Strona 1 z 1

Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM

: niedziela, 1 lipca 2018, 21:00
autor: raventes
Witam serdecznie.

Założyłem ten temat, aby poznać Wasze zdanie i doświadczenia o w/w silniku. Poczytałem sporo o tej jednostce i mówiąc szczerze jestem z lekka przerażony artykułami o nim. Opinie, że pada po 60 tys km lub wytrzymuje max 200 tys i koniec są bardzo częste. Między czasie obracające się panewki, problemy z układem tłokowo - korbowym spotykałem często. Nie wiem jednak na ile są to opinie prawdziwe, a na ile " sponsorowane ". Proszę Was o podzielenie się opiniami o tym silniku. Warto kupować auto z tym silnikiem, czy omijać z daleka?

Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM

: poniedziałek, 2 lipca 2018, 07:11
autor: BlackRaven
Na rynku niemieckich mediów w Polsce Renault albo jest kopane albo pomijane (np. w testach ) Panewki się obracają w starszych egzemplarzach bo ludzie by oszczędzać paliwo jeżdżą na bardzo niskich obrotach (1000 -1300) gdzie jest bardzo niskie ciśnienie oleju. Padają po 60 tys. ale tych na liczniku a rzeczywiście mają po 400 tys. Kupujący najczęściej nie sprawdzają. W wielu Renówkach potrafię weryfikować przebieg ale nie mówię o tym ludziom bo potem zaczynają się kłucić i obrażać bo to nie prawda że jego auto ma 350 tys. i dlatego ma z nim trochę więcej problemów

Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM

: poniedziałek, 2 lipca 2018, 07:40
autor: raventes
Dziękuję za odpowiedź. A czy mógłbyś wyrazić swoje zdanie o FAP. Często się zapycha zakładając jazdę miejską? I czy ta zabawka w przypadku awarii jest mocno kosztowna? Czy wtryskiwacze też są tak mocno awaryjne?

Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM

: poniedziałek, 2 lipca 2018, 08:18
autor: patrys4891
Clio 3 ph1 2007 1,5dci 50KW societe (van dwuosobowy) zakupiony u handlarza, który sprowadził z Francji (potencjalnie dość niebezpieczny deal).
Zakupiona ze stanem licznika 114 000km. Przez 8 lat zrobiłem nią głównie po Warszawie kolejne 120 000km. Nie żałowałem gazu, raczej nie pieściłem się z silnikiem, wymiany oleju co 30 000km i absolutny brak problemów z silnikiem. OK świece żarowe musiały być wymienione bo padły, ale poza tym absolutnie nic.
Tak naprawdę żeby ten silnik służył długie lata, wystarczy spełnić chyba 3 warunki:
1. Wymieniać regularnie olej. Najlepiej co 10-15 tys km (mimo że w moim przypadku to nie było spełnione to nie było awarii)
2. Tak jak napisałem BlackRaven - nie zamulać. Normalne obroty to 2-3,5 tys i wtedy silnik dobrze pracuje i dół silnika się nie niszczy.
3. jazda 2km po bułki do sklepu to zabójstwo dla takiego silnika. Silniki diesla są stworzone do dużych przelotów a nie do kręcenia się dookoła komina.
I w sumie to się tyczy nie tylko 1,5dci ale każdego diesla.

Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM

: poniedziałek, 2 lipca 2018, 15:51
autor: kudlaty
Mój poprzedni Kangoo viewtopic.php?f=3&t=15696#p141480. Poczytaj temat i zobacz co było robione. Auto ma obecnie 210tys i służy jako zastępczy w firmie.

Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM

: poniedziałek, 2 lipca 2018, 16:05
autor: raventes
Czyli w sumie silnik 76 KW można brać i się nie bać obiegowej opinii? Według zasady " jak dbasz , tak masz " :)

Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM

: środa, 4 lipca 2018, 11:44
autor: ARTURSS
Mam ten silnik i polecam

Re: Awaryjność silnika 1.5 dCi 103 KM

: środa, 4 lipca 2018, 14:38
autor: kudlaty
raventes pisze: poniedziałek, 2 lipca 2018, 16:05 Czyli w sumie silnik 76 KW można brać i się nie bać obiegowej opinii? Według zasady " jak dbasz , tak masz " :)
Ogólnie tak. Jest parę ale...

- tym autem jeździłem tylko ja od nowości, więc miałem pewność, że użytkuje je (jak wydaje mi się) prawidłowo.
- olej co prawda wymieniany co 30tys. km ale, robiłem to w 9-10miesięcy, więc interwały czasowe zachowane, gdybyś robił mniej km to bezwzględnie wymieniaj maks co rok.
- przy używanym zależy na co trafisz, jeżeli ktoś bardzo wcześniej zaniedbał to mogą się pojawiać różne problemy niestety.

Ogólnie silników się nie boję, tylko "głupich" użytkowników ;) W rodzinie 2 auta z tymi silnikami wyzionęły ducha, ale kupowane były używane z niepewnym pochodzeniem.