Strona 1 z 1

Utrzymanie youngtimera

: niedziela, 19 listopada 2017, 23:13
autor: Osobnik
Chciałem zapytac jak po krotce wyglada kwestia utrzymywania youngtimera, np. R21, 25 czy safrane
Pozdrawiam

Re: Utrzymanie youngtimera

: poniedziałek, 20 listopada 2017, 15:49
autor: patrys4891
To zależy od czego zaczynasz, czyli co kupisz lub masz. Jak masz szrota to droga przez mękę.
Jak dobrze utrzymany to dużo łatwiej.
Części jak klocki hamulcowe czy tarcze to spoko, ale przykładowo już chłodnice do niektórych silników są niedostępne.
To też kwestia czy grzebiesz sam czy oddajesz do mechanika.
Czy chcesz używać na co dzień, czy od święta.
Temat rozległy i wcale nie taki prosty.

Re: Utrzymanie youngtimera

: poniedziałek, 20 listopada 2017, 17:10
autor: Osobnik
Myślę zupełnie hipotetycznie póki co; Załóżmy, że wolałbym jeździć na codzień i co nie co sam bym przy aucie robił

Re: Utrzymanie youngtimera

: poniedziałek, 20 listopada 2017, 21:28
autor: patrys4891
Ja mam doświadczenie z safrankami.
Trzeba mieć naprawdę osiągniętego mechanika, lub miejsce, czas i wiedzę żeby samemu grzebać.
Ja wiem że warto, chociaż "warto" nie oznacza spojrzenia jedynie przez pryzmat pieniędzy.

obliczone na lukakatorze


Re: Utrzymanie youngtimera

: poniedziałek, 20 listopada 2017, 21:49
autor: Osobnik
Przyznam szczerze, że safrane i R25 to moje marzenia i chciałbym za jakiś czas spełnić to marzenie tylko zastanawiam się czy podołam utrzymaniu takiego auta, szczegółnie, że ma to być także normalne daily.

Re: Utrzymanie youngtimera

: wtorek, 21 listopada 2017, 09:30
autor: patrys4891
Ja na kasie nie śpię. Nie stać mnie na zakup czegoś nowszego powiedzmy za 30k, ale na utrzymanie safranki 2,9 V6 z 99 roku mnie stać :)
Ostatnio wymieniałem amorki z tyłu. Amorki, osłony z odbojami i górne poduchy (czyli na bogato) kosztowały mnie chyba koło 700 czy 800zł (robiłem sam). Plus zbieżność stówka.
Czy to dużo? Moim zdaniem nie.

Re: Utrzymanie youngtimera

: wtorek, 21 listopada 2017, 15:14
autor: $SKORPION$
Do R25 części "eksploatacyjne" jak końcówki drążków ,tuleje, tarcze ,klocki itp to cena zależy od producenta .Np taki sam sworzeń kosztuje 20 zł a z lepszej półki około 80zł . Inna sprawa ,że część tego samego producenta ma różną cenę w różnych sklepach

Re: Utrzymanie youngtimera

: wtorek, 21 listopada 2017, 23:00
autor: Osobnik
A części są jeszcze normalnie do dostania, chodzi mi o 25tke i Safrane

Re: Utrzymanie youngtimera

: środa, 22 listopada 2017, 08:37
autor: patrys4891
do safranki V6 2,9 chłodnica wody nieosiągalna. Z poduszkami silnika też kolega ostatnio miał problem, ale gdzieś wynalazł.
Eksploatacja jak hamulce, zawieszenie, cewki, kable, rozrząd, paski bez większego problemu.

Re: Utrzymanie youngtimera

: środa, 22 listopada 2017, 16:29
autor: kudlaty
Mam 11tkę i jeżeli chodzi o mechanikę to części normalnie dostępne jeszcze w hurtowniach lub w necie. Gorzej z elementami wnętrza bo o blacharce nie wspomnę.