iparts></a>
<a href= francuskie

[Trafic 2 09r. dCi 115] Nie wchodzi na obroty, nieprawidłowy odczyt położenia przepustnicy

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Frog
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: niedziela, 29 sierpnia 2021, 19:54
Renault: Trafic 2 2009
Silnik: dCi 115 (M9R782)

[Trafic 2 09r. dCi 115] Nie wchodzi na obroty, nieprawidłowy odczyt położenia przepustnicy

Post autor: Frog »

Hej,

Kupiłem niedawno Trafica jak w temacie. Zrobiłem nim 3kkm i wszystko było OK… aż do dzisiaj.

W pewnym momencie poczułem, że stracił moc. Stało się to nagle. Po dodawaniu gazu dławił się, nie wchodził na obroty. Zaparkowałem, sprawdziłem dokładniej – dodanie gazu na luzie sprawia, że obroty zatrzymują się na ok. 2750 rpm i nie rosną więcej. Wolne obroty są stabilne, a na niskich obrotach ma prawidłową moc.

Podłączyłem komputer (ELM327 + Torque). Nie było w komputerze błędów innych niż od EGR, który jest uszkodzony odkąd go kupiłem (błąd P0409 Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circuit), ale zastanowił mnie stały odczyt czujnika położenia przepustnicy na poziomie 84.3% niezależnie od położenia pedału gazu i obrotów.

Potem podczas jazdy problem samoczynnie ustąpił – samochód zaczął wchodzić normalnie na obroty, odzyskał moc, ale obserwowałem położenie przepustnicy i ten odczyt nadal wynosił stale 84.3%. Potem, jak to zwykle bywa z problemami, które same ustępują, problem wrócił i jest tak jak było (czyli brak mocy, dławienie się i max 2750 rpm na wolnych obrotach).

I teraz tak…

Chciałbym naprawić / wymienić ten czujnik, ale gdzie on się znajduje? Samochód ma elektroniczny pedał gazu, przepustnica też jest elektroniczna. Przejrzałem serwisówkę i widzę, że jest coś takiego jak „throttle valve”. Czy to jest właśnie ta elektroniczna przepustnica, a czujnik jej położenia jest z nią zintegrowany? Nie mogę jej zlokalizować pod maską. Mam nadzieję że nie trzeba do tego wyciągać silnika (to byłoby głupie, ale kto wie)? Jak się do niej dostać?

Druga sprawa to ta utrata mocy. Jeśli to nie czujnik położenia przepustnicy (na co wskazuje fakt, że samochód jeździł przez jakiś czas normalnie mimo tego stałego odczytu), to co to może być? Jakiś tryb awaryjny? Ale to chyba byłoby raportowane przez komputer? A może po prostu jakiś syf w paliwie?

Spotkaliście się z czymś takim? Macie jakieś rady, zanim oddam do mechanika (który pewnie powie, że wszystko jest OK, bo akurat u niego problem zniknie)?

Dzięki.

ODPOWIEDZ