iparts></a>
<a href= francuskie

Silniki dCi w Renault...

Czyli o wszystkim i o niczym/Off Topic

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Silniki dCi w Renault...

Post autor: 83Marcin »

Ogólnie chciałem zapytać jak to z nimi jest...
Przeglądam sobie ogłoszenia i widzę sporo ofert Renówek właśnie z klekotem pod maską (i niezłym wyposażeniem za ciekawe pieniążki). A jako, że nie miałem do czynienia z silnikiem Diesla w Renault chciałem się zapytać czy te mity typu panewki, wtryskiwacze i podobne to... mity czy lepiej szukać auta na benzynę? Dodam, że lubię dbać o swoje autka. Zmiana oleju co 15.000, a nie 30.000 km, wymiana filtrów nawet częściej niż zaleca producent i inne takie... Ale bardzo nie lubię jak auto robi fochy (nawet drobne) i przynajmniej raz na miesiąc jestem z nim u mechanika. A tego powoli mam już dość :)
Tak więc Szanowni, bardzo liczyłbym na obiektywną opinię o motorkach dCi pojemności wszelakiej w rocznikach od Meganki II i młodszych.
Dzięx i pozdrawiam :)
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: Maciek R4 »

Ja może nie Megane II, ale słynne już na całe internety 2.2 dci - jaką opinię ma, to chyba każdy wie, no nie najlepszą lekko mówiąc :ala:


Auto jeździ u mnie 3ci rok, zrobiłem przez ten czas ok 100kkm, z czego ok 40kkm w zeszłym roku. Aktualnie ma ponad 311 kkm na wyświetlaczu, a ile w rzeczywistości to pewnie nawet cyganka nie wie woot

Auto jeździ praktycznie codziennie - w sezonie późnowiosennym i letnim ma lżej, bo do roboty rowerem jeżdżę, ale tak codziennie minimum te 50km robi w ruchu miejskim.

Fakt - porównując ceny części do silnika benzynowego i dci dobrze widać różnicę w Espace. Podobnie w cenach serwisu - dci zajmują sporo więcej miejsca pod maską i przez to sobie doliczają niektórzy mechanicy - w benzynowym E III jeszcze zrobisz imprezę pod maską na silniku, u mnie w 2.2 dci zastanawiasz się gdzie łapy włożyć, bo miejsca brak, chyba że w kieszeniach.

Mam porównanie roboty pod maską w Espace III benzyna i diesel - w 2.0 benzynie po zerwaniu rozrządu i zmieleniu silnika, koleżanka dała 4600pln za remont, ja za samą uszczelkę pod głowicą i rozrząd prawie 3000pln - no widać różnicę, nikt nie zaprzeczy.


"Niepisane" zalecenia użytkowników 2.2 dci z forum espace:
- olej co 10 000km
- zdjęcie miski olejowej co 3-4 zmiana oleju
- w E IV z tego co pamiętam chyba można założyć głębszą miskę z Traffic'a
- pompa oleju do wymiany co 2 lata
- panewki jak nie były robione to robić przy ok 300 000km dla spokoju na następne ok 100 kilka tysięcy km przy takim przebiegu (ja będę wymieniał w lipcu bądź sierpniu u siebie)
- lubi zaciekać olejem z uszczelnień rozrządu i wału
i to tyle jeżeli chodzi o panewki i olej, żeby się teoretycznie choć trochę zabezpieczyć

Miałem u siebie ojca E III również z 2.2 dci, z którego wywalało olej z wypychanego przez ciśnienie korka na kole zębatym rozrządu - są w dci w renault takie wynalazki, są...oliwa była odlewana, ale niestety po wymianie ww korka i założeniu nowego rozrządu, obróciło panewkę po minucie od uruchomienia silnika / rozrząd robiony na blokadach...nie wiem czy to zbieg okoliczności czy taki po prostu pech.Przebieg pacjenta ponad 380 kkm


Wtryski z dci - nie wiem, z moimi jeszcze się nic nie działo, chociaż ok 6 lat temu mało kto chciał wogóle dotykać wtryski z dci renault, jak jest teraz to nie wiem

Elektronika przy silniku - hmmm...mi od zawsze pokazuje na podpiętym ddt błąd EGR, ale ani kontrolki na desce ani problemów z autem nie ma


Master III '14 i '15:

Miałem nowkę w 2014r dci 150KM - pilnowałem, aby robili przeglądy wg zaleceń a nawet wcześniej i auto pod moimi rękoma w rok wypluło prawie 200 000km bez żadnego problemu, jak je oddawałem to miało rok i 4 miesiące i chyba ok 270 000km...robiona była przez ten czas tylko obsługa - fakt, obsługa wg zalecen R, czyli olej co 40 000 itp. ale co zrobić, skoro tego się szef trzymał

Następnie dci 165KM biturbo - i niestety nic dobrego nie powiem, wiecznie "sprawdź wtrysk", co odpowiada dawnej ikonce usterki elektrycznej/elektronicznej silnika, i to nawet w aucie, które odebrane zostało 2-3 dni wcześniej od dealera...kasowanie błędów, wymiana tego co clip pokazuje, że walnięte, a i tak błąd jak był tak jest. Padają głównie sterowniki pompki paliwa/moduły pompy paliwa, padają zawory chłodnicy egr, padają zawory między turbinami, auta kilkumiesięczne tracą moc niespodziewanie.


Chyba tylko 2 czy 3 Mastery te 165KM nie wywalają błędów, reszta na 14 sztuk już sypała błędami i nie są to odosobnione przypadki, a jakaś reguła w tych silnikach



Wybór należy do Ciebie.
za duży obrazek

Awatar użytkownika
Francuz
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 480
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: Francuz »

Miałem Clio 1.5 DCI.
Zrobiłem 270kkm.
Filtry powietrza i paliwa wymieniałem co 10kkm.
Olej z filtrem co 15km.
Cegły w bucie nie mam, wiem co to zimny diesel.
Tankowałem na Shellu.
Nie wiem co to wtryski.
Nie wiem co to turbina.
Nic nie wiem bo nigdy nie miałem z tym samochodem problemów.
Gdy potrzebowałem to wsiadałem i jechałem trasę kilka tysięcy km, a on tylko po cichu klekotał.

Jeśli ktoś nie zajechał silnika i jeśli Ty będziesz o niego dbał to będziesz zadowolony ;)
http://www.cb-polska.pl
Razem 185 koni i 1 pies

Awatar użytkownika
rafalcgr
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: wtorek, 8 kwietnia 2014, 06:10
Renault: MEGANE III
Silnik: 1.5 dci
Lokalizacja: Grudziądz/Tczew

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: rafalcgr »

Rok temu jeszcze jeździłem Megane II kombii z 2004 r. 1.5 dci - byłem przecież na zlocie i generalnie jak kolega powyżej co roku filtry /kabina, olej powietrze/, raz na dwa lata olej lub co 15 tys. i normalna jazda i żadne panewki, wtryski mnie nie interesowały. Paliwo oczywiście na firmowych stacjach /głównie BP/. Teraz mam Megane III z 2011 r. też 1.5dci i postępuję tak samo, z tym że paliwo już na E-mili /shell/.
Także jak dbasz tak masz ale polecam bardzo oszczędny silniczek.

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: 83Marcin »

Jak patrzę na Wasze forum to jeszcze bardziej chce mi się nabyć w przyszłości Renault. W wątku cisza, nic, nie ma odpowiedzi, zero, null. A później same bomby - encyklopedie :)
Silników Diesla jako takich nie lubię, nie pasuje mi ich charakterystyka i w nowych konstrukcjach droga eksploatacja. Ale może taki dCi nie jest zły? Kiedyś miałem 2.0 HDi 90 KM i był to motorek nie do zajechania. Kupiłem auto jak miało na liczniku 204.000 km i rozbiłem jak miało 270.000 km. Przez te 65.000 km oprócz rozrządu, filtrów, oleju i pasków nie robiłem NIC. Silnik mruczał, spalał około 5,5/100 i jeździł nawet i 160 km/h (szybciej strach bo auto leciwe i hamulce specyficzne). Paliwo tylko z Orlenu (raz nalałem na Shellu w Kłodzku i mocno żałowałem)
W ogłoszeniach widzę głównie 1.6 dCi - warto czy omijać? Co jest nie tak z 2.2 dCi? Jeżeli to, co napisał Maciek to już wolałbym wystawić żagiel przez szyberdach :)
Wiem jak jeździ się z Dieslem. Nie dawać w palnik na zimnym, nie gasić po trasie, stosować dobre jakościowo oleje, paski, filtry.
Generalnie rzecz biorąc: Lepiej szukać Meganki z benzynowym 1.6 i poddać ją zagazowaniu czy 1.6 dCi nie jest straszny?
Jak wygląda sytuacja z filtrem cząstek stałych? Jest czy nie ma? Kłopotliwy? Ewentualne usuwanie tegoż nie wchodzi w grę.
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
CarlosPL
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: sobota, 19 listopada 2016, 17:33
Renault: Latitude Privilege
Silnik: 2.0 DCi 150KM (M9R)
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: CarlosPL »

83Marcin pisze:Jak patrzę na Wasze forum to jeszcze bardziej chce mi się nabyć w przyszłości Renault. W wątku cisza, nic, nie ma odpowiedzi, zero, null. A później same bomby - encyklopedie :)
Cisza była bo byliśmy w serwisie Renault... Obrazek



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: Maciek R4 »

CarlosPL pisze:
83Marcin pisze:Jak patrzę na Wasze forum to jeszcze bardziej chce mi się nabyć w przyszłości Renault. W wątku cisza, nic, nie ma odpowiedzi, zero, null. A później same bomby - encyklopedie :)
Cisza była bo byliśmy w serwisie Renault... Obrazek
think ciekawe...w serwisie powiadasz :ala:


W 2.2 dci jest/był problem ze zbyt płytką miską olejową i chyba ok 1cm czy mniej od smoku do dna miski. A że ludzie zmieniają olej jak w książce przykazało lub rzadziej - ostatnio modnie po 40 000km to ma się tam prawo nazbierać syfu i masz przytkany smok i problemy ze smarowaniem - panewki to kwestia czasu. Dodatkowo - niby prześwit jest, ale miski były miękkie i się po przycierce o byle co wgniatały.

W Trafficu w 2.2 dci to poprawili - miska była głębsza i coś przy panewkach podobno też majstrowali

Prędzej od wtrysków padnie jeszcze pompka paliwa elektryczna pompująca paliwo po przekręceniu kluczyka - może buczeć, ale pompować nie będzie.

No i sam styl jazdy - dla niektórych czy diesel czy benzyna to chyba bez różnicy, co widać bardzo często...na zimnym silniku pedał w podłogę i "ogień" jak to się mówi, a potem płacz, bo zawory grają, że je słychać w aucie obok, bo się panewki obracają, bo kopci tak, że świeca dymna to przy tym pikuś, że się tu czy tam z silnika leje...


Mój 2.2 dci póki co po zrobieniu góry ma się dobrze, chociaż jak traktor warczy :ala:
za duży obrazek

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: VoN »

U mnie
Trafic - 1,9 DCI - aktualnie 250tyś km bezawaryjnie,
Kangoo 1,5 DCI - około 200tyś km bezawaryjnie,
Koleos 2.0 DCI - 150tyś km bezawaryjnie,

Dodam tylko, że Trafic i Kangoo to typowe woły robocze, często zmieniają się kierowcy i nikt za bardzo o nie nie dba :) Oleje, filtry itd wymieniane na czas, paliwo tankowane tylko na firmowych stacjach.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: 83Marcin »

Czyli sugestia jest taka, że "Renówkowego Diesla nie bać się"? Kusi lepsze wyposażenie w klekotach ale w uboższych wersjach kusi bezproblemowa benzyna...
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: Maciek R4 »

No tutaj nie pomogę - musisz wybrać sam żeby potem ew pretensje mieć do siebie :)



Ja brałem diesla, bo raz, że z dieslami mam styczność już od prawie 30 lat nie tylko jazdy, ale i grzebania przy nich - Ś.P. Tata mnie zaraził dieslami i nie tylko nimi i tak już zostało...bardziej mnie aktualne 1.6 16v w SI phII Magdy przeraża niż moje 2.2 dci :D

a dwa - no nie chcę tematu tankowania poruszać :ala:
za duży obrazek

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: 83Marcin »

Ale ja chcę mieć pretensje właśnie do was za ewentualny wybór, a nie do siebie i stąd ten wątek :D
Zużycie paliwa ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Obecnie i tak tankuję benzynę co 550 - 600 km. Poprzedniego klekota karmiłem nawet co 1000 - 1100 kilometrów (65 litrowy zbiornik, spalanie około 5/100 w trasie - Xantia HDi). Jednak większe znaczenie ma dla mnie bezawaryjność, bezstresowy dojazd do celu ulicę obok lub na drugi koniec Polski i koszty utrzymania takiego silnika. Co mi po tym, że autko spali 4/100 skoro wydam majątek na wtryskiwacze, EGR, dwumasę, panewki, turbinę czy FAP. A tego obawiam się najbardziej. I tu jest clue wątku. Bo o ile ze starego HDi byłem zadowolony i przez 70.000 km wymieniłem jedynie rozrząd, kilka razy olej, filtry i nic się złego nie działo tak do nowych silników Diesla jestem nastawiony dość sceptycznie - i nie wiem czy słusznie...
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6059
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: kudlaty »

Ja powiem Ci tak. Generalnie jestem przeciwnikiem Diesla, no dobra może nie przeciwnikiem ale zagorzałym fanem nie jestem :P W pracy przemieszczam się już drugim Kangoo z 1,5dCi pod maską i generalnie nic z nimi się nie dzieje. Jeden ma zrobione 200tys. km bez poważnej awarii drugi już ponad 20tys. km i też to samo. W obu robione jakieś pierdoły + eksploatacja.
Tutaj masz temat o pierwszym Kangoo: viewtopic.php?f=3&t=15696#p141480" target="_blank" target="_blank
Tutaj o drugim: viewtopic.php?f=3&t=18227#p158889" target="_blank" target="_blank

Ale, ale...
Żeby nie było tak kolorowo. W domu jeszcze 2 diesle, Megane 1.5dCi i Espace 1.9dCi. No i niestety. W Meganie przy 180tys ukręciło panewkę :( W Espace natomiast jest już chyba trzeci silnik szok w obu panewki, więc jak widzisz nie musi być tak kolorowo.

Powiem tak. Wszystko zależy od tego od kogo kupisz auto i jak było wcześniej użytkowane. Dlatego nie lubię diesla. Nie są idiotoodporne.
A jak widać oba Kangoo użytkowane od nowości tylko przeze mnie i pomimo sporych ustalonych interwałów olejowych spisują się jak trzeba. Nie pałowane na zimno, studzone po trasach, lane dobre paliwo. Generalnie użytkowane z głową. Wtedy diesel będzie działać jak trzeba.

Edit:
W pracy jeszcze jest Dacia 1,5dCi i nowy Trafic 1,6dCi. I jak z Dacią nic się nie dzieje tak z Traficiem co chwilę coś. A to problemy z układem wydechowym, a to z paliwem. Ostatnio słabo pali na zimnym a serwis rozkłada ręce. Auto nie ma roku szok oba użytkowane z głową

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: 83Marcin »

Nie lubię jednak charakterystyki pracy silnika Diesla. Może i fajny na autostrady gdzie lecąc 140/h mam 1500 obr. Ale na tym koniec zalet. A skoro jest tak, jak piszesz to ja za klekota jeszcze raz podziękuję. 1.6 albo 2.0. Chyba tego będę szukał... :)
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6059
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: kudlaty »

Ja też nie lubię Diesla, dlatego na codzień jeżdżę benzyniakami :) w pracy poniekąd jestem zmuszony do Diesla ;)

KOLEOS007
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 220
Rejestracja: czwartek, 14 lipca 2016, 09:03
Renault: Koleos II
Silnik: 2,0 DCI 175km

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: KOLEOS007 »

140 i 1500 obrotów które silniki tak mają ?
Ja jeździłem MEGANE 1,5 Dci rewelacja dynamika i spalanie obłędne 4/100 a znajomy co BMW 3 jeździ nie dowierzał że to ma 86 KM
Teraz 2.0 DCI 173 KM super, sąsiada Jaguar 4,2 zdecydowanie lepiej brzmi i szybciej setkę osiąga, ale jemu przelot na Hel 12l a mój 7,5l średnio, nie mówiąc o opłatach rocznych :-)

ODPOWIEDZ