MicroCar i prawko od 15 lat?
Moderator: Grupa Moderatorów
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
MicroCar i prawko od 15 lat?
http://moto.onet.pl/6575447,29,4,filmy.html?node=29
Sami zobaczcie szok
Chcą u nas wprowadzić kategorie AM- prawa jazdy od 15 lat na samochód nie przekraczający 300kg... i max 40km/h
Sami zobaczcie szok
Chcą u nas wprowadzić kategorie AM- prawa jazdy od 15 lat na samochód nie przekraczający 300kg... i max 40km/h
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
-
- Buntownik
- Posty: 487
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 08:40
- Renault: Clio Laguna
- Silnik: 1.5 dCi 2.0 dCi
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Zdecydowane NIE dla aut, TAK dla skuterow.
dla aut dlaczego nie ?? spowolnienie jazdy w miescie, i tak wieksze zakorkowanie tego co juz mamy (40 km/h).
duzo wieksze prawdopodobienstwo wypadkow, a tymsamym kalectw na tak mlodych uczestnikach.....
dla aut dlaczego nie ?? spowolnienie jazdy w miescie, i tak wieksze zakorkowanie tego co juz mamy (40 km/h).
duzo wieksze prawdopodobienstwo wypadkow, a tymsamym kalectw na tak mlodych uczestnikach.....
______________________________________
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...
Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...
Trudno jest byc zajebistym, ale ktos to musi robic...
Codziennie budze sie przystojniejszy, ale dzis to juz przesadzilem...
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 2207
- Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
- Renault: Megane II Grand Tour
- Silnik: 1.9 dci
- Lokalizacja: Wałbrzych
-
- Forumowicz
- Posty: 254
- Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
- Renault: T1PH1
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: Gdańsk
ledwo chłopakom włosy że tak kolokwalnie powiem na jajkach wyrosły a już by samochód chcieli...
mnie już dobijają L'ki które się wloką po 50 i mniej i ruszają z miejsca po 30sek a co dopiero jeszcze wolniejsze zawalidrogi.
co do skuterow to też sceptycznie do tego podchodze. tak jak mówiła Sidenis, tacy ludzie jeszcze nie myśla i sa "niestabilnie emocjonalnie". oczywscie sa wyjatki,no ale jak to sie mowi "1 na milion"
prawko od 18 lat i testy psychologiczne obowiazkowo
mnie już dobijają L'ki które się wloką po 50 i mniej i ruszają z miejsca po 30sek a co dopiero jeszcze wolniejsze zawalidrogi.
co do skuterow to też sceptycznie do tego podchodze. tak jak mówiła Sidenis, tacy ludzie jeszcze nie myśla i sa "niestabilnie emocjonalnie". oczywscie sa wyjatki,no ale jak to sie mowi "1 na milion"
prawko od 18 lat i testy psychologiczne obowiazkowo
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 221
- Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
- Renault: Clio IV
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Słupsk
A według mnie pozwolenie 14-latkom na jazdę na skuterach jest jak najbardziej na miejscu. Zresztą akurat tu nic się nie zmienia - kat. AM wejdzie zamiast karty motorowerowej. Im wcześniej młodzi ludzie zaczną się uczyć zachowania w ruchu drogowym (ograniczenie rodzajem pojazdów jakie mogą prowadzić) tym większe prawdopodobieństwo że będą potrafili prawidłowo stosować przepisy ruchu drogowego jak się już przesiądą do samochodu. Nie będą się co skrzyżowanie zastanawiać jak się zachować. Zresztą ten projekt zmian trzeba całościowo:
AM - od 14 lat
A2 - od 16 lat
A1 - od 18 lat
A - od 20 lat
B - od 18 lat (z limitem punktów mniejszym do 20 lat i zabraniem prawa jazdy w przypadku spowodowania wypadku)
Myślę, że to może zadziałać. Chociaż 14-latków te mikro-cary bym odpuścił. Można zastanowić się nad kat. B1 dla 16-latków
AM - od 14 lat
A2 - od 16 lat
A1 - od 18 lat
A - od 20 lat
B - od 18 lat (z limitem punktów mniejszym do 20 lat i zabraniem prawa jazdy w przypadku spowodowania wypadku)
Myślę, że to może zadziałać. Chociaż 14-latków te mikro-cary bym odpuścił. Można zastanowić się nad kat. B1 dla 16-latków
Bartek
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Problem tkwi nie w wieku kursanta lecz w systemie nauczania. Akurat tu coś mogę powiedzieć, ponieważ córka niedawno odebrała prawko. Ma dokument i niestety sieczkę w głowie. Zapytałem o kodeks drogowy czy zna zawarte w ni treści. Odpowiedź była szokująca. A co to jest Kodeks Drogowy??
Nadmieniam, że uczyła się w najdroższej w Skierkach szkole, najwięcej godzin spędziła na wykładach i egzaminy zaliczyła za pierwszym razem. Na szczęście dotarło do niej, że jest potencjalnym mordercą z dokumentem i tak sobie wzięła to do serca, że szybko nauczyła się poruszania po drogach. Uważam, że na tyle kilometrów co ona skręciła (3-4 tyś) jeździ naprawdę dobrze. Co prawda do kierowcy jej daleko, ale to musi na kółka nawinąć.
I tu jest ból a nie w wieku.
Nadmieniam, że uczyła się w najdroższej w Skierkach szkole, najwięcej godzin spędziła na wykładach i egzaminy zaliczyła za pierwszym razem. Na szczęście dotarło do niej, że jest potencjalnym mordercą z dokumentem i tak sobie wzięła to do serca, że szybko nauczyła się poruszania po drogach. Uważam, że na tyle kilometrów co ona skręciła (3-4 tyś) jeździ naprawdę dobrze. Co prawda do kierowcy jej daleko, ale to musi na kółka nawinąć.
I tu jest ból a nie w wieku.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 221
- Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
- Renault: Clio IV
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Słupsk
No nie da się ukryć, że system szkolenia u nas leży, bo w Polsce na kursie nauki jazdy obecnie uczy się jak zdać egzamin, a nie jak poruszać się bezpiecznie. Gdy 15 lat temu robiłem prawo jazdy, to na wykładach każdy musiał mieć KD i omawiano punkt po punkcie. Efekt był taki, że po jakiś 15-18 wykładach jak po raz pierwszy dostaliśmy testy do rozwiązania, to w całej 25-osobowej grupie nie było osoby która by zrobiła więcej niż 2 błędy.
Jak patrzę co wyrabiają egzaminatorzy, to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.
- oblewanie za najechanie na pojedynczą ciągłą linię przy skręcie w lewo, w takim miejscu, że żeby na nią nie najechać to trzeba skręcać jakby w miejscu (a bezpieczniejsze jest lekkie ścięcie tego manewru)
- oblewanie za jakieś 3-5 cm wystawienie przodu pojazdu za linię zatrzymania (niestwarzającego żadnego, nawet hipotetycznego zagrożenia czy utrudnienia w ruchu)
- w Słupsku egzaminatorzy przy zawracaniu lub skręcaniu na rondzie wymagają jazdy z lewym kierunkowskazem, w pobliskim Koszalinie - zabraniają tego
Instruktorzy skupiają się przede wszystkim na pokazaniu miejsc w danej miescowości, które są "podchwytliwe".
Dopóki nie zmieni się sposobu egzaminowania i w związku z tym szkolenia nie poprawi się tu nic.
Jak patrzę co wyrabiają egzaminatorzy, to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera.
- oblewanie za najechanie na pojedynczą ciągłą linię przy skręcie w lewo, w takim miejscu, że żeby na nią nie najechać to trzeba skręcać jakby w miejscu (a bezpieczniejsze jest lekkie ścięcie tego manewru)
- oblewanie za jakieś 3-5 cm wystawienie przodu pojazdu za linię zatrzymania (niestwarzającego żadnego, nawet hipotetycznego zagrożenia czy utrudnienia w ruchu)
- w Słupsku egzaminatorzy przy zawracaniu lub skręcaniu na rondzie wymagają jazdy z lewym kierunkowskazem, w pobliskim Koszalinie - zabraniają tego
Instruktorzy skupiają się przede wszystkim na pokazaniu miejsc w danej miescowości, które są "podchwytliwe".
Dopóki nie zmieni się sposobu egzaminowania i w związku z tym szkolenia nie poprawi się tu nic.
Bartek
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 221
- Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
- Renault: Clio IV
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Słupsk
Ja to wiem, ale ...... egzaminatorzy wiedzą swoje. Na rondzie można włączyć kierunek jeśli chce się zmienić pas w przypadku gdy jest na nim kilka pasów.Espers pisze:Na rondzie nie wolno!!!!!!!! używać kierunków.
Jednak jak będziesz przejeżdżał przez Słupsk, to zobaczysz, że L-ki włączają. To nie jest jakiś wielki, i gdyby wszyscy kierowcy tak się zachowywali, to może i byłoby to ułatwieniem, bo było by widać czy dany kierowca jedzie prosto, czy skręca w lewo lub zawraca.
Zdecydowana większość kierowców nie włącza jednak kierunków i efekt jest taki, że ze dwa miesiące temu jak na rondzie jechałem w lewo egzaminowany stuknął mnie lekko. Poprosiłem o przyjazd policję - tłumaczenie kierowcy i szczyla egzaminatora - "Przecież ten Pan w Clio nie sygnalizował zamiaru skrętu w lewo kierunkowskazem". Policjant spojrzał na nich z politowaniem.
Jedyne co mogłem zrobić, to poprosić policję o odpis zeznań egzaminatora i egzaminowanego, a następnie przesłałem do dyrektora WORDu w Słupsku z prośbą o przeszkolenie egzaminatorów z zasad poruszania się po rondach. Jak na razie, jak patrzę na te wszystkie L-ki, to efektu chyba nie przyniosło.
Bartek
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Oj tu się można kłócić.Espers pisze:Na rondzie nie wolno!!!!!!!! używać kierunków.
Na rondzie bez sygnalizacji świetlnej, używamy tylko prawego w przypadku zjazdu z ronda. Wjeżdżając na takie rondo należy nie używać kierunkowskazu dopóki nie chcemy z niego zjechać.
Na rondzie z sygnalizacją świetlną, a ujmując to fachowo: skrzyżowaniu z ruchem okrężnym, lewym kierunkowskazem sygnalizujemy skręt w lewo lub zawracanie, w momencie gdy obieramy już kierunek na wprost wyłączamy lewy kierunkowskaz. Przy jeździe na wprost nie używamy kierunkowskazu, przy skręcie w prawo, używamy prawego kierunkowskazu.