[1,2 tce Captur] Spalanie
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: piątek, 27 października 2017, 16:37
- Renault: Captur
- Silnik: 1.2 TCe 120 KM
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
No przeciez właśnie to napisałem-ECU i tak na bieżąco sam się adaptuje i zadne zerowanie ustawień nie wpłynie raczej na spalanie. To tylko efekt placebo i autosugestia-nic więcej...
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
NIe adaptuje się wstecznie a ty dalej nie rozumiesz
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek, 22 grudnia 2017, 20:32
- Renault: Captur Initiale AT
- Silnik: 1.2tce
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
Po przejechaniu kilku kkm spalanie wynosi 7,8l/100km. Cykl mieszany - mniej więcej pół na pół miasto-drogi lokalne.
Jak na tak mały samochód to rewelacji nie ma. Dla oszczędności paliwa raczej tego samochodu się nie kupuje
Jak na tak mały samochód to rewelacji nie ma. Dla oszczędności paliwa raczej tego samochodu się nie kupuje
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
Zawsze możesz zmienić markę i spalać więcej
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek, 22 grudnia 2017, 20:32
- Renault: Captur Initiale AT
- Silnik: 1.2tce
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
Nie wiem co chciałeś przez to powiedzieć...
Poprzednik Captura, którym jeździła moja żona palił średnio około 6,5l przy takim samym traktowaniu a miał wolnossący 1,6L.
Ja sam jeżdżę SUVem ważącym "na pusto" ponad 2T i mam zużycie 8,5l/100km! Tyle, że to diesel.
Poprzednik Captura, którym jeździła moja żona palił średnio około 6,5l przy takim samym traktowaniu a miał wolnossący 1,6L.
Ja sam jeżdżę SUVem ważącym "na pusto" ponad 2T i mam zużycie 8,5l/100km! Tyle, że to diesel.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
Nie porównuj diesla z benzyną. Druga sprawa to starsze benzyniaki z wtryskiem pośrednim i nowe "ekologiczne" spalające więcej z wtryskiem bezpośrednim wymagające wiecej od elektonika przy przegladach. Ekologia to wieksze spalanie w kazdym samochodzie.
Nie wolno też zapominać o aerodynamice i wielkości budy bo ten sam silnik w Clio spali znacznie mniej.
Saab em w trybie emeryt schodziłem do 6,8 na 100 km bo to stara konstrukcja ale jak noga robiła się cięzka było 16 L. W benzynie trzeba umieć operować gazem a diesel duzo wybacza bo ma inną sprawność (wyzszą)
Nie wolno też zapominać o aerodynamice i wielkości budy bo ten sam silnik w Clio spali znacznie mniej.
Saab em w trybie emeryt schodziłem do 6,8 na 100 km bo to stara konstrukcja ale jak noga robiła się cięzka było 16 L. W benzynie trzeba umieć operować gazem a diesel duzo wybacza bo ma inną sprawność (wyzszą)
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek, 22 grudnia 2017, 20:32
- Renault: Captur Initiale AT
- Silnik: 1.2tce
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
Tylko, że ten poprzedni samochód mojej żony miał wtrysk bezpośredni i było to "brat bliźniak" Captura - Nissan Juke.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: piątek, 27 października 2017, 16:37
- Renault: Captur
- Silnik: 1.2 TCe 120 KM
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
Moj "eko rekord" póki co, to średnie 5,6 l/100 km na odcinku 40 km-trasa szybkiego ruchu nr. 86 (tzw. "Gierkówka" do Katowic ) i jazda w normalnym tempie równo z innymi (choć na jednym krotkim odcinku było nawet 150 km/h). Captur chyba sie trochę dotarł. :-)
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
Jak tak czytam o spalaniu to ...jakiś dramat.
Mój 30 letni silnik pali na trasie średnia 130km/h , 10l/100km , ale ma prawie 3 litry i 6 cylindrów !!
Nie wiem więc co za sens produkować silniki od kosiarek, dokładać do nich sprężarki i utrzymywać je na granicy wytrzymałości mechanicznej. Podnoszenie mocy w takich silniczkach, bardzo szybko doprowadzi je do agonii. Jeden mądry inżynier powiedział mi kiedyś że NIE DA SIĘ wyciągnąć w BEZPIECZNY sposób więcej mocy z kilograma "stali" . To pojemność ciągnie samochód , co widać na powyższym przykładzie. Mały silniczek , wysokie obroty żeby to jechało = wysokie spalanie i koło się zamyka. Duży silnik tak samo jedzie na niskich obrotach , że nie wspomne o amerykańcach które są nieśmiertelne bo taki 7 litrowy potwór może sobie jechac w zasadzie na wolnych obrotach na każdym biegu .
Mój 30 letni silnik pali na trasie średnia 130km/h , 10l/100km , ale ma prawie 3 litry i 6 cylindrów !!
Nie wiem więc co za sens produkować silniki od kosiarek, dokładać do nich sprężarki i utrzymywać je na granicy wytrzymałości mechanicznej. Podnoszenie mocy w takich silniczkach, bardzo szybko doprowadzi je do agonii. Jeden mądry inżynier powiedział mi kiedyś że NIE DA SIĘ wyciągnąć w BEZPIECZNY sposób więcej mocy z kilograma "stali" . To pojemność ciągnie samochód , co widać na powyższym przykładzie. Mały silniczek , wysokie obroty żeby to jechało = wysokie spalanie i koło się zamyka. Duży silnik tak samo jedzie na niskich obrotach , że nie wspomne o amerykańcach które są nieśmiertelne bo taki 7 litrowy potwór może sobie jechac w zasadzie na wolnych obrotach na każdym biegu .
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
Po pierwsze nic nie zastapi pojemności Po drugie materiały. Ze starych silników 2.0 mozna było wykrzesać i 500 KM bez konsekwencji bo były pancerne Dziś ekologia i obcinanie kosztów degeneruje silniki i ich trwałość.Podniesiesz moc i okaże się że np. układ chłodzenia tego nie obsluży i silnik się wypali. niesławne pekajace tłoki w mocniejszym TSI bo program nie był w stanie obsłużyć mieszanki. Tak jak kolega napisał powyżej Turbo 1.2 pali mało jak się toczy jak chcesz gonić czy rozpedzać to napedzasz turbo a to koszt czyli paliwo turbiny nie kręci się w gratisie. Mał powietrza w kole ? Turbo musisz krecć wiecej. Buda w kształcie kiosku musisz krecić turbo i zapłacić paliwem. kapitalizm nie ma gratisów. pamiętajcie na badania spalania idzie sam silnik na specjalnym oleju do hali a tam nie ma oporu powietrza nie ma klimy aku naladowany w 100% Macie pretensje do renault ? TO UE ustaliła warunki testu oni się tylko dostosowują jak reszta.W Clio te silniki spalają mniej. Druga sprawa to umiejętnośc operowania gazem i tu mają przewalone ci co do tej pory dieslami jeździli bo one wybaczały dużo.
Ogólnie mówi się że silników się nie dociera a to nie prawda silnik zaczyna odpuszczać po 3000 - 4000 tys. km i wtedy należy zrobić reset sterownika i nauczyś autko jazdy ale robimy to na trybie emeryt bez włączania klimy i sami pokazujemy pojazdowi jak bardzo może być oszczędny dopiero po 30 kilometrach mozemy zacząć korzystać z pełni systemów. Tylna ogrzewana szyba to jakieś 2000 Wat to jest za darmo ? A opor alternatora ? każdy prad to koszt a koszt to paliwo
Ogólnie mówi się że silników się nie dociera a to nie prawda silnik zaczyna odpuszczać po 3000 - 4000 tys. km i wtedy należy zrobić reset sterownika i nauczyś autko jazdy ale robimy to na trybie emeryt bez włączania klimy i sami pokazujemy pojazdowi jak bardzo może być oszczędny dopiero po 30 kilometrach mozemy zacząć korzystać z pełni systemów. Tylna ogrzewana szyba to jakieś 2000 Wat to jest za darmo ? A opor alternatora ? każdy prad to koszt a koszt to paliwo
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: czwartek, 5 września 2019, 18:28
- Renault: Captur
- Silnik: 1.2 TCe
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
Tu masz rację - nie ma nic za darmo. 1,2 TCe daje rade na autostradzie, ale siorbnąć paliwa musi.
Kwestia paliwa także jest ważna - od kiedy leje 98 średnia spalanie spadło 0,5-0,8 l/100 zależnie od tego czy trasa czy miasto.
Przy dużych prędkościach czasem wyłączenie tryby ECO prace silnika/skrzyni. Stosowanie w trasie tempomatu także daje oszczędności - ECU jakoś tak inaczej gazu dodaje.
Kwestia ciśnienia powietrza w kolach także jest ważna.
Kiedyś w Top Gear testowali Audi A8 z dużym dieslem - wyłączyli nawiewy, klimę, radio i jechali na oparach. Można zejść ze spalaniem, ale delikatnie trzeba gazem operować i przewidywać unikając hamowania i gazowania.
Kwestia paliwa także jest ważna - od kiedy leje 98 średnia spalanie spadło 0,5-0,8 l/100 zależnie od tego czy trasa czy miasto.
Przy dużych prędkościach czasem wyłączenie tryby ECO prace silnika/skrzyni. Stosowanie w trasie tempomatu także daje oszczędności - ECU jakoś tak inaczej gazu dodaje.
Kwestia ciśnienia powietrza w kolach także jest ważna.
Kiedyś w Top Gear testowali Audi A8 z dużym dieslem - wyłączyli nawiewy, klimę, radio i jechali na oparach. Można zejść ze spalaniem, ale delikatnie trzeba gazem operować i przewidywać unikając hamowania i gazowania.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [1,2 tce Captur] Spalanie
Do 3000 km każde auto pali więcej. Potem pali tyle o ile poprosi właściciel pedałem gazu. Czas się pogodzić z faktem że ekologia skutkuje większym spalaniem Porównajcie auto z FAP i bez niego szczególnie w mieście. Najnowsze benzyny już FAP mają
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie