Witam
Ktoś/coś na temat jak w tytule.Pytanie‐czy odłączał któryś z forumowiczów wtyczkę od pompy olejowaj w celu zwiększenia intensywności smarowania
( po odłączeniu pracuje na maxa).Był poruszany temat na forum Meganki ale nie mogę znależć.Ponoć ma to sens chroniąc dość problematyczne silniki 1.2 Pozdrawiam.
[Kadjar 1.2] Progresywna pompa oleju
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 6
- Rejestracja: sobota, 12 września 2015, 13:41
- Renault: Kadjar
- Silnik: Tce 1.2
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: piątek, 27 października 2017, 16:37
- Renault: Captur
- Silnik: 1.2 TCe 120 KM
Re: [Kadjar 1.2] Progresywna pompa oleju
Przeszukałem dziś neta w poszukiwaniu tej informacji ale nic nie znalazłem. Jeżeli rzeczywiście tak by to działało, to byłoby to super rozwiązanie. Próbowałeś odłączyć u siebie? Gdzie dokładnie zlokalizowana jest ta wtyczka?
-
- Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: niedziela, 13 stycznia 2019, 13:16
- Renault: Captur
- Silnik: 1.5 dci 90 KM
- Lokalizacja: Marki
Re: [Kadjar 1.2] Progresywna pompa oleju
Z tego co kojarzę to problem tych silników bardziej polegał na tym ze one spalają olej przez nieszczelne zagarniacze na cylindrach. Jak nie pilnuje się stanu to oleju robi się za mało i smarowanie spada, wyciaga się łańcuch rozrządu, przeskakuje rozrzad i koniec.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: piątek, 27 października 2017, 16:37
- Renault: Captur
- Silnik: 1.2 TCe 120 KM
Re: [Kadjar 1.2] Progresywna pompa oleju
Może tak jak opisujesz też czasami bywało (choć raczej rzadiej) ,ale z tego co ja się ja czytałem,to w przeważającej ilości przypadków było dokładnie na odwrót-mianowicie w tej kolejnosci: zbyt mało wydajna pompa oleju-> za słabe napięcie napinacz rozrzadu-> na skutek tego rozciagniecie łańcucha i zbyt słabe smarowanie wałków i wału korbowego.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Kadjar 1.2] Progresywna pompa oleju
Stan oleju ma tylko wpływ na jego temperaturę. Jest mnij szybciej się przegrzewa. Ciśnienie nie spada jak oleju jest mniej, ciśnienie znika jak go jest za mało. Pompa oleju generuje ciśnienie w zależności od obrotów. Ludzie jeżdżą na niskich obrotach i nie rozumieją że wtedy ciśnienie jest niższe bo nie działa rozbryzg i smarowanie jest niższe w silniku przeciążonym np. 1300 obrotów na 5 biegu. Jazda benzyną to minimum 1700 obrotów. Wiem że przy niższych też jedzie ale w funkcji czasu pojawiają się opisane problemy.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Kadjar 1.2] Progresywna pompa oleju
BlackRaven miałem to pisać. Te wszystkie EKO strzałki i podpowiedzi w samochodach obecnie każą zmieniać biegi przy 2000obr w dieslach (wiem bo mam tak w 1.5dci), przy 2500 w benzynach. Że niby to jest EKO driving, a potem się okazuje, że panewki obraca przy 120tys km. i jakie to nowe silniki złe
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Kadjar 1.2] Progresywna pompa oleju
Dwumasę też rozwalają niskie obroty (przyspieszanie). Eko na paliwie ale nie w warsztacie. Marketning wykorzystuje niedouczonych czy nierozumiejących.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie