[Koleos 2.0. DCI 150 KM] DPF i Check Exhaust emissions
: środa, 26 czerwca 2019, 17:25
Witam wszystkich.
Na forum jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość i szczerą chęć pomocy.
Drodzy forumowicze. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Koleosa 2.0. DCI 150 KM. Świadom jestem iż auto posiada DPF i do tej pory działanie tegoż nie budziło mych zastrzeżeń. Filtr wypalał się sam, bez żadnej sygnalizacji, a poznać można było po zwiększonym spalaniu. Ale gdyby było tak wciąż problem by nie występował. Niestety nie jest. W aucie wczoraj w drodze do pracy zapaliła się słynna kontrolka filtra. Myśle sobie, wypale jak będę wracał. Niestety wracając natknąłem się na wypadek i spędziłem w korku około 30 minut, cały czas z kontrolką wskazującą na DPF. Kiedy wydostałem się z potrzasku, wypalanie rozpoczęło się ale, szybko do kontrolki DPF dołączyła kontrolka silnika oraz check, wraz z komunikatem Check Exhaust Emissions. Auto niestety złapało tryb 2500 rpm maximum i tyle. Dojechałem do domu. Dziś jadąc do pracy kontrolki nadal świecą ale auto działa normalnie.
Teraz moje pytanie. Czy próbować wypalać filtr, to znaczy przeciągnąć auto z 30 km czy też od razu udać się do magika z CLIPEM by sprawdził czy nie dzieje się coś bardziej? Nie wiem czy kiedy spróbuje wypalić nie pogorszę sytuacji.Proszę o odpowiedź
Na forum jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość i szczerą chęć pomocy.
Drodzy forumowicze. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Koleosa 2.0. DCI 150 KM. Świadom jestem iż auto posiada DPF i do tej pory działanie tegoż nie budziło mych zastrzeżeń. Filtr wypalał się sam, bez żadnej sygnalizacji, a poznać można było po zwiększonym spalaniu. Ale gdyby było tak wciąż problem by nie występował. Niestety nie jest. W aucie wczoraj w drodze do pracy zapaliła się słynna kontrolka filtra. Myśle sobie, wypale jak będę wracał. Niestety wracając natknąłem się na wypadek i spędziłem w korku około 30 minut, cały czas z kontrolką wskazującą na DPF. Kiedy wydostałem się z potrzasku, wypalanie rozpoczęło się ale, szybko do kontrolki DPF dołączyła kontrolka silnika oraz check, wraz z komunikatem Check Exhaust Emissions. Auto niestety złapało tryb 2500 rpm maximum i tyle. Dojechałem do domu. Dziś jadąc do pracy kontrolki nadal świecą ale auto działa normalnie.
Teraz moje pytanie. Czy próbować wypalać filtr, to znaczy przeciągnąć auto z 30 km czy też od razu udać się do magika z CLIPEM by sprawdził czy nie dzieje się coś bardziej? Nie wiem czy kiedy spróbuje wypalić nie pogorszę sytuacji.Proszę o odpowiedź