iparts></a>
<a href= francuskie

[Talisman] różnice między 160 dCi a 130 dCi

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
hyper
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 22 kwietnia 2021, 21:37
Renault: Talisman

[Talisman] różnice między 160 dCi a 130 dCi

Post autor: hyper »

W pierwszej kolejności, jako że to mój pierwszy post, to Czołem Ekipo! Znalazłem to forum i mam nadzieję poszerzyć tu wiedzę odnośnie swojego samochodu :)

a teraz do rzeczy. Mam Talismana 160 dCi (2016r.) i niestety korba wyszła bokiem. Czeka mnie wymiana/naprawa silnika. Znajomy ma możliwość zorganizowania bloku z silnika 130 dCi. Czy jest ktoś w stanie jednoznacznie określić, czy jest różnica w blokach? Ogólnie czym się różnią te silniki, poza rzeczami oczywistymi ;) Czy da się złożyć 160 dCi ze słupkiem z 130 dCi? mój silnik ma oznaczenie R9M452

Dzięki za wszelkie info

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Talisman] różnice między 160 dCi a 130 dCi

Post autor: kudlaty »

Sam blok jest identyczny. Cały silnik ma oznaczenie R9M402 bodajże. Czyli oznaczenie bloku jest to samo. Jeżeli chcesz zamontować dół ze 130 to śmiało. Różnica będzie dopiero przy głowicy, osprzęcie i oprogramowaniu (chociaż co do samej głowicy to nie jestem pewien czy nie jest taka sama też).

Blok śmiało, podejdzie

hyper
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 22 kwietnia 2021, 21:37
Renault: Talisman

Re: [Talisman] różnice między 160 dCi a 130 dCi

Post autor: hyper »

Ponieważ remont wreszcie ruszył, to wracam z pytaniami :)

Czy można gdzieś znaleźć, albo czy ktoś byłby skłonny podzielić się momentami dokręcania śrub:
- głowica
- wał korbowy
- korbowody

powracając do tematu bloku. Info dla potomnych - bloki różnią się między sobą na zasadzie turbo/bi-turbo. Inne są punkty mocowań sprężarek, inaczej jest rozwiązane zasilanie i odpływ oleju ze sprężarek. Bloki są niby takie same, ale w bi-T są przygotowane dodatkowe otwory, w blokach pod zwykłe turbo są tylko nadlewki materiału.

ODPOWIEDZ