Witam
Od tygodnia jeżdżę sobie tym autkiem i jestem jak dotąd bardzo zadowolony ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Otóż niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy też dopiero co uruchomiony od czasu do czasu uruchamia się na kilka sekund wentylator chłodnicy. Klime mam ustawioną na auto oraz temp 21C więc po grzyba miałaby się włączać, a chyba to ona jest sprawcą tej kilkusekundowej pracy wentylatora. Czy macie podobnie u siebie?
[Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
- Renault: Koleos 2 Initiale P
- Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT
Re: [Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
Każde włączenie się klimy na postoju - czyli pomarańczowa dioda przy AC = włączenie się wiatraków
Re: [Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
Witam serdecznie
Niestety mam taką samą sytuacje. Po włączeniu klimy na postoju włączają się dodatkowe wentylatory od klimatyzacji. Może nie byłoby to problemem gdyby nie hałas pracujących wentylatorów. Jakby f16 przelatywał. Wentylator załącza się na parę sekund po czym przestaje pracować. Taki rodzaj pracy jest cykliczny. Miałem kilka aut z klimą i w żadnym wentylatory nie chodziły tak głośno. Niestety nie wiem czy to jest normalne w tym modelu.
Dodam tylko że klimatyzacja chłodzi jak należy.
Pozdrawiam
Niestety mam taką samą sytuacje. Po włączeniu klimy na postoju włączają się dodatkowe wentylatory od klimatyzacji. Może nie byłoby to problemem gdyby nie hałas pracujących wentylatorów. Jakby f16 przelatywał. Wentylator załącza się na parę sekund po czym przestaje pracować. Taki rodzaj pracy jest cykliczny. Miałem kilka aut z klimą i w żadnym wentylatory nie chodziły tak głośno. Niestety nie wiem czy to jest normalne w tym modelu.
Dodam tylko że klimatyzacja chłodzi jak należy.
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
- Renault: Koleos 2 Initiale P
- Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT
Re: [Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
Ten typ tak ma... trzeba przywyknąć niestety. To dość stara konstrukcja sterownika klimatyzacji chyba za to odpowiada. Wydajność chłodzenia jak dla mnie jest super. Nawet w gorących południowych krajach dawała radę. Trudno aby było cicho jak startują w tej samej chwili oba wentylatory i to na max obroty.
Re: [Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
A czy w waszych autach zimą też trzeba ustawić wyższą temperaturę aby było ciepło? Chodzi mi o to, że przy nastawieniu np. 21 stopni we wnętrzu wcale nie jest tak ciepło. Ta sama temperatura w domu daje cieplejsze odczucie.
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
- Renault: Koleos 2 Initiale P
- Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT
Re: [Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
Niestety ogrzewanie to największy minus tego modelu. Po pierwsze leci zimne powietrze z nawiewów z tyło - tych na słupkach. Słaba izolacja kanałów. Po drugie długo się nagrzewa. Szkoda, że nie ma chociażby grzałek płynu chłodniczego aby szybciej temperaturę łapał - co ciekawe ten sam silnik montowany w masterach ma takowe grzałki.Kojkar pisze:A czy w waszych autach zimą też trzeba ustawić wyższą temperaturę aby było ciepło? Chodzi mi o to, że przy nastawieniu np. 21 stopni we wnętrzu wcale nie jest tak ciepło. Ta sama temperatura w domu daje cieplejsze odczucie.
Jest mały myk, który można zastosować. Możne lekko dokonfigurować sterownik klimatyzacji aby odczuwalna temperatura była bardziej zbliżona do tej, którą ustawiamy. Nie pamiętam teraz sekwencji co należy nacisnąć ale ja tak zrobiłem i na pewno wieje cieplejszym w zimie no i oczywiście zimniejszym w lecie.
Re: [Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
A czy to wymagało to podłączenia pod komputer?
Ja zauważyłem że problem nie tkwi w tym że auto nie grzeje a jedynie w tym że w trybie auto ciepłe powietrze leci na nogi a z górnych nawiewów leci dużo chłodniejsze. Nogi się gotują a w korpus jest chłodno
pozdrawiam
Ja zauważyłem że problem nie tkwi w tym że auto nie grzeje a jedynie w tym że w trybie auto ciepłe powietrze leci na nogi a z górnych nawiewów leci dużo chłodniejsze. Nogi się gotują a w korpus jest chłodno
pozdrawiam
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
To proste,ciepłe powietrze idzie do góry więc mocniej dmucha dołem,latem chłodne idzie bardziej górą.
Choć może warto podpiąć i zobaczyć czy klapy dobrze chodzą-test elementów wykonawczych
Choć może warto podpiąć i zobaczyć czy klapy dobrze chodzą-test elementów wykonawczych
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2011, 20:30
- Renault: Koleos 2 Initiale P
- Silnik: 2.0 dCi 175 4x4 CVT
Re: [Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
Korekta, o której pisałem nie wymaga podłączenia do komputera ponieważ sterownik klimatyzacji w koleosie jest stary i nie jest obsługiwany przez komputer jak np. w scenic'u.Kojkar pisze:A czy to wymagało to podłączenia pod komputer?
Ja zauważyłem że problem nie tkwi w tym że auto nie grzeje a jedynie w tym że w trybie auto ciepłe powietrze leci na nogi a z górnych nawiewów leci dużo chłodniejsze. Nogi się gotują a w korpus jest chłodno
pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: środa, 19 sierpnia 2015, 23:29
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 DCI
Re: [Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
Trochę mi to też przeszkadza, nie powinny pracować wolniej/ciszej?old pisze:Trudno aby było cicho jak startują w tej samej chwili oba wentylatory i to na max obroty.
Do każdego z silników wentylatorów dochodzą 2 wiązki, jedna to pełne obroty, a druga to obwód opornicy.
Sygnał z klimy powinien inicjować pracę obwodu z opornicą. Więc jaki będzie hałas bez dławienia obrotów?
Może coś tu jest nie tak? I gdzie jest zamontowana opornica, bo jakoś jej nie widzę?
Może przypomnisz sobie te sekwencje?old pisze:Jest mały myk, który można zastosować. Możne lekko dokonfigurować sterownik klimatyzacji aby odczuwalna temperatura była bardziej zbliżona do tej, którą ustawiamy. Nie pamiętam teraz sekwencji co należy nacisnąć ale ja tak zrobiłem i na pewno wieje cieplejszym w zimie no i oczywiście zimniejszym w lecie.
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
[Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
Wątpię że jest tam jakaś "opornica ". Wentylatory biorą bardzo dużo prądu i takie urządzenie musiało by odprowadzić w postaci ciepła, mnóstwo mocy. Jeśli są dwa wentylatory to układ podejrzewam jest taki jak od wielu lat , np. u mnie w 26 letnim aucie.
Na 1 biegu kręca się oba wentylatory , połączone szeregowo , tak że na każdy wychodzi po 6V . Kręcą się one wówczas dwa razy wolniej . Tak zachowują się wentylatory jeśli ciśnienie w klimie jest poniżej 15 barów , lub jeśli temperatura silnika osiągnie np. 95 stopni .
Drugi bieg wentylatorów , włącza się gdy ciśnienie w klimie wzrośnie ponad 15 barów lub temperatura silnika skoczy do ponad 100 stopni .
Wówczas na każdy z wentylatorów idzie pełne napięcie instlacji czyli 12V i kręca się one z maksymalna prędkością .
Za przełączanie wentylatorów odpowiada zespół przekaźników które powinny być w okolicy samych wentylatorów . Prawdopodobnie zamknięte w jakiejś puszce .
Jeśli z jakiegoś powodu jeden wentylator nie działa bo np. jest zacięty , wówcxzas na 1 biegu drugi wentylator chodzi z pełną mocą . Jeśli na 1 biegu jeden wentylator będzie miał np. zgnity przewód i przerwę w obwodzie , wówczas nie ruszy żaden i dopiero na 2 biegu , ruszy drugi wentylator w pełna mocą.
Drugi przypadek miałem u siebie . Okazało się że przy samym silniku jednego z wentylatorów , pękła izolacja i w środku skorodował kabel .
Na 1 biegu kręca się oba wentylatory , połączone szeregowo , tak że na każdy wychodzi po 6V . Kręcą się one wówczas dwa razy wolniej . Tak zachowują się wentylatory jeśli ciśnienie w klimie jest poniżej 15 barów , lub jeśli temperatura silnika osiągnie np. 95 stopni .
Drugi bieg wentylatorów , włącza się gdy ciśnienie w klimie wzrośnie ponad 15 barów lub temperatura silnika skoczy do ponad 100 stopni .
Wówczas na każdy z wentylatorów idzie pełne napięcie instlacji czyli 12V i kręca się one z maksymalna prędkością .
Za przełączanie wentylatorów odpowiada zespół przekaźników które powinny być w okolicy samych wentylatorów . Prawdopodobnie zamknięte w jakiejś puszce .
Jeśli z jakiegoś powodu jeden wentylator nie działa bo np. jest zacięty , wówcxzas na 1 biegu drugi wentylator chodzi z pełną mocą . Jeśli na 1 biegu jeden wentylator będzie miał np. zgnity przewód i przerwę w obwodzie , wówczas nie ruszy żaden i dopiero na 2 biegu , ruszy drugi wentylator w pełna mocą.
Drugi przypadek miałem u siebie . Okazało się że przy samym silniku jednego z wentylatorów , pękła izolacja i w środku skorodował kabel .
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: środa, 19 sierpnia 2015, 23:29
- Renault: Koleos
- Silnik: 2.0 DCI
Re: [Koleos 2.0 dCi 175KM] Wentylator chłodnicy
Połączenie szeregowe wyjaśniałoby sprawę. Ale notabene w wielu samochodach opornice nadal występują, być może tylko wówczas gdy wentylator jest jeden..
Sprawdzę kiedyś z jaką prędkością/hałasem pracują wentylatory podpięte bezpośrednio do akumulatora.
Sprawdzę kiedyś z jaką prędkością/hałasem pracują wentylatory podpięte bezpośrednio do akumulatora.