witam wszystkich i dziekuje za przyjecie do grupy.
Mam problem z Capturem 2014 mianowicie po wsadzeniu karty wyswietla sie, "Rusz kierownica i nacisnij START" ale to nie dziala chcialem podlaczyc komputer ale nie moge zdiagnozowac ecu bo nie ma zasilania jak to zrobic ?. Prosze o porady.
Wiem ze w Audi mozna to zrobic wlaczajac Awaryjne radio czy cos co uruchamia prad i pobór.
Natomiast w Renault to nie zadzawalo.
Wielkie dzieki za pomoc.
[Captur 2014] Diagnostyka ECU pomoc
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 28 lipca 2020, 19:40
- Renault: Captur
- Silnik: 1.5
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Captur 2014] Diagnostyka ECU pomoc
A czy sie podłanczałeś? Sprawdź bezpieczniki. Normalnie we wtyczce obd powinieneśmi mieć zasilanie.
Błąd może pochodzi od blokady kierownicy, ale to trochę złożenie z fusów.
Błąd może pochodzi od blokady kierownicy, ale to trochę złożenie z fusów.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Captur 2014] Diagnostyka ECU pomoc
Zacznij od sprawdzenia prądu
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 28 lipca 2020, 19:40
- Renault: Captur
- Silnik: 1.5
Re: [Captur 2014] Diagnostyka ECU pomoc
Wiec tak auto zostalo naprawione przez innego mechanika bo ja nie mialem czasu siedziec, ale z tego co sie dowiedzialem to trzeba sie polaczyc z Modulem UCH i tam mozna zczytac bledy podobno nie musi byc zalaczony zaplon. Ale jaka prawda z tym to nie wiem, jak bede mial auto z podobnym przypadkiem to bede mogl sprawdzic to.
To co wlasciciel auta mi powiedzial to ze byl blad kierownicy (blokady kierownicy), skasowal go i wszystko wróciło do swojej pracy.
Ale dalej mnie zastanawia jak mozna czytac bledy bez zaplonu? Bo jak bralem urzadzeniem ogolny skan to nie mogl odczytac protokolu zadnego, a jak chcialem by odczytal VIN to tez nie dziala wiec mam mala zagadke.
Urzywam MK808BT AUTOCOM
moze trzeba recznie wbic vin i bedzie dzialac .
Jak znacie inne sposoby to prosze o podpowiedzi.
Dzięki.
To co wlasciciel auta mi powiedzial to ze byl blad kierownicy (blokady kierownicy), skasowal go i wszystko wróciło do swojej pracy.
Ale dalej mnie zastanawia jak mozna czytac bledy bez zaplonu? Bo jak bralem urzadzeniem ogolny skan to nie mogl odczytac protokolu zadnego, a jak chcialem by odczytal VIN to tez nie dziala wiec mam mala zagadke.
Urzywam MK808BT AUTOCOM
moze trzeba recznie wbic vin i bedzie dzialac .
Jak znacie inne sposoby to prosze o podpowiedzi.
Dzięki.
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Captur 2014] Diagnostyka ECU pomoc
Jak dla mnie to siada blokada kierownicy, a auto zawsze zorganizujemy na włączonym zapłonie.
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 28 lipca 2020, 19:40
- Renault: Captur
- Silnik: 1.5
Re: [Captur 2014] Diagnostyka ECU pomoc
Rozumiem ale jak taki blad wyskakuje to zaplon wogole nie zalacza sie wiec tu jest problem, bo jak by byl zaplon to bym mogl cos zrobic z tym tematem.
Wiec naciskanie przycisku start i go trzymanie nic nie daje zero reakcji tak samo jak karte sie wklada do slotu tez zero reakcji. Tester nie czyta auta.
Wiec moze jest mozliwosc w takiej sytuacji jakos polaczyc sie z tym UCH i odczytac bledy tak jak to ten mechanik zrobil bez zaplonu.
Wiec naciskanie przycisku start i go trzymanie nic nie daje zero reakcji tak samo jak karte sie wklada do slotu tez zero reakcji. Tester nie czyta auta.
Wiec moze jest mozliwosc w takiej sytuacji jakos polaczyc sie z tym UCH i odczytac bledy tak jak to ten mechanik zrobil bez zaplonu.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Captur 2014] Diagnostyka ECU pomoc
Do odczytu sterownika silnika musi świecić się kontrolka silnika natomiast do reszty komponentów wystarczy by grało radio. To najprościej jak mogłem napisać. Przy kluczyku masz 4 pozycje 0 wyłączony 1Prąd 2 zapłon 3 rozruch. silnik czytasz na 2 a uch i reszta działa już na 1.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie