iparts></a>
<a href= francuskie

[Reanult Vel Satis 2.0t] Nie odpala błąd C1160 lub C116D

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
sebek
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2017, 12:12
Renault: Vel satis FL
Silnik: 2.0T 170KMExpression

[Reanult Vel Satis 2.0t] Nie odpala błąd C1160 lub C116D

Post autor: sebek »

Witam serdecznie,
... po około półrocznej bezproblemowej eksploatacji, pozostawiłem na noc samochód i rano już nie mogłem go odpalić. Dodam, że podczas eksploatacji nic nie wskazywało na możliwość wystąpienia awarii.
Podaję dane autka:
marka: Renault
model: Vel Satis FL
typ: 5d, po lifcie, model 2005 - 2009
rok i miesiąc produkcji: 2005r.
moc silnika: 170 KM
pojemność: 2.0 T benzyna
paliwo: benzyna
W okresie ostatniego pół roku wymieniony został kompletny rozrząd wraz z pompą wody, wszystkie filtry, świece i olej.

Spróbuję opisać moją sytuację:
Po wejściu do auta i włożeniu karty do czytnika uruchamia się diagnostyka systemu wskazując OIL OK, jednak na ekranie diagnostycznym nie pojawia się jak zwykle OK, tylko zapala się kontrolka zwana lampką Aladyna i wyświetlany jest komunikat NISKIE CIŚNIENIE OLEJU (OLEJ SPRAWDZONY JEST!)

Nadmieniam, iż po wejściu do auta dioda immo mruga na czerwono a po włożeniu karty dioda immo pali się na czerwono ciągłym światłem i nie pamiętam, czy powinna się ona wyłączyć dopiero po dopaleniu auta, czy przed.

Po naciśnięciu na START rozrusznik kręci (Dodam, że akumulator jest naładowany na FULL), ale auto nie odpala.

W związku z tym, zwróciłem się o pomoc do elektryka samochodowego, który podpiął się do gniazda diagnostycznego. Początkowo pytał, czy jest paliwo (paliwo jest ponad pół baku), potem mówił coś o pompie paliwa ale sprawdził i mówi, że działa, później sprawdzał miernikiem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. Twierdzi, że sprawdził czujniki ciśnienia oleju. Nie znam się na tym, ale używał miernika. Niby wszystko ok, ale auto nie odpala. ... mówił, że jest najprawdopodobniej problem z immo lub z komputerem, ale nie potrafił mi tego uzasadnić. Stwierdził, iż będzie musiał szukać na "piechotę", bo komputer nic mu nie pokazuje (poza opisanym poniżej błędem, jednak nie potrafił go zidentyfikować).

W wyniku podpięcia komputera pojawia się błąd sieci multipleksowej o nr C1160 lub C116D (robiłem zdjęcie i jest trochę nieczytelne. Z opisu kodów które znalazłem na Internecie: to C - układ jezdny,1 - drugi znak związany jest ze specyficzną konstrukcją pojazdu, 1-1, 2 - usterka układ zasilania paliwem lub powietrzem, ... i nie wiem co oznacza 60 lub 6D). Elektryk twierdzi, że były inne błędy ale jak je skasował to już się nie pojawiają (... mogły wynikać, że wcześniej słaby był akumulator i mógł pamiętać stare błędy). W ogóle miał jakiś problemy z połączeniem się z komputerem autka.

Ww. sugerowałem, że może jakieś zwierzątko typu kuna narobiło szkód (wiem, że takowa grasuje na naszym osiedlu). ... ale on to wykluczył po oględzinach komory silnika.

Pytanie brzmi od czego zacząć i gdzie szukać, ponieważ wolałbym zapłacić za naprawę, a nie za naukę ew. mechaników na moim aucie i wymianę wszystkiego po drodze do momentu znalezienia usterki.
... być może miał ktoś podobny przypadek.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

ODPOWIEDZ