[Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
- Renault: Koleos 2 Initiale P
- Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT
[Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Witam,
Skusiłem się na wyprzedaż rocznika i już w przyszłym tygodniu będą śmigał wersją Iinitiale Paris. Pytanie do posiadaczy nowych Koleosów jak również użytkowników innych modeli wyposażonych w automat CVT o doświadczenia z holowaniem przyczep. Od paru ładnych lat bawię się w karavaning ale zawsze manualem, a to będzie pierwszy automat. Nie miałem w sumie wyboru bo albo to albo dużo drożej gorzej wyposażony model z 2018 w manualu. Przyczepę mam stosunkowo lekką bo DMC 1000kg więc mam nadzieję, że nie będzie problemów. Obawiam się jedynie jakiś stromych podjazdów z nachyleniem pow. 10% choć nie wiem czy powinienem. Czy w tym automacie można np. ruszyć w trybie manualnym z 1 biegu czy tylko D i dopiero potem zmienić na manuala? Moje doświadczenia z automatami są zerowe nie licząc jazdy próbnej. Gdyby nie wirtualne biegi to wrażenia jak jazda skuterem
Z góry dzięki za każdą informację.
Skusiłem się na wyprzedaż rocznika i już w przyszłym tygodniu będą śmigał wersją Iinitiale Paris. Pytanie do posiadaczy nowych Koleosów jak również użytkowników innych modeli wyposażonych w automat CVT o doświadczenia z holowaniem przyczep. Od paru ładnych lat bawię się w karavaning ale zawsze manualem, a to będzie pierwszy automat. Nie miałem w sumie wyboru bo albo to albo dużo drożej gorzej wyposażony model z 2018 w manualu. Przyczepę mam stosunkowo lekką bo DMC 1000kg więc mam nadzieję, że nie będzie problemów. Obawiam się jedynie jakiś stromych podjazdów z nachyleniem pow. 10% choć nie wiem czy powinienem. Czy w tym automacie można np. ruszyć w trybie manualnym z 1 biegu czy tylko D i dopiero potem zmienić na manuala? Moje doświadczenia z automatami są zerowe nie licząc jazdy próbnej. Gdyby nie wirtualne biegi to wrażenia jak jazda skuterem
Z góry dzięki za każdą informację.
- Dan1el
- Forumowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: sobota, 23 lipca 2016, 22:01
- Renault: Koleos 2019 Initiale
- Silnik: 2.0dci 190KM 4x4 CVT
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Osobiście nie ciągam przyczepy ale jeżdżę troszkę po Ardenach kiedy na D troche przeciąga przełanczam na M i pstrykam ale to nie to co DSG albo 4HP20 w Safrance.Pozdrawiam i szerokości
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Musisz się liczyć z szybszym rozciaganiem łańcucha w skrzyni
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
- Renault: Koleos 2 Initiale P
- Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Pewnie tak ale myślę sobie jeżeli producent daje możliwość holowania przyczep do 1650kg, a moja ma 1000kg to raczej nie będzie nadmiernie obciążana - jeżeli automat się pogubi przełączę na M i powinno być chyba ok.
-
- Forumowicz
- Posty: 185
- Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
- Renault: Laguna III phI
- Silnik: 2.0T@170KM
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
CVT nie ma biegów! To, że gdzieś tam się na wyświetlaczu pojawia jakiś numerek nic nie znaczy. Ta skrzynia jest bezstopniowa całkowicie a przełożenia, zostały dodane tylko ze względu na prośby użytkowników i narzekania.
Poniżej film jak działa i skonstruowana jest skrzynia CVT. Jak widać, głównym elementem przenoszącym napęd jest pas transmisyjny o którym wspomniał @BlackRaven. Do tego mamy cztery stożki, po dwa na stronę które schodząc się i rozchodząc zmieniają przełożenie.
W tego typu skrzynie największymi problemami są uszkodzenia pasa oraz tychże stożków. Powstają w nich wyżłobienia przez co skrzynia zaczyna poszarpywać. Jedyny sposób naprawy to zwykle wymiana pasa i owych stożków, niestety cena jest spora gdyż brak jest zamienników.
https://www.youtube.com/watch?v=PEq5_b4LWNY
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
-
- Forumowicz
- Posty: 185
- Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
- Renault: Laguna III phI
- Silnik: 2.0T@170KM
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Pamiętaj, że producenta interesuje tylko i wyłącznie okres gwarancji. Tyle ta skrzynia powinna wytrzymać z takim dodatkowym obciążeniem bez problemu.
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
- Renault: Koleos 2 Initiale P
- Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Mam 5 lat plus darmowe wszystkie przeglądy w tym okresie więc się nie boję - dłużej niż 5 lat nie trzymam autsuperlolek pisze: ↑niedziela, 13 maja 2018, 11:18Pamiętaj, że producenta interesuje tylko i wyłącznie okres gwarancji. Tyle ta skrzynia powinna wytrzymać z takim dodatkowym obciążeniem bez problemu.
-
- Forumowicz
- Posty: 185
- Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
- Renault: Laguna III phI
- Silnik: 2.0T@170KM
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Oddajesz potem na złom? Bo nie wiem kto będzie chciał kupić samochód z automatem który wykazuje problem, zwłaszcza jak się dowie, że to CVT
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
- Dan1el
- Forumowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: sobota, 23 lipca 2016, 22:01
- Renault: Koleos 2019 Initiale
- Silnik: 2.0dci 190KM 4x4 CVT
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Nie nie na złom krótko przed końcem gwarancji zostawia się w rozliczeniu w salonie i bierze następny nowysuperlolek pisze: ↑sobota, 26 maja 2018, 22:45Oddajesz potem na złom? Bo nie wiem kto będzie chciał kupić samochód z automatem który wykazuje problem, zwłaszcza jak się dowie, że to CVT
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
- Renault: Koleos 2 Initiale P
- Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
A skąd taka pewność, że będzie wykazywać problem?superlolek pisze: ↑sobota, 26 maja 2018, 22:45Oddajesz potem na złom? Bo nie wiem kto będzie chciał kupić samochód z automatem który wykazuje problem, zwłaszcza jak się dowie, że to CVT
- Dan1el
- Forumowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: sobota, 23 lipca 2016, 22:01
- Renault: Koleos 2019 Initiale
- Silnik: 2.0dci 190KM 4x4 CVT
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Bo z reguły najlepiej wiedzą ci którzy w ogóle takim autem nie jeżdżąold pisze: ↑wtorek, 29 maja 2018, 20:07A skąd taka pewność, że będzie wykazywać problem?superlolek pisze: ↑sobota, 26 maja 2018, 22:45Oddajesz potem na złom? Bo nie wiem kto będzie chciał kupić samochód z automatem który wykazuje problem, zwłaszcza jak się dowie, że to CVT
- Dan1el
- Forumowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: sobota, 23 lipca 2016, 22:01
- Renault: Koleos 2019 Initiale
- Silnik: 2.0dci 190KM 4x4 CVT
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Czyli o reklamę chodziło
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- Dan1el
- Forumowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: sobota, 23 lipca 2016, 22:01
- Renault: Koleos 2019 Initiale
- Silnik: 2.0dci 190KM 4x4 CVT
- Lokalizacja: Gogolin
- Kontakt:
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Tu nie ma co reklamować
-
- Forumowicz
- Posty: 185
- Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
- Renault: Laguna III phI
- Silnik: 2.0T@170KM
Re: [Nowy Koleos] Skrzynia X-Tronic CVT 4x4
Ze względu na specyfikę budowy skrzyni CVT. Idea działania wariatora jest genialna sama w sobie oraz idealna do silnika spalinowego, niestety głównym elementem który powoduje problemy jest pas transmisyjny. Wymiana oleju w tej skrzyni powinna być naprawdę przestrzegana. Z chwilą gdy skrzynia zacznie wykazywać najmniejsze objawy szarpania, nie da się już nic zrobić poza naprawą gdyż uszkodzeniu ulega pas transmisyjny oraz takie "talerze/stożki" w których ten pas pracuje.
Niestety CVT nie nadaje się z założenia do przenoszenia dużych obciążeń co jest dość dziwne biorąc pod uwagę, że montują ją do Koleosa
Jako ciekawostkę napiszę, że Toyota opracowała skrzynię e-CVT której budowa różni się od CVT. Stosowana jest głównie w Priusie i możliwe, że w innych hybrydach. Nie widziałem by ktokolwiek narzekał na awaryjność tego rozwiązania, czego nie można powiedzieć o CVT w każdym wydaniu
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html