iparts></a>
<a href= francuskie

Utrzymanie youngtimera

Czyli o wszystkim i o niczym/Off Topic

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Osobnik
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
Renault: Megane I ph II
Silnik: K4J 1.4

Utrzymanie youngtimera

Post autor: Osobnik »

Chciałem zapytac jak po krotce wyglada kwestia utrzymywania youngtimera, np. R21, 25 czy safrane
Pozdrawiam
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Utrzymanie youngtimera

Post autor: patrys4891 »

To zależy od czego zaczynasz, czyli co kupisz lub masz. Jak masz szrota to droga przez mękę.
Jak dobrze utrzymany to dużo łatwiej.
Części jak klocki hamulcowe czy tarcze to spoko, ale przykładowo już chłodnice do niektórych silników są niedostępne.
To też kwestia czy grzebiesz sam czy oddajesz do mechanika.
Czy chcesz używać na co dzień, czy od święta.
Temat rozległy i wcale nie taki prosty.
Obrazek

Awatar użytkownika
Osobnik
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
Renault: Megane I ph II
Silnik: K4J 1.4

Re: Utrzymanie youngtimera

Post autor: Osobnik »

Myślę zupełnie hipotetycznie póki co; Załóżmy, że wolałbym jeździć na codzień i co nie co sam bym przy aucie robił
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Utrzymanie youngtimera

Post autor: patrys4891 »

Ja mam doświadczenie z safrankami.
Trzeba mieć naprawdę osiągniętego mechanika, lub miejsce, czas i wiedzę żeby samemu grzebać.
Ja wiem że warto, chociaż "warto" nie oznacza spojrzenia jedynie przez pryzmat pieniędzy.

obliczone na lukakatorze

Obrazek

Awatar użytkownika
Osobnik
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
Renault: Megane I ph II
Silnik: K4J 1.4

Re: Utrzymanie youngtimera

Post autor: Osobnik »

Przyznam szczerze, że safrane i R25 to moje marzenia i chciałbym za jakiś czas spełnić to marzenie tylko zastanawiam się czy podołam utrzymaniu takiego auta, szczegółnie, że ma to być także normalne daily.
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Utrzymanie youngtimera

Post autor: patrys4891 »

Ja na kasie nie śpię. Nie stać mnie na zakup czegoś nowszego powiedzmy za 30k, ale na utrzymanie safranki 2,9 V6 z 99 roku mnie stać :)
Ostatnio wymieniałem amorki z tyłu. Amorki, osłony z odbojami i górne poduchy (czyli na bogato) kosztowały mnie chyba koło 700 czy 800zł (robiłem sam). Plus zbieżność stówka.
Czy to dużo? Moim zdaniem nie.
Obrazek

$SKORPION$
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 522
Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
Renault: R25 V6 Inj Automat
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Utrzymanie youngtimera

Post autor: $SKORPION$ »

Do R25 części "eksploatacyjne" jak końcówki drążków ,tuleje, tarcze ,klocki itp to cena zależy od producenta .Np taki sam sworzeń kosztuje 20 zł a z lepszej półki około 80zł . Inna sprawa ,że część tego samego producenta ma różną cenę w różnych sklepach
Obrazek
Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ

Awatar użytkownika
Osobnik
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
Renault: Megane I ph II
Silnik: K4J 1.4

Re: Utrzymanie youngtimera

Post autor: Osobnik »

A części są jeszcze normalnie do dostania, chodzi mi o 25tke i Safrane
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2337
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Utrzymanie youngtimera

Post autor: patrys4891 »

do safranki V6 2,9 chłodnica wody nieosiągalna. Z poduszkami silnika też kolega ostatnio miał problem, ale gdzieś wynalazł.
Eksploatacja jak hamulce, zawieszenie, cewki, kable, rozrząd, paski bez większego problemu.
Obrazek

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6048
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Utrzymanie youngtimera

Post autor: kudlaty »

Mam 11tkę i jeżeli chodzi o mechanikę to części normalnie dostępne jeszcze w hurtowniach lub w necie. Gorzej z elementami wnętrza bo o blacharce nie wspomnę.

ODPOWIEDZ