iparts></a>
<a href= francuskie

[Captur I 2013-2019] Porady, linki, prośby o ocenę.

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
sipap248
Bywalec
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 22:20

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: sipap248 »

Czyli w przypadku alarmu, Vitara i S-cross wygrywają,bo alarm od wersji premium jest w cenie samochodu.

Awatar użytkownika
Eliot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
Renault: Captur
Silnik: 1,2

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: Eliot »

Dokładnie, też już to zauważyłem. Doskonale rozumiem tych, co wolą Suzuki. Mają sporo argumentów. Jednak gdybym drugi raz wybierał - z pewnością wybrałbym Cap tura. Z kilku powodów:
1- ta różnice dodatkowy 10-15 tysięcy jest jednak spora. W bólach raczej bym dal radę, ale po prostu szkoda.
2 - Wizualnie zdecydowanie mi się podoba Captur,
3 - Żona by mi nie wybaczyła. To ona pierwsza zakochała się w Capturach i od 3 lat męczyła mnie. Ja odmawiałem, bo nie było aut z manualną skrzynią. Gdy się pojawiły to wziąłem.
4 - jest jeszcze jedna sprawa, o której nie mam pojęcia odnośnie Suzuki. Z żoną mamy dość sprecyzowane oczekiwania. Właściwie nie jeździmy po mieście. Walory auta miejskiego są nam niepotrzebne. Natomiast cenimy walory "turystyczno-wyjazdowe". Silnik ma cicho pracować przy 130/h, spanie musi się na płasko rozkładać w max 3 min., bagażnik musi mieć 2 poziomy. Nie wiem, jak tu Suzuki się znajduje.

sipap248
Bywalec
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 22:20

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: sipap248 »

:P Co do wyglądu to właśnie wiem, że Captur bardzo podoba się kobietom .Ale co ciekawe, to samo dotyczy Vitary. Co do pracy w prędkościach autostradowych, to ta wersja z silnikiem 1.4 boosterjet jest cicha i dynamiczna. Podłoga jest podwójna i szybko składa się na płasko. Wersja na którą ja się zdecydowałem czyli wolnossacy 1.6 jest niestety dość głośny. Oczywiście mówię o prędkości ponad 120 km/h . Z tym że ja głównie jeżdżę w dużym mieście i sporo krótkich tras, które nie są za dobre dla uturbionych silników.

Awatar użytkownika
Eliot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
Renault: Captur
Silnik: 1,2

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: Eliot »

Jeśli chodzi o Captura, to właśnie jedną z rzeczy, która mnie zaskoczyła jest fakt, że przy 130 silnika w ogóle nie słychać. Jest zagłuszony przez pęd powietrza i opony. W poprzednim moim aucie właśnie od 130 robiło się uciążliwie głośno. Mi po mieście zupełnie nie opłaca się jeździć. Mam pod domem przystanek metra i pracę też 150 m od stacji. W tej sytuacji grzechem byłoby jeździć autem w korkach.

sipap248
Bywalec
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 22:20

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: sipap248 »

We wszystkich samochodach z wyższą budą hałas będzie trochę większy,właśnie ze względu na mało opływowy kształt. Tak mi wpadła w oko jeszcze jedna mała przewaga Vitary czy S-crossa nad Capturkiem. Otóż w tym ostatnim z tyły są hamulce bębnowe, a w autach ze stajni Suzuki -tarczowe. Trochę siara.

Awatar użytkownika
Eliot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
Renault: Captur
Silnik: 1,2

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: Eliot »

Tutaj będę polemizował. Zwróciłem na to uwagę u dealera i mi wytłumaczono. Są to trochę inne hamulcze bębnowe. Mają inną skuteczność od tradycyjnych bębnów. Renault Clio w wersji podstawowej ma hamulce tarczowe, natomiast w wersji Sport - bębny, dokładnie takie, jak w Capturku. Konkurencyjny Peugeot 2008 ma tarcze, a wyniki testu mówią same za siebie: http://magazynauto.interia.pl/testy/tes ... Id,1024949" target="_blank" target="_blank
Tutaj z kolei bije Chewroleta: http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ow,15368,3" target="_blank" target="_blank
A tu już koronny argument - w teście hamowania sprawdzono Fiata 500, Opla Mokkę, Nissana Juke, Dacie Duster, Peugota 2008. Pod względem hamowania wszystkich pobił Captur. http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... ta,16412,4" target="_blank" target="_blank
Jest jeszcze jedna zaleta bębnów: są tańsze w eksploatacji i dwa razy trwalsze. Także ten zarzut akurat nie dotyczy Captura i na szczęście nie ma siary :) Natomiast jeśli chodzi o hałas, to Captur we wszystkich testach wypada bardzo dobrze, przeważnie lepiej od konkurencji, co nie zmienia mojej opinii, że poprzednie moje auto (Kia Venga) była bardziej udana.

sipap248
Bywalec
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 22:20

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: sipap248 »

No wiesz ,co miał Ci dealer Renault odpowiedzieć. Jak to się mówi każda liszka swój ogonek chwali. Ja się pytałem po prostu mechanika(nie u Suzuki tylko z Toyoty) i ten wyraźnie stwierdził,że hamulce tarczowe są lepsze.
Największa zauważalna różnica polega podobno na tym, że gdy często i mocno hamujesz np. na terenie miasta czy gdzieś w bardziej pagórkowatym terenie, to podzespoły hamujące nagrzewają się i niestety bębny tracą bardzo na skuteczności ze względu na zbyt słabe odprowadzanie ciepła.
No ale skoro to są specjalne bębny w Capturze. Tylko jakoś nie opisują tej ich wyjątkowości.

Awatar użytkownika
Eliot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
Renault: Captur
Silnik: 1,2

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: Eliot »

Mechanik może powiedział, że są słabsze, ale czy znal te właśnie hamulce? Może mówił o zwykłych bębnach. Dla mnie nie jest istotne co powiedział dealer. Dealerowi niewiara. Dawno o tym wiem. Ważne są dla mnie wyniki testów kilku niezależnych od siebie mediów. A tam Captur wypada najlepiej. Pod wzgledem hamowania bije całą konkurencję. Poza tym coś musi być na rzeczy, skoro zwykłe Clio ma tarcze, a dużo, dużo droższe Clio Sport ma właśnie bębny z Captura. Zatem muszą to być inne bębny, niż tradycyjne. Zresztą ich wygląd zewnętrzny to potwierdza.

Awatar użytkownika
spoogie
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: środa, 27 stycznia 2016, 15:23
Renault: Captur
Silnik: TCe 90
Lokalizacja: Kato

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: spoogie »

Clio IV ma bebny a dopiero clio RS tarcze. Jest na opak niż mówisz. Ale co do skuteczności wiele testów udowodniło, że sa niewiele gorsze albo tak samo skuteczne jak w pełni tarczowe modele innych marek.
--
Captur Zen TCe 90 '15
Clio II Extreme 1.2 16v '03
Megane Coupe 2.0 8v '96

Awatar użytkownika
Eliot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
Renault: Captur
Silnik: 1,2

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: Eliot »

W takim razie to będzie pierwsza rzecz, którą mi błędnie powiedziano w punkcie sprzedaży. Mało tego, pokazywano mi nawet taki RS z bębnami. Chyba, że to ja pomyliłem literki RS z literkami GT. Staram się być obiektywny, czasem na siłę doszukuję się wad Captura w stosunku do mojego poprzedniego autka, ale co do hamulców, to naprawdę nie mam żadnych zastrzeżeń. Odnośnie bębnów znalazłem też taki tekst:
Bębny hamulcowe, które w nowoczesnych autach montowane są jedynie na tylnych osiach, są znacznie trwalsze od tarcz, a okładziny osadzonych w nich tarcz hamulcowych potrafią wytrzymać nawet 100 tys km. Bębny kosztują zazwyczaj ok. 100 zł za komplet 2 szt. Większość hamulców bębnowych ma automatyczny mechanizm odpowiedzialny za odpowiednie zbliżenie szczęk do bębna.

Awatar użytkownika
spoogie
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: środa, 27 stycznia 2016, 15:23
Renault: Captur
Silnik: TCe 90
Lokalizacja: Kato

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: spoogie »

Pakiet GT to pakiet stylizacyjny, układ jezdny nie różni sie od normalnego clio. Czyli mamy zwykłe clio, clio GT (w obu z tyłu bebny) oraz sportowe clio RS w ktorym to dopiero mamy z tyłu tarcze.

Sam zastanawialem sie dlaczego z tylu captura sa bebny, w aucie za 60 pare tys to troche padaka. Ale hamuja calkiem zacnie.
--
Captur Zen TCe 90 '15
Clio II Extreme 1.2 16v '03
Megane Coupe 2.0 8v '96

Awatar użytkownika
Eliot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
Renault: Captur
Silnik: 1,2

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: Eliot »

A GT to nie jest Grandtour? On właśnie ma bębny w jakichś wersjach, a w innych tarcze.
Zresztą ja niespecjalnie się znam na tych wszystkich odmianach Clio.

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: 83Marcin »

GT to GT, a Grandtour to kombi, nie ma zamiennego nazewnictwa. Chyba, że dla szpanu :)
Co do hamowania to Clio IV (2 x tarcze i 2 x bębny) jest pierwszym autem, którym jeździłem z tak doskonałymi hamulcami. W końcu mogę powiedzieć, że auto staje, a nie zwalnia jak w przypadku moich poprzednich (Xantia to była jakaś masakra w hamowaniu mimo, że miała 4 x tarcze. Obecna Xsara z samymi tarczami znacznie lepiej ale do ideału brakuje). ABS działa genialnie, auto nawet zapakowane po kokardę bardzo ładnie hamuje nie ściągając w żadną stronę. Tylko obawa, że ktoś może mieć gorsze spowalniacze i refleks wobec czego zaparkuje nam w bagażniku. W górach także nie zauważyłem spadku skuteczności hamowania mimo latania po serpentynach, podjazdach i zjazdach. No ale w końcu to nowiutkie auto...
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
Eliot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 20 marca 2017, 14:24
Renault: Captur
Silnik: 1,2

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: Eliot »

Jestem jeszcze z generacji, która pamięta fabryczne nalepki na Fiatach 125p: Uwaga hamulce tarczowe ze wspomaganiem". Na tej planszy jest zdjęcie takiej nalepki na szybie: https://www.facebook.com/46510822025078 ... =3&theater" target="_blank

beniuasia
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: środa, 29 marca 2017, 22:09

Re: Renault Captur 0.9 TCe

Post autor: beniuasia »

Zamówiliśmy dzisiaj czerwono czarny Renault Captur Xmod Tce 120 z kamerą cofania i podłokietnikiem. Czy wszyscy dobieraliście alarm, bo nie wiem co robić w tym temacie? Samochód ma przygotowaną instalację pod alarm czy rozbierają deskę i plastiki?

ODPOWIEDZ