iparts></a>
<a href= francuskie

Przekładnaz anglika. Ktos sie zajmuje tym na śląsku??

Poszukujesz dobrego fachowca?

Moderator: Grupa Moderatorów

Regulamin forum
WAŻNE! Dodaj w tytule tematu miasto w którym szukasz warsztatu!

np. [Lublin]- naprawa karty
ODPOWIEDZ
streetracer88

Przekładnaz anglika. Ktos sie zajmuje tym na śląsku??

Post autor: streetracer88 »

Witam. Szukam jakiegos warsztatu ktory sie zajmuje przekładkami. Zna ktos jakis na slasku??

Sidenis
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2207
Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
Renault: Megane II Grand Tour
Silnik: 1.9 dci
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Sidenis »

Nie chcę Cie martwić, ale chłopaki z pracy mówili, że już nie wolno robić przekładek.
Bo dobry ratownik to żywy i najedzony ratownik :D

Obrazek

streetracer88

Post autor: streetracer88 »

A ze tak zapytam dlaczego nie mozna??

Sidenis
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2207
Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
Renault: Megane II Grand Tour
Silnik: 1.9 dci
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Sidenis »

Jest dość duża ingerencja w układ jezdny auta. I nie powiedziałam, że na pewno nie można, zasugerowałam się tylko zdaniem kolegów.
Bo dobry ratownik to żywy i najedzony ratownik :D

Obrazek

mattey
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 26 czerwca 2009, 09:54
Renault: Safrane PHII
Silnik: 2.5
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: mattey »

Sidenis pisze:Jest dość duża ingerencja w układ jezdny auta. I nie powiedziałam, że na pewno nie można, zasugerowałam się tylko zdaniem kolegów.
mylisz sie słonko :)

mozna przekładac nadal jednak są nieco inne procedury rejestracyjne :)
tzn wiecej zapierdzielania z papierami + koszta....
po pierwsze przekładka musi być przeprowadzona tak aby aso wystawilo kwita że jest zgodnosć z oryginałem...
next diagnosta na stacji diagnostycznej musi to potwierdzić itd... ogólnie to najlepiej kupić sobie nissana skyline'a iśc z v5 do wydziału komunikacji zgłosić że to nietyp i odebrac polski dowód i tablice bez przekladki woot

Sidenis
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2207
Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
Renault: Megane II Grand Tour
Silnik: 1.9 dci
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Sidenis »

Może i się myliłam z przekładkami. Bo w sumie temat mnie nie bardzo interesuje do tej pory.
mattey pisze:mozna przekładac nadal jednak są nieco inne procedury rejestracyjne :)
tzn wiecej zapierdzielania z papierami + koszta....
A jest to gdzieś napisane, że tak a nie inaczej? I ewentualne koszta tego przedstawione??
Pytam, żeby się dowiedzieć :)
Bo dobry ratownik to żywy i najedzony ratownik :D

Obrazek

mattey
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 26 czerwca 2009, 09:54
Renault: Safrane PHII
Silnik: 2.5
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: mattey »

gdzies o tym czytalem chyba w wyborczej lub prawnej.. poza tym musi to być gdzies w ustawie opisane dokladniej. Jak se przypomne to dam znac... w każdym bądź razie weszło to w życie niewiele przed nowelizacją zasad rejestracji samochodów ze szwajcarii...

Mr_Adam

Post autor: Mr_Adam »

" 1. Nalezy zakupic auto z kierownica po prawej stronie. Taki samochod mozna znalezc zaleznie od preferencji albo w Polsce albo w Wielkiej Brytanii. Warto zapoznac sie z tym tematem jezeli chcemy zaczerpnac informacji gdzie szukac takiego auta.

2a. Jezeli auto kupowane bylo w UK to mamy dwie opcje. Pierwsza z nich jest wypelnienie czesci angielskiego dowodu rejestracyjnego (zwanego logbookiem lub V5C) dotyczacej danych nabywcy, nastepnie czesc ta z Twoimi danymi sprzedajacy lub kupujacy (zalezy jak sie dogadacie) wysyla do DVLA (urzad ktory zajmuje sie wszystkimi aspektami rejestracji samochodow w UK) po czym urzad ten wysyla na podany adres nowy dowod rejestracyjny auta. Jezeli podajemy adres angielski to proces ten trwa okolo 2-3 tygodni a jezeli chcemy zeby nam przyslali do PL to okres ten wydluza sie znacznie i jest to forma ktorej zdecydowanie nie polecam bo list moze sie zgubic gdyz wysylany jest zwykla poczta bez potwierdzenia odbioru.
Druga opcja jest poproszenie sprzedawcy od jego dowod rejestracyjny (w 99% nie bedzie robil problemow jezeli wytlumaczycie ze zabieracie auto do PL) oraz spisanie dwujezycznej umowy kupna sprzedazy ktora pozniej bedzie nam potrzebna w Polsce do zarejestrowania auta. Umowe ta mozna znalezc tutaj.

2b. Jezeli zdecydowalismy sie na zakup auta w Polsce to jedyna opcja jest zakup auta z logbookiem (V5C), ktory wyglada tak oraz potrzebowac bedziemy umowy kupna-sprzedazy pomiedzy Toba a wlascicielem auta. Jezeli wlascicielem auta jest polak to wystarczy umowa po polsku, natomiast jezeli wlascicielem jest Anglik to potrzebowac bedziemy umowy dwujezycznej.

3. Przyprowadzajac auto do Polski nalezy wyrejestrowac je w UK. Jest to procedura niezmiernie prosta ktora polega na wpisaniu daty, podpisaniu oraz wyslaniu sekcji numer 11 (fioletowy pasek) z logbooka na adres podany na odwrocie tejze kartki.
Jezeli kupilismy auto w Anglii i rejestrujemy auto na siebie w UK to my jestesmy odpowiedzialni o poinformowaniu wladz DVLA o wyeksportowaniu auta jako ze auto jest zarejestrowanie na nasze nazwisko. Jezeli natomiast kupilismy auto od Anglika z kompletem dokumentow (bez rejestrowania na siebie w UK) to wtedy jest to jego interes zeby wyslac informacje o eksporcie. Tak samo sytuacja wyglada gdy kupujemy auto w Polsce, jest to sprawa sprzedajacego zeby poinformowac o wywozie auta poza granice UK.

4a. Jezeli chcemy wracac autem z UK na kolach do Polski to musimy sie upewnic ze auto posiada wazny przeglad techniczny (w UK nazywa sie on "MOT"), jest ubezpieczony oraz posiada oplacony TAX.
Odnosnie ubezpieczenia to w Anglii obowiazuje prawo ze ubezpiecza sie kierowce a nie samochod czyli jest to system odwrotny do tego co panuje w Polsce.
Majac ubezpieczenie na siebie nie mozemy dac prowadzic auta komu innemu gdyz ubezpieczenie to jest nieprzechodznie.
Najprostszym jednak rozwiazaniem jest wykupienie ubezpieczenia na sam czas podrozy. Wiecej informacji na ten temat mozna znalezc tutaj.
Odnosnie taxu to jest to podatek drogowy ktory w Polsce oraz innych krajach europejskich jest wliczony w cene paliwa. W Anglii podatek drogowy sie wykupuje na poczcie lub innym urzedzie panstwowym na okres 6-ciu miesiecy lub na 1 rok i kosztuje on okolo 100 funtow na rok. Podatek ten (TAX) niezbedny jest do poruszania sie po angielskich drogach, bez tego podatku lamaniem prawa jest nawet parkowanie auta pod domem bez uzywania go.
Po przekroczeniu granicy Wielkiej Brytanii podatek ten nie obowiazuje ale wiadomo do granicy trzeba dojechac (mozna np. przewiezc na lawecie i wtedy jako ze auto nie dotyka drog angielskich to nie musi miec oplaconego taxu). Dodatkowym aspektem jest rowniez to ze niektore ubezpieczalnie wymagaja taxu (nawet do poruszania sie po Europie) pod rygorem uniewaznienia polisy.

4b. Jezeli kupilismy auto w Polsce to problem przyprowadzenia auta do naszego kraju mamy rozwiazany. Problemem moze byc przemieszczanie sie takim autem po naszych drogach gdyz polski ubezpieczalnie niechetnie ubezpieczaja samochody z kierownica po prawej stronie a jak ubezpieczaja to w razie wypadku maja swoje podstawy azeby takiego ubezpieczenia nie uwzglednic i dlatego wlasnie nie polecam poruszanie sie samochodem po prawej stronie kierownicy, lepiej poczekac te kilka tygodni na przerobienie i zarejestrowanie auta.

5. Majac auto juz w Polsce trzeba znalezc odpowiedni warsztat w ktorym dokonamy przekladki. Tutaj z pomoca przychodzi nasze forum na ktorym mozna znalezc bardzo wiele informacji (zarowno dobrych jak i zlych) na temat warsztatow wykonujace takie uslugi.
Warto poswiecic troche czasu na znalezienie odpowiedniego zakladu gdzie przerobimy auto i nie nalezy sie ograniczac tylko do poszukiwan we wlasnym miescie, czasem warto przejechac te pare kilometrow zeby potem nie zalowac po odbiorze auta, gdy moze sie okazac ze polowa rzeczy albo nie dziala, albo co jeszcze gorsze, gdy auto jest przerobione w sposob nieprofesjonalny powodujac zagrozenie na drodze dla siebie i innych uzytkownikow drog.
Dlatego jeszcze raz polecam dokladna lekture naszego forum w celu znalezienia odpowiedzi na wszelkie nurtujace nas pytania.

6. Po odebraniu naszego auta pierwszym miejscem gdzie takim autem nalezy sie udac jest stacja diagnostyczna gdzie nalezy udac sie na pierwszy przeglad gdzie lepiej nie mowic ze auto jest po przekladce bo z doswiadczenia wiem ze gdy diagnosta dowie sie o tym to zacznie panikowac i wymyslac homologacje, rozporzadzenia czy certyfikaty producenta ktorych tak naprawde nie ma prawa prosic ale ze Polskie prawo jest bardzo dziurawe diagnosci wola sie zabezpieczyc wymagajac bezpodstawnie roznych dokumentow.

7. Gdy auto przejdzie przeglad to zaczynamy wedrowke po Urzedach.
Na pierwszy ogien idzie Urzad Celny i podatek akcyzowy (akcyza).
Na oplacenie akcyzy mamy 30 dni od dnia zadeklarowania sprowadzenia auta. Na zadeklarowanie sprowadzenia auta w Urzedzie Celnym mamy 14 dni od dnia przekroczenia granicy RP czyli sumujac wszystko mamy 44 dni do zaplaty akcyzy ale trzeba pamietac o zadeklarowaniu przyprowadzenia samochodu. Trzeba pamietac rowniez ze najpierw trzeba uiscic oplate za podatek akcyzowy a dopiero potem zarejestrowac auto - nie odwrotnie.
Dla ustalenia wysokości akcyzy obowiązują dwie stawki akcyzy - 3,1 % dla samochodów o pojemności silnika do 2000 cm3 oraz 18,6 % dla samochodów o pojemności silnika większej niż 2000 cm3.
Jezeli posiadamy umowe kupna/sprzedazy auta to akcyze oblicza sie z kwoty zakupu auta podanej na tej umowie ale UWAGA, jezeli kwota podana na umowie odbiega powyzej 30% od kwoty jaka urzednicy maja podane w eurotaxie (katalog ze srednia cena samochodow) to wtedy zaplacimy akcyze od kwoty jaka poda urzednik.

8. Nastepnym krokiem jest udanie sie do Urzedu Skarbowego w celu zwolnienia z podatku. Wypelniamy VAT-25 i czekamy okolo tygodnia na dokument potwierdzajacy.

9. Teraz ze wszystkimi dokumentami jakie posiadamy udajemy sie do Urzedu Komunikacji gdzie musimy uiscic oplate ekologiczna (500zl), oplate na rzecz miasta (170zl) oraz za wydanie nowych tablic rejestracyjnych (270zl). Do zlozenia papierow potrzebne nam jeszcze OC auta bo inaczej nie urzednik nie przyjmie od nas papierow.
Z chudszym portfelem, tablicami i dowodem tymczasowym mozemy udac sie naszego przerobionego auta w celu jazdy w pelni legalnie zarejestrowanym samochodem. "

Tekst pochodzi z: http://forum.angliki.info/topics3/opis- ... a-vt41.htm

mattey
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 26 czerwca 2009, 09:54
Renault: Safrane PHII
Silnik: 2.5
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: mattey »

Mr_Adam pisze:6. Po odebraniu naszego auta pierwszym miejscem gdzie takim autem nalezy sie udac jest stacja diagnostyczna gdzie nalezy udac sie na pierwszy przeglad gdzie lepiej nie mowic ze auto jest po przekladce bo z doswiadczenia wiem ze gdy diagnosta dowie sie o tym to zacznie panikowac i wymyslac homologacje, rozporzadzenia czy certyfikaty producenta ktorych tak naprawde nie ma prawa prosic ale ze Polskie prawo jest bardzo dziurawe diagnosci wola sie zabezpieczyc wymagajac bezpodstawnie roznych dokumentow.
dlatego też wspomniałem o ASO które takie coś wyda ale wiąże się to z dodatkowym kosztem

co do akcyzy i opłat...
Jesli decydujemy sie na japończyka czyli mitasubishi chóndę subaru czy coś w tym stylu nie płacimy akcyzy tylko cło mimo iż samochód jest na tablicach z UK u nas celnicy biorą go tak jakbysmy go przytargali z kraju porośnietego ryżem...

wiem bo miałem problem żeby zarejestrowac subaru imprezę

ODPOWIEDZ