iparts></a>
<a href= francuskie

Spalanie i styl jazdy

Czyli o wszystkim i o niczym/Off Topic

Moderator: Grupa Moderatorów

onej

Post autor: onej »

marky pisze:co do spalania to powiem tylko ze nie wierze zeby 2,2 palilo tyle co podal kolega bo to sa prawie osiagi jakie notuje 1,5 dci
a o którym spalaniu mówisz:)
spalanie tak w mieście nie liczymy zimy ( powłączane podgrzewane fotele itp..) to w okresie wiosna wczesna jesień to tak około 8 w mieście jest prawdziwe, oczywiście odpowiednio trzeba jechać...
co do 5l w trasie to mi osobiście się udało zejsć do 6, ale to starałem się jeździć bez gwałtowynych przyspieszeń i hamowań... spokojnie można zejść do 5,4 ( autostrada, tempomat 110km ) wykonalne:)

także nie jest tak źle... w zimie spalanie mam na poziomie 9-9,3l, ale to zależy jak szybko jadę 20km odcinkiem autostrady.

Silnik ogólnie bardzo mało może palić... do 10 mi się nie udało nigdy dojść...

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

No wlasnie odpowiednio = trzeba uwazac i kombinowac a tu traci sie przyjemnosc z jazdy. Ja w sceniciu 1,9 dci poprostu jade w miescie i pali 9l. Podejrzewam ze 2,2 palilby mi conajmniej 10. TRasa to insza sprawa tutaj nie ma co kombinowac na tempomacie 130 i 1,9 dci pali mi 6 na autostradach, ale tego nie biore pod uwage bo kolo mnie nie ma autostrad :D

onej

Post autor: onej »

ja po mieście jeżdżąc standardowo ( korek, trochę więcej miejsca ) to tak do 9 maksymalnie podeszło, tak to tak w okolicach 8,4l.. także co do 10 to przesadzasz, no chyba, że masz beton zamiast stopy:)

Awatar użytkownika
PiasQ
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2631
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 14:12
Renault: Talisman TCe 200
Silnik: 1.6T
Lokalizacja: Rumunia :)

Post autor: PiasQ »

marky na prawdę ma beton, bo dla niego 1.5dCi pali 6-7 średnio, a dla mnie 4-4,5 średnio ;)
Pozdrawiam ;)
Łukasz
Nie dziękuj za pomoc, pomóż innym, wchodząc TUTAJ

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

hehe, dobra powiedzcie mi przy jakich obrotach zmieniacie biegi emeryci :D

onej

Post autor: onej »

a to zależy:) ale z reguły obroty u mnie utrzymują się na poziomie 1800-2200... do płynnej jazdy akurat jak znalazł:) nie uskuteczniam jazdy spód gaz - spód hamulec :)

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

Alena pisze:silnik 3.0-litrowy diesel jest silnikiem starej generacji i pochodzi z nissana
raczej z isuzu k woli ścisłości ;)
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

1800 -2200 ?? no to wiele wyjasnia, nawet moja zona tak nie jezdzi :D

Moze kiedys sie pokusze o takie turlanie, niech mnie to kosztuje. czasami trzeba sie poswiecac

onej

Post autor: onej »

tu nie chodzi o koszty:) po to masz 6 biegów .. a druga sprawa to diesel i nie trzeba go tak cisnąć jak benzynę, żeby jechał do przodu:) momentu trochę ma...
ok ale robi się offtop:) może jakiś moderator wytnie te posty gdzieś indziej, żeby tu nie śmiecić:)

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

Dokladnie to chyba mozna zamknac topic bo sie juz autor wiecej nie odezwal.

co do cisnmiecia to nie cisne, przeciez przy 1800 to on dopiero zaczyna ciagnac.
benzyne to ja cisne mocniej, Ty sie o to nie boj :))
W dieslu nigdy rtaczej nie cisne pedalu w podlogu a biegi zmieniam raczej przy 2800 niz przy 1800, no moze przy 2500

onej

Post autor: onej »

gdybym zmieniał przy 1800 to napewno nie maiłbym później 1800:) zmieniam tak, koło 2200-2300 :) no chyba że wyprzedzam to wtedy reguły nie obowiązują

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

2200, nadal malo
no nic poprobuje sie z jeden bak tak przemeczyc :D

onej

Post autor: onej »

ja się nie męczę z tym moim silnikiem:) jakoś furmanka jedzie do przodu :P :P

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 848
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Rufus »

marky, proponuję podszkolić troszkę naukę jazdy dieslem, a na pewno zauważysz oszczędności mimo, że nie będziesz musiał poruszać się emeryckim jak to nazwałeś tempem.
Jakbym miał jeździć dieslem, który tyle pali co opisujesz, to zdecydowanie wybrałbym benzyniaka - sporo ciszej, a spalanie podobne - diesel jest alternatywą dla gazu.
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

marky
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: DC

Post autor: marky »

no to powiedz mi co mam podszkolic.
Nie ma mowy o muskaniu pedalow (jakkolwiek by to nie zabrzmialo ;)) poprostu nie bede sie toczyc.
Zmiana biegow przy nizszych obrotach rowna sie poprostu zmniejszeniu dynamiki jazdy, koniec kropka.
druga sprawa nie piluje pedal podloga i na czerwone pole bo to nie ma sensu. Wystarczy pojezdzic samochodem zeby poczuc do jakich obrotow go krecic czyli do jakich njlepiej przyspiesza, nie jestem ABSem co to jedzie tak ze jak warczy i ryczy = szybko :)

Patrzac na wykres mocy i momentu f9q 120KM widac ze od samego poczatku moc rosnie bardzo stromo az do 3000 obr, zas od 1500 do 3000 moment sie praktycznie nie zmienia. Tak wiec uzyteczne obroty to mozna powiedziec pomiedzy 1500 a 3000, kwestia tylko tego jak szybko chcesz przyspieszyc.... i nie mow ze zmieniajac biegi przy nizszych obrotach bedzie tak samo. Nie bedzie i juz Dla Ciebie to nie bedzie turlanie dla mnie bedzie. :)))

btw jezdzilem benzyna np 1,4,palila w miescie 10l, w scenicu trzebaby kupic 2,0 16v... on nie bedzie palil mi 10 litrow prawda :)))
Ostatnio zmieniony wtorek, 23 marca 2010, 19:51 przez marky, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ