gadzety francuskie

Renault do 20 tysięcy

Masz dylemat...

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Sadam49
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 20 września 2021, 07:10
Renault: Megane 3
Silnik: 1.4 tce 130km
Lokalizacja: Gdańsk

Renault do 20 tysięcy

Post autor: Sadam49 »

Cześć! Zamierzam kupić Renault do kwoty 20 tysięcy. Zastanawiam się pomiędzy Megane 3, a Laguną 3. Megane brałbym z silnikiem 1.6 16v 110KM, a Lagune z 1.6 110 lub 2.0 140KM. Bardziej nastawiam się na Megane. Nie miałem nigdy Renault bo słyszało się różne rzeczy o tych autach jednak wiem że ostatnio wiele się zmieniło. Chciałbym dowiedzieć się czy w przypadku Megane wybór tego silnika jest dobry? Czy realne jest kupić zadbany egzemplarz do 20 tysięcy, z jakim przebiegiem i jaki rocznik. Czy silnik ten jest awaryjny i czy podoła aby uciągnąć Hatchback'a, czy nie będzie problemów z wyprzedzaniem, jak mocno paliwożerny jest ten silnik. Czy Megane 3 z tym silnikiem posiada dwumase, ile katalizatorów i czujników lambda które potrafią w innych autach stwarzać problemy. Czy rozrząd jest na łańcuchu? Czy Megane 3 posiada zawieszenie wielowahaczawe aluminium czy normalne? Czy posiada jakieś dodatkowe zawory EGR lub inne rozwiązania które są awaryjne? Jak ogólnie spisuje się ten model i na co zwrócić szczególną uwagę przy jego oględzinach.

RadekNE L3 GT
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 163
Rejestracja: sobota, 9 stycznia 2021, 18:26
Renault: Laguna 3 GT
Silnik: 2.0dci
Lokalizacja: Elbląg

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: RadekNE L3 GT »

Witam .
Ja osobiście gdybym miał wybrać megane 3 to szukałbym 1.4 (130KM) turbo . 1.6 występuje od 101KM - 110KM wybrał bym drugi 110KM .
Awaryjność: W 1.6 16V newralgiczny element stanowi koło zmiennych faz rozrządu, raczej nie ma dwumasy. Jego zużycie sygnalizuje wyraźny klekot spod maski. Koło warto wymieniać co drugą wymianę paska rozrządu. Koszt 300 zł.
Jeżeli 1.4 TCe jest strzałem w 10 . Jest wystarczająco dynamiczny, a na tle wolnossących odmian – także oszczędny, ma dwumase . W dodatku da się do niego założyć gaz. Jeżeli diesel to 2.0dci ewentualnie 1.6dci .
Czy dwumasa jest wyrocznia ? Szukaj 1.4tce będziesz zadowolony.
Jeżeli laguna to najlepiej szukaj 2.0 170KM T, diesel 2.0dci, ewentualnie 2.0 benzyna 140KM.
Ja mam lagune z 2011 po fl 2.0dci i jest super.
Szukaj 1.4 tce 🙂 megane . Renault poprawiło samochody !

Sadam49
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 20 września 2021, 07:10
Renault: Megane 3
Silnik: 1.4 tce 130km
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: Sadam49 »

RadekNE L3 GT pisze: środa, 22 września 2021, 18:15 Witam .
Ja osobiście gdybym miał wybrać megane 3 to szukałbym 1.4 (130KM) turbo . 1.6 występuje od 101KM - 110KM wybrał bym drugi 110KM
Czy 1.4 TCE jest na łańcuchu? Nie posiada koła zmiennych faz rozrządu jak 1.6? I jak to jest z tym turbo? To tak jak w dieslu? Może się np. silnik rozbiegać? Turbo jest podobnie wrażliwe co w dieslach czy to jednak inna konstrukcja?

Rufus_skp
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 30 sierpnia 2020, 17:31
Renault: Latitude
Silnik: M9R

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: Rufus_skp »

W dieslu silnik rozbiega się tylko wtedy gdy i niego naprawdę nie dbasz i jeździsz dopóki koła się kręcą.
W benzynie nie ma możliwości rozbiegania silnika, bo to silnik z zapłonem iskrowym, a nie samoczynnym jak diesel - nie ma iskry, nie ma pracy silnika.
Nigdy nie jeździłem 1.4 Tce więc się nie wypowiem

RadekNE L3 GT
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 163
Rejestracja: sobota, 9 stycznia 2021, 18:26
Renault: Laguna 3 GT
Silnik: 2.0dci
Lokalizacja: Elbląg

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: RadekNE L3 GT »

1.4 tce rozrząd na łańcuchu do 300 tys wytrzyma . Ja jeździłem 1.4 tce i miałem przyjemność też z 1.6 . Ja wybrałbym 1.4 tce , turbo jest wytrzymałe działa jak w dieslach każdej marki czy to francuz czy niemiec . Trzeba dbać,wymieniać olej, filtry itp na czas a nie przeciągać. Jak jeździ to jeszcze trochę....1.6 jest dobrym silnikiem ale jest wolniejsze to wolnossący silnik .

Sadam49
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 20 września 2021, 07:10
Renault: Megane 3
Silnik: 1.4 tce 130km
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: Sadam49 »

RadekNE L3 GT pisze: czwartek, 23 września 2021, 05:14 1.4 tce rozrząd na łańcuchu do 300 tys wytrzyma...
A jak z tymi zmiennymi fazami rozrządu czy ten silnik też posiada takie rozwiązanie które wydaje się być problematyczne jak w przypadku 1.6? Pytanie jeszcze odnośnie dwumasy, czy w benzyniaku są one trwałe i czy przy ewentualnej wymianie można zamontować sztywne koło (ktoś może kiedyś robił taki zabieg i powie jakie przyniosło plusy, a jakie minusy).

RadekNE L3 GT
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 163
Rejestracja: sobota, 9 stycznia 2021, 18:26
Renault: Laguna 3 GT
Silnik: 2.0dci
Lokalizacja: Elbląg

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: RadekNE L3 GT »

Dwumasa jest praktycznie 98 % samochodów m nawet w benzynie . Nie ma faz rozrządu. Zawsze można zamienić na zwykle sprzeglo . Ale po co .

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 5233
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Laguna 3
Silnik: F4Rt
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: kudlaty »

Z 1.4tCe są problemy. Radzę poczytać, bo te silniki niestety są problematyczne (zacierają się) i nie mają dobrych opinii. Owszem, może rozrząd wytrzyma ale...

Osobiście wybrałbym 1.6. Silnik nie do zajechania, lubi LPG, koło zmiennych faz zmieniasz co drugi rozrząd i spokój (i zmieniasz olej częściej niż 30tys). Wiadomo, dynamika kiepska, ale to zależy do czego kto potrzebuje auto. Jeżeli chcesz z pazurem to kupuj 2.0tCe
#7 kudlaty, Sebastian
Kolejna Laguna 3 GT, Biały Kangoo oklejony SKUBA, SSRallyTeam
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio.

Sadam49
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 20 września 2021, 07:10
Renault: Megane 3
Silnik: 1.4 tce 130km
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: Sadam49 »

kudlaty pisze: czwartek, 23 września 2021, 07:09 Z 1.4tCe są problemy. Radzę poczytać, bo te silniki niestety są problematyczne (zacierają się) i nie mają dobrych opinii.
Można uznać, że mój dylemat został trochę rozwiany. Czy odnośnie pozostałych pytań z mojego pierwszego posta możesz lub ktoś może się wypowiedzieć?

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 5233
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Laguna 3
Silnik: F4Rt
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: kudlaty »

Powiem Ci tak. Gdybym miał wybierać między Megane a Laguną wybrałbym Lagunę (ze względu na komfort). Niestety, silniki w L3 nad którymi się zastanawiasz albo nie dają frajdy z jazdy (1.6 do tej budy jest za słaby), albo są obsługowe (2.0 140KM ma ręcznie ustawiane luzy zaworowe bo to silnik Japoński).
Zawieszenia nie masz się co obawiać, innych podzespołów też. Wiadomo, są przypadki różnych awarii (mniej lub bardziej typowych), najczęściej jest to jednak spowodowane niedbalstwem poprzednich właścicieli. Dlatego warto kupować auto z pewnych rąk, ze znaną historią.
Przy tym budżecie bierz Meganke 1.6, dynamika przeciętna ale wystarczająca, LPG zamontujesz i będzie tanio :)
#7 kudlaty, Sebastian
Kolejna Laguna 3 GT, Biały Kangoo oklejony SKUBA, SSRallyTeam
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio.

Sadam49
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: poniedziałek, 20 września 2021, 07:10
Renault: Megane 3
Silnik: 1.4 tce 130km
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: Sadam49 »

kudlaty pisze: czwartek, 23 września 2021, 08:11 Zawieszenia nie masz się co obawiać, innych podzespołów też. Wiadomo, są przypadki różnych awarii (mniej lub bardziej typowych), najczęściej jest to jednak spowodowane niedbalstwem poprzednich właścicieli.
A jaki to jest rodzaj zawieszenia? Wielowahacz czy normalne pojedyncze? Jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne? Czy podwozie lub nadwozie szybko gnije w naszych warunkach klimatycznych? I zastanawia mnie ilość katalizatoów np. w tym aucie z silnikiem 1.6 16v 110km (focus mk3 ma np. 2 i bodajże 4 sondy lambda co jest nie tanie jeśli będzie wymagać naprawy). No i na co zwrócić szczególną uwagę przy ogledzinach auta w przypadku Megane 3.

Ciekawi mnie czy miałeś okazję jechać tym autem może nawet z tym silnikiem i czy jesteś w stanie stwierdzić jak to jest z hałasem przy np. 120km/h. Kiedyś jechałem Megane 3 ale 1.5 w dieslu, fajnie mi się nim jeździło no ale diesel to wiadomo inna kultura pracy więc mam słabe porównanie w dodatku to było z 8 lat temu

RadekNE L3 GT
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 163
Rejestracja: sobota, 9 stycznia 2021, 18:26
Renault: Laguna 3 GT
Silnik: 2.0dci
Lokalizacja: Elbląg

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: RadekNE L3 GT »

Powiem tak z życia wzięte 1.4tce u mnie na osiedlu maja kombi I HB i są zachwyceni tym silnikiem . A opinie ....
1.6 to stary silnik w megane 2 był . Moja siostrzenica ma ten silnik w nissan juke jeździ ale żeby tak chwaliła.... . Każdy wybierze to co lepsze dla niego.

RadekNE L3 GT
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 163
Rejestracja: sobota, 9 stycznia 2021, 18:26
Renault: Laguna 3 GT
Silnik: 2.0dci
Lokalizacja: Elbląg

Re: Renault do 20 tysięcy

Post autor: RadekNE L3 GT »

Renault Scenic III Van 1.4 TCe 16v 130KM 96kW 2009-2011 - Opinie i oceny o silniku - Oceń swoje auto • AutoCentrum.pl
https://www.autocentrum.pl/oceny/renaul ... 2009-2011/

Używany Renault Megane 1.4 TCe 130 KM 2011 Grandtour – auto dla rodziny? – Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
https://francuskie.pl/uzywany-renault-megane-iii-2011/

Kolego Poczytaj trochę o tym silniku 1.4tce od początku do końca.
Wszystkie inne opinie są w Google wystarczy wstukac w telefonie a napewno wszystko co cię interesuje o silniku 1.6 lub 1.4tce wyskoczy 🙂

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ