Witam wszystkich.
Od niedawna jestem posiadaczem Opla Vivaro 2007r.
Mam z nim "mały" problem, a mianowicie dymi spod korka wlewu oleju. Dodatkowo sprawdzałem ciśnienie w cylindrach i miały (od strony rozrządu):
1 - 13
2 - 20
3 - 20
4 - 20
Po odpaleniu (jak jest zimny) słychać dodatkowo jakby "ćwierkanie" (jakiegoś ptaszka ) od strony rozrządu. Po kilku minutach ustaje.
Auto, zanim je kupiłem miesiąc temu, wcześniej stało pod chmurką przez jakieś 6 miesięcy.
Poprzednik wymienił już wtryskiwacze (dał do regeneracji), popychacze hydrauliczne (głowica wymieniana i planowana bo z poprzedniej nie szło wyjąć wtryskiwaczy.
Łańcuszek rozrządu też nowy.
Zastanawiam się naz zrobieniem płukanki silnika preparatem TEC2000 - dwie puszki i aby pochodził około godziny. Mam nadzieję, że zapiekły się pierścienie na pierwszym tłoku i po płukance puści z nich nagar.
Oleju nie bierze. Moc jak na 90KM i na tę masę ma OK. Spalanie około 8,1 ON/100km (60%trasa i 40% miasto).
Gdy zimny - to podczas odpalania przez ułamek sekundy trzeba dłużej zakręcić.
Akumulator sprawdzony u elektryka i jest OK.
Silnik po odpaleniu na zimnym (na początku) czasami jakby się zadławił ale później chodzi wzorcowo. Równo.
W załączniku link do filmu jak dymi spod korka wlewu oleju.
https://youtu.be/RZ9oNcpMmog
[Vivaro 2,0] Dymi spod korka wlewu oleju.
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: niedziela, 15 listopada 2020, 14:54
- Renault: Opel Vivaro
- Silnik: 2,0 cdti
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2344
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Vivaro 2,0 dymi spod korka wlewu oleju.
Pomierz ciśnienia jeszcze raz, z tym że rób po dwa pomiary. Normalnie a potem wlej odrobinę oleju do cylindra kilka ml oleju i znów zrób pomiar. Jak się nie zmieni, znaczy że ciśnienie ucieka górą, jak się zmieni to znaczy że przez pierścienie.
Ewidentnie na pierwszym cylindrze masz problem.
obliczone na lukakatorze
Ewidentnie na pierwszym cylindrze masz problem.
obliczone na lukakatorze
-
- Bywalec
- Posty: 2
- Rejestracja: niedziela, 15 listopada 2020, 14:54
- Renault: Opel Vivaro
- Silnik: 2,0 cdti
Re: [Vivaro 2,0] Dymi spod korka wlewu oleju.
Auto zrobione.
Silnik rozebrany.
Okazało się, że był pęknięty pierścień na pierwszym cylindrze.
Uszkodzona była też uszczelka pod głowicą i odrobinki wody dostawały się do 1-go i 3-go cylindra (chyba dobrze zapamiętałem).
Nieszczelna chłodniczka spalin - ominąłem ją.
W chłodniczce oleju też widziałem krople wody.
Teraz wszystko zrobione: -10stC i pali od strzała.
Troszkę dymi spod korka wlewu oleju - ale to już nie jest "parowóz" jak wcześniej
Silnik rozebrany.
Okazało się, że był pęknięty pierścień na pierwszym cylindrze.
Uszkodzona była też uszczelka pod głowicą i odrobinki wody dostawały się do 1-go i 3-go cylindra (chyba dobrze zapamiętałem).
Nieszczelna chłodniczka spalin - ominąłem ją.
W chłodniczce oleju też widziałem krople wody.
Teraz wszystko zrobione: -10stC i pali od strzała.
Troszkę dymi spod korka wlewu oleju - ale to już nie jest "parowóz" jak wcześniej