[Captur I 2013-2019] Porady, linki, prośby o ocenę.
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 22:20
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Czyli w przypadku alarmu, Vitara i S-cross wygrywają,bo alarm od wersji premium jest w cenie samochodu.
- Eliot
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
- Renault: Captur
- Silnik: 1,2
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Dokładnie, też już to zauważyłem. Doskonale rozumiem tych, co wolą Suzuki. Mają sporo argumentów. Jednak gdybym drugi raz wybierał - z pewnością wybrałbym Cap tura. Z kilku powodów:
1- ta różnice dodatkowy 10-15 tysięcy jest jednak spora. W bólach raczej bym dal radę, ale po prostu szkoda.
2 - Wizualnie zdecydowanie mi się podoba Captur,
3 - Żona by mi nie wybaczyła. To ona pierwsza zakochała się w Capturach i od 3 lat męczyła mnie. Ja odmawiałem, bo nie było aut z manualną skrzynią. Gdy się pojawiły to wziąłem.
4 - jest jeszcze jedna sprawa, o której nie mam pojęcia odnośnie Suzuki. Z żoną mamy dość sprecyzowane oczekiwania. Właściwie nie jeździmy po mieście. Walory auta miejskiego są nam niepotrzebne. Natomiast cenimy walory "turystyczno-wyjazdowe". Silnik ma cicho pracować przy 130/h, spanie musi się na płasko rozkładać w max 3 min., bagażnik musi mieć 2 poziomy. Nie wiem, jak tu Suzuki się znajduje.
1- ta różnice dodatkowy 10-15 tysięcy jest jednak spora. W bólach raczej bym dal radę, ale po prostu szkoda.
2 - Wizualnie zdecydowanie mi się podoba Captur,
3 - Żona by mi nie wybaczyła. To ona pierwsza zakochała się w Capturach i od 3 lat męczyła mnie. Ja odmawiałem, bo nie było aut z manualną skrzynią. Gdy się pojawiły to wziąłem.
4 - jest jeszcze jedna sprawa, o której nie mam pojęcia odnośnie Suzuki. Z żoną mamy dość sprecyzowane oczekiwania. Właściwie nie jeździmy po mieście. Walory auta miejskiego są nam niepotrzebne. Natomiast cenimy walory "turystyczno-wyjazdowe". Silnik ma cicho pracować przy 130/h, spanie musi się na płasko rozkładać w max 3 min., bagażnik musi mieć 2 poziomy. Nie wiem, jak tu Suzuki się znajduje.
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 22:20
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Co do wyglądu to właśnie wiem, że Captur bardzo podoba się kobietom .Ale co ciekawe, to samo dotyczy Vitary. Co do pracy w prędkościach autostradowych, to ta wersja z silnikiem 1.4 boosterjet jest cicha i dynamiczna. Podłoga jest podwójna i szybko składa się na płasko. Wersja na którą ja się zdecydowałem czyli wolnossacy 1.6 jest niestety dość głośny. Oczywiście mówię o prędkości ponad 120 km/h . Z tym że ja głównie jeżdżę w dużym mieście i sporo krótkich tras, które nie są za dobre dla uturbionych silników.
- Eliot
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
- Renault: Captur
- Silnik: 1,2
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Jeśli chodzi o Captura, to właśnie jedną z rzeczy, która mnie zaskoczyła jest fakt, że przy 130 silnika w ogóle nie słychać. Jest zagłuszony przez pęd powietrza i opony. W poprzednim moim aucie właśnie od 130 robiło się uciążliwie głośno. Mi po mieście zupełnie nie opłaca się jeździć. Mam pod domem przystanek metra i pracę też 150 m od stacji. W tej sytuacji grzechem byłoby jeździć autem w korkach.
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 22:20
Re: Renault Captur 0.9 TCe
We wszystkich samochodach z wyższą budą hałas będzie trochę większy,właśnie ze względu na mało opływowy kształt. Tak mi wpadła w oko jeszcze jedna mała przewaga Vitary czy S-crossa nad Capturkiem. Otóż w tym ostatnim z tyły są hamulce bębnowe, a w autach ze stajni Suzuki -tarczowe. Trochę siara.
- Eliot
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
- Renault: Captur
- Silnik: 1,2
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Tutaj będę polemizował. Zwróciłem na to uwagę u dealera i mi wytłumaczono. Są to trochę inne hamulcze bębnowe. Mają inną skuteczność od tradycyjnych bębnów. Renault Clio w wersji podstawowej ma hamulce tarczowe, natomiast w wersji Sport - bębny, dokładnie takie, jak w Capturku. Konkurencyjny Peugeot 2008 ma tarcze, a wyniki testu mówią same za siebie: http://magazynauto.interia.pl/testy/tes ... Id,1024949" target="_blank" target="_blank
Tutaj z kolei bije Chewroleta: http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ow,15368,3" target="_blank" target="_blank
A tu już koronny argument - w teście hamowania sprawdzono Fiata 500, Opla Mokkę, Nissana Juke, Dacie Duster, Peugota 2008. Pod względem hamowania wszystkich pobił Captur. http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ta,16412,4" target="_blank" target="_blank
Jest jeszcze jedna zaleta bębnów: są tańsze w eksploatacji i dwa razy trwalsze. Także ten zarzut akurat nie dotyczy Captura i na szczęście nie ma siary Natomiast jeśli chodzi o hałas, to Captur we wszystkich testach wypada bardzo dobrze, przeważnie lepiej od konkurencji, co nie zmienia mojej opinii, że poprzednie moje auto (Kia Venga) była bardziej udana.
Tutaj z kolei bije Chewroleta: http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ow,15368,3" target="_blank" target="_blank
A tu już koronny argument - w teście hamowania sprawdzono Fiata 500, Opla Mokkę, Nissana Juke, Dacie Duster, Peugota 2008. Pod względem hamowania wszystkich pobił Captur. http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ta,16412,4" target="_blank" target="_blank
Jest jeszcze jedna zaleta bębnów: są tańsze w eksploatacji i dwa razy trwalsze. Także ten zarzut akurat nie dotyczy Captura i na szczęście nie ma siary Natomiast jeśli chodzi o hałas, to Captur we wszystkich testach wypada bardzo dobrze, przeważnie lepiej od konkurencji, co nie zmienia mojej opinii, że poprzednie moje auto (Kia Venga) była bardziej udana.
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 22:20
Re: Renault Captur 0.9 TCe
No wiesz ,co miał Ci dealer Renault odpowiedzieć. Jak to się mówi każda liszka swój ogonek chwali. Ja się pytałem po prostu mechanika(nie u Suzuki tylko z Toyoty) i ten wyraźnie stwierdził,że hamulce tarczowe są lepsze.
Największa zauważalna różnica polega podobno na tym, że gdy często i mocno hamujesz np. na terenie miasta czy gdzieś w bardziej pagórkowatym terenie, to podzespoły hamujące nagrzewają się i niestety bębny tracą bardzo na skuteczności ze względu na zbyt słabe odprowadzanie ciepła.
No ale skoro to są specjalne bębny w Capturze. Tylko jakoś nie opisują tej ich wyjątkowości.
Największa zauważalna różnica polega podobno na tym, że gdy często i mocno hamujesz np. na terenie miasta czy gdzieś w bardziej pagórkowatym terenie, to podzespoły hamujące nagrzewają się i niestety bębny tracą bardzo na skuteczności ze względu na zbyt słabe odprowadzanie ciepła.
No ale skoro to są specjalne bębny w Capturze. Tylko jakoś nie opisują tej ich wyjątkowości.
- Eliot
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
- Renault: Captur
- Silnik: 1,2
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Mechanik może powiedział, że są słabsze, ale czy znal te właśnie hamulce? Może mówił o zwykłych bębnach. Dla mnie nie jest istotne co powiedział dealer. Dealerowi niewiara. Dawno o tym wiem. Ważne są dla mnie wyniki testów kilku niezależnych od siebie mediów. A tam Captur wypada najlepiej. Pod wzgledem hamowania bije całą konkurencję. Poza tym coś musi być na rzeczy, skoro zwykłe Clio ma tarcze, a dużo, dużo droższe Clio Sport ma właśnie bębny z Captura. Zatem muszą to być inne bębny, niż tradycyjne. Zresztą ich wygląd zewnętrzny to potwierdza.
- spoogie
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: środa, 27 stycznia 2016, 15:23
- Renault: Captur
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Kato
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Clio IV ma bebny a dopiero clio RS tarcze. Jest na opak niż mówisz. Ale co do skuteczności wiele testów udowodniło, że sa niewiele gorsze albo tak samo skuteczne jak w pełni tarczowe modele innych marek.
--
Captur Zen TCe 90 '15
Clio II Extreme 1.2 16v '03
Megane Coupe 2.0 8v '96
Captur Zen TCe 90 '15
Clio II Extreme 1.2 16v '03
Megane Coupe 2.0 8v '96
- Eliot
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
- Renault: Captur
- Silnik: 1,2
Re: Renault Captur 0.9 TCe
W takim razie to będzie pierwsza rzecz, którą mi błędnie powiedziano w punkcie sprzedaży. Mało tego, pokazywano mi nawet taki RS z bębnami. Chyba, że to ja pomyliłem literki RS z literkami GT. Staram się być obiektywny, czasem na siłę doszukuję się wad Captura w stosunku do mojego poprzedniego autka, ale co do hamulców, to naprawdę nie mam żadnych zastrzeżeń. Odnośnie bębnów znalazłem też taki tekst:
Bębny hamulcowe, które w nowoczesnych autach montowane są jedynie na tylnych osiach, są znacznie trwalsze od tarcz, a okładziny osadzonych w nich tarcz hamulcowych potrafią wytrzymać nawet 100 tys km. Bębny kosztują zazwyczaj ok. 100 zł za komplet 2 szt. Większość hamulców bębnowych ma automatyczny mechanizm odpowiedzialny za odpowiednie zbliżenie szczęk do bębna.
Bębny hamulcowe, które w nowoczesnych autach montowane są jedynie na tylnych osiach, są znacznie trwalsze od tarcz, a okładziny osadzonych w nich tarcz hamulcowych potrafią wytrzymać nawet 100 tys km. Bębny kosztują zazwyczaj ok. 100 zł za komplet 2 szt. Większość hamulców bębnowych ma automatyczny mechanizm odpowiedzialny za odpowiednie zbliżenie szczęk do bębna.
- spoogie
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: środa, 27 stycznia 2016, 15:23
- Renault: Captur
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Kato
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Pakiet GT to pakiet stylizacyjny, układ jezdny nie różni sie od normalnego clio. Czyli mamy zwykłe clio, clio GT (w obu z tyłu bebny) oraz sportowe clio RS w ktorym to dopiero mamy z tyłu tarcze.
Sam zastanawialem sie dlaczego z tylu captura sa bebny, w aucie za 60 pare tys to troche padaka. Ale hamuja calkiem zacnie.
Sam zastanawialem sie dlaczego z tylu captura sa bebny, w aucie za 60 pare tys to troche padaka. Ale hamuja calkiem zacnie.
--
Captur Zen TCe 90 '15
Clio II Extreme 1.2 16v '03
Megane Coupe 2.0 8v '96
Captur Zen TCe 90 '15
Clio II Extreme 1.2 16v '03
Megane Coupe 2.0 8v '96
- Eliot
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
- Renault: Captur
- Silnik: 1,2
Re: Renault Captur 0.9 TCe
A GT to nie jest Grandtour? On właśnie ma bębny w jakichś wersjach, a w innych tarcze.
Zresztą ja niespecjalnie się znam na tych wszystkich odmianach Clio.
Zresztą ja niespecjalnie się znam na tych wszystkich odmianach Clio.
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Renault Captur 0.9 TCe
GT to GT, a Grandtour to kombi, nie ma zamiennego nazewnictwa. Chyba, że dla szpanu
Co do hamowania to Clio IV (2 x tarcze i 2 x bębny) jest pierwszym autem, którym jeździłem z tak doskonałymi hamulcami. W końcu mogę powiedzieć, że auto staje, a nie zwalnia jak w przypadku moich poprzednich (Xantia to była jakaś masakra w hamowaniu mimo, że miała 4 x tarcze. Obecna Xsara z samymi tarczami znacznie lepiej ale do ideału brakuje). ABS działa genialnie, auto nawet zapakowane po kokardę bardzo ładnie hamuje nie ściągając w żadną stronę. Tylko obawa, że ktoś może mieć gorsze spowalniacze i refleks wobec czego zaparkuje nam w bagażniku. W górach także nie zauważyłem spadku skuteczności hamowania mimo latania po serpentynach, podjazdach i zjazdach. No ale w końcu to nowiutkie auto...
Co do hamowania to Clio IV (2 x tarcze i 2 x bębny) jest pierwszym autem, którym jeździłem z tak doskonałymi hamulcami. W końcu mogę powiedzieć, że auto staje, a nie zwalnia jak w przypadku moich poprzednich (Xantia to była jakaś masakra w hamowaniu mimo, że miała 4 x tarcze. Obecna Xsara z samymi tarczami znacznie lepiej ale do ideału brakuje). ABS działa genialnie, auto nawet zapakowane po kokardę bardzo ładnie hamuje nie ściągając w żadną stronę. Tylko obawa, że ktoś może mieć gorsze spowalniacze i refleks wobec czego zaparkuje nam w bagażniku. W górach także nie zauważyłem spadku skuteczności hamowania mimo latania po serpentynach, podjazdach i zjazdach. No ale w końcu to nowiutkie auto...
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
- Eliot
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
- Renault: Captur
- Silnik: 1,2
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Jestem jeszcze z generacji, która pamięta fabryczne nalepki na Fiatach 125p: Uwaga hamulce tarczowe ze wspomaganiem". Na tej planszy jest zdjęcie takiej nalepki na szybie: https://www.facebook.com/46510822025078 ... =3&theater" target="_blank
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: środa, 29 marca 2017, 22:09
Re: Renault Captur 0.9 TCe
Zamówiliśmy dzisiaj czerwono czarny Renault Captur Xmod Tce 120 z kamerą cofania i podłokietnikiem. Czy wszyscy dobieraliście alarm, bo nie wiem co robić w tym temacie? Samochód ma przygotowaną instalację pod alarm czy rozbierają deskę i plastiki?