iparts></a>
<a href= francuskie

[Koleos 2.0 dci 2008 rok] wymiana paska osprzetu,nawijacza i napinacza-silnik M9R

ODPOWIEDZ
derweise
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: poniedziałek, 4 maja 2015, 20:09
Renault: Laguna III GT
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

[Koleos 2.0 dci 2008 rok] wymiana paska osprzetu,nawijacza i napinacza-silnik M9R

Post autor: derweise »

Witam,

Wymieniałem pasek osprzętu wraz z napinaczem i nawijaczem w Koleosie 2.0 dci. Oto opis procedury:

Potrzebne narzędzia:
-klucze oczkowe 10,13,15 i grzechotka z przedluzkami
-torxy T25 i T50
-wyjmaki do kolkow plastikowych lub plaski srubokret
-srubokret krzyzak
-rekawiczki ochronne

Etap 1
Demontujemy oslone pod silnikiem,kolo i cale nadkole. Nie robilem zdjęć,bo nie ma ukrytych srub i kolkow,po prostu odkręcamy wszystko po kolei i wyciągamy nadkole w celu łatwego dostępu,żeby nas nie denerwowaloi uzyskujemy nastepujacy widok
Obrazek
Teraz robimy sobie rysunek przebiegu paska lub tez zdjecie,aby nie snuc później domyslow jak to było.
Obrazek
Obrazek

Etap 2
Luzujemy napinacz zakladajac na srube rolki napinacza klucz oczkowy 15 i poruszajc go zgodnie z ruchem wskazówek zegara,czyli do góry,po czym zdejmujemy luzny już pasek.
Obrazek
Obrazek

Instrukcja mowi o zablokowaniu napinacza torxem T50,ale jak widać po moim starym napinaczu nie trzeba tego robic,pojdzie samym kluczem
Obrazek

Etap 3
Demontujemy stary napinacz odkrecajac dwie sruby kluczem 10tka(jedna u góry i jedna na dole)jeśli nie możemy dojść do jednej ze srub to możemy odkrecic rolke od napinacza i uzyskamy tym samym więcej miejsca
Obrazek
Obrazek

Etap 4
Demontujemy nawijacz sciagajac plastikowa zaslepke ze sruby,wystarczy ja podwazyc,i odkrecjac srube pod zaslepka.
Tak wyglada zaslepka i nawijacz
Obrazek

Etap 5
Zakladamy nowa rolke nawijacza uzywajac starej sruby(nowej nie ma w zestawie,moment dokręcenia jest w instrukcji)i zakładamy nowa zaslepke na srube
Obrazek
Zakladamy nowy napinacz uzywajac starych srub(moment dokręcenia w instrukcji),który jest zblokowany-blokady nie usuwamy dopóki nie zalozymy nowego paska
Obrazek

Etap 6
Zakladamy nowy pasek,najłatwiej zacząć od góry np. od alternatora konczac na napinaczu. Sprawdzamy czy pasek dobrze siedzi w rowkach i kombinerkami usuwamy blokadę nowego napinacza-można wspomóc się kluczem i lekko poluzować rolke napinacza. Ja po prostu energicznie wyciagnalem blokadę.

Teraz oglądamy pasek od dolu i od góry czy dobrze się spasowal i możemy odpalić auto lub jak ktoś woli według serwisowki wykonać dwa obroty walu-ja tego nie robilem. Pociagnalem tylko pasek pare cm,to wystarczy,aby widzieć,ze jest dobrze zalozony.
Montujemy spowrotem nadkole,kolo i oslone silnika i cieszymy się,ze zrobiliśmy to sami,a mechanik nie zarobil 100zl
Oczywiście oceniamy od razu jak wizualnie kolo pasowe wygląda


Tu zrzuty z serwisowki z fragmentem serwisowki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mogami
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: środa, 19 sierpnia 2015, 23:29
Renault: Koleos
Silnik: 2.0 DCI

Re: [Koleos 2.0 dci 2008 rok] wymiana paska osprzetu,nawijacza i napinacza-silnik M9R

Post autor: Mogami »

Dzięki. Przyda się.
Nie myślałeś o wymianie koła pasowego?

Awatar użytkownika
yetiq
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 163
Rejestracja: sobota, 2 lipca 2016, 11:44
Renault: Scenic III ph II
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Jasło

Re: [Koleos 2.0 dci 2008 rok] wymiana paska osprzetu,nawijacza i napinacza-silnik M9R

Post autor: yetiq »

Bardzo fajna instrukcja. Kolejna rzecz, która może się przydać browar

derweise
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: poniedziałek, 4 maja 2015, 20:09
Renault: Laguna III GT
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Re: [Koleos 2.0 dci 2008 rok] wymiana paska osprzetu,nawijacza i napinacza-silnik M9R

Post autor: derweise »

Mogami pisze:Dzięki. Przyda się.
Nie myślałeś o wymianie koła pasowego?
Myslalem i wymyslilem,ze najpierw sprawdze jak sie ma stare kolo i ewentualnie domowie nowe,bo nie bylo zadnych objawow-ani halasu,ani szarpan czy nadmiernych wibracji itp. Na moje oko jeszcze smialo ze dwa lata posmiga. W Lagunie musialem wymienic,ale tam juz halasowalo coraz bardziej i szarpalo troszke...

Awatar użytkownika
CarlosPL
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: sobota, 19 listopada 2016, 17:33
Renault: Latitude Privilege
Silnik: 2.0 DCi 150KM (M9R)
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: [Koleos 2.0 dci 2008 rok] wymiana paska osprzetu,nawijacza i napinacza-silnik M9R

Post autor: CarlosPL »

Zdjęcia gdzieś zniknęły


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Obrazek

ODPOWIEDZ