu a w gazie to już w ogóle taniocha. Nie jest to demon predkości ale jako tani dupowóz w zupełności wystarczy.
Co do clio IV to chyba wiekszych narzekań na niego nie ma.
Miałem Clio II z tym silnikiem i po mieście palił mi ok 6.5 litra, na trasie przy 90km/h około 5. Clio II było lżejsze o ok 200kg od clio IV wiec pewnie spalanie w tym modelu bedzie wieksze o okolo 0.5-0.75 litra na 100km.
Co do clio IV to chyba wiekszych narzekań na niego nie ma.
Miałem Clio II z tym silnikiem i po mieście palił mi ok 6.5 litra, na trasie przy 90km/h około 5. Clio II było lżejsze o ok 200kg od clio IV wiec pewnie spalanie w tym modelu bedzie wieksze o okolo 0.5-0.75 litra na 100km.
--
Captur Zen TCe 90 '15
Clio II Extreme 1.2 16v '03
Megane Coupe 2.0 8v '96
Captur Zen TCe 90 '15
Clio II Extreme 1.2 16v '03
Megane Coupe 2.0 8v '96
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 11:39
- Renault: ar156
- Silnik: 1,8
Clio IV do oceny
Dzień dobry.
Znalazłem auto i prosiłbym o ocenę tej oferty.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-c ... yKDdW.html#" target="_blank
Pozdrawiam
Znalazłem auto i prosiłbym o ocenę tej oferty.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-c ... yKDdW.html#" target="_blank
Pozdrawiam
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Renault Clio IV 1.2 benzyna
Rzadko jeżdżę tym autkiem (mama posiada takowe w wersji Grandtour) ale jakieś pojęcie mam więc napiszę to i owo. Spalanie oscyluje w granicach lekko poniżej 6,5/100 według komputerka (nie liczyłem jeszcze na kartce). 80% miasto, reszta trasa. Na samej trasie można zejść do prawie 5/100. Silnik fajny ale czuć, że czasem ma mało mocy. Wyciszenie sprawia, że na autostrady nadaje się i jak już rozbuja się do np. 125 km/h to na tempomacie można komfortowo lecieć długie dystanse. Plus, że ma lepszy dźwięk niż 0.9 tCe, który wyje jak odkurzacz.
Awaryjność: przepalona żarówka w lewym kloszu powodująca, że podczas hamowania gasł cały lewy tylny klosz, a przy puszczeniu hamulca wszystko działało.
Generalnie bardzo miłe autko. Jakbym zmieniał swoją Cytrynę bez większego zastanowienia nabyłbym takie Clio. Porównując wymiarami do mojej Xsarki ta Cliówka jest pod każdym względem większa (szersza, dłuższa, wyższa). W środku więcej miejsca ale nieco mniej nad głową. Znacznie lepsza ergonomia, wszystko pod ręką.
Ten sam silnik mamy w Clio II. W mieście całkiem sprawne, a na trasie rozbujałem ten zestaw do 150 km/h
Awaryjność: przepalona żarówka w lewym kloszu powodująca, że podczas hamowania gasł cały lewy tylny klosz, a przy puszczeniu hamulca wszystko działało.
Generalnie bardzo miłe autko. Jakbym zmieniał swoją Cytrynę bez większego zastanowienia nabyłbym takie Clio. Porównując wymiarami do mojej Xsarki ta Cliówka jest pod każdym względem większa (szersza, dłuższa, wyższa). W środku więcej miejsca ale nieco mniej nad głową. Znacznie lepsza ergonomia, wszystko pod ręką.
Ten sam silnik mamy w Clio II. W mieście całkiem sprawne, a na trasie rozbujałem ten zestaw do 150 km/h
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: poniedziałek, 22 maja 2017, 10:18
Renault Clio IV - prośba o ocenę
Hej!
Jestem zainteresowany kupnem tego egzemplarza:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-c ... yUgel.html" target="_blank
VIN: VF17R0G0H49902193
Jakie jest Wasze zdanie na temat tego egzemplarza?
Jestem zainteresowany kupnem tego egzemplarza:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-c ... yUgel.html" target="_blank
VIN: VF17R0G0H49902193
Jakie jest Wasze zdanie na temat tego egzemplarza?
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2017, 09:15
Re: Renault Clio IV 1.2 benzyna
Cześć.
Mam podobny dylemat co autor wątku.
Czytając różne fora znalazłem informacje, że Czy Clio 4 Grandtour (silnik 1.2 V 16) "nie jeździ, ma za małą moc".
Są to dosyć ogólne stwierdzenie, więc chciałem zapytać się o konkrety.
Aktualnie mam Opla Corsa C silnik 1.2 (75 KM) i da się tym jeździć.
Czy Clio 4 Grandtour (silnik 1.2 V 16) da radę pojechać 120 km/h przy obrotach około 4000 obr/min z włączoną klimą, czterema dorosłymi osobami plus bagaż (w sumie około 350 kg) na pokładzie.
Moją Corsą da się to osiągnąć i po zakupie Clio 4 Grandtour (silnik 1.2 V 16) też chciałbym mieć ten "komfort"
Przykład, który podałem jest oczywiście maksimum, które chciałbym wyciągnąć z Clio, na co dzień będzie to jazda po mieście w dwie osoby.
Czy ktoś ma takie doświadczenia?
Mam podobny dylemat co autor wątku.
Czytając różne fora znalazłem informacje, że Czy Clio 4 Grandtour (silnik 1.2 V 16) "nie jeździ, ma za małą moc".
Są to dosyć ogólne stwierdzenie, więc chciałem zapytać się o konkrety.
Aktualnie mam Opla Corsa C silnik 1.2 (75 KM) i da się tym jeździć.
Czy Clio 4 Grandtour (silnik 1.2 V 16) da radę pojechać 120 km/h przy obrotach około 4000 obr/min z włączoną klimą, czterema dorosłymi osobami plus bagaż (w sumie około 350 kg) na pokładzie.
Moją Corsą da się to osiągnąć i po zakupie Clio 4 Grandtour (silnik 1.2 V 16) też chciałbym mieć ten "komfort"
Przykład, który podałem jest oczywiście maksimum, które chciałbym wyciągnąć z Clio, na co dzień będzie to jazda po mieście w dwie osoby.
Czy ktoś ma takie doświadczenia?