iparts></a>
<a href= francuskie

[Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
jery18
Bywalec
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 14:20
Renault: Renault Koleos
Silnik: 2.0 DCI

[Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine

Post autor: jery18 »

Witam.
Oddałem ostatnio samochód do mechanika na czyszczenie dpfa. Jak mi powiedział, wyczyścił go przez wypalenie ( czyli silnik dostał lekko w d....).
Po przejechaniu około 50 km zapalił mi się check engine i samochód stracił moc. ( tak powyżej 130 km/h ciężko jest mi się rozpędzić). Check engine po jakim czasie zgasł ale brak mocy jest nadal. Zauważyłem także większą ilość białego dymu wydobywającego się z rury wydechowej. Moja diagnoza to wtryski lub uszczelka pod głowicą? Jakieś sugestie czy dobrze celuje ?

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: Spedek mocy, komunikat check engine

Post autor: BlackRaven »

Z jakiegoś powodu auto samo nie wypalało filtra więc sprawdź błędy
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

jery18
Bywalec
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 14:20
Renault: Renault Koleos
Silnik: 2.0 DCI

Re: [Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine

Post autor: jery18 »

Witam.
Dzisiaj już totalnie samochód odmówił posłuszeństwa. Zaświeciła się kontrolka Czeck injection, samochód wszedł w tryb serwisowy i po paru kilometrach zaświeciła się kontrolka filtra DPF. Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać ? Poniżej wykaz błędów. Dodam że DPF niedawno czyszczony ( tzn mechanik powiedział że go wypalał)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
adamos111
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 656
Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
Renault: Koleos 4x4 automat
Silnik: 2.0 dCi 2012r
Lokalizacja: Podlaskie

Re: [Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine

Post autor: adamos111 »

Jaka jest ilość sadzy w DPF? Wartość jest podawana w gramach w Clipie.
Koleos i Modus

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine

Post autor: BlackRaven »

DF957 Obwód czujnika składu mieszanki - to napraw.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: [Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine

Post autor: VoN »

Sonda do wymiany, sama wymiana 10min, wypinasz kostkę i chudą łapą z płaskim kluczem wykręcasz sondę.
Nie baw się oryginalne w pudełku Renault. Kup Bosha (oryginalna też Bosha).
Sprawdź w parametrach w CLIP napięcie na sondę jakie masz, u mnie pokazywało stałe.

DPF musi być zaj***, wejdź w parametry kalkulatora wtrysku i zobacz ostatnią datę prawidłowego wypalania DPF, porównaj czy zgadza się z wizytą u mechanika. Obok będziesz też widział ilość w g sadzy w DPF- napisz ile masz.
Wymuszenie wypalania nie takie straszne, silnik najpierw porządnie się nagrzewa, kręci go do 2500 pozniej chyba lekko ponad 3000, moim zdaniem nie strasznego dla silnika. Jeśli jest totalnie zaklejony, to nie wiem czy bez ściągania się obejdzie.

Nie bagatelizuj kontrolki DPF, jak się zaświeci to na trasę szybkiego ruchu i w pizdę mu póki nie zgaśnie :) Niestety znam ten ból, po paru dniach jazdy tylko po mieście DPF zaje***.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

jery18
Bywalec
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 14:20
Renault: Renault Koleos
Silnik: 2.0 DCI

Re: [Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine

Post autor: jery18 »

Panowie, kryzys zarzegnany. Okazało się, że pojawiła się nie szczelność gdzieś pomiędzy turbina na silnikiem i dlatego nie było macy i filtr się zapchał. Po wymianie kawałka rury, wszystko ok

ODPOWIEDZ