iparts></a>
<a href= francuskie

[Laguna II 2001-2007] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: VoN »

Do tego modelu najlepiej jechac z clipem :) zawiecha czesto leci, reczny automat lubi swirowac, jesli ma zapalona kontrolke esp lub abs od razu zostaw w spokoju polecial modul esp koszta spore. Czytnik sprawdzic czy dobrze dziala nawet jak ma HF... pobawic sie wszystkim popstrykac powlaczac, chyba tyle z najwazniejszych.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: PiasQ »

Zawiecha? Gdzie? :ala: Ja tam u siebie rzadko coś robię, ale fakt, mam liftbacka.

Co mogę powiedzieć... 170KM mało, żałuję, że nie mam 205KM :P (niestety mało kto się podejmuje chipa 170KM, a jak już to często o ledwie kilkanaście kucy). Siedzenia mogłyby być wygodniejsze, wnętrze mogłoby mniej trzeszczeć. A tak to fajne autko ;).
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

Yorgen
Bania Zlotu
Bania Zlotu
Posty: 403
Rejestracja: poniedziałek, 16 grudnia 2013, 10:09
Renault: Laguna III PHI GT
Silnik: 2.0dci M9R 816
Lokalizacja: Lędziny (śląsk)

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: Yorgen »

Laguna 2.0T już jest ciężko dostać a tym bardziej w wersji GT ;p Musi być typowo CLIP czy może być coś podobnego?

Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: Martinez »

W zawieszeniu często zużywają się sworznie wahaczy. Oryginalne przetrwały 150 tyś km, a potem to już zaczęło ciąć opony na krawędziach. Kolejne febi po 60 tyś. są do wymiany.
Jeśli chodzi o zawieszenie to typowe usterki to silentbloki tylnej belki i w przypadku kombi tylne amory. U mnie co prawda wytrzymały sporo bo 230 tyś km. ale jak ktoś jeździ na pusto to szybciej padają.

Z elektroniki to jeszcze czujniki poziomowania ksenonów i klimatronik /zimne luty/.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

Yorgen
Bania Zlotu
Bania Zlotu
Posty: 403
Rejestracja: poniedziałek, 16 grudnia 2013, 10:09
Renault: Laguna III PHI GT
Silnik: 2.0dci M9R 816
Lokalizacja: Lędziny (śląsk)

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: Yorgen »

to nie ma wcale tak źle :)

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: VoN »

PiasQ pisze:Siedzenia mogłyby być wygodniejsze


Zgrzeszyłeś palm Ja tam swoje fotele kocham milosc Koleos i inne tam to taborety
PiasQ pisze:Zawiecha? Gdzie?
Końcówki, sworznie, belka, nie robiłeś? nie stukają? to niebawem będziesz robił ;) no chyba że w Kwidzynie same autostrady ;) ja tam wymieniam w sumie tylko to angry2
PiasQ pisze:wnętrze mogłoby mniej trzeszczeć
Tu niestety prawda... wykonanie wnętrza to syf, gorzej jak Renault z lat 90, przyciśnij deskę rozdzielczą 2 palcami a przemówi.


Często jeszcze cieknie olej z pod pokrywy (zaraz pod plastikową osłoną), jest to typowe i jest to wina kiepskiej uszczelki.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: PiasQ »

VoN pisze:Zgrzeszyłeś palm Ja tam swoje fotele kocham milosc Koleos i inne tam to taborety
Eee tam, W Lagunie I czy Lancii miałem wygodniejsze. W obecnym Citroenie C5 są niebo lepsze niż w Lagunie, nawet nowej.
VoN pisze:Końcówki, sworznie, belka, nie robiłeś? nie stukają? to niebawem będziesz robił ;) no chyba że w Kwidzynie same autostrady ;) ja tam wymieniam w sumie tylko to angry2
Oczywiście, że robiłem, raz w ciągu ponad 50 tys. km. Mam porównanie z Lancią Lybrą, gdzie co 20kkm trzeba było wymieniać wahacze.
P.S. Nie mieszkam od dawna w Kwidzynie :P
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

agadula

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: agadula »

Witam. Użytkownikiem Laguny II 2.0T 170KM jestem od prawie 3ech tygodni. Wcześniej jeździłem Vectrą C GTS, VW Borą 4motion 180KM w dieslu i A4 B5 AFN. Wokół tego modelu kręciłem się chyba 1.5 roku i stało się. Odnosząc się do tego samochodu w porównaniu do wcześniejszych aut na plus: komfort zawieszenia, cicha praca silnika (cichsza niż mój dawny staruszek 2.5V6 w mazdzie), bardzo skuteczne hamulce, wygodne fotele (mam 183cm i 92kg). Z minusów (względem tylko Vectry C); trzymanie na łukach, większa średnica zawracania. Vectra bardzo dobrze trzymała się drogi (ale miałem GTS) i na zakrętach aż chciało się przyspieszać. Lagunie trochę brakuje tej pewności ale wynagradza to pokonując poprzeczne nierówności, których w mieście mam najwięcej. Silnik 2.0T naprawdę daje dużą frajdę z jazdy. Laguna z tym motorem jest bardzo elastyczna i pokonywanie kilometrów przy prędkościach rzędu 110-150 jest jest bardzo przyjemne. Auto zachowuje się jak dostojna limuzyna klasy wyższej i nie jest gokartem. Nie oceniam przyspieszenia od 0-100km/h ponieważ nie ścigam się a na jedynce i dwójce ża mi każdego samochodu, żeby go "piłować". Zaraz po zakupie wielu znajomych (w tym fanatyków motoryzacji) miało dużo do powiedzenia nt tego auta....większość miała do niego "ale" jednak żadna z osób nigdy nie siedziała w Lagunie II FL nie wspominając o jeździe. Uważam, że Laguna II FL z silnikiem 2.0T 170KM t świetna alternatywa dla uwielbianych VW passatów 1.8T czy Audi A4. Oferuje lepszy rocznik co za tym idzie sporą szansę na niższy przebieg przy sporo niższej cenie zakupu. Auto ma wydajne hamuce co przy tej mocy jest bardzo istotne, wysoki poziom bezpieczeństwa i jeśli kupione po odpowiedniej weryfikacji nie powinno mieć kłopotów z korozją. Najważniejsza sprawa maksymalny moment obrotowy na poziomie 270Nm......wartość 280Nm osiąga silnik 2.8 R6 w BMW e46 i E39 zaś uwielbiane 1.8T 150KM "jedyne 210Nm....... Cieszy mnie również fakt użytej turbosprężarki do doładowania tego silnika, dużego frontalnego intercoolera, jak również możliwość założenia dobrej instalacji gazowej z wydajnymi wtryskiwaczami za kwotę ok.2800zł. Kwestię podniesienia mocy i momentu przez zmianę softu wstępnie rozpoznałem i cena usługi waha się w przedziale 1300-1600zł fakt mała liczba tunerów których darzę zaufaniem chce się tego podjąć. Jeśli chodzi o ceny zawieszenia to porównując je do rywala klasowego - Vectry C, laguna wypada bardzo dobrze. Wymienne sworznie, z tyłu "tylko belka" i tuleje, bardzo przystępne cenowo amortyzatory. Podsumowując, jestem bardzo mile zaskoczony Laguną z tym silnikiem w relacji ceny zakupu-rocznika-mocy i momentu obrotowego.

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: PiasQ »

agadula pisze:Cieszy mnie również fakt użytej turbosprężarki do doładowania tego silnika, dużego frontalnego intercoolera
Już tak pięknie tutaj nie jest. Zastosowano gorsze graty niż w wersji 204KM, przez co za wiele softem wydłubać nie można.
agadula pisze:jak również możliwość założenia dobrej instalacji gazowej z wydajnymi wtryskiwaczami za kwotę ok.2800zł
Radzę dokładnie przeanalizować tą "ofertę" - przerabiałem to ... efekt - 20KM mniej na gazie przez zastosowanie "wydajnych" podzespołów. Co najciekawsze, BRC katalogowo zaleca zbyt słaby osprzęt.
agadula pisze:Kwestię podniesienia mocy i momentu przez zmianę softu wstępnie rozpoznałem i cena usługi waha się w przedziale 1300-1600zł fakt mała liczba tunerów których darzę zaufaniem chce się tego podjąć.
Podniesienia mocy o ile? :) Jak się rozmawia z kimkolwiek o granicy 200KM (ba, nawet 190KM) .... to nikt nie chce za wiele rozmawiać ;).
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

agadula

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: agadula »

1. Turbiny nie wyciągałem ale na 80 procent jestem przekonany, że siedzi tam TD04 Mitsubishi - jeśli tak to jest to bardzo wydajny element.
2. BRC nie założę, jeśli już to Stag Qbox plus, reduktor acr250, wtryski hana.
3. kwestia przyrostu....jeśli auto trzyma serię to 190-195KM i 25Nm więcej wystarczy mi w zupełności....jeśli szukałbym większych wrażeń to w swoim mieście miałem możliwość kupienia A6 4.2 z 2000r z mocą 299KM i bodajże 420 Nm z polskiego salonu. Ja wyścigowcem nie jestem ale lubię mieć zapas pod nogą. Póki co ten, który mam wystarcza. Jedna córka waży 16kg, druga 5kg.. lol jak dziewczyny zaczną chodzić do podstawówki to ja będę zrzucał wagę albo kupmy Lagunę III GT, żeby się wyrównało driver .

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: PiasQ »

agadula pisze:1. Turbiny nie wyciągałem ale na 80 procent jestem przekonany, że siedzi tam TD04 Mitsubishi - jeśli tak to jest to bardzo wydajny element.
Turbo to nie wszystko, mały intercooler, słabe wtryski (niemal na styk).
agadula pisze:2. BRC nie założę, jeśli już to Stag Qbox plus, reduktor acr250, wtryski hana.
Najważniejszy reduktor, hany pomarańczowe.
agadula pisze:3. kwestia przyrostu....jeśli auto trzyma serię to 190-195KM i 25Nm więcej wystarczy mi w zupełności....jeśli szukałbym większych wrażeń to w swoim mieście miałem możliwość kupienia A6 4.2 z 2000r z mocą 299KM i bodajże 420 Nm z polskiego salonu.
Cóż, może za dużo miałem do czynienia ostatnio z autami po 300KM+ ;). Jednak obecne 170KM znudziło mi się już z pół roku po zakupie - no ale każdy ma swoje gusta ;).
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

agadula

Re: Renault Laguna II ph II 2.0 T opinie

Post autor: agadula »

eh ja widzę, że lubisz mieć ostatnie słowo ;) . TD 04 to poważnie dobra suszarka, HANEK pomarańczowych nie ma. O reduktorze pisałem jaki wybiorę. A IC wcale nie jest mały. Na szerokość węższy ok 10 cm od tego w Viki C a tamten był galanty (wymieniałem więc widziałem na żywo) z kolei ten w lagunie jest nieco wyższy ale najważniejsze, że frontalny a nie pochowany w "ciepłyh miejscach". Auta mające moce pow 300KM to zupełnie inna klasa pojazdów, konstrukcja (więcej niż R4)oraz cena. W cenie Laguny kupimy powiedzmy e39 4.4 V8 ale to ma "tylko 286KM i 440Nm" więc do 300 brakuj. Pozostaje nam jeszcze zabawa z 2.7BiT ale to dwa garki więcej plus jedna suszarka więcej..... -nijak ma się taki silnik do F4RT. Mając na uwadze kryteria takie jak moc, moment, wagę auta, rocznik, Laguna II po FL z tym motorem to bardzo ciekawa opcja. Auto jest relatywnie tanie w naprawach i przy przystępnym budżecie daje frajdę z jazdy. Jak ktoś lubi POWER to zawsze będzie mu mało. Zawsze jeśli np. lubimy wyciskać z aut jak najwięcej możemy pójść w kierunku E46 po liftingu z motorem 3.0D (R6) założyć wtryski od 535d, większy IC. zrobić soft, wsadzić większe turbo i mamy z 204KM okolice 300 w tym ok 550-600Nm do tego mocniejsze sprzęgło itd itp............ale pakujemy w zabawę okolice 7000zł w górę. W "naszych autach" mamy już w serii dobre hamulce z niską jak na wiek auta i poziom bezpieczeństwa masą pojazdu, silnik z odpowiednią jak na R4 pojemnością, pośredni wtrysk i jak wspominałem bardzo dobre 270Nm. Układ zawieszenia, nie zrobi ruiny z budżetu domowego, można wymieniać same sworznie, wahacz jest stalowy, markowe amortyzatory w okolicach 200zł za szt. , w tym możliwość zakupienia opon w cenie 300zł za szt..
Przy dwudniowej kosmetyce ogarniętego tunera przy wyjściowo zdrowym osprzęcie mamy szansę na prawie 100KM z 1 litra pojemności driver . A i tak nie wiemy czy kolega, który założył ten temat w ogóle myśli o progresji.

feecle

Laguna II FL 2.0T

Post autor: feecle »

Planuję zakup Laguny FL z turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Będzie to moje pierwsze auto ze stajni Renault. Do tej pory jeździłem tylko samochodami z silnikami benzynowymi wolnossącymi. Na temat silnika 2.0T czytałem raczej pozytywne opinie. Wersja FL Laguny ma podobno poprawione problemy wcześniejszych roczników. Proszę o podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Yorgen
Bania Zlotu
Bania Zlotu
Posty: 403
Rejestracja: poniedziałek, 16 grudnia 2013, 10:09
Renault: Laguna III PHI GT
Silnik: 2.0dci M9R 816
Lokalizacja: Lędziny (śląsk)

Re: Laguna II FL 2.0T

Post autor: Yorgen »

z tego co sam się zorientowałem to najlepiej podpiąć kompa pod samochód i sprawdzić "co w trawie piszczy" i przede wszystkim turbo musi być suche bo to nie diesel. Jeśli wszystko będzie sprawne to nie powinieneś zbyt dużo włożyć w samochód. Laguna II ph II 2.0T ma 170km mocy, natomiast Laguna II ph II GT 2.0T ma już 204km mocy, także warto zwrócić uwagę też na wersję GT ;)

feecle

Re: Laguna II FL 2.0T

Post autor: feecle »

Wersja GT jest jak najbardziej brana pod uwagę, ale niestety bardzo rzadko spotykana. Alternatywa to chip-tuning gdy zacznie brakować rumaków.

ODPOWIEDZ