Chciałem zapytac jak po krotce wyglada kwestia utrzymywania youngtimera, np. R21, 25 czy safrane
Pozdrawiam
Utrzymanie youngtimera
Moderator: Grupa Moderatorów
- Osobnik
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: K4J 1.4
Utrzymanie youngtimera
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Utrzymanie youngtimera
To zależy od czego zaczynasz, czyli co kupisz lub masz. Jak masz szrota to droga przez mękę.
Jak dobrze utrzymany to dużo łatwiej.
Części jak klocki hamulcowe czy tarcze to spoko, ale przykładowo już chłodnice do niektórych silników są niedostępne.
To też kwestia czy grzebiesz sam czy oddajesz do mechanika.
Czy chcesz używać na co dzień, czy od święta.
Temat rozległy i wcale nie taki prosty.
Jak dobrze utrzymany to dużo łatwiej.
Części jak klocki hamulcowe czy tarcze to spoko, ale przykładowo już chłodnice do niektórych silników są niedostępne.
To też kwestia czy grzebiesz sam czy oddajesz do mechanika.
Czy chcesz używać na co dzień, czy od święta.
Temat rozległy i wcale nie taki prosty.
- Osobnik
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: K4J 1.4
Re: Utrzymanie youngtimera
Myślę zupełnie hipotetycznie póki co; Załóżmy, że wolałbym jeździć na codzień i co nie co sam bym przy aucie robił
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Utrzymanie youngtimera
Ja mam doświadczenie z safrankami.
Trzeba mieć naprawdę osiągniętego mechanika, lub miejsce, czas i wiedzę żeby samemu grzebać.
Ja wiem że warto, chociaż "warto" nie oznacza spojrzenia jedynie przez pryzmat pieniędzy.
obliczone na lukakatorze
Trzeba mieć naprawdę osiągniętego mechanika, lub miejsce, czas i wiedzę żeby samemu grzebać.
Ja wiem że warto, chociaż "warto" nie oznacza spojrzenia jedynie przez pryzmat pieniędzy.
obliczone na lukakatorze
- Osobnik
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: K4J 1.4
Re: Utrzymanie youngtimera
Przyznam szczerze, że safrane i R25 to moje marzenia i chciałbym za jakiś czas spełnić to marzenie tylko zastanawiam się czy podołam utrzymaniu takiego auta, szczegółnie, że ma to być także normalne daily.
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Utrzymanie youngtimera
Ja na kasie nie śpię. Nie stać mnie na zakup czegoś nowszego powiedzmy za 30k, ale na utrzymanie safranki 2,9 V6 z 99 roku mnie stać
Ostatnio wymieniałem amorki z tyłu. Amorki, osłony z odbojami i górne poduchy (czyli na bogato) kosztowały mnie chyba koło 700 czy 800zł (robiłem sam). Plus zbieżność stówka.
Czy to dużo? Moim zdaniem nie.
Ostatnio wymieniałem amorki z tyłu. Amorki, osłony z odbojami i górne poduchy (czyli na bogato) kosztowały mnie chyba koło 700 czy 800zł (robiłem sam). Plus zbieżność stówka.
Czy to dużo? Moim zdaniem nie.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 522
- Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
- Renault: R25 V6 Inj Automat
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Utrzymanie youngtimera
Do R25 części "eksploatacyjne" jak końcówki drążków ,tuleje, tarcze ,klocki itp to cena zależy od producenta .Np taki sam sworzeń kosztuje 20 zł a z lepszej półki około 80zł . Inna sprawa ,że część tego samego producenta ma różną cenę w różnych sklepach
- Osobnik
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: K4J 1.4
Re: Utrzymanie youngtimera
A części są jeszcze normalnie do dostania, chodzi mi o 25tke i Safrane
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Utrzymanie youngtimera
do safranki V6 2,9 chłodnica wody nieosiągalna. Z poduszkami silnika też kolega ostatnio miał problem, ale gdzieś wynalazł.
Eksploatacja jak hamulce, zawieszenie, cewki, kable, rozrząd, paski bez większego problemu.
Eksploatacja jak hamulce, zawieszenie, cewki, kable, rozrząd, paski bez większego problemu.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Utrzymanie youngtimera
Mam 11tkę i jeżeli chodzi o mechanikę to części normalnie dostępne jeszcze w hurtowniach lub w necie. Gorzej z elementami wnętrza bo o blacharce nie wspomnę.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.