[Koleos 2.0 dci 2008 rok] wymiana paska osprzetu,nawijacza i napinacza-silnik M9R
: sobota, 7 stycznia 2017, 21:46
Witam,
Wymieniałem pasek osprzętu wraz z napinaczem i nawijaczem w Koleosie 2.0 dci. Oto opis procedury:
Potrzebne narzędzia:
-klucze oczkowe 10,13,15 i grzechotka z przedluzkami
-torxy T25 i T50
-wyjmaki do kolkow plastikowych lub plaski srubokret
-srubokret krzyzak
-rekawiczki ochronne
Etap 1
Demontujemy oslone pod silnikiem,kolo i cale nadkole. Nie robilem zdjęć,bo nie ma ukrytych srub i kolkow,po prostu odkręcamy wszystko po kolei i wyciągamy nadkole w celu łatwego dostępu,żeby nas nie denerwowaloi uzyskujemy nastepujacy widok
Teraz robimy sobie rysunek przebiegu paska lub tez zdjecie,aby nie snuc później domyslow jak to było.
Etap 2
Luzujemy napinacz zakladajac na srube rolki napinacza klucz oczkowy 15 i poruszajc go zgodnie z ruchem wskazówek zegara,czyli do góry,po czym zdejmujemy luzny już pasek.
Instrukcja mowi o zablokowaniu napinacza torxem T50,ale jak widać po moim starym napinaczu nie trzeba tego robic,pojdzie samym kluczem
Etap 3
Demontujemy stary napinacz odkrecajac dwie sruby kluczem 10tka(jedna u góry i jedna na dole)jeśli nie możemy dojść do jednej ze srub to możemy odkrecic rolke od napinacza i uzyskamy tym samym więcej miejsca
Etap 4
Demontujemy nawijacz sciagajac plastikowa zaslepke ze sruby,wystarczy ja podwazyc,i odkrecjac srube pod zaslepka.
Tak wyglada zaslepka i nawijacz
Etap 5
Zakladamy nowa rolke nawijacza uzywajac starej sruby(nowej nie ma w zestawie,moment dokręcenia jest w instrukcji)i zakładamy nowa zaslepke na srube
Zakladamy nowy napinacz uzywajac starych srub(moment dokręcenia w instrukcji),który jest zblokowany-blokady nie usuwamy dopóki nie zalozymy nowego paska
Etap 6
Zakladamy nowy pasek,najłatwiej zacząć od góry np. od alternatora konczac na napinaczu. Sprawdzamy czy pasek dobrze siedzi w rowkach i kombinerkami usuwamy blokadę nowego napinacza-można wspomóc się kluczem i lekko poluzować rolke napinacza. Ja po prostu energicznie wyciagnalem blokadę.
Teraz oglądamy pasek od dolu i od góry czy dobrze się spasowal i możemy odpalić auto lub jak ktoś woli według serwisowki wykonać dwa obroty walu-ja tego nie robilem. Pociagnalem tylko pasek pare cm,to wystarczy,aby widzieć,ze jest dobrze zalozony.
Montujemy spowrotem nadkole,kolo i oslone silnika i cieszymy się,ze zrobiliśmy to sami,a mechanik nie zarobil 100zl
Oczywiście oceniamy od razu jak wizualnie kolo pasowe wygląda
Tu zrzuty z serwisowki z fragmentem serwisowki
Wymieniałem pasek osprzętu wraz z napinaczem i nawijaczem w Koleosie 2.0 dci. Oto opis procedury:
Potrzebne narzędzia:
-klucze oczkowe 10,13,15 i grzechotka z przedluzkami
-torxy T25 i T50
-wyjmaki do kolkow plastikowych lub plaski srubokret
-srubokret krzyzak
-rekawiczki ochronne
Etap 1
Demontujemy oslone pod silnikiem,kolo i cale nadkole. Nie robilem zdjęć,bo nie ma ukrytych srub i kolkow,po prostu odkręcamy wszystko po kolei i wyciągamy nadkole w celu łatwego dostępu,żeby nas nie denerwowaloi uzyskujemy nastepujacy widok
Teraz robimy sobie rysunek przebiegu paska lub tez zdjecie,aby nie snuc później domyslow jak to było.
Etap 2
Luzujemy napinacz zakladajac na srube rolki napinacza klucz oczkowy 15 i poruszajc go zgodnie z ruchem wskazówek zegara,czyli do góry,po czym zdejmujemy luzny już pasek.
Instrukcja mowi o zablokowaniu napinacza torxem T50,ale jak widać po moim starym napinaczu nie trzeba tego robic,pojdzie samym kluczem
Etap 3
Demontujemy stary napinacz odkrecajac dwie sruby kluczem 10tka(jedna u góry i jedna na dole)jeśli nie możemy dojść do jednej ze srub to możemy odkrecic rolke od napinacza i uzyskamy tym samym więcej miejsca
Etap 4
Demontujemy nawijacz sciagajac plastikowa zaslepke ze sruby,wystarczy ja podwazyc,i odkrecjac srube pod zaslepka.
Tak wyglada zaslepka i nawijacz
Etap 5
Zakladamy nowa rolke nawijacza uzywajac starej sruby(nowej nie ma w zestawie,moment dokręcenia jest w instrukcji)i zakładamy nowa zaslepke na srube
Zakladamy nowy napinacz uzywajac starych srub(moment dokręcenia w instrukcji),który jest zblokowany-blokady nie usuwamy dopóki nie zalozymy nowego paska
Etap 6
Zakladamy nowy pasek,najłatwiej zacząć od góry np. od alternatora konczac na napinaczu. Sprawdzamy czy pasek dobrze siedzi w rowkach i kombinerkami usuwamy blokadę nowego napinacza-można wspomóc się kluczem i lekko poluzować rolke napinacza. Ja po prostu energicznie wyciagnalem blokadę.
Teraz oglądamy pasek od dolu i od góry czy dobrze się spasowal i możemy odpalić auto lub jak ktoś woli według serwisowki wykonać dwa obroty walu-ja tego nie robilem. Pociagnalem tylko pasek pare cm,to wystarczy,aby widzieć,ze jest dobrze zalozony.
Montujemy spowrotem nadkole,kolo i oslone silnika i cieszymy się,ze zrobiliśmy to sami,a mechanik nie zarobil 100zl
Oczywiście oceniamy od razu jak wizualnie kolo pasowe wygląda
Tu zrzuty z serwisowki z fragmentem serwisowki