Robisz nową i masz miejsce to przesuwna. Zajmuje mniej miejsca potrzebnego za bramą. Czasami masz parking przed garażem i się nie zamknie dopóki do niego nie wjedziesz.
Za skrzydłową przemawia wygląd. Ładniej wygląda jak jest zamknięta no i przy otwieraniu.
Co do awaryjności to wszystko zależy od zastosowanych materiałów i samego wykonania/montażu.
Brama wjazdowa - otwierana czy przesówna?
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 777
- Rejestracja: piątek, 8 kwietnia 2011, 11:33
- Renault: Dacia LODGY_Duster
- Silnik: 1.6MPI_1.6Sce4x4
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Brama wjazdowa - otwierana czy przesówna?
http://www.chomikuj.pl/marek160374" target="_blank
Moderator http://www.daciaklub.pl/forum/portal.php" target="_blank
Był Wartburg 353, Polonez 1.4, Logan 1.4, Logan MCV 1.6, a jest Lodgy 1.6 i Duster 1.6. No i 1300 w remoncie.
Moderator http://www.daciaklub.pl/forum/portal.php" target="_blank
Był Wartburg 353, Polonez 1.4, Logan 1.4, Logan MCV 1.6, a jest Lodgy 1.6 i Duster 1.6. No i 1300 w remoncie.
Re: Brama wjazdowa - otwierana czy przesówna?
Skrzydłowa jest fajna, ale rzeczywiście przesówna moim zdaniem ma więcej autów. Przesuwna dobrze współpracuje z napędem w postaci silnika. Jest to rozwiązanie chętnie stosowane np w osiedlach strzeżonych. Bo jest mniej awaryjne. Poza tym przesuwną można też tak zrobić, aby fajnie się prezentowała.
http://efekt-metal.pl/galeria-realizacj ... grodzenia/
http://efekt-metal.pl/galeria-realizacj ... grodzenia/
Ostatnio zmieniony wtorek, 31 października 2017, 14:19 przez stant, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 777
- Rejestracja: piątek, 8 kwietnia 2011, 11:33
- Renault: Dacia LODGY_Duster
- Silnik: 1.6MPI_1.6Sce4x4
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Brama wjazdowa - otwierana czy przesówna?
Niby tak ale to podraża koszt przesuwnej. Musisz zrobić "stelaż" przesuwnej i na nią nanieść dopiero jakby imitacje skrzydłowej.
Tak, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi ponieważ wszystko rozbija się o koszty.
Jesteś w stanie sam wykonać bramę to możesz nie oszczędzać na materiałach, bo masz oszczędność na robociźnie.
http://www.chomikuj.pl/marek160374" target="_blank
Moderator http://www.daciaklub.pl/forum/portal.php" target="_blank
Był Wartburg 353, Polonez 1.4, Logan 1.4, Logan MCV 1.6, a jest Lodgy 1.6 i Duster 1.6. No i 1300 w remoncie.
Moderator http://www.daciaklub.pl/forum/portal.php" target="_blank
Był Wartburg 353, Polonez 1.4, Logan 1.4, Logan MCV 1.6, a jest Lodgy 1.6 i Duster 1.6. No i 1300 w remoncie.
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: Brama wjazdowa - otwierana czy przesówna?
Mamy otwieraną, sąsiad ma przesuwną i powiem szczerze, że trochę mu zazdroszczę, ale kwestia bramy to nie była moja "działka" tylko teściów z którymi mieszkam.
Może i ładniej wygląda, ale bywa różnie z działaniem...a to się przytnie jedno skrzydło, a to jakieś zwierzę z lasu przez płot pogryzło kable od jednego siłownika (tak, mieszkamy w lesie), w zimę - potrafią zamarznąć same siłowniki (smar na gwintach i latasz z kluczykiem żeby ręcznie bramę otworzyć, zamknąć, a potem ponownie przyuczać jak ma się otwierać i zamykać), no i najważniejsze - już poruszone wcześniej - zabiera miejsce już za bramą - musisz mieć pustego/a w zimę obowiązkowo odśnieżonego - ok 1,5-2m za bramą, bo jej nie otworzysz, ani nie zamkniesz
Jak będę coś z płotem kiedyś robił to zapewne zamontuję przesuwną, co nie będzie miejsca na skośnym w stosunku do ulicy podjeździe miejsca zajmować
Może i ładniej wygląda, ale bywa różnie z działaniem...a to się przytnie jedno skrzydło, a to jakieś zwierzę z lasu przez płot pogryzło kable od jednego siłownika (tak, mieszkamy w lesie), w zimę - potrafią zamarznąć same siłowniki (smar na gwintach i latasz z kluczykiem żeby ręcznie bramę otworzyć, zamknąć, a potem ponownie przyuczać jak ma się otwierać i zamykać), no i najważniejsze - już poruszone wcześniej - zabiera miejsce już za bramą - musisz mieć pustego/a w zimę obowiązkowo odśnieżonego - ok 1,5-2m za bramą, bo jej nie otworzysz, ani nie zamkniesz
Jak będę coś z płotem kiedyś robił to zapewne zamontuję przesuwną, co nie będzie miejsca na skośnym w stosunku do ulicy podjeździe miejsca zajmować
za duży obrazek
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: poniedziałek, 5 września 2016, 13:59
Re: Brama wjazdowa - otwierana czy przesówna?
Jeszcze jeden ważny element praktyczny - wysoki śnieg. Przesuwna się w niego wsunie, skrzydłowa niekoniecznie będzie miała wystarczająco mocy aby go odsunąć - a jak wiadomo zawsze największe opady śniegu występują pomiędzy 2.00 a 5.30 kiedy masz z domu wyjechać o godzinie 6.00.
- dżipsi
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: czwartek, 22 czerwca 2017, 10:30
- Renault: Megane III Lift
- Silnik: 1,6 benzyna
- Lokalizacja: Bogatynia
Re: Brama wjazdowa - otwierana czy przesówna?
Dużo zależy od szerokości wjazdu. Jak jest wąski to otwierana jest ok, a i tańsza. Przy szerokim wjeździe lepiej brać przesuwną, ale jest droższa i to nie tylko w zakupie, ale także w eksploatacji, bo jak siądzie siłownik to trzeba nawet kilkaset złotych wyłożyć.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 777
- Rejestracja: piątek, 8 kwietnia 2011, 11:33
- Renault: Dacia LODGY_Duster
- Silnik: 1.6MPI_1.6Sce4x4
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Brama wjazdowa - otwierana czy przesówna?
A widziałeś przy przesuwnej siłownik?
Chodzi o przesuwną nie jednoskrzydłową.
Ja widziałem tylko z "zębatką".
Chodzi o przesuwną nie jednoskrzydłową.
Ja widziałem tylko z "zębatką".
http://www.chomikuj.pl/marek160374" target="_blank
Moderator http://www.daciaklub.pl/forum/portal.php" target="_blank
Był Wartburg 353, Polonez 1.4, Logan 1.4, Logan MCV 1.6, a jest Lodgy 1.6 i Duster 1.6. No i 1300 w remoncie.
Moderator http://www.daciaklub.pl/forum/portal.php" target="_blank
Był Wartburg 353, Polonez 1.4, Logan 1.4, Logan MCV 1.6, a jest Lodgy 1.6 i Duster 1.6. No i 1300 w remoncie.