iparts></a>
<a href= francuskie

grzać czy nie grzać

Czyli o wszystkim i o niczym/Off Topic

Moderator: Grupa Moderatorów

thomasleon

grzać czy nie grzać

Post autor: thomasleon »

jak wiadomo nowoczesne silniki nie wymagają "grzania" ich, ale przy obecnych temperatury minusowych ( z rana u mnie było -12 stopni) czy ta zasada obowiązuje?
jeżeli zapalamy silnik po mroźnej nocy ile ma chodzić silnik 1 min a może 5 min ???

Kogucik
Oklejony
Oklejony
Posty: 361
Rejestracja: niedziela, 3 października 2010, 13:21
Renault: jest
Silnik: z przodu
Lokalizacja: Wlkp

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: Kogucik »

zdrowo dla silnika jest, żeby jechać od razu, ale spokojnie

thomasleon

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: thomasleon »

Kogucik pisze:zdrowo dla silnika jest, żeby jechać od razu, ale spokojnie
na pewno że zdrowo ale przy normalnych temperaturach -2, - 5 stopni ale przy -15 a ma spaść do -20 a nawet mówi się o -30 (takie są prognozy) czy zasada ta obowiązuje tak samo?

Kogucik
Oklejony
Oklejony
Posty: 361
Rejestracja: niedziela, 3 października 2010, 13:21
Renault: jest
Silnik: z przodu
Lokalizacja: Wlkp

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: Kogucik »

a niby dlaczego nie ?

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: VoN »

Z tego co ja słyszałem nowocześniejsze silniki nie wymagają takich operacji jak grzanie :) Mimo to ja zawsze autko opalam dopiero skrobe szyby i odśnieżam :)
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

Awatar użytkownika
MarcinD
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 710
Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
Silnik: 1.4 16V
Lokalizacja: SCI
Kontakt:

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: MarcinD »

VoN pisze:ja zawsze autko opalam dopiero skrobe szyby i odśnieżam :)
Ja zawsze robię tak samo ;)

Awatar użytkownika
liszaj114
Oklejony
Oklejony
Posty: 232
Rejestracja: niedziela, 8 stycznia 2012, 14:56
Renault: megane 2002r
Silnik: 1.9 dTi 80KM
Lokalizacja: Starachowice

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: liszaj114 »

ja też robie tak samo, a mam jeszcze pytanie żeby nie zakładać postu ile trzeba po do tarciu do celu odczekać aby turbina odpoczeła wiem aby nie wyłączać silnika odrazu ale czy to 1 min starczy czy czekać dłużej

Awatar użytkownika
pelson91
skoczek
skoczek
Posty: 1089
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 10:16
Renault: Rover 75
Silnik: 2.0 CDT
Lokalizacja: Nadarzyn/Warszawa
Kontakt:

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: pelson91 »

i ja też tak robię. Jak skończę skrobać, odpalam papierosa, i jak skończę to wsiadam i jadę ;) Do momentu osiągnięcia optimum temperatury nie cisnę ;)
Było: Renault Megane HB 1,6e 1996r. -> KLIK
Był: Rover 420 SDi 1996r. -> KLIK
Jest: Rover 75 2,0 CDT 2000r. -> KLIK

Manwe

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: Manwe »

grzać nie trzeba bo silnik ma własny mózg i tak dobiera dawkę itd. żeby było ok, grzejąc go na postoju tylko tracisz czas i paliwo, drugim powodem grzania na postoju była temp. oleju a raczej jego konsystencja przy niskich temp. co też przy nowoczesnych silnikach(a co za tym idzie nowoczesnych syntetycznych olejach) odpada, innymi słowy spokojnie można od razu jechać tylko, nie katować dopóki nie nabierze optymalnej temp. a najlepiej wcale :P

thomasleon

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: thomasleon »

głownie mi chodziło o ekstremalną temperaturę np -20 stopni rano po nocy w której auto stało na ulicy i zachowanie się oleju, gdzie jego gęstość z pewnością przed włączeniem silnika nie jest ciekawa. A tak na marginesie to skrobanie szyb do tego fajka to jakieś 4-5 minut jednak silnik chodzi.

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 850
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: Rufus »

liszaj114 pisze:czy to 1 min starczy
Zdecydowanie wystarczy jeśli zatrzymujesz się przy autostradowym parkingu.
Jeśli jednak jeździsz spokojnie (jazda po mieście) zanim dojedziesz na parking turbina wystarczająco się wychłodzi i taki zabieg jest całkowicie zbędny.
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

Awatar użytkownika
liszaj114
Oklejony
Oklejony
Posty: 232
Rejestracja: niedziela, 8 stycznia 2012, 14:56
Renault: megane 2002r
Silnik: 1.9 dTi 80KM
Lokalizacja: Starachowice

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: liszaj114 »

Rufus dzieki za info

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: Maciek R4 »

grzałem...grzeję...i grzać będę...

sorry, ale gadanie, że silnik się bardziej "zużywa" pracując na postoju niż jak się nim zimnym rusza - no, ale do mnie nie trafia...bo jak ruszasz takim zmarzniętym, co to czasami pracuje gorzej niż traktor...to chyba działa bardziej destrukcyjnie na silnik niż pozostawienie go na kilka czy nawet kilkanaście minut żeby sobie popracował

zresztą - wolę moich chłopaków wsadzać do choć trochę ugrzanego auta ;)
za duży obrazek

thomasleon

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: thomasleon »

Maciek R4 pisze:grzałem...grzeję...i grzać będę...
czy cały czas jesteśmy w temacie grzania silnika lol

Awatar użytkownika
malczyk2000
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 28 czerwca 2008, 06:43
Renault: Espace IV
Silnik: 2.0T F4RT

Re: grzać czy nie grzać

Post autor: malczyk2000 »

thomasleon pisze:głownie mi chodziło o ekstremalną temperaturę np -20 stopni rano po nocy w której auto stało na ulicy i zachowanie się oleju, gdzie jego gęstość z pewnością przed włączeniem silnika nie jest ciekawa. A tak na marginesie to skrobanie szyb do tego fajka to jakieś 4-5 minut jednak silnik chodzi.
Niby tak, ale patrząc z drugiej strony to gęsty olej + praca na wolnych obrotach to ciekawe jak z ciśnieniem oleju, jak ruszy się od razu to jednak ciśnienie jest wyższe. Więc ciekawe czy gęsty olej i o wiele niższe ciśnienie nie ma negatywnego wpływu na smarowanie silnika.
Powered by L7XE V6 24V

ODPOWIEDZ