[Koleos 209] Wymiana radia na niefabryczne
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: czwartek, 2 lipca 2020, 22:51
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 DCI
[Koleos 209] Wymiana radia na niefabryczne
Witam. Posiadam Koleosa z 2009 roku z podstawowym radiem z CD, AUX pilotem przy kierownicy oraz zwykłym wyświetlaczem. Z poprzedniego auta brakuje mi zestawu głośnomówiącego i chciałbym w takowy doposażyć swoje auto. Myślałem nad jakimś zestawem Parrot bo jak narazie to według mnie tylko oni mają coś sensownego. Wpadłem jednak na pomysł aby wymienić fabryczne radio na jakieś dobrej klasy, firmowe radio 1DIN (z racji baku miejsc na 2DIN), które posiada funkcję łączenia z telefonem. Parę lat temu posiadałem takie radio (Alpine) i działało naprawdę dobrze. Zależy mi też trochę na działającym sterowaniu przy kierownicy i czy jest ktoś kto wymieniał u siebie radio i udało mu się zgrać pilot z nowym radiem? Jeżeli tak to proszę o jakąś poradę jak to zrobić. Może jest też ktoś wstanie polecić jakieś dobre radyjko lub inne rozwiązanie. Czy jak wymontuję oryginalne radio to czy pozostaną takie funkcje jak czujniki parkowania oraz np. zegarek i temperatura na wyświetlaczu?
-
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: poniedziałek, 26 listopada 2018, 16:40
Re: [Koleos 209] Wymiana radia na niefabryczne
Też się na tym zastanawiałem ale chciałem wymienić zmieniarka 6 CD na klasyczne radio z bt i zamiast navi Carminat DVD BT na tom tom SD.
ale cały problem polega na tym że cały mechanizm czyli tuner jest z tyłu pod bagażnikiem. pytanie czy wystarczy kalki, gdzie jest moduł GPS. w schowku jest odbiornik z napędem dvd Idąc myślą renault to wszystkie wtyczki są pochowane, zaizolowane. (jak miałem to z instalacją alarmu gdzie wystarczyło wymontować lusterko "dziecięce" i tam wpakować czujniki a w bagaju moduł alarmu, wiązki tam już były)
ale cały problem polega na tym że cały mechanizm czyli tuner jest z tyłu pod bagażnikiem. pytanie czy wystarczy kalki, gdzie jest moduł GPS. w schowku jest odbiornik z napędem dvd Idąc myślą renault to wszystkie wtyczki są pochowane, zaizolowane. (jak miałem to z instalacją alarmu gdzie wystarczyło wymontować lusterko "dziecięce" i tam wpakować czujniki a w bagaju moduł alarmu, wiązki tam już były)