Ja może nie Megane II, ale słynne już na całe internety 2.2 dci - jaką opinię ma, to chyba każdy wie, no nie najlepszą lekko mówiąc
Auto jeździ u mnie 3ci rok, zrobiłem przez ten czas ok 100kkm, z czego ok 40kkm w zeszłym roku. Aktualnie ma ponad 311 kkm na wyświetlaczu, a ile w rzeczywistości to pewnie nawet cyganka nie wie woot
Auto jeździ praktycznie codziennie - w sezonie późnowiosennym i letnim ma lżej, bo do roboty rowerem jeżdżę, ale tak codziennie minimum te 50km robi w ruchu miejskim.
Fakt - porównując ceny części do silnika benzynowego i dci dobrze widać różnicę w Espace. Podobnie w cenach serwisu - dci zajmują sporo więcej miejsca pod maską i przez to sobie doliczają niektórzy mechanicy - w benzynowym E III jeszcze zrobisz imprezę pod maską na silniku, u mnie w 2.2 dci zastanawiasz się gdzie łapy włożyć, bo miejsca brak, chyba że w kieszeniach.
Mam porównanie roboty pod maską w Espace III benzyna i diesel - w 2.0 benzynie po zerwaniu rozrządu i zmieleniu silnika, koleżanka dała 4600pln za remont, ja za samą uszczelkę pod głowicą i rozrząd prawie 3000pln - no widać różnicę, nikt nie zaprzeczy.
"Niepisane" zalecenia użytkowników 2.2 dci z forum espace:
- olej co 10 000km
- zdjęcie miski olejowej co 3-4 zmiana oleju
- w E IV z tego co pamiętam chyba można założyć głębszą miskę z Traffic'a
- pompa oleju do wymiany co 2 lata
- panewki jak nie były robione to robić przy ok 300 000km dla spokoju na następne ok 100 kilka tysięcy km przy takim przebiegu
(ja będę wymieniał w lipcu bądź sierpniu u siebie)
- lubi zaciekać olejem z uszczelnień rozrządu i wału
i to tyle jeżeli chodzi o panewki i olej, żeby się teoretycznie choć trochę zabezpieczyć
Miałem u siebie ojca E III również z 2.2 dci, z którego wywalało olej z wypychanego przez ciśnienie korka na kole zębatym rozrządu - są w dci w renault takie wynalazki, są...oliwa była odlewana, ale niestety po wymianie ww korka i założeniu nowego rozrządu, obróciło panewkę po minucie od uruchomienia silnika / rozrząd robiony na blokadach...nie wiem czy to zbieg okoliczności czy taki po prostu pech.Przebieg pacjenta ponad 380 kkm
Wtryski z dci - nie wiem, z moimi jeszcze się nic nie działo, chociaż ok 6 lat temu mało kto chciał wogóle dotykać wtryski z dci renault, jak jest teraz to nie wiem
Elektronika przy silniku - hmmm...mi od zawsze pokazuje na podpiętym ddt błąd EGR, ale ani kontrolki na desce ani problemów z autem nie ma
Master III '14 i '15:
Miałem nowkę w 2014r dci 150KM - pilnowałem, aby robili przeglądy wg zaleceń a nawet wcześniej i auto pod moimi rękoma w rok wypluło prawie 200 000km bez żadnego problemu, jak je oddawałem to miało rok i 4 miesiące i chyba ok 270 000km...robiona była przez ten czas tylko obsługa - fakt, obsługa wg zalecen R, czyli olej co 40 000 itp. ale co zrobić, skoro tego się szef trzymał
Następnie dci 165KM biturbo - i niestety nic dobrego nie powiem, wiecznie "sprawdź wtrysk", co odpowiada dawnej ikonce usterki elektrycznej/elektronicznej silnika, i to nawet w aucie, które odebrane zostało 2-3 dni wcześniej od dealera...kasowanie błędów, wymiana tego co clip pokazuje, że walnięte, a i tak błąd jak był tak jest. Padają głównie sterowniki pompki paliwa/moduły pompy paliwa, padają zawory chłodnicy egr, padają zawory między turbinami, auta kilkumiesięczne tracą moc niespodziewanie.
Chyba tylko 2 czy 3 Mastery te 165KM nie wywalają błędów, reszta na 14 sztuk już sypała błędami i nie są to odosobnione przypadki, a jakaś reguła w tych silnikach
Wybór należy do Ciebie.