Jaszpol

[Renault Kadjar] Czujniki TPMS

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
ran4
Bywalec
Bywalec
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 15:54
Renault: Renault Kadjar
Silnik: 1618

[Renault Kadjar] Czujniki TPMS

Post autor: ran4 » sobota, 11 listopada 2017, 16:44

Witam
Jestem nowy na forum. Przymierzam się do Kadjara 1,6TCe, wersja Intens, plus dodatki m.in 19calowe felgi. Ale mam pytanie. Do tej pory byłem pewny że auto posiada odczyt ciśnienia z wszystkich kół. Widać to m.in. na filmach z youtube. Ale w salonie twierdzą że w tym roku coś zmieniono i niema już czujników TPMS w systemie monitorowania kół, ale zamiast tego jest prosty system działający w oparciu o zliczanie obrotów kół z czujników ABS. Czy to możliwe? Akurat dla mnie to jakaś porażka?

Awatar użytkownika
adamos111
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
Renault: Koleos 4x4 automat
Silnik: 2.0 dCi 2012r

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: adamos111 » sobota, 11 listopada 2017, 17:16

Tak.To jest prawda.I nie jest to taki nowy system.Auta z grupy VW już dawno miały takie rozwiązanie.

Awatar użytkownika
superlolek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
Renault: Laguna III phI
Silnik: 2.0T@170KM
Gadu-Gadu: 11628303

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: superlolek » sobota, 11 listopada 2017, 17:29

@ran4 dokładnie ten system jest kiepski. Zapytaj czy może jest szansa na dopłacenie do normalnego pomiaru bezpośredniego.
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html" target="_blank

Tomu80
Bywalec
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: piątek, 27 października 2017, 16:37
Renault: Captur
Silnik: 1.2 TCe 120 KM

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: Tomu80 » sobota, 11 listopada 2017, 19:06

Odczyt ciśnienia z czujników ABS ma swoje przewagi nad odczytem z czujników ciśnienia zainstalowanych w felgach:
-jest zdecydowanie mniej awaryjny (a renówki akurat słynęły z awaryjności czujników montowanych w kołach-np. Laguna II i III),
-nie jest wrażliwy na nagłe wjechanie w dziurę,
-nie są potrzebne zadne specjalne kwalifikacje warsztatu przy zmianie opon (programowanie kazdego koła specjalnym sterownikiem itd.),
-nie jest zasilany wyczerującymi sie po kilku latach bateriami (jak w czujnikach montowanych w felgach),
-nie wymaga wymiany czujnika w feldze po użyciu zestawu naprawczego,
-umożliwia dowolną wymianę felg na inne bez montażu(dokupowania) czy przekładania czujników z fabrycznych felg.

Jedyna wada systemu z odczytem z ABS (którą ja uważam raczej za zaletę),to to że jest mniej precyzyjny (alarmuje przy większym spadku ciśnienia,niż przy systemie z czujnikami w felgach).

ran4
Bywalec
Bywalec
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 15:54
Renault: Renault Kadjar
Silnik: 1618

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: ran4 » sobota, 11 listopada 2017, 22:28

Czy ta zmiana dotyczy wszystkich modeli Renault (Megane, Talisman, ...) czy tylko Kadjar? Brak czujników w aucie za 100tys. to kompromitacja. Rozumiem że po wyeliminowaniu czujników TPMS samochód powinien być tańszy. W moim starym Oplu Astra 3 były jednocześnie dwa systemy: oparty na ABS i na czujnikach. Ale ten pierwszy nic nie kosztował i był zwykłym gadżetem. Prędzej coś było czuć na kierownicy niż system dawał alarm. Zresztą nazywał się systemem wykrywania przebitej opony a nie monitorowania ciśnienia. Używanie tej nazwy to nadużycie ze strony Renault.

Tomu80
Bywalec
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: piątek, 27 października 2017, 16:37
Renault: Captur
Silnik: 1.2 TCe 120 KM

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: Tomu80 » sobota, 11 listopada 2017, 23:49

No przecież chyba o to chodzi-o wykrywanie przebitej opony,a nie monitorowanie ciśnienia w każdym kole z dokładnością do 0,05 bara. Żebyś zorientował się kiedy rzuci autem że przebiłeś opinę,a nie przejechałeś kota. Nie pilotujesz Dreamlinera,tylko prowadzisz zwykły dość przeciętnej klasy/marki samochód! Coraz częściej mam wrażenie,ze te nowe elektoniczne gadżety prowadzą do zrobienia z ludzi umysłowych inwalidów...."Wjechał do rzeki, bo tak go poprowadziła nawigacja", "Uderzył w słupek bo czujniki cofania go nie wykryły", "Nie sprawdził raz na pól roku ciśnienia w oponach bo ma czujniki na baterie w kołach"... Niedługo pewnie niektórzy nie będą włączać wycieraczek podczas deszczu dopóki "czujnik deszczu" o tym nie zdecyduje....

ran4
Bywalec
Bywalec
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 15:54
Renault: Renault Kadjar
Silnik: 1618

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: ran4 » niedziela, 12 listopada 2017, 01:07

Wg dyrektywy unijnej w ciągu 10minut ma być wykrywany spadek ciśnienia w kole do 1,5bara. A co będzie gdy we wszystkich kołach ciśnienie spadnie do tej samej wartości. Taki system nie wykryje tego. Ten system jest dobry jedynie dla księgowych.

ran4
Bywalec
Bywalec
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 15:54
Renault: Renault Kadjar
Silnik: 1618

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: ran4 » niedziela, 12 listopada 2017, 01:12

A jaki system jest Capturze? Miałem okazję pojeździć Capturem co nie co. Egzemplarz był bodajże z 2016 roku, 09TCe. Bardzo fajne auto. Zero problemów. Jedynie co jakiś czas pojawiał się komunikat o niedopompowaniu kół. Wszystko było OK. Musiałem co jakiś czas kasować komunikat

Awatar użytkownika
superlolek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
Renault: Laguna III phI
Silnik: 2.0T@170KM
Gadu-Gadu: 11628303

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: superlolek » niedziela, 12 listopada 2017, 10:10

Tomu80 pisze:
sobota, 11 listopada 2017, 19:06
-jest zdecydowanie mniej awaryjny (a renówki akurat słynęły z awaryjności czujników montowanych w kołach-np. Laguna II i III),
W LII problemy owszem bywały ze względu na lokalizację odbiornika. W LIII problemów brak poza sytuacją w której padnie czujnik ale to jest chyba logoczine.
Tomu80 pisze:
sobota, 11 listopada 2017, 19:06
-nie są potrzebne zadne specjalne kwalifikacje warsztatu przy zmianie opon (programowanie kazdego koła specjalnym sterownikiem itd.),
W SIII też już nie jest potrzebny specjalny warsztat. Czujniki się same programują. Dotyczy na pewno modeli z roku 2015. W LIII gdyby Renault chciało też by mogli tak zrobić.
Tomu80 pisze:
sobota, 11 listopada 2017, 19:06
-nie jest zasilany wyczerującymi sie po kilku latach bateriami (jak w czujnikach montowanych w felgach),
To akurat nie wada a cecha systemu. Z resztą z tego co wiem to te baterie wystarczają naprawdę na długi okres czasu.
Tomu80 pisze:
sobota, 11 listopada 2017, 19:06
-nie wymaga wymiany czujnika w feldze po użyciu zestawu naprawczego,
To akurat jest problem zestawu naprawczego. Równie dobrze mógłbyś napisać, że wadą opony jest konieczność czyszczenia opony po użyciu zestawu naprawczego. Gdzie tak naprawdę mało który warsztat czyści te opony gdyż się to po prostu nikomu nie opłaca chyba, że opona była droga i jest w miarę nowa.
Tomu80 pisze:
sobota, 11 listopada 2017, 19:06
-umożliwia dowolną wymianę felg na inne bez montażu(dokupowania) czy przekładania czujników z fabrycznych felg.
Dowolnych felg montować nie możesz. Muszą mieć odpowiednie parametry. Maksymalnie co się spotykam to ludzie posiadają dwa komplety felg, wtedy też zwykle mają dwa komplety czujników.
Tomu80 pisze:
sobota, 11 listopada 2017, 19:06
Jedyna wada systemu z odczytem z ABS (którą ja uważam raczej za zaletę),to to że jest mniej precyzyjny (alarmuje przy większym spadku ciśnienia,niż przy systemie z czujnikami w felgach).
To jest jego największa wada. System ten nie potrafi wykryć uszkodzenia kilku opon jednocześnie. Pokazuje informację dopiero gdy jest znaczny spadek ciśnienia który wcześniej kierowca znający swój samochód wykryje na kierownicy jak to zostało zauważone przez @ran4.
Ponadto potrafi pokazywać fałszywe błędy czego w przypadku czujników raczej nie spotkasz o ile czujnik nie uległ uszkodzeniu.

Najlepsze zostawiłem na koniec. Warsztaty wulkanizacyjne kasują ekstra pieniądze za wymianę opon gdy są czujniki ciśnienia gdyż nie mają odpowiedniej wiedzy. Bazują niestety na informacjach ogólnych oraz starają się minimalizować ewentualne ryzyko późniejszych reklamacji. Znaczy to nie mniej nie więcej, że brakuje rzetelnej informacji od producentów pojazdów dotyczącej sposób wykrywania i przypisywania czujnika. Sporo samochodów jest w stanie wykryć czujnik z automatu więc w przypadku wymiany samego ogumienia, robocizna warsztatu się wcale nie zmienia, jedyne co to muszą uważać jak wsadzają łyżkę obok zaworu. Niestety bardzo często jest sytuacja gdy przyjeżdżając na stację oponiarską po zadaniu pytania o czujnikach odpowiemy tak, dostajemy promocyjną cenę wymiany w okolicach +5-10,- od opony. Prawdopodobnie gdyby informację o których wcześniej wspomniałem były dostęp ogółem, więcej płaciliby tylko Ci których systemy nie są w stanie z automatu wykryć czujnika po zmianie jego miejsca i/lub samego czujnika.
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html" target="_blank

seboc
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: sobota, 23 września 2017, 18:08
Renault: Kadjar
Silnik: 1,6 dci
Gadu-Gadu: 1089656

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: seboc » niedziela, 12 listopada 2017, 14:17

"Sporo samochodów jest w stanie wykryć czujnik z automatu"

W Kadjarze dziewicze czujniki programuje sie z konsoli. Nie trzeba zadnego wyposazenia.

ran4
Bywalec
Bywalec
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 15:54
Renault: Renault Kadjar
Silnik: 1618

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: ran4 » niedziela, 12 listopada 2017, 15:40

Dziękuję za odpowiedzi. Zdaję sobie sprawę że system oparty na ABS to fikcja która zadowala tyko producenta, urzędników i użytkowników którzy patrzą tylko na koszty. Dla mnie to kwestia bezpieczeństwa i wygody. Było to ważne kryterium przy wyborze auta. W końcu Renault to prekursor systemów TPMS. Czuję się oszukany przez dealera który poinformował mnie o zmianie dopiero przy omawianiu kwestii drugiego kompletu felg gdy zbliża się termin odbioru auta. Inne sprawy też ukrywał ale mu wybaczam. Czuję że jutro czeka mnie przykra rozmowa z dealerem. Informowałem też Renault Polska i czekam na ich odpowiedź w temacie. Wydaje mi się że jeżeli wybrałem felgi 225/45/R19 to sprawa ciśnienia w kołach to ważna sprawa bo łatwo o uszkodzenie drogiej felgi i opony.

Awatar użytkownika
superlolek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
Renault: Laguna III phI
Silnik: 2.0T@170KM
Gadu-Gadu: 11628303

Re: Czujniki TPMS w Renault Kadjar

Post autor: superlolek » niedziela, 12 listopada 2017, 18:58

Jedź do ASO i dopytaj, jak dla mnie powinna być opcja dokupienia czujników i włączenia ich obsługi.
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html" target="_blank

marcinK
Bywalec
Bywalec
Posty: 3
Rejestracja: środa, 6 grudnia 2017, 10:09
Renault: Kadjar
Silnik: 1,2

Re: [Renault Kadjar] Czujniki TPMS

Post autor: marcinK » środa, 6 grudnia 2017, 10:45

Ja mam Kadjara , kupiony w październiku. Felgi 19", czujniki są "normalne" a nie TPMS.

Awatar użytkownika
superlolek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
Renault: Laguna III phI
Silnik: 2.0T@170KM
Gadu-Gadu: 11628303

Re: [Renault Kadjar] Czujniki TPMS

Post autor: superlolek » środa, 6 grudnia 2017, 17:48

marcinK pisze:
środa, 6 grudnia 2017, 10:45
czujniki są "normalne" a nie TPMS.
No to masz czujniki czy nie masz czujników?
TPMS to Tyre Pressure Monitoring System. Na polski - System Monitorowania Ciśnienia w Oponach. Obecnie występują dwa systemy. Pośredni - zliczana ilość obrotów kół poprzez pierścień ABS, albo bezpośredni przy użyciu czujników. Nie muszę chyba mówić, że system bezpośredni jest systemem lepszym, dokładniejszym. Natomiast ten pierwszy jest, bo być musi i tyle.
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html" target="_blank

ODPOWIEDZ