iparts></a>
<a href= francuskie

[Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Krzych

[Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: Krzych »

Witam serdecznie po raz pierwszy


I proszę o opinię. Mianowicie przez 7 lat jeździłem Thalią 1,4, 8 V z 2004 r z klimatyzacją. Działała idealnie. Naciskałem AC i bez spadku mocy i innych objawów chłodziła i usuwała zaparowanie. Od miesiąca jestem posiadaczem nowej Fluence. Po naciśnięciu AC w czasie jazdy co kilkanaście sekund czuć przez kolejne kilkanaście sekund spadek mocy (włącza się kompresor), zaś na biegu jałowym słychać co kilkanaście sekund załączanie się sprzęgiełka, następnie włącza się na około 10 sekund wentylator chłodnicy, na chwilę spadają obroty i przez auto przechodzi jakby dreszcz, co jest szczególnie uciążliwe w czasie stania w korku, gdyż to drżenie jest nieprzyjemnie odczuwane przez plecy. Ponadto ruszanie w tym momencie powoduje często zgaszenie silnika. W czasie temperatury bliskiej 0 st C, klimatyzacja nie działa, więc te objawy też nie występują. Wiem, że powinienem udać się do ASO, ale już w rozmowie telefonicznej ze sprzedawcą w salonie dowiedziałem się, że nowoczesność, normy ochrony środowiska wymuszają pewne rozwiązania (dla mnie zdecydowanie negatywne w stosunku do poprzedniego samochodu) i te objawy są normalne.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi na temat działania klimatyzacji użytkowników niekoniecznie tego modelu.

Pozdrawiam

Krzych

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: VoN »

U mnie w Lagunie 2.0 16v jest podobnie, spadek mocy jest bardzo zauważalny, przy włączaniu klimatyzacji również spadają na chwilę obroty silnika i czuć bujnięcie samochodem.
Przy dłuższych trasach, lub gdy auto się już wychłodzi spadek mocy nie jest aż tak zauważalny.

Co ciekawe przy Kangoo 1.5 DCI, Koleosie 2.0 DCI, Trafficu 2.0 DCI nie ma takich objawów a przynajmniej nie są tak silne jak w benzynowej Lagunie.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
campino
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 770
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
Renault: Megane Scenic I Ph I
Silnik: F3R + LPG BRC
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: campino »

VoN pisze:U mnie w Lagunie 2.0 16v jest podobnie, spadek mocy jest bardzo zauważalny, przy włączaniu klimatyzacji również spadają na chwilę obroty silnika i czuć bujnięcie samochodem.
W moim scenicu 2,0 8V jest identycznie i na włączonej klimie co jakiś czas włącza sie wentylator na chłodnicy i wyłącza i tak w kółko.
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC

Awatar użytkownika
RedOctober
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 312
Rejestracja: niedziela, 17 października 2010, 19:44
Renault: Laguna II PH II
Silnik: 1,9 DCi
Lokalizacja: Poznań

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: RedOctober »

Niestety obecnie samochody bardziej są nowoczesne i ich obroty wolne oscylują w graniy 700 obr.min i w tym momencie załączenie kompresora jest dużym obciążeniem dla silnika i schodzi on na chwilę na niższe obroty i wpada w drgania z tego powodu. Diesel tego tak nie odzuje bo ma większą moc i moment w granicach wolnych obrotów i aż tak tego nie idzie odzuć.
Jaguar XJ6 4,0 SPORT
Renault Laguna II PH II 1,9 DCi
Renault Megane I PH II 1,4 16V

emjot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 158
Rejestracja: niedziela, 3 kwietnia 2011, 06:44
Renault: VelSatis phII ASB
Silnik: 2.2

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: emjot »

takie działanie klimy to norma, tak ma być i tyle, ja mam obroty 850 i brak efektu osłabienia podczas włączania klimy

Awatar użytkownika
RedOctober
OpiekunGrupy
OpiekunGrupy
Posty: 312
Rejestracja: niedziela, 17 października 2010, 19:44
Renault: Laguna II PH II
Silnik: 1,9 DCi
Lokalizacja: Poznań

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: RedOctober »

emjot pisze:takie działanie klimy to norma, tak ma być i tyle, ja mam obroty 850 i brak efektu osłabienia podczas włączania klimy
Tylko że dla twojego silnika takie obciążenie to pryszcz.
Jaguar XJ6 4,0 SPORT
Renault Laguna II PH II 1,9 DCi
Renault Megane I PH II 1,4 16V

emjot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 158
Rejestracja: niedziela, 3 kwietnia 2011, 06:44
Renault: VelSatis phII ASB
Silnik: 2.2

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: emjot »

wiem, bardziej chodzi mi o to, że kiedys sprężarki kręciły się cały czas, a teraz włączają się kiedy trzeba

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 848
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: Rufus »

emjot pisze:sprężarki kręciły się cały czas, a teraz włączają się kiedy trzeba
???????????
Coś źle usłyszałeś - gdyby sprężarka kręciła się cały czas, to miałbyś sopel lodu w instalacji.
Jedynie mogą być dwa rodzaje sprężarek - elektryczne i napędzane paskiem (standard), które sterowane były sprzęgłem mechanicznym.
Sprężarka nie może bić cały czas.

W każdym silniku benzynowym małej pojemności musi być czuć sprężarkę - uwarunkowane jest to niskim momentem obrotowym i tym bardziej nie uwierzę, że w 1.4 nie czułeś sprężarki, chyba, że sprężarka nie włączała się w ogóle ;)
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

emjot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 158
Rejestracja: niedziela, 3 kwietnia 2011, 06:44
Renault: VelSatis phII ASB
Silnik: 2.2

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: emjot »

Rufus pisze:Sprężarka nie może bić cały czas.
e w manualnej żadnego sterowania nie ma, działa albo nie...

sopla lodu też byś nie miał, po to są sterowniki żeby regulować wydatek

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 848
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: Rufus »

emjot pisze:e w manualnej żadnego sterowania nie ma, działa albo nie...
Jesteś w błędzie.
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

emjot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 158
Rejestracja: niedziela, 3 kwietnia 2011, 06:44
Renault: VelSatis phII ASB
Silnik: 2.2

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: emjot »

Rufus pisze:Jesteś w błędzie.
może coś konkretniej.... ja wiem że w mondeo nawet na w automatycznej klimie, przy nastawie na "LO" cały czas sprężarka była włączona

Krzych

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: Krzych »

Witam,

Dziękuję za odpowiedzi. W zasadzie żałuję, że sprzedałem Thalię. NAPRAWDĘ nie było czuć żadnego efektu włączenia przycisku AC, a chłodziła doskonale - zjeździłem południe Europy, włączałem w czasie jazdy II lub III - nigdy IV - stopień nawiewu i wystarczało. A w zimie nigdy nie miałem zaparowanych szyb. We Fluence efekt jest zaparowania jest wprost niebezpieczny, bo pojawia się nagle po ok 2 km , gdy wyjadę z ciepłego garażu, a na dworze jest około 0 st C - kompresor przestaje się włączać. No i to cykliczne telepanie autem na biegu jałowym, to w korku przypomina chińskie tortury.
Tak na marginesie - przed zakupem Fluence odbyłem jazdę próbną Fiatem Linea - tam też nie czułem efektu włączenia klimy. Nie przetestowałem tego we Fluence pomny jej działania w Thalii. Cóż nowoczesność ?

Pozdrawiam

Krzych

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 848
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: Rufus »

Sprężarka klimatyzacji - budowa

A - pokrywa dolna, B - głowica zaworowa, C - korpus środkowy, D - tłoki z łożyskiem oporowym, E - pokrywa górna, F - elektromagnes, G - koło pasowe, H - tarczka sprzęgłowa - zabierak.
Obrazek

Jak już wcześniej napisałem, sprężarka napędzana jest przez pasek klinowy od silnika, a prędkość obrotowa sprężarki jest regulowana przez sprzęgło elektromagnetyczne (jest po prostu odłączana i przyłączana). Prędkość pracy sprężarki wpływa na wysokość ciśnienia czynnika w układzie. Idąc dalej tym tropem czym wyższe ciśnienie, tym niższa temperatura podczas rozprężania, więc w końcu powstałby jeden ogromny sopel lodu, a klimatyzacja przestałaby chłodzić wnętrze pojazdu.

Czy jeszcze coś w ramach wyjaśnienia?
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

emjot
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 158
Rejestracja: niedziela, 3 kwietnia 2011, 06:44
Renault: VelSatis phII ASB
Silnik: 2.2

Re: [Fluence 1,6, rok 2011] klimatyzacja

Post autor: emjot »

ale gdzie ten sopel powstanie wg Ciebie?

i powtórzę jeszcze raz, w focusie z manualem przy włączeniu klimy słychać tylko RAZ kliknięcie elektromagnesu , potem brak objawów załączania klimy, to samo w mondeo z auto przy nastawie na LO, owszem jak nastawione było 18 stopni, wtedy działa tak jak opisałeś

ODPOWIEDZ