iparts></a>
<a href= francuskie

Silniki dCi w Renault...

Czyli o wszystkim i o niczym/Off Topic

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Silniki dCi w Renault...

Post autor: 83Marcin »

Ogólnie chciałem zapytać jak to z nimi jest...
Przeglądam sobie ogłoszenia i widzę sporo ofert Renówek właśnie z klekotem pod maską (i niezłym wyposażeniem za ciekawe pieniążki). A jako, że nie miałem do czynienia z silnikiem Diesla w Renault chciałem się zapytać czy te mity typu panewki, wtryskiwacze i podobne to... mity czy lepiej szukać auta na benzynę? Dodam, że lubię dbać o swoje autka. Zmiana oleju co 15.000, a nie 30.000 km, wymiana filtrów nawet częściej niż zaleca producent i inne takie... Ale bardzo nie lubię jak auto robi fochy (nawet drobne) i przynajmniej raz na miesiąc jestem z nim u mechanika. A tego powoli mam już dość :)
Tak więc Szanowni, bardzo liczyłbym na obiektywną opinię o motorkach dCi pojemności wszelakiej w rocznikach od Meganki II i młodszych.
Dzięx i pozdrawiam :)
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: Maciek R4 »

Ja może nie Megane II, ale słynne już na całe internety 2.2 dci - jaką opinię ma, to chyba każdy wie, no nie najlepszą lekko mówiąc :ala:


Auto jeździ u mnie 3ci rok, zrobiłem przez ten czas ok 100kkm, z czego ok 40kkm w zeszłym roku. Aktualnie ma ponad 311 kkm na wyświetlaczu, a ile w rzeczywistości to pewnie nawet cyganka nie wie woot

Auto jeździ praktycznie codziennie - w sezonie późnowiosennym i letnim ma lżej, bo do roboty rowerem jeżdżę, ale tak codziennie minimum te 50km robi w ruchu miejskim.

Fakt - porównując ceny części do silnika benzynowego i dci dobrze widać różnicę w Espace. Podobnie w cenach serwisu - dci zajmują sporo więcej miejsca pod maską i przez to sobie doliczają niektórzy mechanicy - w benzynowym E III jeszcze zrobisz imprezę pod maską na silniku, u mnie w 2.2 dci zastanawiasz się gdzie łapy włożyć, bo miejsca brak, chyba że w kieszeniach.

Mam porównanie roboty pod maską w Espace III benzyna i diesel - w 2.0 benzynie po zerwaniu rozrządu i zmieleniu silnika, koleżanka dała 4600pln za remont, ja za samą uszczelkę pod głowicą i rozrząd prawie 3000pln - no widać różnicę, nikt nie zaprzeczy.


"Niepisane" zalecenia użytkowników 2.2 dci z forum espace:
- olej co 10 000km
- zdjęcie miski olejowej co 3-4 zmiana oleju
- w E IV z tego co pamiętam chyba można założyć głębszą miskę z Traffic'a
- pompa oleju do wymiany co 2 lata
- panewki jak nie były robione to robić przy ok 300 000km dla spokoju na następne ok 100 kilka tysięcy km przy takim przebiegu (ja będę wymieniał w lipcu bądź sierpniu u siebie)
- lubi zaciekać olejem z uszczelnień rozrządu i wału
i to tyle jeżeli chodzi o panewki i olej, żeby się teoretycznie choć trochę zabezpieczyć

Miałem u siebie ojca E III również z 2.2 dci, z którego wywalało olej z wypychanego przez ciśnienie korka na kole zębatym rozrządu - są w dci w renault takie wynalazki, są...oliwa była odlewana, ale niestety po wymianie ww korka i założeniu nowego rozrządu, obróciło panewkę po minucie od uruchomienia silnika / rozrząd robiony na blokadach...nie wiem czy to zbieg okoliczności czy taki po prostu pech.Przebieg pacjenta ponad 380 kkm


Wtryski z dci - nie wiem, z moimi jeszcze się nic nie działo, chociaż ok 6 lat temu mało kto chciał wogóle dotykać wtryski z dci renault, jak jest teraz to nie wiem

Elektronika przy silniku - hmmm...mi od zawsze pokazuje na podpiętym ddt błąd EGR, ale ani kontrolki na desce ani problemów z autem nie ma


Master III '14 i '15:

Miałem nowkę w 2014r dci 150KM - pilnowałem, aby robili przeglądy wg zaleceń a nawet wcześniej i auto pod moimi rękoma w rok wypluło prawie 200 000km bez żadnego problemu, jak je oddawałem to miało rok i 4 miesiące i chyba ok 270 000km...robiona była przez ten czas tylko obsługa - fakt, obsługa wg zalecen R, czyli olej co 40 000 itp. ale co zrobić, skoro tego się szef trzymał

Następnie dci 165KM biturbo - i niestety nic dobrego nie powiem, wiecznie "sprawdź wtrysk", co odpowiada dawnej ikonce usterki elektrycznej/elektronicznej silnika, i to nawet w aucie, które odebrane zostało 2-3 dni wcześniej od dealera...kasowanie błędów, wymiana tego co clip pokazuje, że walnięte, a i tak błąd jak był tak jest. Padają głównie sterowniki pompki paliwa/moduły pompy paliwa, padają zawory chłodnicy egr, padają zawory między turbinami, auta kilkumiesięczne tracą moc niespodziewanie.


Chyba tylko 2 czy 3 Mastery te 165KM nie wywalają błędów, reszta na 14 sztuk już sypała błędami i nie są to odosobnione przypadki, a jakaś reguła w tych silnikach



Wybór należy do Ciebie.
za duży obrazek

Awatar użytkownika
Francuz
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 480
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: Francuz »

Miałem Clio 1.5 DCI.
Zrobiłem 270kkm.
Filtry powietrza i paliwa wymieniałem co 10kkm.
Olej z filtrem co 15km.
Cegły w bucie nie mam, wiem co to zimny diesel.
Tankowałem na Shellu.
Nie wiem co to wtryski.
Nie wiem co to turbina.
Nic nie wiem bo nigdy nie miałem z tym samochodem problemów.
Gdy potrzebowałem to wsiadałem i jechałem trasę kilka tysięcy km, a on tylko po cichu klekotał.

Jeśli ktoś nie zajechał silnika i jeśli Ty będziesz o niego dbał to będziesz zadowolony ;)
http://www.cb-polska.pl
Razem 185 koni i 1 pies

Awatar użytkownika
rafalcgr
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: wtorek, 8 kwietnia 2014, 06:10
Renault: MEGANE III
Silnik: 1.5 dci
Lokalizacja: Grudziądz/Tczew

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: rafalcgr »

Rok temu jeszcze jeździłem Megane II kombii z 2004 r. 1.5 dci - byłem przecież na zlocie i generalnie jak kolega powyżej co roku filtry /kabina, olej powietrze/, raz na dwa lata olej lub co 15 tys. i normalna jazda i żadne panewki, wtryski mnie nie interesowały. Paliwo oczywiście na firmowych stacjach /głównie BP/. Teraz mam Megane III z 2011 r. też 1.5dci i postępuję tak samo, z tym że paliwo już na E-mili /shell/.
Także jak dbasz tak masz ale polecam bardzo oszczędny silniczek.

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: 83Marcin »

Jak patrzę na Wasze forum to jeszcze bardziej chce mi się nabyć w przyszłości Renault. W wątku cisza, nic, nie ma odpowiedzi, zero, null. A później same bomby - encyklopedie :)
Silników Diesla jako takich nie lubię, nie pasuje mi ich charakterystyka i w nowych konstrukcjach droga eksploatacja. Ale może taki dCi nie jest zły? Kiedyś miałem 2.0 HDi 90 KM i był to motorek nie do zajechania. Kupiłem auto jak miało na liczniku 204.000 km i rozbiłem jak miało 270.000 km. Przez te 65.000 km oprócz rozrządu, filtrów, oleju i pasków nie robiłem NIC. Silnik mruczał, spalał około 5,5/100 i jeździł nawet i 160 km/h (szybciej strach bo auto leciwe i hamulce specyficzne). Paliwo tylko z Orlenu (raz nalałem na Shellu w Kłodzku i mocno żałowałem)
W ogłoszeniach widzę głównie 1.6 dCi - warto czy omijać? Co jest nie tak z 2.2 dCi? Jeżeli to, co napisał Maciek to już wolałbym wystawić żagiel przez szyberdach :)
Wiem jak jeździ się z Dieslem. Nie dawać w palnik na zimnym, nie gasić po trasie, stosować dobre jakościowo oleje, paski, filtry.
Generalnie rzecz biorąc: Lepiej szukać Meganki z benzynowym 1.6 i poddać ją zagazowaniu czy 1.6 dCi nie jest straszny?
Jak wygląda sytuacja z filtrem cząstek stałych? Jest czy nie ma? Kłopotliwy? Ewentualne usuwanie tegoż nie wchodzi w grę.
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
CarlosPL
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: sobota, 19 listopada 2016, 17:33
Renault: Latitude Privilege
Silnik: 2.0 DCi 150KM (M9R)
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: CarlosPL »

83Marcin pisze:Jak patrzę na Wasze forum to jeszcze bardziej chce mi się nabyć w przyszłości Renault. W wątku cisza, nic, nie ma odpowiedzi, zero, null. A później same bomby - encyklopedie :)
Cisza była bo byliśmy w serwisie Renault... Obrazek



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: Maciek R4 »

CarlosPL pisze:
83Marcin pisze:Jak patrzę na Wasze forum to jeszcze bardziej chce mi się nabyć w przyszłości Renault. W wątku cisza, nic, nie ma odpowiedzi, zero, null. A później same bomby - encyklopedie :)
Cisza była bo byliśmy w serwisie Renault... Obrazek
think ciekawe...w serwisie powiadasz :ala:


W 2.2 dci jest/był problem ze zbyt płytką miską olejową i chyba ok 1cm czy mniej od smoku do dna miski. A że ludzie zmieniają olej jak w książce przykazało lub rzadziej - ostatnio modnie po 40 000km to ma się tam prawo nazbierać syfu i masz przytkany smok i problemy ze smarowaniem - panewki to kwestia czasu. Dodatkowo - niby prześwit jest, ale miski były miękkie i się po przycierce o byle co wgniatały.

W Trafficu w 2.2 dci to poprawili - miska była głębsza i coś przy panewkach podobno też majstrowali

Prędzej od wtrysków padnie jeszcze pompka paliwa elektryczna pompująca paliwo po przekręceniu kluczyka - może buczeć, ale pompować nie będzie.

No i sam styl jazdy - dla niektórych czy diesel czy benzyna to chyba bez różnicy, co widać bardzo często...na zimnym silniku pedał w podłogę i "ogień" jak to się mówi, a potem płacz, bo zawory grają, że je słychać w aucie obok, bo się panewki obracają, bo kopci tak, że świeca dymna to przy tym pikuś, że się tu czy tam z silnika leje...


Mój 2.2 dci póki co po zrobieniu góry ma się dobrze, chociaż jak traktor warczy :ala:
za duży obrazek

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5803
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: VoN »

U mnie
Trafic - 1,9 DCI - aktualnie 250tyś km bezawaryjnie,
Kangoo 1,5 DCI - około 200tyś km bezawaryjnie,
Koleos 2.0 DCI - 150tyś km bezawaryjnie,

Dodam tylko, że Trafic i Kangoo to typowe woły robocze, często zmieniają się kierowcy i nikt za bardzo o nie nie dba :) Oleje, filtry itd wymieniane na czas, paliwo tankowane tylko na firmowych stacjach.
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Kawasaki Vulcan 800 Classis, Fiat Panda
Obrazek

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: 83Marcin »

Czyli sugestia jest taka, że "Renówkowego Diesla nie bać się"? Kusi lepsze wyposażenie w klekotach ale w uboższych wersjach kusi bezproblemowa benzyna...
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: Maciek R4 »

No tutaj nie pomogę - musisz wybrać sam żeby potem ew pretensje mieć do siebie :)



Ja brałem diesla, bo raz, że z dieslami mam styczność już od prawie 30 lat nie tylko jazdy, ale i grzebania przy nich - Ś.P. Tata mnie zaraził dieslami i nie tylko nimi i tak już zostało...bardziej mnie aktualne 1.6 16v w SI phII Magdy przeraża niż moje 2.2 dci :D

a dwa - no nie chcę tematu tankowania poruszać :ala:
za duży obrazek

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: 83Marcin »

Ale ja chcę mieć pretensje właśnie do was za ewentualny wybór, a nie do siebie i stąd ten wątek :D
Zużycie paliwa ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Obecnie i tak tankuję benzynę co 550 - 600 km. Poprzedniego klekota karmiłem nawet co 1000 - 1100 kilometrów (65 litrowy zbiornik, spalanie około 5/100 w trasie - Xantia HDi). Jednak większe znaczenie ma dla mnie bezawaryjność, bezstresowy dojazd do celu ulicę obok lub na drugi koniec Polski i koszty utrzymania takiego silnika. Co mi po tym, że autko spali 4/100 skoro wydam majątek na wtryskiwacze, EGR, dwumasę, panewki, turbinę czy FAP. A tego obawiam się najbardziej. I tu jest clue wątku. Bo o ile ze starego HDi byłem zadowolony i przez 70.000 km wymieniłem jedynie rozrząd, kilka razy olej, filtry i nic się złego nie działo tak do nowych silników Diesla jestem nastawiony dość sceptycznie - i nie wiem czy słusznie...
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6047
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: kudlaty »

Ja powiem Ci tak. Generalnie jestem przeciwnikiem Diesla, no dobra może nie przeciwnikiem ale zagorzałym fanem nie jestem :P W pracy przemieszczam się już drugim Kangoo z 1,5dCi pod maską i generalnie nic z nimi się nie dzieje. Jeden ma zrobione 200tys. km bez poważnej awarii drugi już ponad 20tys. km i też to samo. W obu robione jakieś pierdoły + eksploatacja.
Tutaj masz temat o pierwszym Kangoo: viewtopic.php?f=3&t=15696#p141480" target="_blank" target="_blank
Tutaj o drugim: viewtopic.php?f=3&t=18227#p158889" target="_blank" target="_blank

Ale, ale...
Żeby nie było tak kolorowo. W domu jeszcze 2 diesle, Megane 1.5dCi i Espace 1.9dCi. No i niestety. W Meganie przy 180tys ukręciło panewkę :( W Espace natomiast jest już chyba trzeci silnik szok w obu panewki, więc jak widzisz nie musi być tak kolorowo.

Powiem tak. Wszystko zależy od tego od kogo kupisz auto i jak było wcześniej użytkowane. Dlatego nie lubię diesla. Nie są idiotoodporne.
A jak widać oba Kangoo użytkowane od nowości tylko przeze mnie i pomimo sporych ustalonych interwałów olejowych spisują się jak trzeba. Nie pałowane na zimno, studzone po trasach, lane dobre paliwo. Generalnie użytkowane z głową. Wtedy diesel będzie działać jak trzeba.

Edit:
W pracy jeszcze jest Dacia 1,5dCi i nowy Trafic 1,6dCi. I jak z Dacią nic się nie dzieje tak z Traficiem co chwilę coś. A to problemy z układem wydechowym, a to z paliwem. Ostatnio słabo pali na zimnym a serwis rozkłada ręce. Auto nie ma roku szok oba użytkowane z głową

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: 83Marcin »

Nie lubię jednak charakterystyki pracy silnika Diesla. Może i fajny na autostrady gdzie lecąc 140/h mam 1500 obr. Ale na tym koniec zalet. A skoro jest tak, jak piszesz to ja za klekota jeszcze raz podziękuję. 1.6 albo 2.0. Chyba tego będę szukał... :)
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6047
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: kudlaty »

Ja też nie lubię Diesla, dlatego na codzień jeżdżę benzyniakami :) w pracy poniekąd jestem zmuszony do Diesla ;)

KOLEOS007
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 220
Rejestracja: czwartek, 14 lipca 2016, 09:03
Renault: Koleos II
Silnik: 2,0 DCI 175km

Re: Silniki dCi w Renault...

Post autor: KOLEOS007 »

140 i 1500 obrotów które silniki tak mają ?
Ja jeździłem MEGANE 1,5 Dci rewelacja dynamika i spalanie obłędne 4/100 a znajomy co BMW 3 jeździ nie dowierzał że to ma 86 KM
Teraz 2.0 DCI 173 KM super, sąsiada Jaguar 4,2 zdecydowanie lepiej brzmi i szybciej setkę osiąga, ale jemu przelot na Hel 12l a mój 7,5l średnio, nie mówiąc o opłatach rocznych :-)

ODPOWIEDZ