grzać czy nie grzać
Moderator: Grupa Moderatorów
grzać czy nie grzać
jak wiadomo nowoczesne silniki nie wymagają "grzania" ich, ale przy obecnych temperatury minusowych ( z rana u mnie było -12 stopni) czy ta zasada obowiązuje?
jeżeli zapalamy silnik po mroźnej nocy ile ma chodzić silnik 1 min a może 5 min ???
jeżeli zapalamy silnik po mroźnej nocy ile ma chodzić silnik 1 min a może 5 min ???
-
- Oklejony
- Posty: 361
- Rejestracja: niedziela, 3 października 2010, 13:21
- Renault: jest
- Silnik: z przodu
- Lokalizacja: Wlkp
Re: grzać czy nie grzać
zdrowo dla silnika jest, żeby jechać od razu, ale spokojnie
Re: grzać czy nie grzać
na pewno że zdrowo ale przy normalnych temperaturach -2, - 5 stopni ale przy -15 a ma spaść do -20 a nawet mówi się o -30 (takie są prognozy) czy zasada ta obowiązuje tak samo?Kogucik pisze:zdrowo dla silnika jest, żeby jechać od razu, ale spokojnie
-
- Oklejony
- Posty: 361
- Rejestracja: niedziela, 3 października 2010, 13:21
- Renault: jest
- Silnik: z przodu
- Lokalizacja: Wlkp
Re: grzać czy nie grzać
a niby dlaczego nie ?
- VoN
- administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
- Renault: Koleos II 4x4 Initia
- Silnik: 2.0 DCi 175KM
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: grzać czy nie grzać
Z tego co ja słyszałem nowocześniejsze silniki nie wymagają takich operacji jak grzanie Mimo to ja zawsze autko opalam dopiero skrobe szyby i odśnieżam
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ
- MarcinD
- KLUBOWICZ
- Posty: 710
- Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
- Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: SCI
- Kontakt:
Re: grzać czy nie grzać
Ja zawsze robię tak samoVoN pisze:ja zawsze autko opalam dopiero skrobe szyby i odśnieżam
- liszaj114
- Oklejony
- Posty: 232
- Rejestracja: niedziela, 8 stycznia 2012, 14:56
- Renault: megane 2002r
- Silnik: 1.9 dTi 80KM
- Lokalizacja: Starachowice
Re: grzać czy nie grzać
ja też robie tak samo, a mam jeszcze pytanie żeby nie zakładać postu ile trzeba po do tarciu do celu odczekać aby turbina odpoczeła wiem aby nie wyłączać silnika odrazu ale czy to 1 min starczy czy czekać dłużej
TIKUR viva
moja MEGI http://www.klubrenault.pl/forum/viewtop ... 576#p97576
moja MEGI http://www.klubrenault.pl/forum/viewtop ... 576#p97576
- pelson91
- skoczek
- Posty: 1089
- Rejestracja: środa, 29 września 2010, 10:16
- Renault: Rover 75
- Silnik: 2.0 CDT
- Lokalizacja: Nadarzyn/Warszawa
- Kontakt:
Re: grzać czy nie grzać
i ja też tak robię. Jak skończę skrobać, odpalam papierosa, i jak skończę to wsiadam i jadę Do momentu osiągnięcia optimum temperatury nie cisnę
Re: grzać czy nie grzać
grzać nie trzeba bo silnik ma własny mózg i tak dobiera dawkę itd. żeby było ok, grzejąc go na postoju tylko tracisz czas i paliwo, drugim powodem grzania na postoju była temp. oleju a raczej jego konsystencja przy niskich temp. co też przy nowoczesnych silnikach(a co za tym idzie nowoczesnych syntetycznych olejach) odpada, innymi słowy spokojnie można od razu jechać tylko, nie katować dopóki nie nabierze optymalnej temp. a najlepiej wcale
Re: grzać czy nie grzać
głownie mi chodziło o ekstremalną temperaturę np -20 stopni rano po nocy w której auto stało na ulicy i zachowanie się oleju, gdzie jego gęstość z pewnością przed włączeniem silnika nie jest ciekawa. A tak na marginesie to skrobanie szyb do tego fajka to jakieś 4-5 minut jednak silnik chodzi.
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 850
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: grzać czy nie grzać
Zdecydowanie wystarczy jeśli zatrzymujesz się przy autostradowym parkingu.liszaj114 pisze:czy to 1 min starczy
Jeśli jednak jeździsz spokojnie (jazda po mieście) zanim dojedziesz na parking turbina wystarczająco się wychłodzi i taki zabieg jest całkowicie zbędny.
- liszaj114
- Oklejony
- Posty: 232
- Rejestracja: niedziela, 8 stycznia 2012, 14:56
- Renault: megane 2002r
- Silnik: 1.9 dTi 80KM
- Lokalizacja: Starachowice
Re: grzać czy nie grzać
Rufus dzieki za info
TIKUR viva
moja MEGI http://www.klubrenault.pl/forum/viewtop ... 576#p97576
moja MEGI http://www.klubrenault.pl/forum/viewtop ... 576#p97576
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: grzać czy nie grzać
grzałem...grzeję...i grzać będę...
sorry, ale gadanie, że silnik się bardziej "zużywa" pracując na postoju niż jak się nim zimnym rusza - no, ale do mnie nie trafia...bo jak ruszasz takim zmarzniętym, co to czasami pracuje gorzej niż traktor...to chyba działa bardziej destrukcyjnie na silnik niż pozostawienie go na kilka czy nawet kilkanaście minut żeby sobie popracował
zresztą - wolę moich chłopaków wsadzać do choć trochę ugrzanego auta
sorry, ale gadanie, że silnik się bardziej "zużywa" pracując na postoju niż jak się nim zimnym rusza - no, ale do mnie nie trafia...bo jak ruszasz takim zmarzniętym, co to czasami pracuje gorzej niż traktor...to chyba działa bardziej destrukcyjnie na silnik niż pozostawienie go na kilka czy nawet kilkanaście minut żeby sobie popracował
zresztą - wolę moich chłopaków wsadzać do choć trochę ugrzanego auta
za duży obrazek
Re: grzać czy nie grzać
czy cały czas jesteśmy w temacie grzania silnikaMaciek R4 pisze:grzałem...grzeję...i grzać będę...
- malczyk2000
- Forumowicz
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
- Renault: Espace IV
- Silnik: 2.0T F4RT
Re: grzać czy nie grzać
Niby tak, ale patrząc z drugiej strony to gęsty olej + praca na wolnych obrotach to ciekawe jak z ciśnieniem oleju, jak ruszy się od razu to jednak ciśnienie jest wyższe. Więc ciekawe czy gęsty olej i o wiele niższe ciśnienie nie ma negatywnego wpływu na smarowanie silnika.thomasleon pisze:głownie mi chodziło o ekstremalną temperaturę np -20 stopni rano po nocy w której auto stało na ulicy i zachowanie się oleju, gdzie jego gęstość z pewnością przed włączeniem silnika nie jest ciekawa. A tak na marginesie to skrobanie szyb do tego fajka to jakieś 4-5 minut jednak silnik chodzi.
Powered by L7XE V6 24V