iparts></a>
<a href= francuskie

[Fluence 2011.] Problem z wyborem tarcz na tył.

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
r3turn
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: piątek, 17 marca 2017, 16:57
Renault: Fluence
Silnik: 1.6 110km

[Fluence 2011.] Problem z wyborem tarcz na tył.

Post autor: r3turn »

Witam,

Od ponad roku jestem posiadaczem Renault Fluence 1.6 110 km. Nadszedł czas na zmianę tarcz i klocków z tyłu.
Z przodu już wymienione i nie było problemu z ich kupnem. Niestety na tył nie bardzo wiem co kupić. Może głupie pytanie, ale nie mam o tym zielonego pojęcia.
Problem polega na tym, że przy niektórych tarczach jest taka informacja:
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamul ... 96000.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank tutaj na przykład
Dodatkowe Elementy oraz Informacje: z łożyskiem koła
Dodatkowe Elementy oraz Informacje: z pierścieniem czujnika ABS


czy wystarczy mi taka normalna z Boscha ? http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamul ... 79708.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Ostatnio zmieniony piątek, 17 marca 2017, 23:14 przez r3turn, łącznie zmieniany 1 raz.

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Tarcze na tył

Post autor: BlackRaven »

Widzę 3 pasujące numery referencyjne
432001539R
432001868R
432007595R
I po tych numerach szukaj
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
adamos111
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 656
Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
Renault: Koleos 4x4 automat
Silnik: 2.0 dCi 2012r
Lokalizacja: Podlaskie

Re: Tarcze na tył

Post autor: adamos111 »

Tylna tarcza hamulcowa jest jednocześnie piastą czyli mocowaniem koła.Do tarczy przykręcasz bezpośrednio koło.W środku tarczy jest łożysko które trzeba przeprasować ze starej tarczy.Na tarczy tez jest osadzony pierścień od ABS który też trzeba przełożyć.Jest on delikatny i łatwo go uszkodzić pod czas przekładania.Łożysko robisz na prasie a pierścień musisz delikatnie zbić z tarczy i delikatnie nabić uważając żeby nie uszkodzić.Jedna uwaga-przed zakupem tarcz bez łożyska musisz się upewnić czy jest możliwość przeprasowania łożyska.Na 99% jest taka możliwość ale lepiej się upewnić.
Koleos i Modus

r3turn
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: piątek, 17 marca 2017, 16:57
Renault: Fluence
Silnik: 1.6 110km

Re: Tarcze na tył

Post autor: r3turn »

ok, dzięki za pomoc. Mechanik podejmie się przełożenia łożyska i pierścienia abs czy raczej nie ?
Do mechanik i tak jadę, bo samochód zaczął coś terkotać jak Diesel....więc podejrzewam, że KZFR. Jeszcze nie tak głośno i głównie słyszalne w samochodzie, a nie na zewnątrz.

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Fluence 2011.] - problem z wyborem tarcz na tył.

Post autor: BlackRaven »

Chcesz przekładać łożysko ? Ile zaoszczędzisz ? A jak za chwilkę zdechnie ? Dla mnie to już przesada
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

r3turn
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: piątek, 17 marca 2017, 16:57
Renault: Fluence
Silnik: 1.6 110km

Re: [Fluence 2011.] - problem z wyborem tarcz na tył.

Post autor: r3turn »

BlackRaven pisze:Chcesz przekładać łożysko ? Ile zaoszczędzisz ? A jak za chwilkę zdechnie ? Dla mnie to już przesada
nie wiem czy chcę, nie znam się na tym w ogóle, dlatego pytam jak to wszystko wygląda :)

Awatar użytkownika
Bodziok2
Bywalec
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: środa, 10 kwietnia 2013, 09:26
Renault: Megane II ph II
Silnik: 1.9 dCi

Re: [Fluence 2011.] - problem z wyborem tarcz na tył.

Post autor: Bodziok2 »

U mnie w sklepie tarcze na tył z pierścieniem ABS i łożyskiem:
Brembo - 204 zł
SNR - 228 zł
wziąwszy pod uwagę, że tarcze tył żyją bardzo długo "oszczędność" w stosunku do ryzyka jest nieuzasadniona, a mechanik też weźmie kasę za przeprasowanie łożyska i przełożenie pierścienia ABS, nawet jeśli tego nie powie to wliczy w cenę usługi.
Jeśli padnie Ci łożysko po wymianie tarcz to jego przełożenie pochłonie wcześniejsze "oszczędności", a nawet dopłacisz do tego.
Jedna robota i spokój na wiele kolejnych lat.
Ale to Twoja kasa i Twoja decyzja.
ObrazekObrazek

r3turn
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: piątek, 17 marca 2017, 16:57
Renault: Fluence
Silnik: 1.6 110km

Re: [Fluence 2011.] - problem z wyborem tarcz na tył.

Post autor: r3turn »

Ok, dzięki pomogliście, wychodzi na to, że wymieniam całość :)
Kolejne pytanie czy to będzie dobry wybór ?
https://www.czesciauto24.pl/brembo/7611754" target="_blank
i które klocki ? Jaka jest różnica między nimi ?
https://www.czesciauto24.pl/brembo/1661681" target="_blank
https://www.czesciauto24.pl/brembo/1661696" target="_blank
https://www.czesciauto24.pl/brembo/1661709" target="_blank

Awatar użytkownika
Bodziok2
Bywalec
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: środa, 10 kwietnia 2013, 09:26
Renault: Megane II ph II
Silnik: 1.9 dCi

Re: [Fluence 2011.] Problem z wyborem tarcz na tył.

Post autor: Bodziok2 »

Tarcze Brembo to dobry wybór, jednak klocki mają miękkie szybko się zużywają, lepsze są klocki z ATE lub TRW.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Fluence 2011.] Problem z wyborem tarcz na tył.

Post autor: kudlaty »

Ale co lepsze, twardy klocek żeby dłużej wytrzymał. Czy miękki klocek żeby lepiej hamował?

Awatar użytkownika
Bodziok2
Bywalec
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: środa, 10 kwietnia 2013, 09:26
Renault: Megane II ph II
Silnik: 1.9 dCi

Re: [Fluence 2011.] Problem z wyborem tarcz na tył.

Post autor: Bodziok2 »

W normalnym użytkowaniu samochodu różnica w sile hamowania jest niezauważalna, a trwałość niestety tak. Klocki Brembo wytrzymuję połowę kilometrów ATE czy TRW. W sytuacjach awaryjnych i przy sportowej jeździe oczywiście Brembo będzie niezastąpione, ale tu chyba wybrałbym ZIMMERMANNA i tarcze i klocki. Dla ambitnych i zasobnych w kasę jest półka wyższa można iść w ceramikę, ale o tym chyba nie w temacie.
ObrazekObrazek

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Fluence 2011.] Problem z wyborem tarcz na tył.

Post autor: BlackRaven »

Miękki klocek pyli i szybko znika, twardy szybciej zjada tarczę. Ja bym założył Ferodo Premier. No ale każdy ma swoje preferencje
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ