Jednak silnik benzynowy to jest to. Nawet wątłe Clio II 1.2 75 KM całkiem fajnie zbiera się w mieście. Moja Cytryna na trasie na V biegu od 80 do 140 km/h idzie jak zła. Dwa lata latałem autkiem z Dieslem i ryzyko potencjalnych awarii jest zbyt duże by tym jeździć bez stresu...
Nie wiem jakie auto ma 1500 obr przy 140 km/h. Pewnie jakieś ma. Nie interesuje nie dynamika, spalanie (niech pali nawet pół litra /100) tylko AWARYJNOŚĆ I KOSZTY UTRZYMANIA auta z silnikiem Diesla. Co mi po tym skoro 700 km od domu olej wpadł do turbiny i... Albo inny typowo dieslowski michałek?
Po prostu interesuje mnie czy silniki dCi są ryzykowne jak było to w Lagusi II albo pierwsze TSI czy słynny THP made by PSA/BMW.
Sąsiad ma Megankę II RS. Piękna
Silniki dCi w Renault...
Moderator: Grupa Moderatorów
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Silniki dCi w Renault...
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
- Francuz
- KLUBOWICZ
- Posty: 480
- Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Silniki dCi w Renault...
wolisz benzynę to widać, ale przepraszam za wyrażenie głupot nie pisz - przejedź się tym 1.2 16V i potem 1.5 DCI po tym samym mieście i zmodyfikujesz swoje podejście83Marcin pisze:Nawet wątłe Clio II 1.2 75 KM całkiem fajnie zbiera się w mieście.
skoro wolisz benzynę to OK, nikt tego nie podważa i nie musisz nic nikomu udowadniać, lepiej tego nie rób bo wychodzi nieudolnie palm
piszę to jako były właściciel 1.5 DCI i aktualny właściciel 1.2 16V więc wiem z autopsji co się fajniej zbiera
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Silniki dCi w Renault...
Czy ja porównuję 1.2 na benzynę do 1.5 na olej napędowy? Zdaję sobie sprawę, że ten silnik Diesla ma przewagę z uwagi na większą pojemność, moc i moment obrotowy. Jeździłem długo citroenowym 2.0 HDi i wiem jak fajnie niutonki masują plecy przy wciskaniu gazu. Niemniej jednak bardziej pasuje mi charakterystyka silnika benzynowego. A dlaczego, to zostawię sobie. Ty wolisz Diesle, ja benzyny i do konsensusu nie dojdziemy więc nie warto się spierać.
Clue tematu jest usterkowość i awaryjność silników wysokoprężnych made by Renault. Jak z początku wątku: dużo jest Meganek z dCi i kuszącym bogatym wyposażeniem. Czy tak samo jak w HDi silniki są bezproblemowe (studzenie turbiny po trasie, nie deptanie na zimnym, częsta wymiana oleju i filtrów, dobre paliwo) czy jednak mają swoje bolączki i powtarzające się dolegliwości.
Po przygodach z inną francuską marką mam już powyżej kokardy wiecznego pieszczenia się, użerania, dłubania samemu i wizytowania serwisu. Widzę dużo opinii na "tak" ale i sporo na "nie". Kupno auta, nawet używanego to nie to samo, co nabycie zapalniczki.
Póki co rekonesans. Skłaniam się ku benzynie ale jak trafi się klekot w naprawdę zadowalającym stanie z udokumentowaną historią i z pewnego źródła to chyba warto.
Clue tematu jest usterkowość i awaryjność silników wysokoprężnych made by Renault. Jak z początku wątku: dużo jest Meganek z dCi i kuszącym bogatym wyposażeniem. Czy tak samo jak w HDi silniki są bezproblemowe (studzenie turbiny po trasie, nie deptanie na zimnym, częsta wymiana oleju i filtrów, dobre paliwo) czy jednak mają swoje bolączki i powtarzające się dolegliwości.
Po przygodach z inną francuską marką mam już powyżej kokardy wiecznego pieszczenia się, użerania, dłubania samemu i wizytowania serwisu. Widzę dużo opinii na "tak" ale i sporo na "nie". Kupno auta, nawet używanego to nie to samo, co nabycie zapalniczki.
Póki co rekonesans. Skłaniam się ku benzynie ale jak trafi się klekot w naprawdę zadowalającym stanie z udokumentowaną historią i z pewnego źródła to chyba warto.
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
- Francuz
- KLUBOWICZ
- Posty: 480
- Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Silniki dCi w Renault...
Generalnie jak dbasz tak masz.
Jeśli masz ciężką nogę to lepsza benzyna.
Ja buta na zimnym nie używam, ale żadnego chłodzenia turbiny po trasie nie stosuję.
Miałem 1.9 D, dwa 1,5 DCI, 1.9 DCI i teraz znowu 1.5 DCI - oprócz przeglądów i wymian rozrządu nic nie robiłem, nie wiem co to pieszczenie się, nie mam na to czasu, samochód na jeździć i te, których silniki wymieniłem powyżej jeździły bezawaryjnie nakręcając łącznie około 800kkm.
Nie czytam opinii z internetu, testów dziennikarskich i różnych takich - mam własne spostrzeżenia bazujące na przejechanych kilometrach.
Żeby była jasność: nikogo do zakupu diesla nie namawiam, niech każdy kupuje co woli, ale ideologii do tego dorabiać nie trzeba
Jeśli masz ciężką nogę to lepsza benzyna.
Ja buta na zimnym nie używam, ale żadnego chłodzenia turbiny po trasie nie stosuję.
Miałem 1.9 D, dwa 1,5 DCI, 1.9 DCI i teraz znowu 1.5 DCI - oprócz przeglądów i wymian rozrządu nic nie robiłem, nie wiem co to pieszczenie się, nie mam na to czasu, samochód na jeździć i te, których silniki wymieniłem powyżej jeździły bezawaryjnie nakręcając łącznie około 800kkm.
Nie czytam opinii z internetu, testów dziennikarskich i różnych takich - mam własne spostrzeżenia bazujące na przejechanych kilometrach.
Żeby była jasność: nikogo do zakupu diesla nie namawiam, niech każdy kupuje co woli, ale ideologii do tego dorabiać nie trzeba
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Silniki dCi w Renault...
Dbam o auta, czasem do przesady ale z Cytrynami inaczej nie można... Na zi'mno nie pałuję, po trasie czekam chwilę i dopiero gaszę. Generalnie rzecz ujmując może i chciałbym klekota ale obawiam się panewek, wtryskiwaczy... Słuszna obawa? Auto ma u mnie jeździć w nocy o północy. To nie klasyk, żebym go pieścił, chuchał i dmuchał. Wsiadam, odpalam, jadę do Biedronki, w Tatry albo do Szczecina i nie ma prawa mnie zawieść (ale musi zawieźć).
Ogólnodostępnymi opiniami także się nie sugeruję. Gdybym tak robił pewnie latałbym Passatem albo innym Golfikiem w tedeiku. A mnie kręcą auta francuskie Opinie owszem ale z forów jak to. No i jednak mamy Clio. Fajne jest
Ogólnodostępnymi opiniami także się nie sugeruję. Gdybym tak robił pewnie latałbym Passatem albo innym Golfikiem w tedeiku. A mnie kręcą auta francuskie Opinie owszem ale z forów jak to. No i jednak mamy Clio. Fajne jest
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
- Francuz
- KLUBOWICZ
- Posty: 480
- Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Silniki dCi w Renault...
Jeśli masz obawy nie kupuj diesla.
Unikniesz wtedy sytuacji "a nie mówiłem"
Unikniesz wtedy sytuacji "a nie mówiłem"
- 83Marcin
- Forumowicz
- Posty: 229
- Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
- Renault: Mégane III
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Lublin
Re: Silniki dCi w Renault...
Obawy miałbym przed kupnem Mazdy RX-8 Wiem, że każdy silnik i każde auto może wpędzić w koszty ale fajnie gdyby to ryzyko zminimalizować
A jak już jakiś dCi... Warto wrzucić mu niewielkiego wirusa? Nie zaszkodzi to silnikowi?
A jak już jakiś dCi... Warto wrzucić mu niewielkiego wirusa? Nie zaszkodzi to silnikowi?
Citroën Xantia 2.0 HDi 2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -
Citroën Xsara 1.6 16V 2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V 2018 -