iparts></a>
<a href= francuskie

Diesel ORLEN do DCI

Czyli o wszystkim i o niczym/Off Topic

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
Francuz
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 480
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Diesel ORLEN do DCI

Post autor: Francuz »

Jak w temacie, tankuje ktoś ?
Jakie macie doświadczenia ?
http://www.cb-polska.pl
Razem 185 koni i 1 pies

Awatar użytkownika
yetiq
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 163
Rejestracja: sobota, 2 lipca 2016, 11:44
Renault: Scenic III ph II
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Jasło

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: yetiq »

Najczęściej BP Ultimate Diesel, ewentualnie Orlen Verva ON.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: Maciek R4 »

Jak już jestem zmusznoy zatankować "na mieście", to czy orlen czy bp czy shell - praktycznie żadnej różnicy nie zauważyłem w pracy silnika czy spalaniu, jedyne co - to wybieram tę tańszą
za duży obrazek

jjmag
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 16 października 2011, 20:46
Renault: scenic
Silnik: 1,9TD
Lokalizacja: Tuczna lubelskie

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: jjmag »

bo to i tak paliwo wszystko z rosjii idzie, w Polsce na cysternę na 10 ton diesla dodadzą 3 tony rzepakowego żeby wat odrobić i jedzie ta sama ropa po lotosach bp czy innych shelah

funkoval
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 139
Rejestracja: piątek, 1 maja 2015, 12:34
Renault: Scenic III 2012
Silnik: 1.6 dCi

Re: RE: Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: funkoval »

jjmag pisze:bo to i tak paliwo wszystko z rosjii idzie, w Polsce na cysternę na 10 ton diesla dodadzą 3 tony rzepakowego żeby wat odrobić i jedzie ta sama ropa po lotosach bp czy innych shelah
Akurat z tego co się orientuję, to Lotos ma własny zimowy ON, bez biokomponentów. Ponoć bardziej opłaca im się płacić kary, niż przestawiać produkcję, z której większość idzie na eksport (do Rosji?).

Yorgen
Bania Zlotu
Bania Zlotu
Posty: 403
Rejestracja: poniedziałek, 16 grudnia 2013, 10:09
Renault: Laguna III PHI GT
Silnik: 2.0dci M9R 816
Lokalizacja: Lędziny (śląsk)

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: Yorgen »

Ja z orlenem i ON mam złe wspomnienia. Na początku gdy kupiłem Lagunę, zjechałem na orlena z pustym bakiem, zatankowałem pod korek Verva ON i po 8 km od stacji wyskoczył błąd sprawdź układ wtryskowy, tryb serwisowy. Dostałem poradę by wyjeździć pół baku i zalać Shella, tak też zrobiłem i już wszystko było ok. Drugim razem musiałem zjechać na Orlena żeby zalać za 50zl i móc dojechać na Shella i znów ten sam problem z trybem serwisowy i błędem układu wtryskowego. Teraz tankuje tylko i wyłącznie Shell V-POWER Nitro+ diesel

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Arczi92
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 369
Rejestracja: piątek, 20 stycznia 2012, 09:21
Renault: Meg I i III Lala II
Silnik: 2x K4M - F9Q
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: Arczi92 »

Ja leje zwykłego diesla na Orlenie i nie mam żadnych problemów.
viewtopic.php?f=3&t=10776 Megane Classic :)
http://www.klubrenault.pl/forum/viewtop ... =3&t=13103 Megane III
Renault Laguna II ph II 1.9 dCi 130 kuni 2007r :ala:
#94 Arczi92

Awatar użytkownika
Francuz
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 480
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: Francuz »

Przyjechałem Kadjarem z Warszawy do domu na orlenowskim dieslu bo inaczej się nie dało.
Potem zalałem Shella.
Obydwa paliwa autko przyjęło jednakowo.
http://www.cb-polska.pl
Razem 185 koni i 1 pies

jjmag
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 16 października 2011, 20:46
Renault: scenic
Silnik: 1,9TD
Lokalizacja: Tuczna lubelskie

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: jjmag »

a ja 3 różnymi samochodami leje ruską prosto z tirów jeździ dti jeździło dci jeździ szharan brata z 2,0 tdi na pompowtryskach i nic się nie dzieje

Awatar użytkownika
Wahacz
Bywalec
Bywalec
Posty: 16
Rejestracja: sobota, 16 kwietnia 2016, 20:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: Wahacz »

Z mojego doświadczenia z silnikami diesla innymi niż DCI wynika, że obojętnie gdzie się tankuje to zachowanie samochodu jest identyczne - a jeśli są różnice, to nie da się ich gołym okiem dostrzec. Jeśli chodzi o DCi, to w autach prasowych, którymi jeździłem zalewane jest (na 95%) paliwo na Shell i jeżdżą OK. Jak dotankowuję je, to zazwyczaj robię to na Statoil albo Orlen i różnicy w pracy silnika też nie widzę :)
Zapraszam na https://motowahacz.pl - mój osobisty blog o motoryzacji.
Przedstawiam w nim aktualności ze świata motoryzacji, ciekawostki, porady. Są też testy aut :)

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: 83Marcin »

Zwykły ON (Ekodiesel) z Orlenu w moim poprzednim silniku 2.0 HDi napędzał autko bez zarzutu. ON Verva bez różnicy lecz nie tankowałem go z powodu braku ekonomicznego uzasadnienia (auto nie paliło mniej, za to paliwo kosztowało więcej). Było również ryzyko zaciągnięcia syfu, bo Verva nie jest często tankowana przez co w zbiornikach na stacjach zalega starszy olej napędowy (tak jak i benzyna).
Natomiast mam złe doświadczenia z paliwem nalanym na Shellu. Z braku laku musiałem nalać tam pod korek (bo trasa, a ja nie lubię robić postojów) i efekty były po prostu marne. Auto wyraźnie straciło na mocy, za to zyskało na spalaniu i o ile w trasie schodziłem do 5,5/100 na orlenowym ekodieslu to na ON z Szelmy spalanie oscylowało w granicach 7/100 na tej samej trasie.
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

Awatar użytkownika
Francuz
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 480
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 23:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: Francuz »

Ja na razie tankuję naprzemiennie Shell na stacji jak wcześniej i Orlen na jednej wybranej.
Zmian nie zauważam, samochód ma już najechane 6000km więc jakaś statystyka jest.
http://www.cb-polska.pl
Razem 185 koni i 1 pies

Awatar użytkownika
rafalcgr
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: wtorek, 8 kwietnia 2014, 06:10
Renault: MEGANE III
Silnik: 1.5 dci
Lokalizacja: Grudziądz/Tczew

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: rafalcgr »

Tankowałem na BP, Orlenach itp. gdy miałem 1.5 dci z 2004 roku /Megane II/ i było ok.
Teraz gdy mam 1.5 dci z 2011 roku /Megane III/ tankuję na Emili i także bez zarzutów nawet w zimę.

Tom_89
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: piątek, 4 listopada 2011, 10:31
Renault: Clio II Ph II
Silnik: 1.5 dCi 82
Lokalizacja: Zabrze

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: Tom_89 »

jjmag pisze:bo to i tak paliwo wszystko z rosjii idzie, w Polsce na cysternę na 10 ton diesla dodadzą 3 tony rzepakowego żeby wat odrobić i jedzie ta sama ropa po lotosach bp czy innych shelah
Bzdura,
W Polsce wszystkie stacje biorą paliwo od dwóch dostawców: Orlen i Lotos, zależy które centrum dystrybucji jest bliżej. Jedynie jakiś Shell ekstra v power coś tam był ściągany z Niemiec. Blisko granicy też może być inaczej.

Sam tankuje na Orlenie i jest ok a ceny tańsze.
Renault Clio II Ph II 1.5dCi 2003r.
Renault Megane II Ph II Grandtour 1.6 16v + LPG 2006r.

Awatar użytkownika
83Marcin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: sobota, 21 lutego 2015, 15:07
Renault: Mégane III
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Lublin

Re: Diesel ORLEN do DCI

Post autor: 83Marcin »

Rozwinę swój poprzedni wpis. 95% moich tankowań jest na Orlenie. Zazwyczaj nie mam większego rozrzutu niż cztery znajome stacje w mieście i okolicy. Brałem na nich ON i benzynę. Zero negatywów, dobre paliwo, nic nie działo się z samochodami.
Dwa razy tankowałem na Shellu. Jeden raz w moim mieście aby zobaczyć czy ma lepsze paliwo. Nie miał. Drugi raz to wcześniej opisana akcja w trasie. Nalałem w okolicy Kłodzka. Zachowanie samochodu opisane wyżej.
Łukoil. Jedno tankowanie ON od prawie pustego baku pod korek (blisko 60 litrów paliwa). Auto nie straciło mocy, za to spalanie wyraźnie wzrosło.
Inne BP, Lotosy i pozostałe sieciówki bez zastrzeżeń.
Totalny brak doświadczenia z LPG na jakiejkolwiek stacji.
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -

ODPOWIEDZ