iparts></a>
<a href= francuskie

[Laguna II 2001-2007] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
malczyk2000
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
Renault: Espace IV
Silnik: 2.0T F4RT

Post autor: malczyk2000 »

krk07 pisze:Automaty to zło ;) w 3.0 jest niby tiptronic, więc i manualny tryb ( dobrze myślę ? ) , ale kurka - jak to padnie, to auto nieopłacalne do robienia .
W Lagunie II przy silniku 3.0 V6 210KM i 2.2Dci stosowana była skrzynia Tiptronic japońskiego producenta Aisin Warner Su1, skrzynie tego producenta wsadzane są do marek samochodów które uchodzą za bardzo drogie i prestiżowe, owszem stare automaty lubiły się sypnąć ale te japońskie skrzynie to już co innego. Ja mam Lagunę z tą skrzynią i jest to mój pierwszy automat ale się zdecydowałem i śmiga aż miło, dopóki nie miałem automatu to też byłem nie przekonany. Ale kupiłem i po 3 miesiącach jazdy stwierdzam że następny też będzie automat, jazda to sama przyjemność. A odnośnie kosztów naprawy to w dzisiejszych czasach nie jest źle, jak się skrzynia sypnie to naprawa to 4-5 tyś a patrząc na padające silniki np. 2.2 Dci to nie są jakieś kosmiczne pieniądze, poza tym jest już sporo anglików z których skrzynię można kupić z 1-2 tyś czyli tyle ile manualna.

Owszem skrzynie automatyczne padały ale była to wina Renault który zaliczył te skrzynie do bezobsługowych w których się oleju nie wymienia pomimo tego że producent wyraźnie nakazywał wymianę oleju - Renault dało ciała a potem zdzierało z ludzi kasę za wymiany i naprawy skrzyń.
Automat poprawnie eksploatowany przejeździ więcej niż niejedna manualna skrzynia.

Skrzynie tego producenta stosowane są m.in w porsche a to już o czymś świadczy.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ai ... nsmissions

krk07

Post autor: krk07 »

malczyk2000, No i o te 4-5 tysięcy się rozchodzi . Jestem b. młodą osobą i nie stać mnie będzie na ew. naprawę takiej skrzyni . Fakt faktem - kto nie smaruje, ten nie jedzie . Chciałbym jednak mimo wszystko manuala z prostych względów ... zwyczajnie lubię się pobawić czasem autem i jakoś tak wolę manuala.

Silnik 2.2 dci właśnie wykluczam - nie, ze jest zły ... ale duże ryzyko trafienia mało zadbanej sztuki ... W sumie pewnie brałbym albo 1.8 16v, 2.0 16v ( wiem wiem ... nie IDE ) lub 1.9 dci 120ps . Nie stać mnie niestety zapewne na 2.0 t ( zresztą trudno dostać ), a słyszałem, że to cudowna sprawa .. coś jak TSI .

Inna strona teraz medalu ... musze wykminić jak zarejestrować to auto, bo ubezpieczenie mam kolosalne - 1900zł ok za samo OC ... gdyż mam tylko rok prawo jazdy . No i trzeba pomyśleć nad finansowaniem ... 10 tysięcy w kredycie jak nic i najlepiej konsumpcyjnym, bo nie chcę płacić stale AC . Kredyt będę brał na ojca, gdyż ja nie dostanę... nie mam udokumentowanych zarobków, a dorabiam sobie poprostu na prywatnych warunkach ... stać mnie na spłatę rat i zatankowanie oraz utrzymanie auta w ok stanie ( brał będę kredyt na 36 miesięcy ) z mojej pracy, a tą mam zagwarantowaną na najbliższe 5 lat...

I się zrobił offtop :)

krzymek

Post autor: krzymek »

krk07 pisze:[Inna strona teraz medalu ... musze wykminić jak zarejestrować to auto, bo ubezpieczenie mam kolosalne - 1900zł ok za samo OC ... gdyż mam tylko rok prawo jazdy
Ojciec ma auto i zniżki na OC ? weź go na współwłaściciela.

krk07

Post autor: krk07 »

krzymek, Więc te sprawę w zasadzie mamy już załatwioną, tylko nie wiem ile ma % tych zniżek, lecz bardzo możliwe, że 60% Robiłem symulację i w alianzie wychodzi wtedy 1340zł za oc+ac na 1.8 privilege z 2002 .

Dziś oglądałem parę lalek i nie znalazłem jeszcze nic ciekawego za dobrą kasę .

Artur28l

Post autor: Artur28l »

Ja na twoim miejscu szukał bym diesla.Ja obecnie jeżdże Laguną II z 2001 1,9dci.Też miałem uprzedzenia do diesla ale postanowiłem spróbować.W końcu kiedyś musi być ten pierwszy raz.Kupiłem ją z przebiegiem 131tys i jest to prawdziwy przebieg ponieważ kupiłem ją przez znajomego mieszkającego we francji. 10 miesięcy przed zakupem auto było serwisowane w Renault we Francji przy przebiego 116800.Jedyny problem jaki mialem z Lagną to wyła skrzynia biegów.Może ktoś powie że kupiłem uszkodzone auto ale miałem tą pewność że auto nie było bite, a skrzynie się wymieniło. Obecnie mam ja 25 miesiecy i najechane ma już 203 tys i jak narazie odpukać nic się nie dzieje.Może to przez to jak ktoś wcześniej napisał że o auto trzeba dbać.U mnie nie ma zmiany oleju co 15 tys tylko zmieniam co 10 tys i leje dobry olej.przy każdej zmianie odrazy wymieniam filtry.I co najważniejsze według mnie paliwo tankuje tylko na dużych CPN-ach. Także moja rada jest taka:
- Szukaj auta spokojnie i dokładnie sprawdzaj każde auto.Lepiej pare miesięcy dłużej niż po kupnie odrazu naprawiać. No a najlepiej jakbyś mógł kupić od kogoś znajomego, albo przez kogoś znajomego.

krk07

Post autor: krk07 »

Artur28l, Akurat 10 tys km to dla mnie rok jazdy z hakiem zapewne będzie - zależy jak pójdą interesy, bo możliwe, ze raz w miesiącu będę do czech śmigał , więc wtedy będzie nieco więcej . Raz w roku też wymiana oleju i filtrów, dla zaspokojenia portfela przed nieprzewidzianymi sytuacjami, to nie problem - Wiem, że o Lalę dbać trzeba ponadprzeciętnie i tak też zamierzam, choć musi mi się zrewanżować bezpiecznym transportem np. na zawody w góry, wyładowana rowerami i sprzetem serwisowym .. A w zimie komfortowym i spokojnym powrotem do domu p całodziennych wojażach na stoku z nartami .

Diesel czy benzyna ... chyba po prostu wybiorę ten silnik, który znajdę w idealnym stanie ... Tankowanie na dużych cpn-ach .... ja tankuję zazwyczaj na BP... od święta na PolPetrolu ( nieco taniej, ale muszę specjalnie się przejechać - lecz mają ok opinię i częste promocje - np. 98 w cenie 95 ) . Wystrzegam się marketowych stacji i Neste, gdzie mi kasę zeżarło raz .

Co do pewnego pochodzenia.. jak już mówiłem - mam w rodzinie na sprzedaż hatchbacka 1.6 z 2001 ... ale auto było mega problematyczne ( choć pewnie wszystko co złe już wyleczone - zawsze w ASO ) ... ale to hatchback, który a) jest dla mnie niepraktyczny , b) nie podoba mi się tak jak kombi, c) 1.6 nie szokuje ...

krzymek

Post autor: krzymek »

krk07 pisze:Wystrzegam się marketowych stacji i Neste, gdzie mi kasę zeżarło raz.
Nie wiem co masz do Neste bo ja tylko na tej stacji tankuje. Od czasu jak posiadam lagunke (ok 1,5 roku) to raptem 2 lub 3 razy zatankowałem gdzie indziej :) czytaj poza Neste.
Zasięg diesla ok 1100-1200km przy spokojnej jeździe daje mi to że tankując na "mojej" stacji wyjeżdżam w Polskę i wracam bez tankowania. Moj rekord to 1150 km, zatankowany pod korek czyli 70L.

Ostatnio jechałem z użytkownikiem lpg :) i on się pytał po 300-400km jazdy, czy paliwa to mi jeszcze starczy. A starczyło go spokojnie na powrót i jeszcze trochę.

krk07

Post autor: krk07 »

Krzymek - No to szczerze mówiąc.. 1150km to zacny wynik, bo wychodzi na to, że ja jakbym stosował " eco driving " tankowąłbym przy swoich planowanych przebiegach ok . 8-9 razy w roku :) .

DCI 1.9 rozumiem, że jak już brac, to 120 ogierów ? . Znalazłem taką lalkę za 16900zl . Właściciel napisał, co było w aucie porobione ... o turbinie wyraża się, że jest jak najbardziej ok . Do zrobienia jest lewy przegób i przytarty jest lewy zderzak i drzwi ( nic poważnego.. żadnych wgięć ani nic... tylko przycierka - dostanę fotki tego lada dzień ) .

Cena jest niska, ale facet nie ukrywa, że w autku trzeba zrobić te 2 rzeczy ( w sumie to 1, bo II to dla estetyki ) . W dodatku kraków ... Zobaczymy . Może wyrwałby za 16000zł, a reszta to akurat, rejestracja, robocizna i ubezpieczenie . Auto krajowe, i filtry oraz rozrząd zmieniane były niedawno dość wg. książki, więc w sumie wymiana rozrządu odpada, ale filtry i tak asekuracyjnie bym zmienił .



Jest też taka lalunia : http://paola.otomoto.pl/renault-laguna- ... 00922.html ... jakby stargował na 18000zł to why not - chyba skoczę oglądnąć .

Uzbroiłem się już w znajomego, który ma miernik lakieru i mechanika w rodzinie zaufanego . On sam w sumie też zna się nieco na rzeczy ( ostatnio sam w garażu robił swapa w swoim aucie, więc jakieś pojęcie o mechanice ma ... ) .

Korci też ta sztuka : http://www.autotrader.pl/details,30002,108332018.asp

i ta :
http://www.autotrader.pl/details,30002,106313902.asp ... ale ten silnik :( 1.6

krzymek

Post autor: krzymek »

krk07 pisze:Krzymek - No to szczerze mówiąc.. 1150km to zacny wynik,
Żeby nie było tak dobrze to zasięg w mieście (wawa) to 600-800km, w zależności od humoru i korków.
Jest też taka lalunia : http://paola.otomoto.pl/renault-laguna- ... 00922.html ... jakby stargował na 18000zł to why not - chyba skoczę oglądnąć.
Na zdjęciach wygląda ok, warto obejrzeć na żywo.
Tą sobie odpuść.
1. Brak zaślepki w przednim zderzaku.
2. Nie ma relingów (tak jak moja, ale ja na dachu nic nie wożę)
3. Wyślizgana gałka zmiany biegów, zdarzało to się w wersjach o mniejszej mocy niż 120KM
4. Gdzie jest radio szok
5. Przycisk ESP powinien być na środku.
6. Joystick od lusterek jest dziwnie obrócony o 90st.
7. Brak osłony akumulatora i skrzynki bezpieczników,
Sam napisałeś że nie ten silnik. To auto nie jeździ, ono się turla.

krk07

Post autor: krk07 »

krzymek, No właśnie ta granatowa mnie korci ... Chyba faktycznie skocze ją oglądnąć, bo na fotkach ładna . Jakby stargował, to czemu nie... naturalnie jeśli przejdzie weryfikacje stanu technicznego i będzie naprawdę bezwypadkowa .

Możliwe, że uda mi się wtym tygodniu coś podziałac w kwestii kredytu na zakup autka, więc ew. na zaliczkę bym mógł się skusić, jeśli fura będzie ok .


Ta ostatnia ... no właśnie 1.6 to tak troszkę lepiej brzmiało pod maską thalii niż w lalce - Niezłego potworka z thalii robił taki silniczek ( choć tam było chyba 108 kucy ) - już sobie to wyobrażam, skoro ja w swojej, przy 1.4 zadziwiam dynamiką autka, właściela 200 konnej beemki ( wiadomo - nie ta liga, ale jak się przejechał, to nie liczył, że to jeździ tak jak jeździ ) . Trzeba jednak przyznać, że ta lalka ładnie wygląda na foto... no ale zobaczymy . Na tę chwilę oglądnę auta w krakowie i okolicy, a potem ew. jak nic nie znajdę, to skoczy się dalej ... muszę tylko czasu nieco załapać, bo praca niestety jest taka, że jak jestem potrzebny to muszę być bez gadania .

krk07

Post autor: krk07 »

Dzisiejsze poszukiwania w regionie pd-wsch krakowa :

1) Laguna 1.9 dci 107ps z Mil Car ( http://moto.gratka.pl/tresc/renault-lag ... 60c21829,2 )

Auto wygląda na fotkach całkiem ok ... Niestety po bliższych oględzinach ( 10 minut nad samym nadwoziem ) , stwierdziłem, że nie ma sensu wsiadać do środka . Autko z tyłu na zderzaku, nosi ślady przygody chyba ze szlifierką kątową ( na to wygląda ) , odłazi lakier w tylniej listwy ( na foto wyglądało na wodę ) ... Pod uszczelkami są jakieś dziwne purchle ( właśnie -co to u licha jest ? oglądałem już 3 lalki z tym ! ) . Bardzo dziwnie wyglądały naloty zielonkawe ( w kolorze autka ) na plastikach lusterek i listwach ochronnych ... albo było lakierowane niechlujnie, albo jakas kiepska polerka .

Środkek wystarczyło mi oglądnąć przez szyby - powypalana tapicerka od fajek w wielu miejscach, a na tylniej kanapie małe przydarcie . Fotel kierowcy przetarty b. konkretnie po lewej stronie od wsiadania . O plastikach się nie wypowiem - tak 4-/10 są .

Generalnie - nie dałbym za nią więcej jak 16000zł, jeśli jest ok pod względem technicznym . Autko zaniedbane .


2) Laguna 3.0 v6 ... i tu jest tak : od właściciela (http://moto.gratka.pl/tresc/renault-lag ... 60c21829,2)
I w komisie ta sama sztuka ( http://auto-hit.gratka.pl/ogl/10092850.html )

Autko wizualnie o niebo ładniejsze . Ma lekką przycierkę na prawym zderzaku, ale to pikuś . Razi spękany lakier na klamkach ( na zaślepkach tych małych ) . W środku ... Komis widać, że wyczyścił tapicerkę, bo ładniejsza jest na żywo niż na focie właściciela . Generalnie komis ma renomę jednego z najlepszych w mieście, więc można im ufać, ale są drodzy .

Do rzeczy ... Autko zewnętrznie jak już wspomniałem - kilka drobiazgów, ale nie istotnych . Żadnych purchli pod uszczelkami i tu się owe trzymają kupy . Widać, że auto zadbane, bo przeglądy faktycznie wbite i z różnych aso . Wnętrze... całkiem zadbane i podoba mi się .

Autko niestety pewnie miało padnięty akumulator, bo przywitała nas syrena alarmu, niekoniecznie mająca chęć do wyłaczenia się... no i nie udało się go odpalić . Generalnie wszystko super, ale a) Cena pewnie poniżej 20 tysi nie zejdzie, b) Średnio 12l na setkę.... boli :/ , c) Droga obsługa takiego silnika z tego co się dowiedziałem ...

No ale komis podchodzi do sprawy profesjonalnie i sami zaproponowali, że mogę wziąść autko i się przejechać i nie ma problemu z kontrolą stanu . Zasugerowali mi pobliskie ASO Peugeota i tamtejszą diagnostykę - Tak się składa, że tam robię diagnostykę swojego, wiec zaufanie mam i myślę, że by nie kłamali .

............

I na tym skończyły się dzisiejsze podróże . Oglądałem jeszcze Alfę 156 2.0 jts z 2000 za 16000zł .. autko na moje oko zaliczyło ładnego dzwonka i zostało na odwal się zrobione ( szpary między zderzakiem a reflektorem z jednej strony były na wielkość palca, a z drugiej na może husteczki higienicznej złożonej ) , ale to nie forum alfy .

Czuję, że ciężko będzie mi chyba znaleźć 1.8 16v albo f4r lub 1.9 dci 120ps w krakowie i okolicy w fajnym stanie za ok 17-18 tysięcy ( wiem, że to mały budżet... no ale ) . Owszem - Hatchbacków jest sporo i w wielu komisach i w wielu ogłoszeniach ... ale ja chcę kombi i tylko kombi .

Jak złapię odrobinę czasu to skoczę oglądać te granatową z Kocmyrzowa .

Pozdrawiam,

Paweł

Awatar użytkownika
malczyk2000
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
Renault: Espace IV
Silnik: 2.0T F4RT

Post autor: malczyk2000 »

krk07 pisze:2) Laguna 3.0 v6 ... i tu jest tak : od właściciela (http://moto.gratka.pl/tresc/renault-lag ... 60c21829,2)
I w komisie ta sama sztuka ( http://auto-hit.gratka.pl/ogl/10092850.html )
Ale przecież pisałeś że automat odpada ;)
Powered by L7XE V6 24V

krk07

Post autor: krk07 »

Ale chciałem się przejechać generalnie laguną :)

Oglądałem jeszcze kilka aut, a tym jedną za 15 tysięcy z drobnymi wadami, ale musiałbym dołożyć choćby na całe nowe koła, bo felgi to był złom, a opony tragedia ( 3 kapcie np), że o kilku drobiazgach nie wspomnę . Nadawał się tam tylko do użytku silnik i zawieszenie oraz wnętrze... z zewnątrz niestety autko wymagało za dużego wkładu, a nie byly to wady może mnie odstraszające wizualnie, ale skoro już rdza wyłazi na nie zrobionym tylnim nadkolu, to dużo pytać nie trzeba ... Do tego ja wiedziałem o 1 stłuczce, a wygląda na to, że było ich więcej, po przednie, prawe nadkole nieorginalne .

Po przemyśleniu sytuacji - szukam też hatchbacka i jadę dziś oglądać 1.6 expression za 13000zł od rodziny . Wiem, że 1.6, ale może jakoś to jeździło będzie, a conajwyżej jakoś mu się kilka koników dorobi, ale expression z welurkiem i niestety manulaną klimą, jakoś przełknę - tymbardziej, że za 13000zł mam auto krajowe, robione wszystko było w aso, znam całą jego historię i do tego są jeszcze zimówki i belki dachowe w gratisie . No i mogę sobie wziąść na 4 raty u rodziny, bo to 4 auto w domu .

Zobaczymy jak mi podpasuje . W niedzielę skoczę na giełdę, bo było dużo lagunek . Dochodzę jednak do wniosku, że poniżej 18 tysięcy nie kupię w miarę ok kombiaka :( Hatchbacka łatwiej w tej cenie trafić ) .

Mam nadzieję, że klima manulana w lagunie, ma jakieś zalety w stosunku do climatronica ... bo jej żal mi najbardziej, ale z II strony cena i pewna przeszłość, to jest coś bezcennego w przypadku tego auta i duży atut .

Awatar użytkownika
malczyk2000
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
Renault: Espace IV
Silnik: 2.0T F4RT

Post autor: malczyk2000 »

krk07 pisze:Mam nadzieję, że klima manulana w lagunie, ma jakieś zalety w stosunku do climatronica ...
Ma, nie psuje się podświetlenie :P
Powered by L7XE V6 24V

krk07

Post autor: krk07 »

Znalazłem jeszcze coś takiego w pięknej z fotek alternatywie... ciekawe tylko jak na żywo jest... no dci :( i duży przebieg dość, ale no dci ... wiadomo

http://www.allegro.pl/item653708305_ren ... 9_dci.html

w tej tapicerce jestem zakochany ...

ODPOWIEDZ