Strona 1 z 1

[Master 2000r] Wymiana zegaru na wersje bez tacho od mascota

: niedziela, 11 grudnia 2016, 19:27
autor: 7beat
hej, chce wymienić licznik z tachografem w masters-ie na taki bez tacho który mam w drugim aucie- renault mascott 99r. oba są niebieskie i rozmiarami takie same, ale czytałem że były rózne rodzaje, napędy liczników ze skrzyni itd. potrzebuje jakiejś instrukcji jak się do tego zabrać bo nigdy tego nie robiłem,

Re: [Master 2000r] Wymiana zegaru na wersje bez tacho od mascota

: wtorek, 13 grudnia 2016, 06:08
autor: jjmag
kolego typ tachografu który posiadasz wtedy podpowiem coś więcej, choć podejrzewam , że na stanie masz 1318 tylko musisz zapamiętać że renault miał różne k wpisane w zegary i musisz dobrać identyczne

Re: [Master 2000r] Wymiana zegaru na wersje bez tacho od mascota

: wtorek, 13 grudnia 2016, 09:14
autor: 7beat
ok dzięki, niedługo będę miał auto i napisze co i jak i jakieś zdjęcia zapodam

Re: [Master 2000r] Wymiana zegaru na wersje bez tacho od mascota

: wtorek, 13 grudnia 2016, 13:59
autor: 7beat
chyba nic z tego nie będzie, bo liczniki bardzo się różnią, kostki wgl inne, poniżej foty. Moge wyjąć tacho i śmigać bez niego? tylko lipa bo nie będzie prędkościomierza ;/ szukałem podobnego do kupienia, ale nic nie znalazłem

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: [Master 2000r] Wymiana zegaru na wersje bez tacho od mascota

: środa, 14 grudnia 2016, 20:07
autor: Maciek R4
Nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś w aucie o DMC 3,5t, które miało tacho na terenie PL wystarczyła sama homologacja tego ustrojstwa. Jak jest teraz to niestety nie wiem.

Re: [Master 2000r] Wymiana zegaru na wersje bez tacho od mascota

: środa, 14 grudnia 2016, 20:47
autor: 7beat
podobnie właścicielowi powiedziałem ;)

Re: [Master 2000r] Wymiana zegaru na wersje bez tacho od mascota

: środa, 14 grudnia 2016, 21:23
autor: Maciek R4
teraz znalazłem swój błąd - legalizacja powinno być zamiast homologacja

Re: [Master 2000r] Wymiana zegaru na wersje bez tacho od mascota

: czwartek, 15 grudnia 2016, 17:38
autor: jjmag
Legalizacja to jest nazwa potoczna, w przypadku tachografu analogowego (na wykresówki) jest to sprawdzenie,a tachografu cyfrowego kalibracja ale mniejsza o to, tego vr-a w miarę łatwo przerobić kostka biała jest to zasilanie główne, po zapłonie oraz światłach i masy, Ciebie bardziej interesuje kostka żółta bo tam masz sygnał prędkości dwie żyły masz zasilające i dwie sygnałowe które można wykorzystać do zwykłej deski.
Według ustawy o ruchu drogowym pojazd wyposażony w tachograf ma go mieć zalegalizowany oraz sprawny, a bez ważnej naklejki diagnosta nawet nie powinien podbić badań technicznych. Tachograf zaczyna Cię obowiązywać jeśli łączna masa zestawu czyli pojazd z przyczepą przekracza łączną masę 3,5t dmc czyli wystarczy że zapinasz lawetę na hak i z automatu obowiązuje Cię tacho i wiatol