[Vel Satis 3.0 dci] Brak dynamiki
: sobota, 28 lipca 2018, 20:52
Witam grupowiczow.
Problem z moim pojazdem wyglada następująco. Auto odpala właściwie, obroty prawidłowe. Natomiast przy przyszpieszaniu silnik nie wchodzi na wyższe obroty, czuć swoiste wyhamowanie i towarzyszy temu szarpanie. Przy pełnym wciśnięciu gazu silnik wchodzi na wyższe obroty ale czuć brak mocy. Skrzynia redukuje bieg. Generalnie sterowanie działa prawidłowo ale brak dynamiki z racji braku mocy.
Wymieniłem filtr paliwa, nic to nie zmieniło. Objawy zaczęły się pierwszy raz przy prędkości 160 km/h. Silnik tak się zachowywał jakby miał odcięcie. Z upływem kilometrów (ok. 250) moment „odcięcia” pojawia się przy niższych prędkościach. Przy pełnym wciśnięciu gazu towarzyszy mu szarpanie. Nadmienię, że auto przez ostatnie 10 miesięcy było urzytkowane bardzo sporadycznie.
Moje pytanie jest następujące. Co może być przyczyną takiej usterki/awarii. Doczytałem się, że jest jakiś czujnik/ zawór przy EGR i on może być przyczyną tego stanu rzeczy. Kolejna sprawa, która przewiduję to przepływomierz ewentualnie smok pompy paliwa ( auto zachowuje się tak jakby został ograniczony dopływ paliwa.
Problem z moim pojazdem wyglada następująco. Auto odpala właściwie, obroty prawidłowe. Natomiast przy przyszpieszaniu silnik nie wchodzi na wyższe obroty, czuć swoiste wyhamowanie i towarzyszy temu szarpanie. Przy pełnym wciśnięciu gazu silnik wchodzi na wyższe obroty ale czuć brak mocy. Skrzynia redukuje bieg. Generalnie sterowanie działa prawidłowo ale brak dynamiki z racji braku mocy.
Wymieniłem filtr paliwa, nic to nie zmieniło. Objawy zaczęły się pierwszy raz przy prędkości 160 km/h. Silnik tak się zachowywał jakby miał odcięcie. Z upływem kilometrów (ok. 250) moment „odcięcia” pojawia się przy niższych prędkościach. Przy pełnym wciśnięciu gazu towarzyszy mu szarpanie. Nadmienię, że auto przez ostatnie 10 miesięcy było urzytkowane bardzo sporadycznie.
Moje pytanie jest następujące. Co może być przyczyną takiej usterki/awarii. Doczytałem się, że jest jakiś czujnik/ zawór przy EGR i on może być przyczyną tego stanu rzeczy. Kolejna sprawa, która przewiduję to przepływomierz ewentualnie smok pompy paliwa ( auto zachowuje się tak jakby został ograniczony dopływ paliwa.