Witam.
Oddałem ostatnio samochód do mechanika na czyszczenie dpfa. Jak mi powiedział, wyczyścił go przez wypalenie ( czyli silnik dostał lekko w d....).
Po przejechaniu około 50 km zapalił mi się check engine i samochód stracił moc. ( tak powyżej 130 km/h ciężko jest mi się rozpędzić). Check engine po jakim czasie zgasł ale brak mocy jest nadal. Zauważyłem także większą ilość białego dymu wydobywającego się z rury wydechowej. Moja diagnoza to wtryski lub uszczelka pod głowicą? Jakieś sugestie czy dobrze celuje ?
[Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 14:20
- Renault: Renault Koleos
- Silnik: 2.0 DCI
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Spedek mocy, komunikat check engine
Z jakiegoś powodu auto samo nie wypalało filtra więc sprawdź błędy
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 14:20
- Renault: Renault Koleos
- Silnik: 2.0 DCI
Re: [Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine
Witam.
Dzisiaj już totalnie samochód odmówił posłuszeństwa. Zaświeciła się kontrolka Czeck injection, samochód wszedł w tryb serwisowy i po paru kilometrach zaświeciła się kontrolka filtra DPF. Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać ? Poniżej wykaz błędów. Dodam że DPF niedawno czyszczony ( tzn mechanik powiedział że go wypalał)
Dzisiaj już totalnie samochód odmówił posłuszeństwa. Zaświeciła się kontrolka Czeck injection, samochód wszedł w tryb serwisowy i po paru kilometrach zaświeciła się kontrolka filtra DPF. Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać ? Poniżej wykaz błędów. Dodam że DPF niedawno czyszczony ( tzn mechanik powiedział że go wypalał)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- adamos111
- KLUBOWICZ
- Posty: 656
- Rejestracja: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:40
- Renault: Koleos 4x4 automat
- Silnik: 2.0 dCi 2012r
- Lokalizacja: Podlaskie
Re: [Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine
Jaka jest ilość sadzy w DPF? Wartość jest podawana w gramach w Clipie.
Koleos i Modus
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine
DF957 Obwód czujnika składu mieszanki - to napraw.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: [Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine
Sonda do wymiany, sama wymiana 10min, wypinasz kostkę i chudą łapą z płaskim kluczem wykręcasz sondę.
Nie baw się oryginalne w pudełku Renault. Kup Bosha (oryginalna też Bosha).
Sprawdź w parametrach w CLIP napięcie na sondę jakie masz, u mnie pokazywało stałe.
DPF musi być zaj***, wejdź w parametry kalkulatora wtrysku i zobacz ostatnią datę prawidłowego wypalania DPF, porównaj czy zgadza się z wizytą u mechanika. Obok będziesz też widział ilość w g sadzy w DPF- napisz ile masz.
Wymuszenie wypalania nie takie straszne, silnik najpierw porządnie się nagrzewa, kręci go do 2500 pozniej chyba lekko ponad 3000, moim zdaniem nie strasznego dla silnika. Jeśli jest totalnie zaklejony, to nie wiem czy bez ściągania się obejdzie.
Nie bagatelizuj kontrolki DPF, jak się zaświeci to na trasę szybkiego ruchu i w pizdę mu póki nie zgaśnie Niestety znam ten ból, po paru dniach jazdy tylko po mieście DPF zaje***.
Nie baw się oryginalne w pudełku Renault. Kup Bosha (oryginalna też Bosha).
Sprawdź w parametrach w CLIP napięcie na sondę jakie masz, u mnie pokazywało stałe.
DPF musi być zaj***, wejdź w parametry kalkulatora wtrysku i zobacz ostatnią datę prawidłowego wypalania DPF, porównaj czy zgadza się z wizytą u mechanika. Obok będziesz też widział ilość w g sadzy w DPF- napisz ile masz.
Wymuszenie wypalania nie takie straszne, silnik najpierw porządnie się nagrzewa, kręci go do 2500 pozniej chyba lekko ponad 3000, moim zdaniem nie strasznego dla silnika. Jeśli jest totalnie zaklejony, to nie wiem czy bez ściągania się obejdzie.
Nie bagatelizuj kontrolki DPF, jak się zaświeci to na trasę szybkiego ruchu i w pizdę mu póki nie zgaśnie Niestety znam ten ból, po paru dniach jazdy tylko po mieście DPF zaje***.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 14:20
- Renault: Renault Koleos
- Silnik: 2.0 DCI
Re: [Koleos 2,0dCi] Spedek mocy, komunikat check engine
Panowie, kryzys zarzegnany. Okazało się, że pojawiła się nie szczelność gdzieś pomiędzy turbina na silnikiem i dlatego nie było macy i filtr się zapchał. Po wymianie kawałka rury, wszystko ok