[Vivaro 2,0] Dymi spod korka wlewu oleju.
: niedziela, 15 listopada 2020, 14:57
Witam wszystkich.
Od niedawna jestem posiadaczem Opla Vivaro 2007r.
Mam z nim "mały" problem, a mianowicie dymi spod korka wlewu oleju. Dodatkowo sprawdzałem ciśnienie w cylindrach i miały (od strony rozrządu):
1 - 13
2 - 20
3 - 20
4 - 20
Po odpaleniu (jak jest zimny) słychać dodatkowo jakby "ćwierkanie" (jakiegoś ptaszka ) od strony rozrządu. Po kilku minutach ustaje.
Auto, zanim je kupiłem miesiąc temu, wcześniej stało pod chmurką przez jakieś 6 miesięcy.
Poprzednik wymienił już wtryskiwacze (dał do regeneracji), popychacze hydrauliczne (głowica wymieniana i planowana bo z poprzedniej nie szło wyjąć wtryskiwaczy.
Łańcuszek rozrządu też nowy.
Zastanawiam się naz zrobieniem płukanki silnika preparatem TEC2000 - dwie puszki i aby pochodził około godziny. Mam nadzieję, że zapiekły się pierścienie na pierwszym tłoku i po płukance puści z nich nagar.
Oleju nie bierze. Moc jak na 90KM i na tę masę ma OK. Spalanie około 8,1 ON/100km (60%trasa i 40% miasto).
Gdy zimny - to podczas odpalania przez ułamek sekundy trzeba dłużej zakręcić.
Akumulator sprawdzony u elektryka i jest OK.
Silnik po odpaleniu na zimnym (na początku) czasami jakby się zadławił ale później chodzi wzorcowo. Równo.
W załączniku link do filmu jak dymi spod korka wlewu oleju.
https://youtu.be/RZ9oNcpMmog
Od niedawna jestem posiadaczem Opla Vivaro 2007r.
Mam z nim "mały" problem, a mianowicie dymi spod korka wlewu oleju. Dodatkowo sprawdzałem ciśnienie w cylindrach i miały (od strony rozrządu):
1 - 13
2 - 20
3 - 20
4 - 20
Po odpaleniu (jak jest zimny) słychać dodatkowo jakby "ćwierkanie" (jakiegoś ptaszka ) od strony rozrządu. Po kilku minutach ustaje.
Auto, zanim je kupiłem miesiąc temu, wcześniej stało pod chmurką przez jakieś 6 miesięcy.
Poprzednik wymienił już wtryskiwacze (dał do regeneracji), popychacze hydrauliczne (głowica wymieniana i planowana bo z poprzedniej nie szło wyjąć wtryskiwaczy.
Łańcuszek rozrządu też nowy.
Zastanawiam się naz zrobieniem płukanki silnika preparatem TEC2000 - dwie puszki i aby pochodził około godziny. Mam nadzieję, że zapiekły się pierścienie na pierwszym tłoku i po płukance puści z nich nagar.
Oleju nie bierze. Moc jak na 90KM i na tę masę ma OK. Spalanie około 8,1 ON/100km (60%trasa i 40% miasto).
Gdy zimny - to podczas odpalania przez ułamek sekundy trzeba dłużej zakręcić.
Akumulator sprawdzony u elektryka i jest OK.
Silnik po odpaleniu na zimnym (na początku) czasami jakby się zadławił ale później chodzi wzorcowo. Równo.
W załączniku link do filmu jak dymi spod korka wlewu oleju.
https://youtu.be/RZ9oNcpMmog