iparts></a>
<a href= francuskie

[Koleos 2,0 DCi 150 KM '08 r.] Pomocy! - gdzie są grzałki nurnikowe?

Moderator: Grupa Moderatorów

Mogami
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: środa, 19 sierpnia 2015, 23:29
Renault: Koleos
Silnik: 2.0 DCI

Re: [Koleos 2,0 DCi 150 KM '08 r.] Pomocy! - gdzie są grzałki nurnikowe?

Post autor: Mogami »

Grzałka elektryczna jest, działa dość przyzwoicie. Aczkolwiek oprogramowania sterownika klimatyzacji tworzył ktoś sprawny intelektualnie inaczej. Poronionym pomysłem jest jej działanie tylko przy manualnej regulacji nawiewu.

old
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
Renault: Koleos 2 Initiale P
Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT

Re: [Koleos 2,0 DCi 150 KM '08 r.] Pomocy! - gdzie są grzałki nurnikowe?

Post autor: old »

Mogami pisze:I mnie się zdaje, że nie ma. Szukałem na rosyjskim forum i tam też nie znalazłem żadnej wzmianki o grzałkach nurnikowych. Gdyby ich obecność zależała od strefy klimatycznej, to tam byłyby obligatoryjnie.
Silnik rzeczywiście nagrzewa się powoli. Jednak dogrzewanie kabiny może być przyzwoite jeśli nie korzysta się z trybu "auto". Wystarczy przełączyć kierunek nawiewu np. na nogi, trzymać obroty powyżej 1100-1200, ustawić początkowo siłę nawiewu na 1-2 kreski i gdy temp. zewnętrzna jest niższa niż 5-6 stopni zaczyna działać grzałka elektryczna w nagrzewnicy. Lekko ciepłe powietrze pojawia się po 1-2 minutach, można podnieść wówczas obroty dmuchawy i cieszyć się po 3-4 minutach solidną dawką ciepła.
Czy ten patent działa również przy włączonej opcji rozmrażania - taki przycisk na panelu. Teoretycznie opcja pozwala rozmrozić przednią szybę, lustra oraz tylną szybę. Startuje też przy tym klima. Tak się zastanawiam jak to jest możliwe, że włącza się sprężarka od klimy np. przy -15C.

Mogami
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: środa, 19 sierpnia 2015, 23:29
Renault: Koleos
Silnik: 2.0 DCI

Re: [Koleos 2,0 DCi 150 KM '08 r.] Pomocy! - gdzie są grzałki nurnikowe?

Post autor: Mogami »

Rozmrażanie trzeba by sprawdzić. Na biegu jałowym ważne są obroty, a raczej powiązany z nimi odpowiedni wydatek alternatora.
Natomiast załączanie sprężarki w ujemnych temperaturach też mnie zadziwia.

ODPOWIEDZ