Cześć,
Zauważyłem podczas jazdy z podpiętym komputerem, że kąty otwarcia EGR podczas jazdy w tej chwili ani drgną, wygląda że zablokowane na ok. 16 stopniach (wcześniej chodziło to idealnie). Rozumiem, że czyszczenie lub wymiana EGR - czy ewentualnie coś innego (np. problem z elektryką) może dać taki efekt?
Samochód zaczął tragicznie mulić na niskich obrotach plus duży wzrost spalania, w trasie nie dawał rady przekroczyć 2 tys. obrotów i 110 prędkości. Później testowałem jeszcze raz i jak się udało przebić wyżej z obrotami do 2300-2500 i 130-140 (czyli z turbiną) to było ok. Dlatego przejechałem się z kompem. Na liczniku 180 tys. więc wygląda na to.
[Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: środa, 2 sierpnia 2017, 19:10
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 dci
- VoN
- administrator
- Posty: 5803
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Sprawdź kostki i wskazania sond, są chyba 3, zaraz przy EGR i 1 sondzie jest też czujnik temperatury który warto sprawdzić.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Zrób softem test zaworu EGR i zobacz czy chodzi a jeżeli tak to czy w pełnym zakresie. Czasami test wystarcza by zaczął działać. Możesz też zrobić reset wartości przyuczonych ale po teście
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: środa, 2 sierpnia 2017, 19:10
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 dci
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Cześć,
Dzięki, szpital w rodzinie i dopiero teraz miałem chwilę nad tym przysiąść.
A więc tak:
- parametry Zalecany kąt otwarcia EGR (PR005) i Kopiowanie położenia EGR (PR051) tylko przy odpaleniu są w okolicach 2%, potem stale niezależnie od prędkości jazdy pierwszy na 0% a drugi na -4%.
- Napięcie czujnika pozycji zaworu EGR (PR077) jest przy starcie na 0,82V a potem cały czas nieruchomo na 0,78V.
Jak dla mnie EGR leży.
- Pierwszy offset EGR (PR128) 15,99% , ostatni offset egr (PR129) 15,73%
Te wartości właśne nie pamiętam jak było - czy są na stałe? Czy powinny się zmieniać w czasie jazdy?
Jakie macie wartości u siebie?
Test EGR odpaliłem ale mam tylko ELMa i pyren więc nie wiem czy to miarodajne. Wygląda że poszło i błędy żadne się nie pokazały.
Resetu EGR z tego niestety nie zrobię.
Co do reszty czujników to podejrzewałem przepływkę, bo odczułem poprawę po jej odpięciu, ale była czyszczona, potem na podmianę założona nowa i napięcia są takie same na starej i nowej czyli chyba nie to. Temperatura z niej też bez zastrzeżeń. Czujnik temp. za turbiną pokazuje ok, sonda lambda była wymieniana stosunkowo niedawno i daje parametry w normalnym zakresie.
W ogóle pojawił się też zapach spalin w kabinie przy takim "męczeniu" próbami przyspieszania, najbardziej charakterystyczne tak na 6ce (automat) ok 100 km/h - jakieś 2100 obrotów wręcz nie chce wejść wyżej i czuć wibracje silnika i mocno pod pedałem gazu.
Pewnie trzeba przejrzeć cały dolot, ale za wszelkie sugestie z góry dzięki.
Dzięki, szpital w rodzinie i dopiero teraz miałem chwilę nad tym przysiąść.
A więc tak:
- parametry Zalecany kąt otwarcia EGR (PR005) i Kopiowanie położenia EGR (PR051) tylko przy odpaleniu są w okolicach 2%, potem stale niezależnie od prędkości jazdy pierwszy na 0% a drugi na -4%.
- Napięcie czujnika pozycji zaworu EGR (PR077) jest przy starcie na 0,82V a potem cały czas nieruchomo na 0,78V.
Jak dla mnie EGR leży.
- Pierwszy offset EGR (PR128) 15,99% , ostatni offset egr (PR129) 15,73%
Te wartości właśne nie pamiętam jak było - czy są na stałe? Czy powinny się zmieniać w czasie jazdy?
Jakie macie wartości u siebie?
Test EGR odpaliłem ale mam tylko ELMa i pyren więc nie wiem czy to miarodajne. Wygląda że poszło i błędy żadne się nie pokazały.
Resetu EGR z tego niestety nie zrobię.
Co do reszty czujników to podejrzewałem przepływkę, bo odczułem poprawę po jej odpięciu, ale była czyszczona, potem na podmianę założona nowa i napięcia są takie same na starej i nowej czyli chyba nie to. Temperatura z niej też bez zastrzeżeń. Czujnik temp. za turbiną pokazuje ok, sonda lambda była wymieniana stosunkowo niedawno i daje parametry w normalnym zakresie.
W ogóle pojawił się też zapach spalin w kabinie przy takim "męczeniu" próbami przyspieszania, najbardziej charakterystyczne tak na 6ce (automat) ok 100 km/h - jakieś 2100 obrotów wręcz nie chce wejść wyżej i czuć wibracje silnika i mocno pod pedałem gazu.
Pewnie trzeba przejrzeć cały dolot, ale za wszelkie sugestie z góry dzięki.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Podejrzyj ciśnienie doładowania podczas jazdy najlepiej na wykresie bo skaczące cyferki niewiele mówią. W PyRen masz opcje kasowania nastawów wyuczonych EGR (U mnie jest) Tam też jest opcja programowania wtryskiwaczy (nie chodzi o wpisywanie kodów wtrysków to inna pozycja) po której zrobieniu silnik u mnie fajniej chodzi. Nie opiszę teraz dokładnie gdzie to jest ale jedna z niższych pozycji gdy połączysz się z silnikiem chyba przedostatnia.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: środa, 2 sierpnia 2017, 19:10
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 dci
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Z głowy to przy solidnym przyspieszaniu to 2300-2500 mbar, max pamiętam jakieś 3300 (czy to nie jest już przeładowanie?)
Zalecane ciśnienie i ciśnienie z czujnika szły cały czas równo. Jeszcze spróbuję jakiś wykres wygenerować i zobacze na jałowym.
A reset EGR Jeśli to miało być RZ002 w Resets - tak gdzieś widziałem w sieci - to u mnie nie ma. Za to rzeczywiście znalazłem ponowne przyuczenie pod SC036, przegapiłem to wcześniej.
Zalecane ciśnienie i ciśnienie z czujnika szły cały czas równo. Jeszcze spróbuję jakiś wykres wygenerować i zobacze na jałowym.
A reset EGR Jeśli to miało być RZ002 w Resets - tak gdzieś widziałem w sieci - to u mnie nie ma. Za to rzeczywiście znalazłem ponowne przyuczenie pod SC036, przegapiłem to wcześniej.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Możesz jeszcze podejrzeć przepływkę na pracującym silniku. Jeśli otworzysz EGR programem to parametry na przepływce muszą się zmienić i po zamknięciu EGR też. Oglądaj od 2:12 https://www.youtube.com/watch?v=ATLbzl6usGU
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- ZygaM
- Forumowicz
- Posty: 431
- Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:51
- Renault: 2xKoleos I i ScII
- Silnik: 2.0 DCi M9R
- Lokalizacja: Grójeckie / mazowsze
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Czujnik zaworu ciśnienia turbiny. Znany przypadek. Czasami nawet CLIP nie pokaże błędu, bo tam dochodzi do uszkodzenia - zatarcia mechanicznego. Doradził mi ktoś na fejsowej grupie, wymieniłem i jest dobrze.
U mnie objawy były takie: niekoniecznie w trakcie jazdy, ale na przykład w trakcie zmiany biegów, zapalała się kontrolka Serv + Check, albo nawet komunikat. Zgaszenie i ponowne odpalenie dawało spokój do kolejnego przypadku. Czasem udało się zrobić 5, a czasem nawet 300 km. Zrobiłem z tym porządek.
U mnie objawy były takie: niekoniecznie w trakcie jazdy, ale na przykład w trakcie zmiany biegów, zapalała się kontrolka Serv + Check, albo nawet komunikat. Zgaszenie i ponowne odpalenie dawało spokój do kolejnego przypadku. Czasem udało się zrobić 5, a czasem nawet 300 km. Zrobiłem z tym porządek.
zapraszam do mojego off topika:
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620