W pierwszej kolejności, jako że to mój pierwszy post, to Czołem Ekipo! Znalazłem to forum i mam nadzieję poszerzyć tu wiedzę odnośnie swojego samochodu
a teraz do rzeczy. Mam Talismana 160 dCi (2016r.) i niestety korba wyszła bokiem. Czeka mnie wymiana/naprawa silnika. Znajomy ma możliwość zorganizowania bloku z silnika 130 dCi. Czy jest ktoś w stanie jednoznacznie określić, czy jest różnica w blokach? Ogólnie czym się różnią te silniki, poza rzeczami oczywistymi Czy da się złożyć 160 dCi ze słupkiem z 130 dCi? mój silnik ma oznaczenie R9M452
Dzięki za wszelkie info
[Talisman] różnice między 160 dCi a 130 dCi
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek, 22 kwietnia 2021, 21:37
- Renault: Talisman
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Talisman] różnice między 160 dCi a 130 dCi
Sam blok jest identyczny. Cały silnik ma oznaczenie R9M402 bodajże. Czyli oznaczenie bloku jest to samo. Jeżeli chcesz zamontować dół ze 130 to śmiało. Różnica będzie dopiero przy głowicy, osprzęcie i oprogramowaniu (chociaż co do samej głowicy to nie jestem pewien czy nie jest taka sama też).
Blok śmiało, podejdzie
Blok śmiało, podejdzie
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek, 22 kwietnia 2021, 21:37
- Renault: Talisman
Re: [Talisman] różnice między 160 dCi a 130 dCi
Ponieważ remont wreszcie ruszył, to wracam z pytaniami
Czy można gdzieś znaleźć, albo czy ktoś byłby skłonny podzielić się momentami dokręcania śrub:
- głowica
- wał korbowy
- korbowody
powracając do tematu bloku. Info dla potomnych - bloki różnią się między sobą na zasadzie turbo/bi-turbo. Inne są punkty mocowań sprężarek, inaczej jest rozwiązane zasilanie i odpływ oleju ze sprężarek. Bloki są niby takie same, ale w bi-T są przygotowane dodatkowe otwory, w blokach pod zwykłe turbo są tylko nadlewki materiału.
Czy można gdzieś znaleźć, albo czy ktoś byłby skłonny podzielić się momentami dokręcania śrub:
- głowica
- wał korbowy
- korbowody
powracając do tematu bloku. Info dla potomnych - bloki różnią się między sobą na zasadzie turbo/bi-turbo. Inne są punkty mocowań sprężarek, inaczej jest rozwiązane zasilanie i odpływ oleju ze sprężarek. Bloki są niby takie same, ale w bi-T są przygotowane dodatkowe otwory, w blokach pod zwykłe turbo są tylko nadlewki materiału.