Cześć,
Zauważyłem podczas jazdy z podpiętym komputerem, że kąty otwarcia EGR podczas jazdy w tej chwili ani drgną, wygląda że zablokowane na ok. 16 stopniach (wcześniej chodziło to idealnie). Rozumiem, że czyszczenie lub wymiana EGR - czy ewentualnie coś innego (np. problem z elektryką) może dać taki efekt?
Samochód zaczął tragicznie mulić na niskich obrotach plus duży wzrost spalania, w trasie nie dawał rady przekroczyć 2 tys. obrotów i 110 prędkości. Później testowałem jeszcze raz i jak się udało przebić wyżej z obrotami do 2300-2500 i 130-140 (czyli z turbiną) to było ok. Dlatego przejechałem się z kompem. Na liczniku 180 tys. więc wygląda na to.
[Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: środa, 2 sierpnia 2017, 19:10
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 dci
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Sprawdź kostki i wskazania sond, są chyba 3, zaraz przy EGR i 1 sondzie jest też czujnik temperatury który warto sprawdzić.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Zrób softem test zaworu EGR i zobacz czy chodzi a jeżeli tak to czy w pełnym zakresie. Czasami test wystarcza by zaczął działać. Możesz też zrobić reset wartości przyuczonych ale po teście
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: środa, 2 sierpnia 2017, 19:10
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 dci
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Cześć,
Dzięki, szpital w rodzinie i dopiero teraz miałem chwilę nad tym przysiąść.
A więc tak:
- parametry Zalecany kąt otwarcia EGR (PR005) i Kopiowanie położenia EGR (PR051) tylko przy odpaleniu są w okolicach 2%, potem stale niezależnie od prędkości jazdy pierwszy na 0% a drugi na -4%.
- Napięcie czujnika pozycji zaworu EGR (PR077) jest przy starcie na 0,82V a potem cały czas nieruchomo na 0,78V.
Jak dla mnie EGR leży.
- Pierwszy offset EGR (PR128) 15,99% , ostatni offset egr (PR129) 15,73%
Te wartości właśne nie pamiętam jak było - czy są na stałe? Czy powinny się zmieniać w czasie jazdy?
Jakie macie wartości u siebie?
Test EGR odpaliłem ale mam tylko ELMa i pyren więc nie wiem czy to miarodajne. Wygląda że poszło i błędy żadne się nie pokazały.
Resetu EGR z tego niestety nie zrobię.
Co do reszty czujników to podejrzewałem przepływkę, bo odczułem poprawę po jej odpięciu, ale była czyszczona, potem na podmianę założona nowa i napięcia są takie same na starej i nowej czyli chyba nie to. Temperatura z niej też bez zastrzeżeń. Czujnik temp. za turbiną pokazuje ok, sonda lambda była wymieniana stosunkowo niedawno i daje parametry w normalnym zakresie.
W ogóle pojawił się też zapach spalin w kabinie przy takim "męczeniu" próbami przyspieszania, najbardziej charakterystyczne tak na 6ce (automat) ok 100 km/h - jakieś 2100 obrotów wręcz nie chce wejść wyżej i czuć wibracje silnika i mocno pod pedałem gazu.
Pewnie trzeba przejrzeć cały dolot, ale za wszelkie sugestie z góry dzięki.
Dzięki, szpital w rodzinie i dopiero teraz miałem chwilę nad tym przysiąść.
A więc tak:
- parametry Zalecany kąt otwarcia EGR (PR005) i Kopiowanie położenia EGR (PR051) tylko przy odpaleniu są w okolicach 2%, potem stale niezależnie od prędkości jazdy pierwszy na 0% a drugi na -4%.
- Napięcie czujnika pozycji zaworu EGR (PR077) jest przy starcie na 0,82V a potem cały czas nieruchomo na 0,78V.
Jak dla mnie EGR leży.
- Pierwszy offset EGR (PR128) 15,99% , ostatni offset egr (PR129) 15,73%
Te wartości właśne nie pamiętam jak było - czy są na stałe? Czy powinny się zmieniać w czasie jazdy?
Jakie macie wartości u siebie?
Test EGR odpaliłem ale mam tylko ELMa i pyren więc nie wiem czy to miarodajne. Wygląda że poszło i błędy żadne się nie pokazały.
Resetu EGR z tego niestety nie zrobię.
Co do reszty czujników to podejrzewałem przepływkę, bo odczułem poprawę po jej odpięciu, ale była czyszczona, potem na podmianę założona nowa i napięcia są takie same na starej i nowej czyli chyba nie to. Temperatura z niej też bez zastrzeżeń. Czujnik temp. za turbiną pokazuje ok, sonda lambda była wymieniana stosunkowo niedawno i daje parametry w normalnym zakresie.
W ogóle pojawił się też zapach spalin w kabinie przy takim "męczeniu" próbami przyspieszania, najbardziej charakterystyczne tak na 6ce (automat) ok 100 km/h - jakieś 2100 obrotów wręcz nie chce wejść wyżej i czuć wibracje silnika i mocno pod pedałem gazu.
Pewnie trzeba przejrzeć cały dolot, ale za wszelkie sugestie z góry dzięki.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Podejrzyj ciśnienie doładowania podczas jazdy najlepiej na wykresie bo skaczące cyferki niewiele mówią. W PyRen masz opcje kasowania nastawów wyuczonych EGR (U mnie jest) Tam też jest opcja programowania wtryskiwaczy (nie chodzi o wpisywanie kodów wtrysków to inna pozycja) po której zrobieniu silnik u mnie fajniej chodzi. Nie opiszę teraz dokładnie gdzie to jest ale jedna z niższych pozycji gdy połączysz się z silnikiem chyba przedostatnia.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: środa, 2 sierpnia 2017, 19:10
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 dci
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Z głowy to przy solidnym przyspieszaniu to 2300-2500 mbar, max pamiętam jakieś 3300 (czy to nie jest już przeładowanie?)
Zalecane ciśnienie i ciśnienie z czujnika szły cały czas równo. Jeszcze spróbuję jakiś wykres wygenerować i zobacze na jałowym.
A reset EGR Jeśli to miało być RZ002 w Resets - tak gdzieś widziałem w sieci - to u mnie nie ma. Za to rzeczywiście znalazłem ponowne przyuczenie pod SC036, przegapiłem to wcześniej.
Zalecane ciśnienie i ciśnienie z czujnika szły cały czas równo. Jeszcze spróbuję jakiś wykres wygenerować i zobacze na jałowym.
A reset EGR Jeśli to miało być RZ002 w Resets - tak gdzieś widziałem w sieci - to u mnie nie ma. Za to rzeczywiście znalazłem ponowne przyuczenie pod SC036, przegapiłem to wcześniej.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Możesz jeszcze podejrzeć przepływkę na pracującym silniku. Jeśli otworzysz EGR programem to parametry na przepływce muszą się zmienić i po zamknięciu EGR też. Oglądaj od 2:12 https://www.youtube.com/watch?v=ATLbzl6usGU
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- ZygaM
- Forumowicz
- Posty: 431
- Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:51
- Renault: 2xKoleos I i ScII
- Silnik: 2.0 DCi M9R
- Lokalizacja: Grójeckie / mazowsze
Re: [Koleos I 2.0 dci] Niedomknięty EGR
Czujnik zaworu ciśnienia turbiny. Znany przypadek. Czasami nawet CLIP nie pokaże błędu, bo tam dochodzi do uszkodzenia - zatarcia mechanicznego. Doradził mi ktoś na fejsowej grupie, wymieniłem i jest dobrze.
U mnie objawy były takie: niekoniecznie w trakcie jazdy, ale na przykład w trakcie zmiany biegów, zapalała się kontrolka Serv + Check, albo nawet komunikat. Zgaszenie i ponowne odpalenie dawało spokój do kolejnego przypadku. Czasem udało się zrobić 5, a czasem nawet 300 km. Zrobiłem z tym porządek.
U mnie objawy były takie: niekoniecznie w trakcie jazdy, ale na przykład w trakcie zmiany biegów, zapalała się kontrolka Serv + Check, albo nawet komunikat. Zgaszenie i ponowne odpalenie dawało spokój do kolejnego przypadku. Czasem udało się zrobić 5, a czasem nawet 300 km. Zrobiłem z tym porządek.
zapraszam do mojego off topika:
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620
viewtopic.php?f=3&t=18810&p=162620#p162620